Saab 9000CD, tekniikalle kunnolla lisäikää..
Lähetetty: To Helmi 16, 2012 21:01
Mulla on nyt tuo oma ysitonnari ollut kunnon remontissa, remontin kannattavuutta ei kannata edes ajatella sillä sitä se ei periaatteessa ole kustannuksiensa takia alustapitäenkään ollut
Auto siis vuosimallia -91 oleva 9000CD perus kakslitrasella myllyllä ja kilometrejä takana 387 000km Kori on ikäisekseen erittäin hyvässä kunnossa pl. oik. etulokasuoja joka kylläkin vaihtui tämän projektin yhteydessä.
Tosiaan auto ollut pitkään jo pajalla, siihen siellä ajansaatossa vaihdeltu/vaihdellaan molemmat kampiakselin stefat, kytkinpaketti, jakoketju, ketjun laahaimet, kiristin, öljypohjan tiiviste + kaikki mahdolliset sillä alueella olevat tiivisteet, öljypumpun o-rengas ym, venttiilikopan tiiviste, oik. etulokasuoja joka maalautettu auton väriin, laturin hiilet sekä kaiken päälle vielä öljyn ja suodattimienvaihtohuolto.
Maksamaanhan tuo tulee ja paljonkin hyvin reilusti ja hiukan päälle, pelkät nuo ketjun laahaimet joita ei saanut muuaalta kuin marmoritiskiltä maksoi yhteensä n.250€..
Työssä autosta ollut eri työvaiheiden takia öljypohja ja vaihteisto pois joten kovin on osissa ollut.
Alunperin lähti kunnostus siitä käyntiin kun ketju rallatti ja rapisti, sitten siinä vaan tuli päätettyä että laitetaan nyt kerralla ja kunnolla kaikki vähänkin huomiota vaativat paikat kuntoon jottei tarvi uudelleen vähänajan päästä korjailla, ja saadaan tekniikalle lisäikää.
Mielipiteitä saa kertoa ja juttua saa puhua, haukkuja otetaan myös vastaan kun eihän tässä periaatteessa ole minkäännäköistä järkeä tehdä noin kattavaa remonttia jonka kokonaiskustannukset ovat reilusti päälle auton arvon.. Mutta onpahan sitten hyvin huollettu auto pitäisi ainakin tekniikan ja miksei muunkin puolesta olla vielä paljon edessä!

Tosiaan auto ollut pitkään jo pajalla, siihen siellä ajansaatossa vaihdeltu/vaihdellaan molemmat kampiakselin stefat, kytkinpaketti, jakoketju, ketjun laahaimet, kiristin, öljypohjan tiiviste + kaikki mahdolliset sillä alueella olevat tiivisteet, öljypumpun o-rengas ym, venttiilikopan tiiviste, oik. etulokasuoja joka maalautettu auton väriin, laturin hiilet sekä kaiken päälle vielä öljyn ja suodattimienvaihtohuolto.
Maksamaanhan tuo tulee ja paljonkin hyvin reilusti ja hiukan päälle, pelkät nuo ketjun laahaimet joita ei saanut muuaalta kuin marmoritiskiltä maksoi yhteensä n.250€..
Työssä autosta ollut eri työvaiheiden takia öljypohja ja vaihteisto pois joten kovin on osissa ollut.
Alunperin lähti kunnostus siitä käyntiin kun ketju rallatti ja rapisti, sitten siinä vaan tuli päätettyä että laitetaan nyt kerralla ja kunnolla kaikki vähänkin huomiota vaativat paikat kuntoon jottei tarvi uudelleen vähänajan päästä korjailla, ja saadaan tekniikalle lisäikää.
Mielipiteitä saa kertoa ja juttua saa puhua, haukkuja otetaan myös vastaan kun eihän tässä periaatteessa ole minkäännäköistä järkeä tehdä noin kattavaa remonttia jonka kokonaiskustannukset ovat reilusti päälle auton arvon.. Mutta onpahan sitten hyvin huollettu auto pitäisi ainakin tekniikan ja miksei muunkin puolesta olla vielä paljon edessä!
