1990 SAAB 900 S LPT-IC

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Arski1
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2012 09:49
Paikkakunta: Turku

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Viesti Kirjoittaja Arski1 »

Tänään tuli ostettua vähän parempi puristuspainemittari, ja sinisen projektin joka pytystä tuli se 9.1 Kg/cm2 = 8.83 BAR. Eli aivan riittävä?

Kylmänä tuo käy aika hyvin, että melkeen pystyis varmaa ajellakkin mutta kun auto lämpee ja yrittää ajella niin nykii aivan saatanasti ellei pidä kiekkoja jossain 3000. Myös Käynti rupee "leijailemaan" kun pistää hanaa. Vaikuttaa myös siltä että olisi ryyppy päällä koko ajan, vaikka vetäis ryyppysuuttimen johdon irti.
Arski1
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2012 09:49
Paikkakunta: Turku

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Viesti Kirjoittaja Arski1 »

Päivittelyä taasen.

Projekti-SAAB tarkoitus siirtää viikonloppuna pohjoiseen mökille Asepalveluksen ajaksi. Ajamalla tai Hinaamalla, ei sitä uskalla täällä raision itäblokin pihoilla pitää. Käyttis pysynee tallissa jos sitä vaikka vapaa-aikana tarttee. Hiljaiseloa tulee olemaan täällä Ainakin sen 6 kuukautta asepalveluksen alkamisesta Tam. 2014. :!:

Tarkoitus vielä käydä Pesemässä/vahaamassa tuo käyttis ennen tammikuuta. :)
Arski1
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2012 09:49
Paikkakunta: Turku

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Viesti Kirjoittaja Arski1 »

Kuva
Kuva
Arski1
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2012 09:49
Paikkakunta: Turku

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Viesti Kirjoittaja Arski1 »

Kuva

Mittari pyöräytti legendaariset lukemat käyttiksellä tuossa yks päivä, Oikeet lukemat huitelee siellä 290-300tkm paikkeilla nyt.
Arski1
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2012 09:49
Paikkakunta: Turku

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Viesti Kirjoittaja Arski1 »

Kuva

Saab siirtyi tänään kesäaikaan.
Arski1
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2012 09:49
Paikkakunta: Turku

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Viesti Kirjoittaja Arski1 »

Saabia yritetty katsastaa viime viikolla ja vikalistahan sieltä jäi käteen, Tuulilasi, virtalukko, vas. puolen vetarin haitarikumi vaihdettava, ruostevauriot pitkittäiskotelossa ja vasemmalla edessä kotelossa reikä. myös jarruletkut vaihdettava eteen.

Tässä ruvetaan nyt metsästää halpaa tuulilasinvaihtoa ja hitsaajaa, muut työt varmaan onnistunee omalta käsin.
Arski1
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2012 09:49
Paikkakunta: Turku

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Viesti Kirjoittaja Arski1 »

Saabista vaihdettu eilen vaihteistosta jumittanut öljymittatikun luukku, samalla vaihdettu vaihteistoöljyt. Kiitokset Tetammi:lle tuosta öljymittatikusta+luukusta!

Huomenna menee auto hitsattavaksi läheiseen korjaamoon, jos hinnasta päästään sopuun. (Halpa) Tuulilasinvaihto viellä hakusessa...
Arski1
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2012 09:49
Paikkakunta: Turku

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Viesti Kirjoittaja Arski1 »

Ja eipä mennytkään saabi hitsattavaksi! Korjaamolla huomattiin että saabin Taka-akselin kiinnitys haljennut "vaarallisesti", ja pyytävät korjaamisesta nelinumeroisen lukeman, Eli nyt täytyy etsiä uusi hitsaaja.

Nyt kysynkin, olisiko täällä foorumilla joku Turun seudulla asuva hitsaustaidon omaava saabisti, jolta mahd. onnistuisi muutaman paikan hitsaus? Valmis maksamaan kyllä operaatiosta!

Auto toimii muuten niin hienosti etten todellakaan raaski myydä käyttistä osiksi.

