B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Puolisen tuntia ajeltiin vaan tyhjäkäyntihumppaa eestaas, kateltiin lämpöjä ja kokeiltiin vaihteita, toistaiseksi ihan hyvältä näyttää. Tyhjäkäynnilläkin vauhti on nykyisillä välityksillä ja potkureilla tosin aika kova, että noi laituroinnit on ainakin alkuun vähän jännempiä... :roll:
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Rannassa käyty ja venepuolella lätinöitä :wink:
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5340
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja VKe »

Hienosti näkyy saabeja kuvien taustalla 8)

Mukavaa turinaa ja kuvia Vator-foorumilla. Ja eikun vene komiaan plaaniin, ja jotkut automerkit paaliin :)
Sininen Saab 9-3, '99
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5252
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Peukkuja
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2835
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja Cona »

Aika huikeeta, että yhdellä koneella ja noin maltillisilla jengoilla nousee ja menee nättiä matkavauhtia! Vielä kun saat molemmat koneet toimimaan ja imulämmöt kuriin niin mennään tarvittaessa aika haipakkaa.. :mrgreen:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Cona kirjoitti:Aika huikeeta, että yhdellä koneella ja noin maltillisilla jengoilla nousee ja menee nättiä matkavauhtia! Vielä kun saat molemmat koneet toimimaan ja imulämmöt kuriin niin mennään tarvittaessa aika haipakkaa.. :mrgreen:
Kyllä noissa talkoissa molemmat koneet oli mukana, ykkönen tuli vaan sen muutama sata jengaa takamatkalla, kun oli mekaaninen este kaasuvivustossa koneen puolella joka huomattiin vasta kun rannassa ihmeteltiin liikeratoja. Mutta sen verran jäljessä tosiaan että synkkaan ei saanut. Ahdot pyöri molemmissa koneissa 0,4-0,6 välillä mittarien mukaan.
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2835
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja Cona »

No mä jo vähän ihmettelinkin kun katoin peräaaltoa. :lol:

Meinasitko vetää imuputket kajuuttaan vai viedä jotain kautta raikkaaseen?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Nostetaan ne tohon avotilan sivuille, jäävät sitten verhouspaneelien taakse ja ulkolaitaan sivuille puhkastaan tonne taakse jossain vaiheessa reiät ritilöitä varten.
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Kolmisen tuntia ajettu testihumppaa, venepuolella tarkemmat lätinät.

8)
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Pakolämpömittarit ei toimi oikein loogisesti ja toinen tykkää nollaantua itekseen, no sitä saa kun kiinalaista ostaa. Vaan nuo oli ainoat mitä pari vuotta sitten löysin pitkällä anturilla. Miltei kaikki kun oli mitoitettu auton konehuoneesta kojelaudalle ja noita ei ymmärtääkseni voi jatkaa.

Nyt jos jollain tulee mieleen hyvä pakolämpömittari ja pitkä anturi, siis luokkaa 5-6m nyt ainakin, kun ei aivan suoraan saa sitä karvaa tuolla kulkemaan, niin saa kertoa.

Nykyiset mittapäät on vedetty sovitekappaleella ahtimen laipan ja pakosarjan väliin, joten iloinen asia olis jos tuohon samaan reikään menis....
esa
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 10:47

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja esa »

:D Hienoa!!!

Videota odotellaan
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tällaisella ratkaisulla ei varsinaisen anturikaapelin tarvitse olla tolkuttoman pitkä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja savihousu »

jcarlson kirjoitti:Tällaisella ratkaisulla ei varsinaisen anturikaapelin tarvitse olla tolkuttoman pitkä.
Ihan fiksu vaihtoehto, kiitos.
esa
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 10:47

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja esa »

http://www.ebay.com/itm/10M-Silver-Tone ... Swu4BVpxKi

Tuossa on jatko johtoa k-Tyypin termoparille, jos nykyisetkin on toteutettu K-tyypin termoparilal
Toimivuudesta ja häiriöistä ei minulla ole tietoa.
Vastaa Viestiin