Sivu 1/8
Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Lähetetty: Ma Heinä 30, 2012 16:17
Kirjoittaja nipponkippo
Moron. Mietityttää ittee kovasti, että mitä teen saabin kanssa. Vaihto kone pitäis ostaa. Tuntuu että 3t€ ei riitä ku juuri ja juuri siihen että saa liikenteeseen. ostoslistalla: vaihto kone, männät, suuttimet, kytkinlevy, bensapumppu, laakerit. Koneistamo pyyteli 640e töistä. 2900e+tiivisteet ja säätö. Holsettia tekis vielä mieli mutta ei tähän konkurssiin kyllä pysty laittaan. Mistä tinkiä? Vaihto moottori, kytkin ja suuttimet on ihan pakolliset ostaa. Saabin pitäs kestää rempan .jälkeen useamman vuoden. Auto on ng900... Toivottavasti kokkolassa joku tuntee piston sydämmessään. Tekee hyvän täydellisen kone rempan niinku tää oli tehty. 3tkm kesti.
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Lähetetty: Ma Heinä 30, 2012 17:05
Kirjoittaja vesa67
Täh ? Onko se pakko kasata kalleimmista osista ? Vakio peruskunnostettu T5 pannu kestää sen 20G:n mikä siellä on kunhan softa toimii. Ne T7 männät mitä sulla poksahti on ihan eri luokkaa kuin T5 männät.
Vakio-osilla täyskunnostettu alakerta kokonaan 1500e ja sisältää raakakoneen. Siihen sopiva kansi päälle.
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Lähetetty: Ma Heinä 30, 2012 17:11
Kirjoittaja Mertmi
Kävisin tän varaosiksi. Sitten purkamaan konetta ja kattomaan mitä tarvii uusia.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=18&t=125674
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Lähetetty: Ma Heinä 30, 2012 18:24
Kirjoittaja nipponkippo
Kerran jo yritin vastata. Vastaus hävisi jonnekkin. Onko nämä jo edulliset männät:
http://wossneronline.com/forged_pistons ... cts_id=217
Yhtäkkiä halvimmat mitä löysin tältä merkiltä. Vesiruiskun pitäs tulla loppu viikolla

Välillä tulee vaan epätoivo tän auton suhteen. Osia ei tunnu mikään yritys haluavan myydä. Mistäs jousitettu sintteri levy? Suuttimet 840cc-1000cc?
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Lähetetty: Ma Heinä 30, 2012 18:27
Kirjoittaja timpetti
nipponkippo kirjoitti:Moron. Mietityttää ittee kovasti, että mitä teen saabin kanssa. Vaihto kone pitäis ostaa. Tuntuu että 3t€ ei riitä ku juuri ja juuri siihen että saa liikenteeseen. ostoslistalla: vaihto kone, männät, suuttimet, kytkinlevy, bensapumppu, laakerit. Koneistamo pyyteli 640e töistä. 2900e+tiivisteet ja säätö. Holsettia tekis vielä mieli mutta ei tähän konkurssiin kyllä pysty laittaan. Mistä tinkiä? Vaihto moottori, kytkin ja suuttimet on ihan pakolliset ostaa. Saabin pitäs kestää rempan .jälkeen useamman vuoden. Auto on ng900... Toivottavasti kokkolassa joku tuntee piston sydämmessään. Tekee hyvän täydellisen kone rempan niinku tää oli tehty. 3tkm kesti.
Pistäppä YV:tä tulemaa nii katotaa sulle konetta.
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Lähetetty: Ma Heinä 30, 2012 22:08
Kirjoittaja G-mies
Minkäs värinen satku on kyseessä? Mulla ei ole osaa eikä arpaa tuohon autoon, kunhan muuten kokkolalaisena kyselen. Olisi hauska tietää, mikä paja täällä on sen konerempan tehnyt. Nimittäin tuossa viime talven aikana näin yhdessä putiikissa T5 mukit, jotka oli vähän lohkeillu, en tiedä mitä oli laitettu tilalle.
Matti
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Lähetetty: Ti Heinä 31, 2012 05:34
Kirjoittaja nipponkippo
Siitä ton ehkä paremmin tunnistaa kun on ovet eriväriset ku auto. Oliskaan se joulukuun alussa tai marraskuun lopussa rempattu. Paikasta ei tietoa.
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Lähetetty: To Elo 02, 2012 19:48
Kirjoittaja nipponkippo
Nyt olis moottori haettu kangasalta.
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Lähetetty: Pe Elo 03, 2012 18:27
Kirjoittaja nipponkippo
Nyt olis moottori purettu loppuun koneistusta varten. Vesiruisku tuli

nokat lähti kylmäkosken erikoismoottorille hiottavaksi.
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Lähetetty: Ti Elo 07, 2012 20:52
Kirjoittaja östis
siis ymmärsinkö nyt oikein, olet virittämässä ng900 mutta olet vaihtamassa mäntiä ja ilmeisesti veivei? ainakin t5 koneen kestää siihe ~500hepan hujakoille sekä laatikko,ellet vedätä 1,2 loppuun valoissa... minkälaista remppaa oot miettiny ennen kun alat rakentaa? jos joku viksumpi osaa vastata siihen niin itekki olisin kiinnostunut mitä kannattaisi vaihtaa ennen kun rupee noita virihärpäkkeitä pistää kiinni..
ja kyllä tolla +3000€ pääsee jo aika pitkälle, ruotsissa kun noita virikauppoja tuntuu olee joka nurkassa niin vähän kun käyttää aikaa niin varmasti pääset tolla budgetillä suht pitkälle:)
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Lähetetty: Ke Elo 08, 2012 20:28
Kirjoittaja nipponkippo
Huomenna pitäs viedä moottori koneistamoon. Perus kunnostus. Hoonaus, tasojen oikaisu, venttiilien hionta, r-seetit, kampiakselin tasapainotus. Wösnerin männät tilaan. H-profiilin veivit, merkistä en viä tiä. Uus kytkin levy pitäs pian tulla. Volvon venttiilin jouset tulee huomenna. Noilla suuttimilla mitkä on, mennään sisäänajon ajan.
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Lähetetty: To Elo 09, 2012 13:58
Kirjoittaja östis
mistäs ostit noi venttiilijouset ja mitkä ostit? kerro ihmees paljon toi lysti makso yhteensä

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Lähetetty: To Elo 16, 2012 16:29
Kirjoittaja nipponkippo
Mårå. Nyt tuli nokat, 275° 9.65 mm nostolla. Kytkin tulee huomenna. Joutui ottamaan uuden asetelmanki, oli niin huono jo vanha. Koneistamolla ei oo tapahtunu viä mitään

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Lähetetty: To Elo 16, 2012 18:55
Kirjoittaja östis
mitäs muuta oot ostanu siihen? mites se koneremppa...
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Lähetetty: To Elo 16, 2012 19:09
Kirjoittaja vesa67
Volvon venajouset jotka sopii heittämällä T5 kanteen löytyy koneesta b230f/k osanumerolla 9135130. Reilu satasen satsi merkkitiskiltä.
On jäykemmät kuin vakiot.