Saab 9-3 rakentelua
Saab 9-3 rakentelua
Tehään nyt tännekkin foorumille topicci taas yhdestä 9-3:sta.
Eli auto oli ihan perus 9-3 turbo jubilee. Ollut perheessä uudesta asti.
autolla oli ajettu muistaakseni 245tkm kun se minulle tuli.
Kun auto tuli minulle, heti oli mielessä "lastutus". Aluksi kiinnostus lähti maptunin stage sarjoista.
Hetken kun foorumia luin huomasin etanoli mahdollisuudesta tähän T7 moottoriin.
Jotenkin päähäni muodostui 250hp-300hp teho lukemat ja noita tehoja lähdin tavoittelemaan.
Ei muuta kun lisää saab foorumia ja tuli jonkin verran tietoutta virityksestä ja etanoli mahdollisuudesta.
Juttelin Maptunin Vesan ja foorumilla kirjoittelevan jcarlsonin kanssa ja sain jonkun
käsityksen mitä kannattaa varautua ostamaan, kun virisoftaa ruetaan koneeseen ajamaan.
Autoon ahtimeksi valitsin tuon Mitsubishin aerossakin käytettävän TD04HL-15T mallin. Suuttimiksi tuli 870cc.
Bensapumpuksi tuli Henko 275lph. Turbon ja kaiken siihen liittyvän tilasin Neo brothersilta.
Ahtimen tilauksessa en kauaa miettinyt ja valitsin alternative mallin, eli kiina kopion. Oli orkkista pari sataa halvempi.
Foorumilla kuitenkin kirjoitettu tästä kiina mallista vähän varaumuksellista tekstiä, mutta minulla ahdin on kestänyt jo 10000km ihan hyvin.
Kytkimen vaihdoin orkkis kytkimen lauettua viggenin malliin...
Koria lähdin muokkaamaan aero/viggenin korisarjalla mitkä sain
Neo brothersilta suht edulliseen hintaan. second hand laatua kun ovat. Ihan
pieniä naarmuja löyty puskureista, mutta oman maalarin ammatin takia
tuo oli helppo hoitaa kuntoon.
Myös takakontin luukun vaihdoin jotta sain aeron takalipan ilman tulppa virityksiä
kiinni. Spoilerin ja spoilerin+kontin luukun ero kun oli kaikki 40€, oli järkevämpää ottaa spoileri kontin kanssa.
Ikkunat tummensin takalasi 20% takasivut 35% ja etulasit 70%
Ihan helpolla ei auton muunnosten kanssa ole päässyt, koska etanoli softa
on sen verran tarkka auton koneen osien kunnosta, että perkelettä on
tullut aika usein hoettua. Tällä foorumilla kuitenkin on todella aktiivisia käyttäjiä
ja ystävällistä palvelua tarjoavia ihmisiä. Iso kiitos kuuluu Hook nimimerkillä
kirjoittavalle spesialistille joka on yleensä kaikki viat paikallistanut ja korjannut, jos
en ole itse osannut.
Tuossa muutama kuva lähtöpisteestä
Eli auto oli ihan perus 9-3 turbo jubilee. Ollut perheessä uudesta asti.
autolla oli ajettu muistaakseni 245tkm kun se minulle tuli.
Kun auto tuli minulle, heti oli mielessä "lastutus". Aluksi kiinnostus lähti maptunin stage sarjoista.
Hetken kun foorumia luin huomasin etanoli mahdollisuudesta tähän T7 moottoriin.
Jotenkin päähäni muodostui 250hp-300hp teho lukemat ja noita tehoja lähdin tavoittelemaan.
Ei muuta kun lisää saab foorumia ja tuli jonkin verran tietoutta virityksestä ja etanoli mahdollisuudesta.
Juttelin Maptunin Vesan ja foorumilla kirjoittelevan jcarlsonin kanssa ja sain jonkun
käsityksen mitä kannattaa varautua ostamaan, kun virisoftaa ruetaan koneeseen ajamaan.
Autoon ahtimeksi valitsin tuon Mitsubishin aerossakin käytettävän TD04HL-15T mallin. Suuttimiksi tuli 870cc.
Bensapumpuksi tuli Henko 275lph. Turbon ja kaiken siihen liittyvän tilasin Neo brothersilta.
Ahtimen tilauksessa en kauaa miettinyt ja valitsin alternative mallin, eli kiina kopion. Oli orkkista pari sataa halvempi.
Foorumilla kuitenkin kirjoitettu tästä kiina mallista vähän varaumuksellista tekstiä, mutta minulla ahdin on kestänyt jo 10000km ihan hyvin.
Kytkimen vaihdoin orkkis kytkimen lauettua viggenin malliin...
Koria lähdin muokkaamaan aero/viggenin korisarjalla mitkä sain
Neo brothersilta suht edulliseen hintaan. second hand laatua kun ovat. Ihan
pieniä naarmuja löyty puskureista, mutta oman maalarin ammatin takia
tuo oli helppo hoitaa kuntoon.
Myös takakontin luukun vaihdoin jotta sain aeron takalipan ilman tulppa virityksiä
kiinni. Spoilerin ja spoilerin+kontin luukun ero kun oli kaikki 40€, oli järkevämpää ottaa spoileri kontin kanssa.
Ikkunat tummensin takalasi 20% takasivut 35% ja etulasit 70%
Ihan helpolla ei auton muunnosten kanssa ole päässyt, koska etanoli softa
on sen verran tarkka auton koneen osien kunnosta, että perkelettä on
tullut aika usein hoettua. Tällä foorumilla kuitenkin on todella aktiivisia käyttäjiä
ja ystävällistä palvelua tarjoavia ihmisiä. Iso kiitos kuuluu Hook nimimerkillä
kirjoittavalle spesialistille joka on yleensä kaikki viat paikallistanut ja korjannut, jos
en ole itse osannut.
Tuossa muutama kuva lähtöpisteestä
Viimeksi muokannut Loyal, La Marras 02, 2013 23:25. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 rakentelua
Tykkään kun kaikki on korinväristä pintaa, joten kahvat ja kylkilistat saavat maalia pintaan.
Viimeksi muokannut Loyal, To Huhti 04, 2013 23:06. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Saab 9-3 rakentelua
Kahvat ja listat värissä
Viimeksi muokannut Loyal, Ma Huhti 29, 2013 20:54. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Saab 9-3 rakentelua
Kontin luukun ja spoilerin maalausta...
Viimeksi muokannut Loyal, To Huhti 04, 2013 23:07. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Saab 9-3 rakentelua
Kaiuttimat päivitettiin myös eli eteen tuli Hertz HSK163.4 6.5 3-tie-erillissarja, jonka asennus oli todella helppoa. Midit asentu todella vaivattomasti orkkiksien tilalle ja 6.5 subit tuli oviin opelin korotuspaloilla. Ovissa oli piuhat valmiina saabilla näköjään laitettu. Helpotti todella paljon asennusta.
Taakse tuli JBL P963 6x9 3-tie kaiuttimet ja kaiuttimissa tulevat korokepalat skobejen alle, niin ei tarvinnut leikellä peltiä yhtään. Todella hyvin istuu orkkis paikoille.
Soittimeksi tulee mitä ilmeisimmin kenwoodin kenwood dnx-9210bt, joka julkaistaan kesäkuussa
Vahvistin tulee kuhan löytyy tarpeeksi pieni ja tehokas.
Penkkejen alle kokeilin tänään autostudiossa Pioneer TS-WX110A aktiivisubwooferia. Todella hyvin näytti istuvan.
Ostettaan joskus kun rahaa saadaan.
Taakse tuli JBL P963 6x9 3-tie kaiuttimet ja kaiuttimissa tulevat korokepalat skobejen alle, niin ei tarvinnut leikellä peltiä yhtään. Todella hyvin istuu orkkis paikoille.
Soittimeksi tulee mitä ilmeisimmin kenwoodin kenwood dnx-9210bt, joka julkaistaan kesäkuussa
Vahvistin tulee kuhan löytyy tarpeeksi pieni ja tehokas.
Penkkejen alle kokeilin tänään autostudiossa Pioneer TS-WX110A aktiivisubwooferia. Todella hyvin näytti istuvan.
Ostettaan joskus kun rahaa saadaan.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Saab 9-3 rakentelua
Kontin luukku värissä
Viimeksi muokannut Loyal, Ma Huhti 29, 2013 20:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Saab 9-3 rakentelua
Tänään tuli sitten tuo alternative, eli kiinakopio ahtimesta.
Kokeillaan kuinka kauan kestää.
Kokeillaan kuinka kauan kestää.
Viimeksi muokannut Loyal, Pe Kesä 22, 2012 02:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Saab 9-3 rakentelua
Tänään tuli speedpartsilta nahkainen käsijarrupussi ja kyynärnoja.
Erittäin hyvin istuu ja kyynärnojakin tuli todella tarpeeseen
Erittäin hyvin istuu ja kyynärnojakin tuli todella tarpeeseen
Viimeksi muokannut Loyal, Ma Huhti 29, 2013 20:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Saab 9-3 rakentelua
Oisko ollu 440€ plus vesi ja öljyletkut 60€tomipee kirjoitti:Minkäs verran maksoi kopio mitsu?
Hieno auto
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Saab 9-3 rakentelua
Mistä ostit "mitsun"? Pistähän raporttia kauanko kestää
Saab 9-5 2.3tA4 stg1 Sedan -98
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00
Re: Saab 9-3 rakentelua
Neo brothersilta http://www.neobrothers.co.uk/turbo-char ... nskdorum27powder kirjoitti:Mistä ostit "mitsun"? Pistähän raporttia kauanko kestää
Ei oo paha tuokaan niiden tarjous, orkkis Turbo ja king cobra vielä kylkeen,
600€ : http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-9-5-AERO ... 336efaae2d
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Saab 9-3 rakentelua
Tänään sain vihdoin ja viimein inspiraation asentaa, noi helmat ja
puskurit. Neo Brothersille miinus, koska myivät mulle 3 ovisen helmat, 5 ovisen
sijasta. Vahinko, luulen koska niillä oli varastossa kumpiakin malleja.
Pakkohan ne oli modata itselle käyväksi ja 3 ovisessa on ainakin eri pohjamuoto
ja helmojen kiinnikket. Vähän kyllä sylettää, mutta kiinni ovat ja ihan siistit.
Kuvia otan myöhemmin...
puskurit. Neo Brothersille miinus, koska myivät mulle 3 ovisen helmat, 5 ovisen
sijasta. Vahinko, luulen koska niillä oli varastossa kumpiakin malleja.
Pakkohan ne oli modata itselle käyväksi ja 3 ovisessa on ainakin eri pohjamuoto
ja helmojen kiinnikket. Vähän kyllä sylettää, mutta kiinni ovat ja ihan siistit.
Kuvia otan myöhemmin...
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Saab 9-3 rakentelua
Tuli tilattua kangasmatot Saab 9-3 tekstillä tuolta: http://www.autocarpetpros.com
Hintaa tuli 201$ ja noin kaksi viikkoa toimitusaika.
Kuvia otan kunhan ne tulee.
Hintaa tuli 201$ ja noin kaksi viikkoa toimitusaika.
Kuvia otan kunhan ne tulee.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3