Korjausaika umpeutuu pian ja pitäisi saada joku moottorisoitu kulkine alle :roll:

voin räpsiä vaikka kuvia taka-akselista jos sieltä se halkeama löytyy.
Viimeksi muokannut Arski1, Ti Kesä 24, 2014 11:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Arski1
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2012 09:49
Paikkakunta: Turku

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Viesti Kirjoittaja Arski1 »

Jarruletkut ja vetarinkumi tilattu http://www.mister-auto.fi/fi/

Pohjan ruostevauriot kuvattu, mitään ylitsepääsemätöntä ei löydetty, Taka-akselissa ei ollut mitään "vaarallista halkeamaa". Normaalia ajan patinaa lähinnä.

http://imgur.com/a/DWof5#0

mahdollinen Hitsaajakin ehkä löydetty, samalla setillä vaihdettais Jarruletkut+kumi.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7341
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Hyvä jos hitsaaja löyty, on kumminkin niin siisti.
Taka-akselin pannoista ei ollu kuvaa, ne noist yleensä repee.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Arski1
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2012 09:49
Paikkakunta: Turku

Re: 1990 SAAB 900 S

Viesti Kirjoittaja Arski1 »

Ihan unohtunut päivittää tänne :)

Eli saab sai vihdoin ja viimein leiman, Kolmas kerta toden sanoi, kun viat oli saatu korjattua ja käytiin katsastamassa saab 2. kertaa, Katsastusmies löysi mynämäellä saabista haperot jousilautaset, ja Hylkyä tuli. Ne laitettiin sitten vielä ja kolmannella kerralla läpi Tosin, keksivät sinne vielä virtalukon vaihdon 9.7 mennessä korjattava, mutta ilman jälkitarkastusta. :roll:
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4070
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: 1990 SAAB 900 S

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Arski1 kirjoitti:Ihan unohtunut päivittää tänne :)

Eli saab sai vihdoin ja viimein leiman, Kolmas kerta toden sanoi, kun viat oli saatu korjattua ja käytiin katsastamassa saab 2. kertaa, Katsastusmies löysi mynämäellä saabista haperot jousilautaset, ja Hylkyä tuli. Ne laitettiin sitten vielä ja kolmannella kerralla läpi Tosin, keksivät sinne vielä virtalukon vaihdon 9.7 mennessä korjattava, mutta ilman jälkitarkastusta. :roll:
Onneksi olkoon!

en ole asiantuntia mutta oon melkein 100% varma ettei katsastusmies saa etsiä enään uusia vikoja jälkitarkastuksessa... korjauskehotuksia saanee antaa mutta uutta hylkyä ei kai saisi antaa... ellei sitten vanha vika oo korjattu huonosti tms...
toisaalta ei ne inssit ennenkään ole säännöistä välittäneet...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Arski1
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2012 09:49
Paikkakunta: Turku

Re: 1990 SAAB 900 S

Viesti Kirjoittaja Arski1 »

Sinistä SAABia taas tutkiskeltu, aika toivoton tapaus on... K-jetin Co:ruuvia säädetty vähän sinne tänne joten sekin varmaan perseellään, ryypyttäessä käynnistyy välillä, muuten dead. Virranjakaja avattu ja putsattu, ilmamäärämittaria vähän purettu ja putsailtu, Saa soppaa ihan kiitettävästi kun sitä löytyy ihan Ilmanputsarinkotelon pohjalta asti. :lol: edit: öljymittatikusta päätellen koneen pohjalla lilluu bensa öljyn sijaan.

Kuva

Ässään vaihdoin keulamerkin vähän parempikuntoisempaan.
Arski1
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2012 09:49
Paikkakunta: Turku

Re: 1990 SAAB 900 S

Viesti Kirjoittaja Arski1 »

rojektisaabia taas väännelty ja käännelty. Onko joku joskus koittanut tukkia ryyppysuuttimen aukon jotenkin, Tässä olisi tarkoitus tukkia se jottai voi poissulkea sen että se vuotaisi.

http://i.imgur.com/Uly9fWE.jpg
Arski1
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2012 09:49
Paikkakunta: Turku

Re: 1990 SAAB 900 S

Viesti Kirjoittaja Arski1 »

Viimeksi muokannut Arski1, To Heinä 17, 2014 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin