Käytössäni on OG Saab 900 i 16 -93. Kahdet ovet ja suunnattoman suuri takaluukku.
Käytännössä isot etuovet ovat mukavat mutta epäkäytännölliset esimerkiksi ahtaissa parkkihalleissa. Ja vanhan ihmisen on tosi hankala kömpiä takapenkille isostakaan etuovesta. Minulle, isolle miehelle taas iso kuljettajanpuoleinen ovi on mieleen, siksi vaihdoinkin aikanaan neliovisesta kaksioviseen "coupeen".
Tassä aikojen kuluessa on tullut mieleen hassunhauska ajatus, jospa kuljettajalla olisikin iso ovi ja hanttimiehen puolella kahdet ovet pienemmille ihmisille kulkua helpottamaan.
Olisiko sellainen ovijärjestely "Suomen lain mukaan" edes mahdollinen ja onko kukaan koskaan aikaisemmin edes meittinyt vastaavaa rakennelmaa toteutettavaksi. Kätevyydessä se olisi vallan erinomainen. Vai mitä mieltä olette moisesta vai haaveilenko edelleen turhia ?
Autot olis jo valmiina odottamassa, tekijää vaan kaivataan . . . . . . .
Korinmuokkausta, olisiko edes mahdollista Suomessa ?
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Korinmuokkausta, olisiko edes mahdollista Suomessa ?
Nyt varmaan kaikki asiasta jotain tietävät, etsivät netin syöväreistä sitä
99/90 joka on/oli sellainen. Toisella puolella kaksi ja toisella yksi ovi.
Surku vaan kun en itekkään nyt muista enempää. Inva-autosta oli kait kuitenkin kysymys. Siis on sellainen ainakin ollut, tehdastekoinen tai joku muu, en tiedä.
99/90 joka on/oli sellainen. Toisella puolella kaksi ja toisella yksi ovi.
Surku vaan kun en itekkään nyt muista enempää. Inva-autosta oli kait kuitenkin kysymys. Siis on sellainen ainakin ollut, tehdastekoinen tai joku muu, en tiedä.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: Korinmuokkausta, olisiko edes mahdollista Suomessa ?
Joku pikkucoupe tollasella konstruktiolla on nykyään myynnissä, yhtään en muista mikä oli kyseessä, joku varmaan osaa juuri kohta kertoa. Eli ainakaan se ei ole kiellettyä, että toisella puolella olisi ovia vähemmän kun toisella, varmaan muutettujen rakenteiden todentaminen asianmukaisesti rakennetuksi olis suurin ongelma laillisuuden kannalta.
Mahtaako olla niin käytännöllinen kuitenkaan, että ihan sen takia kannattais lähteä muuttamaan..? Harrastehassuttelun kannalta olisi kyllä mielenkiintoinen ja omalaatuinen. Varsinkin cc:na olisi mielenkiintoinen, kun esim. pikkuikkuna vaan toisella puolella autoa.
Mahtaako olla niin käytännöllinen kuitenkaan, että ihan sen takia kannattais lähteä muuttamaan..? Harrastehassuttelun kannalta olisi kyllä mielenkiintoinen ja omalaatuinen. Varsinkin cc:na olisi mielenkiintoinen, kun esim. pikkuikkuna vaan toisella puolella autoa.

Re: Korinmuokkausta, olisiko edes mahdollista Suomessa ?
Hyundai Veloster ja Mini Clubman tulee näin ensimmäisinä mieleen.Jatra kirjoitti:Joku pikkucoupe tollasella konstruktiolla on nykyään myynnissä, yhtään en muista mikä oli kyseessä.
Onhan noita vastaavia ollut jo esim. 70-luvulla, mm. AMC Pacer eripituisine ovineen. :)
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83