Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Kiitoksia :) Enää olisi to do listillä lähinnä kolhimaton takapuskuri, apparin turvavyö ja pitäisi vaihtaa ullakolta halkeilemattomat takavalot paikalleen. Pikku sipistelyä toki aina löytyy.....
Avatar
c900T
"Saabisti"
Viestit: 100
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:11
Paikkakunta: Kuopio

Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85

Viesti Kirjoittaja c900T »

387 kirjoitti:Matkuksen huoltoasemalla näin parkissa tuon toisen :)
Siellä tosiaan oli ollut, vaimo kävi perheen paremmalla autolla ostoksilla (mikäli noita Skodillaceja edes autoksi lasketaan).
#534
96 -64 (HA), 90 -87 (MR)
Superb Combi iV -20
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Kevät on jo ovella, joten piti heittää noppaan kesärenkaat alle ja pestä, joku päivä vielä siivous ja ikkunoiden pesu. 8)
Muuten ollut rauhaisaa ajelua ja nautiskelua vain tämän auton osalta.
http://aijaa.com/CdXZND
http://aijaa.com/kf4Cwz
http://aijaa.com/CByXT1
:saab:
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

On se vaan makia :P
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Onpas päässyt topicci jo alas. Auton osalta ei ole ollut muuta kuin pesua ja ajosta nautiskelua, todella varma peli. WST:ssähän tämä oli näytillä, keli ei ollut suotuisin mutta väkeä ja autoja oli hienosti paikalla!

Päivitellään kun tapahtuu :wink:
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Lang zeit nicht gesehen!

Hirveitä ei ole tapahtunut, tänään hain procarserviceltä uudet kesärenkaat järkihintaan ja laitatin ne peltivanteilla autoon paikalleen. Rengasasentaja hoksasi yhden vanteen kieroksi mutta ei aikaakaan kun vanne oli jo oikaistu ja renkaat alla. Nyt kyllä kulkee kuin juna, aivan mahtava ajaa. Keskiviikoksi on varattu kaasuttimen säätö+päästönmittaus ja sitten pitäisikin taas köydä konttorilla näyttämässä. Moitittavaa ei pitäisi löytyä, mutta eihän näistä koskaan tiedä. Yritän joku päivä saada siivottua ja pestyä auton taas viimesen päälle ja laittaa kuvia kansalle, ollut aika hiljaiseloa kaikelta menolta ja meiningiltä. :)

Minusta peltivanteet tuo kuvaa klassista orkkismeininkiä ja vaihteluhan tunnetusti virkistää. Talveksi tulee todennäköisesti alle US turbot kuten aina.
http://aijaa.com/0KYhEZ
Ja aijaa.comin ylläpitäjät ovat näköjään pilanneet hyvän kuvanjakopalvelun täysin hyödyttömäksi. Millä olisi hyvä jakaa kuvia tänne?
SaabiSakke
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 14:09
Paikkakunta: Ii

Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85

Viesti Kirjoittaja SaabiSakke »

Tämä on kyllä saakelin hieno kampe, kerrassaan! Peltivanteet näyttää hyvältä.

Mää oon tykästyny tuohon Dropbox:iin. Ei mainoksia ja toimii sutjakkaasti. Suositten kokeilemaan.
Saabiton mies since 7/2022
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Kiitokset, täytyypä kokeilla. :)

Heti kun menin jo kehumaan niin aamulla sitten polkaisin kytkimen pohjaan ja paineet karkasi jonnekkin siperiaan. Sikäli onnekasta että jäi omalle parkkipaikalle. Täytyy hinailla auto remppapaikalle ja aloittaa tutkimukset.
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Kytkinhomma ratkesi niinkin onnellisesti että kytkinputken mutteri oli päässyt löysälle työsylinteristä ja hukkasi siksi paineet, kiristys, ilmaus ja tadaa. Täydellistä.

Kävin fiilistelemässä, pari kuvaa.

http://aijaa.com/of6Upj
http://aijaa.com/SgN630
http://aijaa.com/vJP4FC
http://aijaa.com/TKFFDg
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Hyvä, että ei ollu isompi/ kalliimpi vika :) Vitsi noi talmut sopii kyllä älyttömän hyvin tuohon keulaan!!! :P
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Kiitosta :) Moni sanoo että hyvin tunnistaa liikenteen vilinästä jo kaukaa kuka tulee vastaan.
Jusbe
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2012 16:47
Paikkakunta: JKL

Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85

Viesti Kirjoittaja Jusbe »

Nyt tota ei enää osaa kuvitella ilman niitä :mrgreen: Alussa oli vähän oudot, mut nyt niitä ei saa ottaa pois :)
#5749
Saab 9000CSE -97 Terapiaprojekti
Transporter T5 käyttöauto
Cortina mk1 -63 harraste
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Samaa mieltä :) Kaikkihan nyt on tietty aikalailla tottumiskysymyksiä.
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Saappi tuli viikko takaperin leimattua, moitittavaa löytyi runsas öljyvuoto. Muuten sanoi katsuri hyväkuntoiseksi ja leima tuli. Samalla tulee nyt sitten vaihdettua jollottava vaihelaatikko kun vaihtaa moottorin ja laatikon välisen tiivisteen. Päivitellään kun etenee.
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Noniin, laatikonvaihdon polkaisin tänään käyntiin. Huomenna nostetaan isän ja isoveljen kanssa moottori ylös, tänään saa illan hengähtää kun ei tuota yksin ole järkeä kammeta, tulee vain tuhoja. Myös kytkimen purkamiseen tarvitsee vähintään kaksi.
Taisin viimeinkin löytää pitkään piinanneen mystisen kierrostenleijumisongelman aiheuttajan, kaasuttimen alapuolella oleva magneettiventtiili oli aivan totaalisen jumiutunut. Varaosakaasuttimesta vaihdoin ehjän. Samalla kokeilin imuilman esilämmitystermostaatin toiminnan, ja rikkihän sekin oli. Ullakolta varaosa, totesin toimivaksi ja laitoin odottelemaan kasaamista.

Sitten pari kuvaa :) Huomenna jatkuu.
Kuva
Kuva
Kuva
Vastaa Viestiin