9K 2.3T Grey edition
Lähetetty: Pe Marras 25, 2011 17:39
Noniin laitetaas tänne onnellinen tarinani saabin omistajaksi tulesimiksi. Noh aina ollut sairas mieltymys turbo säpäkkään ja viimein vuosien jälkeen löysin "pikku vikaisen" 9000cse:n. Myyjän mukaan autossa on lähikorjaamon mukaan di-kasetti vika ja satku veroja perässä. Ajettu 250tkm ja ruosteeton. Noh siitä innostuneena soittelemaan ja auto tuli seuraavana päivä hinurilla minulle.
Heti alkuun alkoi suurenluokan pesutoimet koska auto oli ollut 3 vuotta puunalla ja sisältä homeessa
Käyntiin lähti huonosti ja muutenkin surullinen tapaus livenä nähtynä. Ostin siis auton näkemättä. Terve se oli pelleiltään paitsi kuskinoven lommo. Hyvähän siitä tuli ja auto tosiaan oli ruosteeton.
Pesujen jälkeen aloin etsimään vikaa ja se ei tosiaan ollut sitten sytkä kasetissa, välillä lähti käymään ja välillä ei 2:teen päivään. Vikadiaknostiikka kaava käytiin korjaamo ohjeistuksen mukaisesti mutta vikaa ei löydy. Sattumalta aloin sitten yhtenä iltana piippailemaan karvoja ja mittailemaan missä katkoksia tms, ja sehän löytyi varmaan sitten 4 päivän etsinnän jälkeen, että ignition rele päästää kärjet auki startti hetkellä. Autosta ilmeisesti oli poistettu häly joskus koska johdotuksista löytyi n. 20kpl rosvoliittimiä jotka meni minne sattui. Noh sain herätteen takaisin releelle niin kuin kuuluukin ja auto alkoi toimimaan. Täysi huolto ja uusien ongelmien perään, esim. toimimaton TCS. auto siis 2.3T autom. TCS vm 1992. joo siitä ei sitten vikaa löytynyt viikon etsimisen jälkeen ja ostin tarvittavat tavarat jotta tcs.n saa pois, samalla tuli stage 3+ boksi, 3" dp ja filtterit ymym.. Lisää murheita tuli sitämukaa mitä autoa tutki, ei ladannut no se meni laturin vaihdolla, etupyörän laakeri nalkkas testilenkillä kiinni ja seuraavana päivänä tippui pakoputki ja siitä seuraavana päivänä hajosi bensapumppu.... ei siis mitään järkeä paljonko on tullut tutkittua korjattua, koneen johtosarja mm. oli viallinen jonka vaihdoin koska tcs poistettiin. Oli nääs tyhjäkäyntimoottori johdot yhdessä kuoren alla. Tämänkin vian etsiminen kesti luonnillisesti jonnin aikaa. Noh, vikavalo palaa ja tkk moottori edelleen antaa vikaa. Se luojan kiitos selvisi sillä että TCS mallin ruiskun johtosarjaan ei tule eculle pinniä 2 ja 10 joka on kaasuläpältä. Nyt kaikki tuntuisi suht toimivan ja auto on katsastettu! Tulossa vielä on BSR:n putkisto sekä toimiva mankkuvena jotta paineet saa sinne boksin pyytämään 1.5baariin. Keväällä sitten TD05 ja muita muutoksia. Jaa niin tuli sinne Lowtecin jouset ja MAM MT 9x17" vanteet ja kitkatkin laitettua.
Kaikinpuolin ärsyttäviä vikoja mutta mukava peli sinäpäivänä kun toimii. Vetoja ihan passelisti nuilla täysillä paineilla. Tarinasta ei ehkä saa kuvaa millainen 2kk taival autolla on käyty mutta sanoin voin kuvailla että saatanallinen....
pari kuvaa nyky hetkestä:


Heti alkuun alkoi suurenluokan pesutoimet koska auto oli ollut 3 vuotta puunalla ja sisältä homeessa

Pesujen jälkeen aloin etsimään vikaa ja se ei tosiaan ollut sitten sytkä kasetissa, välillä lähti käymään ja välillä ei 2:teen päivään. Vikadiaknostiikka kaava käytiin korjaamo ohjeistuksen mukaisesti mutta vikaa ei löydy. Sattumalta aloin sitten yhtenä iltana piippailemaan karvoja ja mittailemaan missä katkoksia tms, ja sehän löytyi varmaan sitten 4 päivän etsinnän jälkeen, että ignition rele päästää kärjet auki startti hetkellä. Autosta ilmeisesti oli poistettu häly joskus koska johdotuksista löytyi n. 20kpl rosvoliittimiä jotka meni minne sattui. Noh sain herätteen takaisin releelle niin kuin kuuluukin ja auto alkoi toimimaan. Täysi huolto ja uusien ongelmien perään, esim. toimimaton TCS. auto siis 2.3T autom. TCS vm 1992. joo siitä ei sitten vikaa löytynyt viikon etsimisen jälkeen ja ostin tarvittavat tavarat jotta tcs.n saa pois, samalla tuli stage 3+ boksi, 3" dp ja filtterit ymym.. Lisää murheita tuli sitämukaa mitä autoa tutki, ei ladannut no se meni laturin vaihdolla, etupyörän laakeri nalkkas testilenkillä kiinni ja seuraavana päivänä tippui pakoputki ja siitä seuraavana päivänä hajosi bensapumppu.... ei siis mitään järkeä paljonko on tullut tutkittua korjattua, koneen johtosarja mm. oli viallinen jonka vaihdoin koska tcs poistettiin. Oli nääs tyhjäkäyntimoottori johdot yhdessä kuoren alla. Tämänkin vian etsiminen kesti luonnillisesti jonnin aikaa. Noh, vikavalo palaa ja tkk moottori edelleen antaa vikaa. Se luojan kiitos selvisi sillä että TCS mallin ruiskun johtosarjaan ei tule eculle pinniä 2 ja 10 joka on kaasuläpältä. Nyt kaikki tuntuisi suht toimivan ja auto on katsastettu! Tulossa vielä on BSR:n putkisto sekä toimiva mankkuvena jotta paineet saa sinne boksin pyytämään 1.5baariin. Keväällä sitten TD05 ja muita muutoksia. Jaa niin tuli sinne Lowtecin jouset ja MAM MT 9x17" vanteet ja kitkatkin laitettua.
Kaikinpuolin ärsyttäviä vikoja mutta mukava peli sinäpäivänä kun toimii. Vetoja ihan passelisti nuilla täysillä paineilla. Tarinasta ei ehkä saa kuvaa millainen 2kk taival autolla on käyty mutta sanoin voin kuvailla että saatanallinen....

pari kuvaa nyky hetkestä:

