Juppiturbo (Aero`89) timmiin kuntoon.
Lähetetty: Ma Joulu 05, 2011 21:08
Viimein projekti starttasi kunnolla ja nyt olisikin aero saattaa lähes uudenveroiseen kuntoon pienin muutoksin. Kyllähän tuo mielestäni pirun hieno auto on ja mielellään sitä vielä hienompaan kuntoon laittaa:

Reilut parikymmentä vuotta kuitenkin jättävät aika paljon jälkiä ja ruostepeikko on tuossakin tehnyt aika paljon tuhoja.
Hitsattavaa:
-Vetaritunnelit (aivan mädät)
-Ovet (normisetti)
-Paksin kulmat (peruspaikat)
-Pari paikkaa kynnyskotelosta
On joskus kokenut kylkikolarin ja tämä korjauspaikka mähiny karmeaan kuntoon:

Onneksi nuo korjailut jäävät helmamuovien alle piiloon kuten kuvassa näkyvä oven etureunakin. Ehjä palanen leikelty varaosapirssistä.
Positiivista ruostetilanteessa:
-Pohja muuten tosi siisti
-Lokarinkaarissa vain vähän ruostetta
-Näkyvät ulkopellit hyvät (takapaksinkantta lukuunottamatta->vaihtoon)
Konehuonetta olen tyhjennellyt tässä viime päivinä (renkaat vain säilössä alla eikä pukkina...):

Tänään sain käytännössä sen kokonaan tyhjäksi, eikä tulipellin alumiinisuojan alta paljastunut mitään yllätyksiä.
Rakensin tuossa liikuteltavan konetellingin:

Paino vetarinmaljojen ja lootan kauluksessa eikä maljoissa. Pirun tukeva ja mukava liikutella. Jääkiekkotalloilla saa ruuvattua pyöriltä ylös ja paikoilleen.
Virittäminen jää persaukisuudesta johtuen miedoksi toistaiseksi ehjällä vakioahtimella, mutta jotain kuitenkin perus boksiruuvailun lisäksi:
-2,1 kansi ja imusarja jo työstössä
-"Hiukan" isompi cooleri hommattu, mutta täytyy muokata.
-DP täytyy väsätä
-Koneen läpikäyminen
Muuta:
-Helmamuovien ja puskurien maalaus
-Tuulilasin ja kuskinovenlasin vaihto
-Alustan läpikäyminen
-Taka-akselin siirto eteenpäin
-Akku takakonttiin
-178,5 pientä juttua
Kaikenlaista puuhaa niin perhanasti, mutta ajan kanssa saa omassa tallissa ilman kiirettä onneksi tehdä. Aikasemmista projekteista joutui luopumaan ennen kunnon alkua tilojen puutteen takia (99turbo ja 900 CD ex- AA-10). Ainoa miinus tuossa verstaassa on vaan noiden tulitöiden kanssa touhuaminen, koska on puulattia, joten kipinöidessä saa vuorata kaikki paikat paperikoneen huovalla ja olla muutenkin varovainen. Puulattia on kyllä onneksi näin talvella betonilattiaa lämpimämpi.
Laittelen tilannepäivityksiä, kun jotain oleellista tapahtuu.

Reilut parikymmentä vuotta kuitenkin jättävät aika paljon jälkiä ja ruostepeikko on tuossakin tehnyt aika paljon tuhoja.
Hitsattavaa:
-Vetaritunnelit (aivan mädät)
-Ovet (normisetti)
-Paksin kulmat (peruspaikat)
-Pari paikkaa kynnyskotelosta
On joskus kokenut kylkikolarin ja tämä korjauspaikka mähiny karmeaan kuntoon:

Onneksi nuo korjailut jäävät helmamuovien alle piiloon kuten kuvassa näkyvä oven etureunakin. Ehjä palanen leikelty varaosapirssistä.
Positiivista ruostetilanteessa:
-Pohja muuten tosi siisti
-Lokarinkaarissa vain vähän ruostetta
-Näkyvät ulkopellit hyvät (takapaksinkantta lukuunottamatta->vaihtoon)
Konehuonetta olen tyhjennellyt tässä viime päivinä (renkaat vain säilössä alla eikä pukkina...):

Tänään sain käytännössä sen kokonaan tyhjäksi, eikä tulipellin alumiinisuojan alta paljastunut mitään yllätyksiä.
Rakensin tuossa liikuteltavan konetellingin:

Paino vetarinmaljojen ja lootan kauluksessa eikä maljoissa. Pirun tukeva ja mukava liikutella. Jääkiekkotalloilla saa ruuvattua pyöriltä ylös ja paikoilleen.
Virittäminen jää persaukisuudesta johtuen miedoksi toistaiseksi ehjällä vakioahtimella, mutta jotain kuitenkin perus boksiruuvailun lisäksi:
-2,1 kansi ja imusarja jo työstössä
-"Hiukan" isompi cooleri hommattu, mutta täytyy muokata.
-DP täytyy väsätä
-Koneen läpikäyminen
Muuta:
-Helmamuovien ja puskurien maalaus
-Tuulilasin ja kuskinovenlasin vaihto
-Alustan läpikäyminen
-Taka-akselin siirto eteenpäin
-Akku takakonttiin
-178,5 pientä juttua
Kaikenlaista puuhaa niin perhanasti, mutta ajan kanssa saa omassa tallissa ilman kiirettä onneksi tehdä. Aikasemmista projekteista joutui luopumaan ennen kunnon alkua tilojen puutteen takia (99turbo ja 900 CD ex- AA-10). Ainoa miinus tuossa verstaassa on vaan noiden tulitöiden kanssa touhuaminen, koska on puulattia, joten kipinöidessä saa vuorata kaikki paikat paperikoneen huovalla ja olla muutenkin varovainen. Puulattia on kyllä onneksi näin talvella betonilattiaa lämpimämpi.
Laittelen tilannepäivityksiä, kun jotain oleellista tapahtuu.