9000 2.3T Draken
Re: 9000 2.3T
Eipä ole hirveästi edistyny. Talvella vaihdoin öljyt ja suodattimen mut muuten saanu tonnari olla aika rauhassa. Pitäis ajaa tötterö navetasta pajaan että sais hitsattua takaa iskarin yläpään kiinnityksen mutta yllättäen eteen kertyny niin paljon muuta kalustoa että..... Tavoite ois kesän aikana saada ainaki leima kuntoon.
Re: 9000 2.3T
Päivittelehhän lisää kun laittelet tonnaria, mukava seurata projektia!
Otto Palosaari #8617
-Saab 9-3 2.0T Aero XWD
-Saab 9-3 2.0T T5 Aero
-Saab 9000 2.3T Aero
-Saab 9-3 2.0T Aero XWD
-Saab 9-3 2.0T T5 Aero
-Saab 9000 2.3T Aero
Re: 9000 2.3T
Päivitellääs oikei kuvien kans.
Eli taka-akseli jumppasta vähän todisteita
Ensin kasa uusia osia
Akseli irti
Pura ja kokoa.
Ja kuskin puolen iskaria irrottaessa löyty sit taas hitsattavaa
Vähä peltiä, maalia ja koriliimaa. Tuohon tuli vielä massa päälle ja romut kasaan.
Loputksi vaihdettiin vielä bensan suodatin ja pestiin pahimmat varastopölyt päältä. Kaikkea pientä tarvis vielä tehdä mut edistyy se kokoajan
Eli taka-akseli jumppasta vähän todisteita
Ensin kasa uusia osia
Akseli irti
Pura ja kokoa.
Ja kuskin puolen iskaria irrottaessa löyty sit taas hitsattavaa
Vähä peltiä, maalia ja koriliimaa. Tuohon tuli vielä massa päälle ja romut kasaan.
Loputksi vaihdettiin vielä bensan suodatin ja pestiin pahimmat varastopölyt päältä. Kaikkea pientä tarvis vielä tehdä mut edistyy se kokoajan
Re: 9000 2.3T
perhana tää on vaan jollain härskillä tavalla pirun hieno tonnari
miten projekti edistyy?
miten projekti edistyy?
Otto Palosaari #8617
-Saab 9-3 2.0T Aero XWD
-Saab 9-3 2.0T T5 Aero
-Saab 9000 2.3T Aero
-Saab 9-3 2.0T Aero XWD
-Saab 9-3 2.0T T5 Aero
-Saab 9000 2.3T Aero
Re: 9000 2.3T
Tavoitehan oli että erottuu perus pappa tonnarista joten siinä ainakin onnistuttiin Tosiaan etujarruja vielä fiksailtiin leimalle kunnes 8 vuotta sitten tehty pikakorjaus apukuskin etummaiseen tunkin nosto paikkaan petti ja saatiin vielä vähän lisää hitsattavaa. Laitettiin sitten tonttu talviunillle ja jatketaan keväällä. Päätin vielä uusia ohjauksen nivelet ennen leimaa eli ne ja tuo nostokorva vielä tehtävälistalla plus rekkari valot ja sisustan kasailua loppuun.
Re: 9000 2.3T
Iski semmoset pääsiäis pöhinät päälle joten paja kutsui Eli tonnari herätettiin talviunilta ja ajeltiin pajaan. Hitsattiin tuo ratkennut nostopaikka ja tuli näprättyä kaikkea pienempää. Vähä jo säikähdin ku tajusin et alkaa oikeesti olemaan jo aika pienestä kiinni et pääsee kokeilemaan katsastusta
Vielä olisi tekemättä:
- Rekkarivalojen kytkentä
- kojelaudan kansi paikoilleen
- Apparin puolen etujarrusatulan herkistely
- Raidetangot päineen vaihtoon.
Nuo nyt ainakin. Jotain unohtu varmasti
Vielä olisi tekemättä:
- Rekkarivalojen kytkentä
- kojelaudan kansi paikoilleen
- Apparin puolen etujarrusatulan herkistely
- Raidetangot päineen vaihtoon.
