Re: Saab 900 Aero -87 Leimattu :)
Re: Saab 900 Aero -87 Leimattu :)
Tuossa muutama viikko takaperin tuli hommattua viimein tuollainen Saab 900 T16 Aero -87. Tuollaistahan on tullut kuolattua jo pikkupojasta lähtien ja nyt sattui kohtuulliseen hintaan ko. auto löytymään. Arvata saattaa mitä "vikoja" tälläisessä sattaa olla.
Mutta ehkä sitä mieluummin peltihommia työstää ja koria vähän fiksailee, kun auto lähtee käyntiin ja sillä pääsee liikkumaan. Tuosta Tonnarin Ehjästä korista ei ole paljon iloa, kun ei lähde käyntiin ja jättää silloon tällöin välille milloin mihkäkin.
Kaikkea pientä tuohon on tullut laiteltua.
Peltisepällä auto oli pari päivää ja siinä tuli sitten vararenkaankotelo ja vetarin tunnelit hyvään kuntoon. Korilta on nyt pahimmat saatu kiinni. Kaverilla nimimerkillä Kimski, oli samanlainen Aero, joka meni kolarissa hajalle.Siitä vaihdettiin Takaluukun kansi ja vielä tuossa ovetkin odottaisi asennusta. Takaluukun vaihdossa heitettiin, myös alkuperäinen "Walaansiipi" paikalleen.
Ettei aivan paskanjauhannaksi mene, niin tuossa muutama epätarkka kuva:
http://kuvablogi.com/nayta/3348631/
Mutta ehkä sitä mieluummin peltihommia työstää ja koria vähän fiksailee, kun auto lähtee käyntiin ja sillä pääsee liikkumaan. Tuosta Tonnarin Ehjästä korista ei ole paljon iloa, kun ei lähde käyntiin ja jättää silloon tällöin välille milloin mihkäkin.
Kaikkea pientä tuohon on tullut laiteltua.
Peltisepällä auto oli pari päivää ja siinä tuli sitten vararenkaankotelo ja vetarin tunnelit hyvään kuntoon. Korilta on nyt pahimmat saatu kiinni. Kaverilla nimimerkillä Kimski, oli samanlainen Aero, joka meni kolarissa hajalle.Siitä vaihdettiin Takaluukun kansi ja vielä tuossa ovetkin odottaisi asennusta. Takaluukun vaihdossa heitettiin, myös alkuperäinen "Walaansiipi" paikalleen.
Ettei aivan paskanjauhannaksi mene, niin tuossa muutama epätarkka kuva:
http://kuvablogi.com/nayta/3348631/
Viimeksi muokannut Suabisti, To Syys 19, 2013 23:10. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Saab 900 Aero -87
Onnittelut hankinnasta! Näyttää ainakin noissa kuvissa hyvältä ja siistiltä projektilta.
Onko jotain tietoa auton historiasta? Tällaisissa klassikkoautoissa on monesti hieno tarina taustalla.
Onko jotain tietoa auton historiasta? Tällaisissa klassikkoautoissa on monesti hieno tarina taustalla.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Saab 900 Aero -87
Nätti peli, olikos tuossa nahkaverhoilutkin?
Onko mitä varusteita ja paljonko ajettu?
Tuo on hyvä jos löytyy samanväristä hyväkuntoista luukkua tilalle.
Onko mitä varusteita ja paljonko ajettu?
Tuo on hyvä jos löytyy samanväristä hyväkuntoista luukkua tilalle.
900S(T5.5) M1991(KR)
Re: Saab 900 Aero -87
Kiitosta vaan. Kyllähän sitten alkaa korin osalta siisti olemaan, kun saa ovet vaihdetuksi. Foorumilta nikillä Ana73:lla auto oli viimeiset 16.vuotta.JuHem kirjoitti:Onnittelut hankinnasta! Näyttää ainakin noissa kuvissa hyvältä ja siistiltä projektilta.
Onko jotain tietoa auton historiasta? Tällaisissa klassikkoautoissa on monesti hieno tarina taustalla.
Eli siinä määrin mukava saada sellainen auto laittoon, joka ei ole pitkin Suomea pyörinyt "kiertopalkintona".
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Saab 900 Aero -87
Tällä hetkellä nahkapenkit.Sukellusvene kirjoitti:Nätti peli, olikos tuossa nahkaverhoilutkin?
Onko mitä varusteita ja paljonko ajettu?
Tuo on hyvä jos löytyy samanväristä hyväkuntoista luukkua tilalle.
Tuossahan nyt on "normi-Aero" varustus.
Eli:
-Sähkökattoluukku.(toimii.)
-Sähkölasit.(toimii.)
-Sähköpeilit.(toimii.)
-Keskuslukitus.(toimii.) Hälylaite ja kauko-ohjaus pois käytöstä.
