Sivu 1/1
SAAB 96 1975
Lähetetty: Ke Touko 09, 2012 14:16
Kirjoittaja saab 900i 85
Hei! Voin viimein aloittaa projektini koska sain tänään aikaiseksi tilattua ysikutvoseen kantakortin! Tarkoituksena tehdä pikku customointia ja jotain piristystä, mutta aluksi täytyy käydä ruostevauriot läpi ja sekin vie paljon aikaa ;D
Tuossa olisi muutama kuva
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3325626.jpg Kuvasta poiketen konepelti on oiottu.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3325627.jpg
Re: SAAB 96 1975
Lähetetty: Ke Touko 09, 2012 16:50
Kirjoittaja ristos
Tsemppiä vaan projektiin, näyttää pientä puuhaa riittävän. Onneksi nuo -75 olivat niitä vanhojen paksupeltisten viimeistä vuosikertaa.

Re: SAAB 96 1975
Lähetetty: Ke Touko 09, 2012 18:32
Kirjoittaja XJ6
Helppo homma valkoiselle miehelle

Re: SAAB 96 1975
Lähetetty: La Touko 12, 2012 22:53
Kirjoittaja saab 900i 85
Re: SAAB 96 1975
Lähetetty: Su Touko 13, 2012 07:51
Kirjoittaja kärkkäinen
Onpahan hitsaamista. Mutta mukava kun joku jaksaa näitä vähän ruosteisimpiakin pelastaa. Onnea projektiin!

Re: SAAB 96 1975
Lähetetty: Su Touko 13, 2012 08:07
Kirjoittaja Turbo16
Jos budjetti sallii niin ehdottomasti kysymään arvio soodapuhallukselle ja alustaan vaikka hiekkapuhallus. Tekee kerralla kunnolla, niin sit on helppo tehdä siittä eteenpäin!
Näyttää kyllä pahalta, tsemppiä tosiaan!
Re: SAAB 96 1975
Lähetetty: Su Touko 13, 2012 08:35
Kirjoittaja mestari
ah kun rupeaa kolvikättä kuumottamaan kun näkee nuo kuvat.
tuollaista se oli 90 luvulla kun leima piti saada kajakkiin, ehkä joskus paikoitellen oli vieläkin enemmän hitsaamista
mutta aina leima tuli ekalla kerralla
näyttää aika helpolta hommalta
mites peräpään ruostevauriot?
Re: SAAB 96 1975
Lähetetty: Su Touko 13, 2012 10:42
Kirjoittaja ristos
Harrastaminen on kivaa, kun haasteita riittää!

Ihan oikeasti, eipä käy kateeksi.

Re: SAAB 96 1975
Lähetetty: Su Touko 13, 2012 18:01
Kirjoittaja saab 900i 85
On nuissa ruosteissa oma hommansa, mutta ei autosta joka maksoi 15€ voi odottaa mitään paljon erikoisempaa. Vaihdelaatikkoa en kerennyt tänään irroittamaan. Pitää katsoa jos sen saisi viikolla otettua irti. Perän ruostevaurioista ei oikeastaan ole mitään erikoista tietoa koska ajattelin aluksi käydä tuon keulan huolella läpi sitten keskikohta ja perä.
Re: SAAB 96 1975
Lähetetty: Su Touko 13, 2012 22:02
Kirjoittaja mestari
täh pitikö siitä vielä maksaakkin?
aikoinaan paraasa tapauksessa sai vielä kahvit hakupalkkaakin

Re: SAAB 96 1975
Lähetetty: Ma Touko 14, 2012 16:33
Kirjoittaja XJ6
Ennen oli ennen, ja nyt on nyt.
Eipä niitä kunnostuskelpoisia nykyjään enää ilman jaella, oli merkki mikä hyvänsä.
Ennen sai kuplavolkkareita pihan täyteen ku väärässä paikassa nosti käden pystyyn, kokeileppa nyt...
Heraldin sain kun viidellä kympillä(MK) ostin startin ja laturin, auto tuli sivussa, nykyään herald aihiotkin on tonnin pinnassa.
600 Fiatit oli ilmaisia, ei ole enää...
Citroen DS malleja sai muutamalla sadalla markalla, nykyään puhutaan tuhansista euroista aihioiden kohdalla!
(Yhden sellaisen laittaneena puhutaan vähän eri asteesta tuon ruosteen suhteen...)
14 neliötä rautaruukin terästä on aika paljon... hattuhyllystä alaspäin kaikki on uudelleen tehty...
Eli ei tuo 96 ole ku alkavassa ruosteessa...
Tarjonta loppuu, kysyntä kasvaa.
Re: SAAB 96 1975
Lähetetty: Su Touko 20, 2012 22:20
Kirjoittaja saab 900i 85
Viime viikolla tuli otettua vaihdelaatikko irti ja putsattua. Autoa piti siirtää että voi aloitta viimein hitaamisen.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3546007.jpg Siinäpä kuva lootan sisuksista. Näyttä todella hyvältä, joten en aio purkaa koko laatikkoa.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3546022.jpg Tuossapa laatikko ennen ja jälkee puhdistuksen. Ei ole mitenkään silmiä hivelevän puhdas, mutta saa luvan kelvata.
Seuraavaksi pitää ottaa vasemman puolen ripustukset irti ja aloittaa hitsaaminen.