Nuo nyt ainakin. Jotain unohtu varmasti
Re: 9000 2.3T Draken
Vielä pitäisi vähän pinnistellä pajalla että pääsis leimalle, mutta hieman hidastaa harrastamista kesälomareissut sun muut jotka syö käytettävissä olevaa budjettia Tonnari tuli jopa pestyä ja katto ja konepelti kiillotettii seisonnan jäljiltä. Vielä pitäisi helmat massata ja vaihtaa flektin anturi ja nesteet. Tuli myös ostettua silikoniset nesteletkut joten ne vaihtuu vielä siinä samalla.
Kerrankin samassa kuvassa ne syyt miksi ei ole koskaan ylimääräistä rahaa
Kerrankin samassa kuvassa ne syyt miksi ei ole koskaan ylimääräistä rahaa
Re: 9000 2.3T Draken
^Ilmeisesti vaimo istuu siis jommassa kummassa autossa
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: 9000 2.3T Draken
Tuokin voisi pitää paikkaansa Avopuoliso taisi kyllä seistä selän takana kuvan otto hetkellä joten kai se lasketaan
Re: 9000 2.3T Draken
Päivämäärällä 23.8.2021 tämä projekti otti ison askeleen eteenpäin kun ensin suunnattiin pyöränsuuntaukseen ja sieltä kohti leimasetää
Pakko tunnustaa että hylätty tuli ensin kun kuskin puolen käsijarru jäi tehottomaksi. Noh ei muutakun konttorin pihalla tunkilla vähä takapäätä ylös ja käsijarrun säätö ja takaisin jarrudynolle
Ajellaan nyt jonku aikaa ja sitten talvisäilöön. Huomasin heti ainakin yhden isomman vian. Kun menee kunnolla ahdoille niin lyö ilmeisesti fuel cuttia... Täytyy tutkia jumittaako hukkis vai joko viimein t5 mankkuvena sano sopimuksen irti.
Pakko tunnustaa että hylätty tuli ensin kun kuskin puolen käsijarru jäi tehottomaksi. Noh ei muutakun konttorin pihalla tunkilla vähä takapäätä ylös ja käsijarrun säätö ja takaisin jarrudynolle
Ajellaan nyt jonku aikaa ja sitten talvisäilöön. Huomasin heti ainakin yhden isomman vian. Kun menee kunnolla ahdoille niin lyö ilmeisesti fuel cuttia... Täytyy tutkia jumittaako hukkis vai joko viimein t5 mankkuvena sano sopimuksen irti.
Re: 9000 2.3T Draken
Päivitetääs tännekkin. Eli leiman jälkeen ajeltiin viikko ja sen jälkee takaisin tallii. Eli pahimpina vikoina syylärin pääty vuosi ihan kunnolla ja renkaat täristi ihan kiitettävästi Fuel cut vika löytyi irronneesta ahtomittarin letkusta.
Noh talvi tuli ja meni kunnes käyttis sattui hajoamaan sopivasti joten pakko oli laittaa tonnari ajoon että pääsee töihin
Kennoksi tuli nissensin tekele ja samalla meikattii vähä flektin kiinnikerautaa siistimmäksi
24.4.2022 Alkoi siis ajokausi ja parin päivän ajojen jälkeen ei suuria yllätyksiä Alle laitettiin nuo levipellit joilla on melkein ajamattomat renkaat mutta vähän on ahdasta takapäässä ja meinaa raapia kaariin. Täytyy kehitellä jotai.
Noh talvi tuli ja meni kunnes käyttis sattui hajoamaan sopivasti joten pakko oli laittaa tonnari ajoon että pääsee töihin
Kennoksi tuli nissensin tekele ja samalla meikattii vähä flektin kiinnikerautaa siistimmäksi
24.4.2022 Alkoi siis ajokausi ja parin päivän ajojen jälkeen ei suuria yllätyksiä Alle laitettiin nuo levipellit joilla on melkein ajamattomat renkaat mutta vähän on ahdasta takapäässä ja meinaa raapia kaariin. Täytyy kehitellä jotai.
