Re: 900c Combi Coupe MY89
Lähetetty: Pe Maalis 20, 2020 21:36
Uusia vikojahan ei tarkastuksessa voi tulla, joten tiukkapaikan tullen vaihtaa etu - ja takakilpien paikkaa.
Katsoin muuten aivan samaa kuvia lisätessä Inssi kyllä tutkaili nastojen määrää ja urasyvyyttä, jotka olivat nekin hilkulla.
Ei, käynti mittarilla piisasi. Oli kyllä melkoisen tukkoinen katsastussäädöissä, kaasu pohjassa ei kulkenut oikeastaan lainkaan, mutta sellainen suurinpiirtein viidenneskierros seosruuvista vastapäivään korjasi ongelman kokonaan. Kulutuskin vaikuttaisi olevan oikeissa lukemissa. Tässä palautuu hyvin mieleen, miten vaikeaa kulutusta on seurata, kun tankki on niin hankala piripintaan täytettävä kuin on. Tankkasin äsken uudestaan täyteen, kun mittarin perusteella epäilin että ensimmäisellä kerralla auto oli liian vinossa. Ja kuinka ollakaan, neula nousi paljon ylemmäs tällä kertaa.
Rattivaihde kirjoitti: ↑Su Huhti 19, 2020 16:45Satku taitaa muuten olla huomisesta lähtien ajokiellossa, uusia kilpiä ei nimittäin ole kuulunut, luultavasti koronatilanteesta johtuen. Taidan siitä huolimatta ajaa töihin jonain päivänä, onpahan ainakin esittää lappu tilatuista kilvistä jos pysäytetään.
Musta tussi käteen ja parantamaan kilven luettavuutta, jos uusi ei ehdi ajoissa.
Hyvä että teit korotusrampit. on tullut, monesti huomattua niiden hyödyt. Ei lähde ruostumaan.Rattivaihde kirjoitti: ↑Ti Joulu 15, 2020 17:09
Satkulla oli hieman tapahtumaköyhä kesä. Kasikymppisestä Audista peräisin olleet kesärenkaat alumiinivanteilla korvasivat entiset nastat keväällä, kesän tyttökaveri ravasi reissuhommissa 250km/viikko-tahdilla, syksyllä ajot vähenivät olemattomiin diesel-Golffin tultua pihaan. Itse ajoin ehkä tuhat kilometriä, ehkä vähemmän.
Alkuperäinen laturi antautui heti alkukesästä, muutoin tekniikka toimi täydellisesti poislukien ajoittain kiukutteleva kaasutin ja imuilman lämmitys.
Viimeinen lämmittelyajo tehtiin näytöstyyliin kesärenkailla mutta pikkuteillä itsenäisyyspäivänä, minkä jälkeen otin pois liikenteestä.
Tein tiililavoista ja laudoista maltilliset 20cm korotusrampit ilmankulun edistämiseksi auton alla. On myös kiitollisen vetoinen paikka, keulan edessä alhaalta avoin liukuovi ja peräpuoli auki pihalle päin. Sopii talvehtia. Keväälle onkin jo suunnitelmia siistimisen jatkamiseksi, mutta niistä lisää vasta jos kun ovat toteutuneet, koska talohommat ajavat kuitenkin aina edelle.
Edit. Jos joku ihmettelee, miksei ole tallissa kuten aiemmin, niin talli sai purkutuomion ja muuttuu verstaaksi lähitulevaisuudessa. Uusi talli puolestaan on olemassa vasta ajatustasolla.
Jos et vielä ole nesteitä vaihdellut ja täytön tarvetta ilmenee niin Polarilta löytyy kirkasta nestettä mitä purkin kyljessä mainostetaan sopivaksi kaikkien nesteiden kanssa sekoitettavaksi. Luulisi löytyvän useimmista tarvikeliikkeistä.Rattivaihde kirjoitti: ↑Su Huhti 19, 2020 16:45
Jäähdytysnesteet ovat ruskeaa mönjää, jota ne ovat toki olleet koko auton omistusajan ( ), mutta nyt havahduin siihen, etten edes tiedä kumpaa väriä tuonne uskaltaisi laittaa jos tulisi tarve lisätä. Säiliön pinta on hieman alle minimin kylmänä, pysytellyt siinä nätisti ainakin viimeisen puolitoista vuotta. Eli huuhtelua ja uudelleentäyttöä vailla.