B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Videokuvaa sit startista. Mielenkiintoinen projekti kyllä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Juu, sitä tulee kyllä sitten, jokunen päivä siihen kyllä vielä menee. Pitää se koneen tuenta vielä ratkoa kun saadaan ne ensin pudotettua tuonne ammeeseen.
Viimeksi muokannut JaniV, La Kesä 09, 2012 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otin turhan quoten pois. Ei tarvetta lainata jos vastaa edelliseen kirjoitukseen. Kerrataan sääntöjä. -JaniV
Syy: Otin turhan quoten pois. Ei tarvetta lainata jos vastaa edelliseen kirjoitukseen. Kerrataan sääntöjä. -JaniV
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Ei voi kun ihastella kuinka joillakin on taitoa , viitseliäisyyttä ja kai jossain määrin aikaakin ( ) toteuttaa tämmösiä kaikkien moottorimiesten unelma projekteja...
Täällä projekti osioissahan on monta hienoa projektia ja tämä on ehdottomasti
yksi niistä!
Paljonko muuten on painoetua saabin koneilla ?
(olettaisin että näin päin kuitenkin )
Täällä projekti osioissahan on monta hienoa projektia ja tämä on ehdottomasti
yksi niistä!
Paljonko muuten on painoetua saabin koneilla ?
(olettaisin että näin päin kuitenkin )
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Kiitos kiitos
Painoetua tullee jonkin verran, se on selvä, kuinka paljon, niin ihan tarkkaa en nyt muista. Laskin sen kerran Mercun manuskojen perusteella, että oli suuruusluokkaa 50kg per kone. Nuo edellisethän oli vähän käänteiset tekeleet Ameriikan Joelta, alumiinilohko ja valurautakannet , eli sikäli ei maailman painavimmat, mutta kuitenkin.
Toisaalta sinne nyt tulee sitten muuta rompetta lisäksi, että tiedä häntä sitten. Paukkua olis ainakin enempi tyrkyllä, jos ei muuta
Painoetua tullee jonkin verran, se on selvä, kuinka paljon, niin ihan tarkkaa en nyt muista. Laskin sen kerran Mercun manuskojen perusteella, että oli suuruusluokkaa 50kg per kone. Nuo edellisethän oli vähän käänteiset tekeleet Ameriikan Joelta, alumiinilohko ja valurautakannet , eli sikäli ei maailman painavimmat, mutta kuitenkin.
Toisaalta sinne nyt tulee sitten muuta rompetta lisäksi, että tiedä häntä sitten. Paukkua olis ainakin enempi tyrkyllä, jos ei muuta
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Mulla on sellainen hypoteesi, että kansipahvin hajoaminen johtuu usein turhan löysällä olleista kannenpulteista. Eli voisi olla peliliike kiristää ne jossain vaiheessa, ellei ole jo tehty.savihousu kirjoitti:Kävi tuo mielessä, mutta kun tuli tuo jakopääkin jo laitettua, niin ehkäpä ei kehtaa avata enää uudestaan. Oli vähän semmonen ajatus, että tallin nurkasta sitten varakone rantaan ja risa ulos, ehjä sisään ja tallilla korjaus, jos siis sattuu jotakin.Coltti kirjoitti: Kannattaa muuten varmaan vaihtaa vielä kansipahvit noihin koneisiin, yleensähän ne hajoaa siinä 300tkm kieppeillä ja voi olla hieman vittumaista ruveta vaihtohommiin koneet jo kiinni veneessä...
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Voishan ne momentit tarkistaa, ei se pahaks olis ainakaan. Mutta sitäkin voi miettiä, että onko ne pahvit menny semmosista koneista pulttien löysyyden takia mistä on tasurit poistettu.
Mut joo, sen vois tossa vielä varmistaa.
Mut joo, sen vois tossa vielä varmistaa.
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Suurin osa näkemistäni noista n. 300tkm ajettujen koneiden pahveista (ja niitä on useita) jotka on mennyt vaihtoon, on hajonnu vanhuuttaan ja kun se jäähdytysneste syövyttää sitä pahvia, kun niitä useimmiten ei ole vaihdettu aina 2v välein.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
No niin, pitkä oli päivä mutta saatiin koneet veneen perään. Paljon jäi tekemistä ja uuttakin pohdittavaa tuli, mutta kaikenkaikkiaan hyvä päivä
Rapparia on tuolla venepuolella kuvien kera.
Rapparia on tuolla venepuolella kuvien kera.
Viimeksi muokannut savihousu, Ma Kesä 11, 2012 08:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Olisko ng-satkun imusarja vastaus tuohon läppäkotelo-ongelmaan? Vai ahdistaako siellä vielä joku muukin?
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Minkäslainen se satkussa on? Ei nyt ole mitään mielikuvaa.
Tuo ei nyt enää varsinaisesti ahdista, pitää vaan keksiä uudet sijoittelut noille kilkkeille.
Tuo ei nyt enää varsinaisesti ahdista, pitää vaan keksiä uudet sijoittelut noille kilkkeille.
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
NG-satkussa tulee läppäkotelo keskelle imusarjaa pystyyn. Voisi tosiaan olla loistava vaihtoehto tuohon.
Toinen vaihtoehto olisi b2x4i:n imusarja, joka on kaksiosainen, plenumin ja laipan väliin saa letkut -> saa pitkät imutorvet -> lisää vääntiä. :)
NG-satku -> http://www.jimellissaabparts.com/images ... /C0281.jpg
B2x4i -> http://www.jimellissaabparts.com/images ... /F7996.jpg
-Sami
Toinen vaihtoehto olisi b2x4i:n imusarja, joka on kaksiosainen, plenumin ja laipan väliin saa letkut -> saa pitkät imutorvet -> lisää vääntiä. :)
NG-satku -> http://www.jimellissaabparts.com/images ... /C0281.jpg
B2x4i -> http://www.jimellissaabparts.com/images ... /F7996.jpg
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Ja muistaaseni NG-satkun kaasuläppä olis pikkusen isompi, kuin tonnarin vastaava.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Siirtelin hilut uusiin paikkoihin, taas mahtuu.
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Kyllä noista koneista vääntöä lähtee. 2,3 litrainen ja T25:lla ei ole bensallakaan huono ja jos sinne tuuppaat vielä E85:sta tankkiin niin vääntölisä 1500rpm kohdalla on jo melkoinen. Ei liene kaasuläpän koko pullonkaula tuossa systeemissä...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Näin minäkin sen olin mielessäni kuutioinut, eikä tossa verstaan hyllyllä ollu yhtään satkun eikä vaparin palikkaa paketissa. Joutuu yleensä luovimaan niillä mitä on.