Re: 9000 2.3T Draken
Jaahas, ei ihan vuotta edellisestä päivityksestä et jos päivitetään kuulumisia
Eli 2022 ajokausi sujui ihan hyvin vaikka pieniä ongelmia tuli. Ensin alkoi kytkin temppuilemaan ja lopulta ajo meni niin urheiluksi että oli pakko alkaa etsimään vikaa ja pääsylinterin tiivisteethän sieltä oli korkannu Loppu kesä meni ajellessa ja leimakin saatii katsastuksesta kunnes tuli syksyn ratapäivät ja eihän sieltä ehjänä selvitty kotiin Epäilys on että moottorin etummainen kumityyny sanoi sopimuksen irti ja se piti talven aikana katsoa mutta jooh. Nyt on huhtikuun 21 ja osat on sentään jo tilattu et eiköhän kohta päästä taas liikenteesee.
Ai niin. Sen jälkeen kun vaihdettiin ohjaustehostimen öljyt niin hammastangon öljy vuoto vaan paheni et sille varmaan tarttis alkaa tekemää jotai
Eli 2022 ajokausi sujui ihan hyvin vaikka pieniä ongelmia tuli. Ensin alkoi kytkin temppuilemaan ja lopulta ajo meni niin urheiluksi että oli pakko alkaa etsimään vikaa ja pääsylinterin tiivisteethän sieltä oli korkannu Loppu kesä meni ajellessa ja leimakin saatii katsastuksesta kunnes tuli syksyn ratapäivät ja eihän sieltä ehjänä selvitty kotiin Epäilys on että moottorin etummainen kumityyny sanoi sopimuksen irti ja se piti talven aikana katsoa mutta jooh. Nyt on huhtikuun 21 ja osat on sentään jo tilattu et eiköhän kohta päästä taas liikenteesee.
Ai niin. Sen jälkeen kun vaihdettiin ohjaustehostimen öljyt niin hammastangon öljy vuoto vaan paheni et sille varmaan tarttis alkaa tekemää jotai
Re: 9000 2.3T Draken
Kesä oli ja meni ja eihän se ajokausi taas ihan putkeen menny Heinäkuussa eräs aamu töihin mennessä alkoi kytkin poljin taas painumaan ja nippanappa sain auton ajettua perille. Taas ilmaa järjestelmässä ja koitettiin vaihtaa nesteletku ja ilmata mutta työsylinterin ilmanippaa ei saatu enää pirämään joten siihen jä. Jotain hämärää tuossa ilmanipassa oli ja jäi epäilys et aiheutti koko ongelman.
[
Romut lavetille ja menoksi. Koska laatikon joutuu nyt kaivamaan pois niin päätettiin tehdä samalla koko tekniikka
Pari päivää pajalla ja paketti saatiin pihalle
Kone on nyt pukissa ja apulaitteita purettu jo pois mutta jälleenkerran sattuma puuttui peliin ja remontti jäi ainakin hetkeksi tauolle. Eli allekirjoittanut joutui kolariin jossa oma käyttis meni lunariin ja ranne otti osumaa joten ei nyt ole ollut tonnarin rakennus ykkös tavoitteena.
[
Romut lavetille ja menoksi. Koska laatikon joutuu nyt kaivamaan pois niin päätettiin tehdä samalla koko tekniikka
Pari päivää pajalla ja paketti saatiin pihalle
Kone on nyt pukissa ja apulaitteita purettu jo pois mutta jälleenkerran sattuma puuttui peliin ja remontti jäi ainakin hetkeksi tauolle. Eli allekirjoittanut joutui kolariin jossa oma käyttis meni lunariin ja ranne otti osumaa joten ei nyt ole ollut tonnarin rakennus ykkös tavoitteena.