NG 900T 1995 flight 666

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
miksu79
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 13:02

NG 900T 1995 flight 666

Viesti Kirjoittaja miksu79 »

Tuollainen tuli sitten talouteen kauppakassiksi ja työmatka peliksi hankittua autossahan oli jo ostohetkellä stage3 setti lisättynä dumpilla ja isohkolla läpihengittävällä coolerilla alustakin vaikutti järkevästi madalletulta kori suhtkoht ehjä jotain pientä kuitenkin joita korjaillaan kevään aikana. hifisteltyäkin tuota on jo ehdittey konttiin ilmaantui ground zeron tuotteita radioactive sarjan 12" koteloineen titanium 1.1200d ja 4125 jolla ajellaan etupään rainbow sax 6,4 erillis sarjaa joka on edessä alkuperäis paikoilla. jo entuudestaan konttiin vedetyn 21 mm2 virtajohdon käytin latauskaapelina ja takakonttiin ilmestyi lisäpainoksi optiman keltahattu antamaan virtaa laitteille. Ohjelmalähteenä kenwoodin 6051 dsp:llä. akkua ei ole erotettu mitenkään varsinaisesta akusta koska siihen ei ole mitään käytännön tarvetta sillä auto sammuksissa ei huudateta ainakaan pitkiä aikoja ainoat mitkä on latauskaapelissa on molemmissapäissä 300a sulakkeet jotka siis toimivat ainoastaan oikosulkusuojina kaikki kaapeloinnit kontille on vedetty pelkääjän kynnyskotelossa (on täynnä) 6 signaalikaapelia kaijutinkaapelit akkujenvälinen virtakaapeli.

Tarkoitus olisi ajella talvi noilla tehoilla ja kevät talvella ruveta laittamaan tuohon vielä lisää 630cc decat oli suunnitteilla ruokkimaan nälkäistä ja hengityksen apuihin olen miettiny garretin 28 bb tai vastaavaa joka menis vielä hyvin vähäisillämuutoksilla paikalleen alkuperäiseen pakosarjaan ja niin ettei hyppää ensimmäisenä ämpärinkokoinen solmu katsastus setän tai tätin silmille.

mitäs olisi viisaammilla ehdotuksina mutkaksi joka menis akuperäiseen sarjaan ja mahd vähäidellä muokkaamisella putkikin saisi käydä suoraan turbon kylkeen.
ohjauskulmat pitäisi säätää kun tuntuu että keula nuljahtelee ikävästi.

laatikko tuohon yksilöön on vaihtunu 2,3 vaparin lootaan ja on huomattavasti lyhyemmillä välityksillä ja se perinteinen mittaristo vaivaa. tehotavaoiteha tuolla olis kesällä se n350hp ja kaikki mitä on yli on plussaa. tuollaista nyt sitten pitäis alkaa väkertään. ja tuo nimitys flight 666 tulee auton rekisteristä.... ja oamsta musiikkimaustani.

Tuossahan siis oli tehtynä jo:
alusta
välijäähy isompi ja läpihengittävä
3" putki solmusta perään asti.
softa
t5 suite ja miniläppäri lawisellin can usb kaapelilla
t7 mankkuvena
dumppi.
kytkimestä ei ole ihan täyttä varmuutta mikä kytkin mutta ilmeisesti aeron kytkin
elikkäs hankinta listalla
turbo
630cc decat
3bar map
järeämpi bensapumppu tai ainakin tuottoisampi.
pakolämpömittari ja seosmittari laajakaista lambdalla
ja kytkimeksi sintteri
ja paaaljon reipasta asennusmieltä :mrgreen:
kuvia vois jossain kohtaa koittaa saada johonkin.

mutta koitan tuossa kertoilla lisää jahka etenee johonkin suuntaan

Niin ja ilmeisesti jonkun klubilaisen entinen leite kyseessä kun klubitarra ikkunassa.
(edit) typoja ja tekstiä lisäilty
Ilo alkaa kilosta kahdesta bileet...
saabismi on sairautta ja turbo saabismi mielisairautta???
Holmes
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Syys 07, 2004 09:01
Paikkakunta: Mustasaari

Re: NG 900T 1995 flight 666

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Up the Irons. Kuvaa näytille vaan... Varsinki hifi asennuksista jos satuit ottamaan.
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
miksu79
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 13:02

Re: NG 900T 1995 flight 666

Viesti Kirjoittaja miksu79 »