-Avattavat takasivulasit.
-Vakionopeudensäädin. (toimii.)
-Sähköantenni. Otin pois käytöstä, kun tuntui jumittelevan.
-Punainen kojelauta.
-Todella piiiitkä välityksinen laatikko. 100km/h ajettaessa 5.vaihteella noin. 2000rpm eli ilmeisesti kyseessä 8.ensiövälitys
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Saab 900 Aero -87
Oho, ei ole sitten vaihtanut liikaa omistajia.
Mitenhän edellinen on edes raaskinut tuollaisesta luopua 16 vuoden jälkeen?
Maantieauto sitten noilla välityksillä .
Mitenhän edellinen on edes raaskinut tuollaisesta luopua 16 vuoden jälkeen?
Maantieauto sitten noilla välityksillä .
900S(T5.5) M1991(KR)
Re: Saab 900 Aero -87
Komean Aeron olet löytänyt!
Ootko miten tarkkaan mitannut tuon nopeuden/rpm? Mulla nimittäin myös kasin enska ja mun mielestä n. 2300 kierrosta satasen vauhdissa. Vai onko peräti välitykset vaihtuneet -90 mennessä muualla lootassa?
Ootko miten tarkkaan mitannut tuon nopeuden/rpm? Mulla nimittäin myös kasin enska ja mun mielestä n. 2300 kierrosta satasen vauhdissa. Vai onko peräti välitykset vaihtuneet -90 mennessä muualla lootassa?
Saab 900 Aero -90, Saab 9-5 Aero -01
Re: Saab 900 Aero -87
Hyvää vuosikertaa ja värikin on oikea, projektiaeroni on samanlainlainen. Eiköhän sekin sieltä tallin perukoilta jossain vaiheessa saada ihmisten ilmoille.
#2260
96V4 projekti
96V4 projekti
Re: Saab 900 Aero -87
No voehan vide! Kyllä sulle vaan se Satku on näköjään luotu kun ei siitä eroon meinaa päästä! Onnitteluni
Itsekin ostamassa uutta kolmiovista turboa josta tulisi lopullinen Satku-projekti. Aero-look tosin vaan... Aero-osat valkoisesta ja tekniikan ym. muun hyödyllisen tuosta tumm.sinisestä. Ei jaksa alkaa turbottamaan joten ajattelin ostaa valmiin 3d turbon mihin vaan vaihtaa tuon "uuden" moottorin Katsoo jos itsekin tekisi viimein vaikka sitten siitä jonkun projektiosiojutun..?
Onnea nyt vielä projektiin!
Itsekin ostamassa uutta kolmiovista turboa josta tulisi lopullinen Satku-projekti. Aero-look tosin vaan... Aero-osat valkoisesta ja tekniikan ym. muun hyödyllisen tuosta tumm.sinisestä. Ei jaksa alkaa turbottamaan joten ajattelin ostaa valmiin 3d turbon mihin vaan vaihtaa tuon "uuden" moottorin Katsoo jos itsekin tekisi viimein vaikka sitten siitä jonkun projektiosiojutun..?
Onnea nyt vielä projektiin!
|#4178
|Saab 95L -76
|Saab 95L -76
Re: Saab 900 Aero -87
Joo, ei ollut vanhalla omistajalla enään aikaa ja paikkaa laittaa autoa, niin päätti sitten luopua siitä harrastajalle, joka laittais taas Aeron lyöntiin
Tuo kyllä tuntuu jännältä, kun tottunut nuihin 6.enskaisiin T16 Joissa on melkeen 3000rinkiä Satasen vauhdeissa.
Kattoverhoilu on otettu irti, pitäisi se jollain fiksailla.
Myös kytkin pitää vaihtaa ja jarruja käydä läpi.
Mutta Satkuun nuita osia saa kohtuu edullisesti CS-Tonnariin verrattuna.
...Sumzille, että kyllä se vuosi ilman Turbo-Satkua oli liikaa
Tuo kyllä tuntuu jännältä, kun tottunut nuihin 6.enskaisiin T16 Joissa on melkeen 3000rinkiä Satasen vauhdeissa.
Kattoverhoilu on otettu irti, pitäisi se jollain fiksailla.
Myös kytkin pitää vaihtaa ja jarruja käydä läpi.
Mutta Satkuun nuita osia saa kohtuu edullisesti CS-Tonnariin verrattuna.
...Sumzille, että kyllä se vuosi ilman Turbo-Satkua oli liikaa
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Saab 900 Aero -87
Päivitystä.
Tuli uusittua:
-Uusi termari+tiiviste.
-Uusi 90` vesiletku.
-Uusi lämpömittarin anturi.
-Uusi peruutusvalojen katkaisin.
Tällä hetkellä sisustan kimpussa.
Vuorossa on aina yhtä "ihana" lämppärin puhaltimen vaihto.
