Sivu 1/8

OG 9-3 SE Coupè

Lähetetty: Ti Kesä 26, 2012 23:05
Kirjoittaja kiupst
Kyseisestä autosta en tajunnut tehdä parisen vuotta sitten projekti topicci. Mihin olis auton kaikki muutokset voinut kirjotella! Olisi ollut sinäänsä hyvä ni olis itsekkin pysynyt perillä mitä kaikkea on tullut autoon muokkailtua... Mut parempi myöhään kun ei milloinkaan! Tässä nyt olis tämän hetkistä projektia!

Muutokset tulevat kyseiseen kolkkiin
Kuva

Tuli tuossa käytyä ostamassa PCS:ltä uudet isommat "308mm" jarrukilvet!
Ajatuksena olisi vaihdella ne alle valmiiksi odottelemaan isompia jarruja!
Samalla menevät alle kun pistän bilsteinit... Kesäloman heiniä 8)

Varmistin myös että ei ihan heti ala ruostumaan, joten maalasin ja lakkasin jarrukilvet.
Maalina käytin mustaa ruosteenestomaalia ja lakka päälle...

Jarrukilvet puhdistettuina!
Kuva
Molemmat jarrukilvistä maalattuina!
Kuva

Etunmaisessa lakkakin jo päällä!
Kuva

Molemmat lakattuina ja kuivina! Mielestäni saivat miellyttävän hyvän pinnan!
Kuva

Taaksekin pitäs jossain vaiheessa uusia noi jarrukilvet. Vanhoista meinaan jää paloja välillä käteen :D

Re: OG 9-3 SE Coupè

Lähetetty: Ke Kesä 27, 2012 16:36
Kirjoittaja kiupst
Kertokaahan kokemuksia noista isommista 308mm jarruista! :) Kannattaako olla uritetut, reijitetyt...
Mitä settejä porukka suosittelee/millasia kokemuksia?

Re: OG 9-3 SE Coupè

Lähetetty: To Kesä 28, 2012 06:24
Kirjoittaja KAPU2
Totuuden nimessä en hirveesti huomannut eroa orkkis jarruihin. Ehkä radalla sai mennä muutaman kiekan pidempään johtuen levyjen suuremmasta massasta. Brembon levyt ja Remsan palat mulla, jarruvoimat dynossa noin 3kN, mitähän mahtaa olla orkkiksilla?

Re: OG 9-3 SE Coupè

Lähetetty: To Kesä 28, 2012 09:54
Kirjoittaja usvaa putkeen
Minulla EBC USR levyt ja 9-5 aeron palat ja samat kokemukset kuin KAPU2. Ei hirveetä eroa alkuperäisiin. Sateella ja peräkärryä vetäessä eron huomaaa.

Rallia harrastava työkaveri kehotti vaihtamaan palat parempiinn, niin alkaaa Saabikin pysähtymään. Ei kyllä viitsis mitään kisapaloja alkaa laittamaan arkikäyttöön.

Re: OG 9-3 SE Coupè

Lähetetty: To Kesä 28, 2012 10:18
Kirjoittaja haffu
Näinhän se on, että jarrupalat vaikuttavat enemmän kuin ne levyt siihen jarrujen tehokkuuteen. Suuremmat levyt toki auttavat jarruja pysymään viileämpämä hieman pidempään, mutta suurempi vaikutus taasen jarrujen häipymättömyyteen on kuumuutta kestävillä nesteillä. Tietty myös levyjen urat/reiät auttavat jäähtymiseen. Eli jarrupaloiksi melkeinpä suosiolla jotkin EBC Yellowstuff tai Ferodo DS2500.
Tietty normaaliliikenteessä harvemmin tällaisia tarvitsee, mutta eihän sellaisella ole niin merkitystä. :wink:

Re: OG 9-3 SE Coupè

Lähetetty: Su Heinä 01, 2012 14:32
Kirjoittaja kiupst
Kiitokset vastauksista :)

Re: OG 9-3 SE Coupè

Lähetetty: Su Heinä 08, 2012 23:52
Kirjoittaja Loyal
Paa nyt infoa esille, mitä modauksia oot autoon tehnyt ja millä osilla? :)
Mähän vedin kokonaan noi viggen/aero puskimet koriväriin, mutta oon
tässä miettiny jo jonkin aikaa, jos sittenkin laittas niihin tummaa sävyä.
Tossa sunkin keulakuvassa, puskurista tulee muhkeampi, kun siinä on
mustaa. Missä sun sumarit on?

Re: OG 9-3 SE Coupè

Lähetetty: Ma Heinä 09, 2012 21:19
Kirjoittaja LahJa
Sinähän juuri maalasit kahvat ja listat auton väriin? Musta tuntuu, että se vaatisi myös sivulistojen mustaamisen, mikäli puskurinlistoja alat värjäämään. On fiksumman näkönen kun ympäri auton menee musta "raita".. Tai tämä vain minun mielipiteeni.. :P

-Jarkko

Re: OG 9-3 SE Coupè

Lähetetty: Ti Heinä 10, 2012 09:34
Kirjoittaja kiupst
Juu niin oli tarkoitus, mut ei vaan vielä ole kerennyt kirjottelee pidempää!
Mitä loyal:in autoon tulee ni minun mielipide on myös että puskureiden mustat osat mustaksi/harmaaksi. Ovenkahvat mukava yksityiskohta korinvärisenä mielestäni! Kylkilistat siinä ja siinä kandeeko jättää korinväriin jos puskureihin tulee mustaa!
Mut pitää muistaa että itselle näitä rakennetaan 8)

Tuolta löytyy photoa auton muokkailusta!

