^Kiitoksia.
Tässä ranskalaisten uuniinmenoa odotellessa voi vähän raportoida kevätlauantain ohjelmasta tähän mennessä. Hereillä oltu vähän päälle kolme tuntia, siihen nähden ihan kohtuullisesti tullut tulosta.
Elikkä kesärenkaat vaihdettu:
hyvästi ilmeisesti jonkin painon irtoamisesta johtuva täristys tietyillä nopeuslukemilla, tervetuloa ajettavuus ja hiljaisuus.
Pari kevätaurinkokuvaa kaupan päälle:
Vaihdon jälkeen kävin laittamassa paineet kohdalleen, kaikissa renkaissa oli talven jäljiltä noin 1,9 bar, laitoin eteen 2,25 ja taakse 2,35 kun ehti renkaat jo ehkä vähän lämmitä matkalla asemalle (suositukset kevyellä kuormalla e/t 2,1/2,2 ja raskaalla 2,3/2,4). Sitten kävin pienellä testilenkillä moottori- ja mutkatiellä, olin erittäin tyytyväinen muutokseen, tulin kotia syömään ja otin sisälle mukaan lohkolämmittimen piuhan, sisätilanlämmittimen ja lumiharjan, ja siirsin näiden tilalle takajalkatilaan yleistarvikepussin tavaratilasta.
Sitten vähän yleistä to do:n päivitystä, pakoputken takaosa näyttää tältä:
mennee vaihtoon ennen katsastusta, mutta äänet ovat kyllä kiihdyttäessä kivat.
Laturin ja vesipumpun hihna valittaa satunnaisesti käynnistämisen jälkeen hetken aikaa, etukulman narina ilmestyy välillä hiljaisena häviten sitten taas (raidetangonpäät on hankittuna, niihin viittaa myös ratin vinossa oleminen ja pieni naksunta reunasta reunaan kääntäessä) ja renkaita vaihtaessa huomasin että etuoikea tunkinpaikka oli toisesta takakulmastaan vääntynyt. Näiden ohella sitten kaikki pienet kukkaset lähinnä konepellin toisessa takakulmassa (eteneminen ainakin toistaiseksi pysäytetty) sekä tankinluukussa (kiitos vääntyneisyyden). Takaumpiot piti äsken käydä vaihtamassa päikseen vanhemmasta mutta arvatkaa muistinko.
Moottorin ja vaihteiston puolella ei tuota aiemmin mainittua hihnaa lukuunottamatta juuri ole valittamista, kylmällä moottorilla kaasuunvastaavuus ei ole ihan priimaa (voi mennä ruiskun ominaisuuksien piikkiin), lambda sytyttelee check engineä satunnaisesti kun riittävän pitkään seisoo valoristeyksessä, venttiilikoneisto kalisee kylmänä ja vitonen vinkuu kahdeksankympin tuntumassa, mutta nämä ominaisuudet olivat kaikki jo ostaessa eivätkä ole sittemmin 27 tuhannen kilometrin aikana miksikään muuttuneet, siispä en osaa enää olla erityisen huolestunut.
Ajettavuus yleisesti varsinkin mutkatiellä on erittäin hyvää, suoralla tiellä tuuli ottaa jonkin verran kiinni ja suuntavakavuus voisi ehkä olla parempaakin, mutta näitä ei oikein voi moittia ennen kuin raidetangonpäät on vaihdettu ja pyörät suunnattu.