Uusi moottori jo paikallaan. Täytyy vaan tässä samalla tuumailla muita vaihtokohteita, kun kojelauta on levällään.
Fiksua ainakin uusia:
-Kojelaudan polttimot.
-Tulevalle ahtopainemittarille johdot+alipaineletku.
-RCA Johto+ herätepiuha tulevalle vahvistimelle.
-...Ja CD-Soittimelle tulevat kajari+virtapiuhat käydä läpi.
Tekeillä myös "omavalmiste" keskikonsoli.
Kuviakin voisi joku päivä näistä tapahtumista lisäillä
Kuvia:
http://kuvablogi.com/blog/13898/11/
Tuli uusittua:
-Uusi termari+tiiviste.
-Uusi 90` vesiletku.
-Uusi lämpömittarin anturi.
-Uusi peruutusvalojen katkaisin.
Tällä hetkellä sisustan kimpussa.
Vuorossa on aina yhtä "ihana" lämppärin puhaltimen vaihto.
Uusi moottori jo paikallaan. Täytyy vaan tässä samalla tuumailla muita vaihtokohteita, kun kojelauta on levällään.
Fiksua ainakin uusia:
-Kojelaudan polttimot.
-Tulevalle ahtopainemittarille johdot+alipaineletku.
-RCA Johto+ herätepiuha tulevalle vahvistimelle.
-...Ja CD-Soittimelle tulevat kajari+virtapiuhat käydä läpi.
Tekeillä myös "omavalmiste" keskikonsoli.
Kuviakin voisi joku päivä näistä tapahtumista lisäillä
Kuvia:
http://kuvablogi.com/blog/13898/11/
Viimeksi muokannut Suabisti, Ma Marras 28, 2011 19:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Saab 900 Aero -87
lämppärin hanan kuntoa kannattanee samalla tarkastella... + polttimot...vaikka led versioihin....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Saab 900 Aero -87
Jep.nalleolut kirjoitti:lämppärin hanan kuntoa kannattanee samalla tarkastella... + polttimot...vaikka led versioihin....
Kirjootella taas tännekkin, kun näin sairaslomalla ja jalkapuolena ei ole muuta kuin aikaa.
Lämppärin hana tuli tosiaan uusittua. En muistanutkaan, että homma oli nuon vi******nen. Tuo vakionopeudensäätimen pumppu oli koko ajan tiellä
Kojelauta pitäisi jaksaa kasata. Yllätys, yllätys ei hirveesti houkuttele.
Apparin ovi tuli vaihdettua ruosteettomaan ja bensaluukun kansi tuossa muutama viikko takaperin. Kuskinpuolen ovi tuola vielä odottaisi paikalleen laittoa.
Talvikuva:
http://kuvablogi.com/nayta/3413403/
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Saab 900 Aero -87 Kuvia.
Mistäs toi keltainen öljytikku on peräisin? Marmori/sp/pcs varmaan mutta onko nimenomaan og t16 autoon tarkoitettu? Meinaa ainakin 8v ja 16v on eri tikut, en muista kummassa on rajat alempana -> riski kone käy vähillä öljyillä, ja toisin päin toki että koneessa voi olla myös liikaa öljym. Eli jos ei ole varmaa niin kannata verrata tikkujen pituuksia ja merkkien asemointia.
Miksi muuten punaista jäähynestettä? Näyttää kyllä ainakin tosi hyvältä uudessa puhtaassa paisarissa missä puhdas korkki! Älä sitten paskaisin käsin pyörittele korkkia kun se tuhraantuu herkästi eikä lähde pois
Miksi muuten punaista jäähynestettä? Näyttää kyllä ainakin tosi hyvältä uudessa puhtaassa paisarissa missä puhdas korkki! Älä sitten paskaisin käsin pyörittele korkkia kun se tuhraantuu herkästi eikä lähde pois
Re: Saab 900 Aero -87 Kuvia.
Sattui auton ostaessa olla silloin keltainen paisarin korkki.
Ja piti sitä tietysti maalailla tuo korkki ja tulppien kansi keltaisella.(Uudempien Tonnarien stailia.)
Edellinen omistaja oli juuri vaihtanut uuden syylärin ja paisarin säiliön ja pistänyt punaiset liemet koneeseen.
Sanos muuta, normisti perus oogeessa ei edes tiedä minkäväristä jäähdytin nestettä autossa on käytetty
Ja piti sitä tietysti maalailla tuo korkki ja tulppien kansi keltaisella.(Uudempien Tonnarien stailia.)
Edellinen omistaja oli juuri vaihtanut uuden syylärin ja paisarin säiliön ja pistänyt punaiset liemet koneeseen.
Sanos muuta, normisti perus oogeessa ei edes tiedä minkäväristä jäähdytin nestettä autossa on käytetty
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*