Kuvia hifi asennuksista ei tullu otettua kun alko noi kelit olemaan aika viileät niin asennus ei ole mitenkään erikoinen ja etenkin vielä tällähetkellä kun on pahasti kesken täytyis laittaa vielä hanskakotelo kynnyslista ja keskikonsolin kylki takas kiinni kunhan saa vielä pari kaapelia vedeltyä paikalleen. samoin kontin virtajohto täytyis viimeistellä kun on hieman mallia härdelli tuo jakoblokki maadoitukset virta sekä sulakkeet samassa blokissa 10 kaapelia joista ohuin 25mm2 kontin pohjan hitsuksen yhteydessä täytyy vielä tehdä akulle kunnollinen kiinnitys alkuperäisen cd boksin paikalle. Mutta tuo tapahtuu sitten joskus vuodenvaihteen jälkeen. Hifistely projektikin ollu hieman jäissä lasten sairastelujan vuoksi mutta täytyy koittaa ottaa muutamia kuvia kun saa loppuun tuon asennuksen. Toisaalta eihän tuosta ollut tarkoituskaan tehdä mitään esittelyautoa vaan ripeä työmatka kulkine. eli aika perus setillä mennään hifien osalta ja asennukse osalta. mutta kyllä noillakin korvat lukkoon saa ja kuskin v käyrää laskemaan. Täytyis joskus mittailla paineet kunhan saa subin sisäänajettua ja kunnolla säätöihin.

Etukaijuttimet meni alkuperäisillä asennuskauluksilla hyvin paikalleen kun veisteli sen pienen huulen pois jakosuodattimet laitoin hanskakotelon taakse ja diskanttien johdot kojelaudan sisällä. takakaijuttimien virkaa ajaa jotkut mds.n 6x9. Soitin puolelta täytyy taas pitkän ajan jälkeen sanoa että kannattaa tosiaankin investoida dsp soittimeen tekee aika ihmeitä stereokuvaan kun malttaa hetken viihtyä ja säätää sitä kohdalleen.

ehjät mustat nahka jakkarat täytyis jostain metsästää sopuhintaan.
menee kans jossain vaiheessa vaihtoon tai sitten verhoiltavaksi.

mutta rojektihan on vasta alkamassa ja palikoita mietitään mitä ruvetaan oikeasti rakentamaan. kaikkea pikkufiksausta riittää aina. niistä lisää tuonnempana

ja vapaasti saa ja pitääkin kommentoida
Ilo alkaa kilosta kahdesta bileet...
saabismi on sairautta ja turbo saabismi mielisairautta???
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900T 1995 flight 666

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Itselläni on konehuoneesta konttiin 35mm2 johto, 1f konkka ja valot vilkkuu ajossakin kun kunnolla soittaa, vahvistimena mds T5 torque, olen miettinyt kans lisäakun laittoa konttiin. Pitäis varmaan kyhäillä joku vaneripohja tohon konttii mihin sais kaikki laitteet ruuvailtua kiinni, nyt kun ne on penkin selkänojassa :roll: Tuolla lisäakulla varmaan luulis vilkkumisten loppuvan?
Ng900
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: NG 900T 1995 flight 666

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Yksi kunnon akku, niin loppuu se räppiminen.
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: NG 900T 1995 flight 666

Viesti Kirjoittaja JaniV »

jeippo kirjoitti:Yksi kunnon akku, niin loppuu se räppiminen.
Ja kaikki maadoitukset kuntoon, ettei ole jännitehäviöitä... Laturille kannattaa kanssa vetää uudet johdot, ettei ole pullonkaula sitten siellä. Konkan maadoitus samaan pisteeseen kuin muutkin jenkkavehkeet, vahvarit yms...
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
miksu79
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 13:02

Re: NG 900T 1995 flight 666

Viesti Kirjoittaja miksu79 »

Moi jälleen. Kyllä se akku vaan auttaa aika paljon sielä kontissa mahdollisimman pienellä sisäisellävastuksella oleva (lyijyhyytelö) akku sinne konttiin mahdollisimman lähelle vahvistimia tekee ihmeitä. itsellä liki 2kw jatkuvaa eikä vilku valot vaikka luukuttaa kuinka ja ILMAN konkkia! ja edestä tulee taakse ainoastaan 16 mm2 kaapeli joka lataa takana olevaa akkua. toki liitokset ja paadoitukset pitää olla kunnossa en sitä väitä. ja pitkät kaapelit ei ole koskaan hyvä ratkaisu kun sitä hukkaa tulee aina niissä kaapeleissa. itsellä optima kelta hattuinen kontissa. ja ei tarvita mitää erotus releitä ellei parkkis luukutusta harrasta auto sammutettuna, silloinkin vaarana ainoastaan että soitat akut tyhjäksi etkä saa autoa enää käyntiin. toki jos jännitteet notkahtaa kovaa soitettaessa virta nousee vastaavasti ja kun sitä ei ole enää saatavana vahvistimet alkaa leikkaamaan ja elementit ei pysy enää hallinnassa jolloin luvassa on palaneita puhekeloja ym kivaa :mrgreen:
Ilo alkaa kilosta kahdesta bileet...
saabismi on sairautta ja turbo saabismi mielisairautta???
Vastaa Viestiin