Mut siis joo puskurit tuli autoon viime kesänä!
Tuolta kuvia: http://s1158.photobucket.com/albums/p60 ... %20autoon/

Viggenin kytkin paketti tuli viime kesänä!
Tuossa yks kuva kytkimestä. Enempää ei ole kun en itse laittanut kiinni... http://s1158.photobucket.com/albums/p60 ... 154108.jpg

Kangassisusta vaihtui pre aero sähkösäätöseen nahkasisustaan!
Kuvia laitosta: http://s1158.photobucket.com/albums/p60 ... kasisusta/

- Bensapumppu vaihtui viimekesänä uuteen "orkkis". Hyllyssä odottaa Henko 275lph!
- Auto muutettu viime syksynä vesa67 toimesta ituhippi pirssiksi eli toimii re85/bensalla!
- Bilsteinin iskarit olis kanssa hyllyssä odottamassa kiinnilaittoa edelleen, ja tosiaan samalla laitan noi isommat jarrukilvet valmiiksi odottamaan jarrupäivitystä!


Nyt alkoi 4vko kesäloma jospa ne sais tämän aikana kiinni :) Tänä aamuna vein Laakkoselle auton ehostettavaksi! Kylkeen oli tullut lukematon määrä kolhuja toisten ovella kolautteluista, joten vakuutukseen vein ja laakkonen hoitaa kuntoon kylen!
Kuvia tulee kun saan parin päivän päästä auton takas, ni voi porukka arvioida maalaustöiden laadun :lol:

Re: OG 9-3 SE Coupè

Lähetetty: Ti Heinä 10, 2012 10:37
Kirjoittaja Vesa Pohjalainen
Vanha kangassisusta taitaa olla meillä pojan autossa väliaikaisesti. Uudet nahat tehtaan laatikossa odottelevat vaihtoa auton alkuperäisten kankaiden tilalle.

Re: OG 9-3 SE Coupè

Lähetetty: Ti Heinä 10, 2012 13:26
Kirjoittaja kiupst
Jep niinhän ne taitaapi olla :) Pistähän Vesa kuvia tulemaan asennuksen jälkeen, kiinnostaa nähä uudenkarheana! :D

Re: OG 9-3 SE Coupè

Lähetetty: Ti Heinä 10, 2012 13:45
Kirjoittaja kiupst
Kesäloma hifistelyjä...

Kuva

Skodan maskille uusio käyttöä :D Jospa sen pistäis siksi aikaa kun saa isompaa cooleria keulalle!
Kuva

Myös kyynärnoja/ käsijarrun palje tuli hommattua!
Kuva

Re: OG 9-3 SE Coupè

Lähetetty: Pe Heinä 13, 2012 17:27
Kirjoittaja kiupst
Kuva

Sieltä se auto saapui laakkoselta takas ja hyvää jälkeä olivat tehneet :)
Laitan järkkärillä otetun kuvan heti kun kerkeen räppästä ja siirtää koneelle...

Re: OG 9-3 SE Coupè

Lähetetty: Pe Heinä 13, 2012 18:49
Kirjoittaja Loyal
LahJa kirjoitti:Sinähän juuri maalasit kahvat ja listat auton väriin? Musta tuntuu, että se vaatisi myös sivulistojen mustaamisen, mikäli puskurinlistoja alat värjäämään. On fiksumman näkönen kun ympäri auton menee musta "raita".. Tai tämä vain minun mielipiteeni.. :P

-Jarkko
Juu, voi se olla et vedän listat sit kans. Kyllä siinä auton ympäri on hyvä mennä selvä linja. Kunpa noi sivulistat olis hieman korkeammat ja vähän matalemmat, ne olis hyvät ja niistä sais siistit, mutta toi orkkis mallin lista on ruma.
Siksi ei tekis mieli siihen mustaa laittaa, koska sen muoto näkyy siinä liian hyvin. Nyt kun se on korinvärinen, se uppoo tohon kylkeen paremmin. Täytyy miettiä ja pähkäillä..


On kyllä hyvää jälkeä tehty kylkeen tossa kuvassa, tosin en tiedä lähtökohtia, mutta hyvältä ainakin kuvassa näyttää... Missä Laakkosella toi on maalattu? Vedä joku suojavaha siihen päälle, koska juuri maalattu ja lakattu pinta on todella herkkä naarmuille. Tietääkseni Laakkonen käyttää Glasuritin maaleja, ne on helppoja vetää ja niitten lakoilla saa mielestäni kaikista parhaat pinnat..

Tuliko muuten koneeseen uutta palikkaa softauksen yhteydessä vai laitettiinko vaan softa?

Re: OG 9-3 SE Coupè

Lähetetty: La Heinä 14, 2012 00:05
Kirjoittaja Azanovix
Loyal kirjoitti:Kunpa noi sivulistat olis hieman korkeammat ja vähän matalemmat
8O Tä? :D