NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

En nukkunu öitäni kunnolla, joten vetäsin kampiakselin pulttiin kierrelukitetta ja mutterimopolla kii. Virallinen momentti lienee kai 150 Nm + 45 astetta (epävarmuus koska en oo varma oliko bensa- vai diesel-Opeliin), mut mä vedin pikkumopolla mitä lähti (varmasti yli 150 Nm) ja käsipelillä viä päälle vajaa 90 astetta. Luulis pysyvän

On tää 2000-luvulle siirtyminen ollu yhtä tuskaa. Se, että auto on 2000-luvulla suunniteltu, ei taidakkaan olla ihan parasta ikinä. Saabissakin on ne helposti paikalleen laitettavat ajovaloumpioiden ruuvattavat suojat näemmä josain faceliftis vaihtunu kortsuiks, jokka on melko rasittavat pujottaa paikalleen. Etenkin lähivalojen osalta, ja viä enemmän kuskin puolelta. Ihmekää, että edellisen jäljiltä ne oli huonosti paikallaan (ja umpio varmaa sen takia myös ei-niin-puhdas sisältä).

No siinä ku ajovaloja ähelsin, niin tuli huomattua, että hehkulankaparkit kans vilkkuu siinä misä ledit rekkarinkilveski :roll: Nii joo ja parkithan vasta onki kivat vaihtaa. Pitää ison käden kans summis sohia polttimo paikalleen, ja kun tulee aika ottaa käsi umpiosta pois, vetää aina vahingos johdoista sen verran, että se polttimo on taas pois paikaltaan. Voihan Opel mää sanon. Lisäks kuskin puolella pitkän valon kannasta on toinen klipu poikki, eli nyt H7 pahvilaatikko on rytistettynä kannan ja kortsun väliin, että polttimo pysyy paikallaan :mrgreen:

Niijuu ja kaveri sano siitäki, et mones 2000-luvun autos ku avauduin termostaattikaupoista. Nii ku ei saa pelkkää termaria, vaan tulee joku kotelo kylkeen. Ja vain 50e lisähintaa. Opel-klubin foorumilta tosin tongein tietoa, että osa nro. 30-6331 on se termari ilman kahvikuppia. Enkä nyt ole foliohattu, vaan tulostin nettisivuilta sen osan, ja siinä lukee "Turku: 1kpl". Seuraavana päivänä hain, ja eikös joku toinen köyhä ollu jo sen ostanu :evil: ja varaosamyyjä sano, että ei välttämättä saa enää toimittajalta niitä vaikka tilasin sellasen :twisted: Ikävä on noita bensasaappeja, johka saa pelkän termarin orkkisosana alle 20e:llä marmorilta :twisted: Ostin sit kuitenki sen 70e termostaatin kuppeineen päivineen ja asennan siitä sitte pelkän termostaatin.

No ei siinä. Laiska ku olen, niin ostin Tarjoustalosta painepumppusumutinpullon ja autoshampoota. Näillä kurakeleillä ku pelkällä vedellä ei saa autoa puhtaaks ja sit tua työpaikan hallis on harjat semmosia, ettei niillä autoaan pese ja toisaalta moraalisesti on ihan oikein käyttää omaa pesuainetta. Ja ton pumppupullon sais vaa unohtaa takakonttiin ja olis aina mukana yms. Systeemi toimi täydellisesti, kunnes se Tarjoustalon pumppupullo hajos. Kerkes sillä 3/4 autoa ruiskutteleen...

Kuva

Otti päähän niin paljo, etten edes roudannu sitä takasi vaan heitin suoraan roskiin. Makso seki kuitenki 15e. Haen Agrimarketista sen ammattilaisten vehkeen, makso mitä makso. Leluilla tulee vaa paha mieli. Idea kuitenki toimi, ja auto tuli riittävän puhtaaks näille kurakeleille, eikä jääny sellasta "harsoa" päälle niinku pelkällä vesellä pestäes.

Pesun yhteydes myös "tarraturbotin" ton savukoneen.

Kuva

Kuva

Ei nyt sattunu mukaan asetonia tms kodin puhdistusaineita, joten alla on edellisiä liimajämiä viä. Näkyy vierestä, mut aika näyttää et näkyykö metrin päästä. Jos ei, niin ok. Jos näkyy, niin sit rapsutellaan asetonilla pois liimoja.

Salama nätisti vierestä liimoja kyl korostaa.

Kuva

Toi on laiska lähtemään käyntiin (siis ei sahaa yhtää, mut sen yhden kierroksen mitä sahaa niin tosi laiskasti) vaikka akku on Motonetin lapun mukaan 04/2012 laitettu hyllyyn. Laitoin sit laturille pikaliittimen, niin saa sitä koittaa parantaa älylaturilla. Kuitenki näis 2000-luvun autois on noita koristemuoveja, niin liitin on kiva. Vaikka voishan niillä muoveillaki heittää vesilintua.

Kuva

Kuva

Ilmanputsari oli kans aika nätis kunnos.

Kuva

Lämpimällä koneella Koulukadun aakkosilta Naantalin Kuparivuoren tunneliin aamuruuhkas n. 75 km/h alko kulutuski oleen kohdillaan (aikasemmin lämpösellä koneella 85 lasis 6,6)

Kuva

Tosin tosta huolimatta mulla on nyt aika pitkälti ollu taajama-ajoa ja kulutus 8,5 paikkeilla. Tonnari vie pikkusen yli yheksää. Tosin mä annan tolle kyl kenkää, enkä runno 1500rpm kokoajan. Ehkä se kuluttaa viimestään nyt oikein, vika on vain minussa :D Termostaatin kun jaksan vaihtaa, niin näkee vaikuttaako se viä viimeset desit, et lämpötila saavutetaan nopeammin ja ennenkaikkea 83 sijasta se 92...

Ja jotta en tota Opelia liikaa hauku, niin sentään siinä on työkaluille leveä pöytä. Tosin bensakoneitten sytkäkasetin kolos pysyy ruuvikki paremmin tallella.

Kuva

Ja viä positiivisena asiana niin nuppisäätönen ilmastointi on näillä keleillä ihan ok. Lämmönsäädin on oikeastaan kokoajan samas kohdas (hiukan yli puolen välin), puhallin aina kakkosella ja puhallussuunta aina lasilta yks naksaus myötäpäivään. Eli en oo siihen sen enempää koskenu kuin automaattiinkaan tähän mennes :wink: Kesällä tosin voi olla eri ääni kellos...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Köyh... siis hintatietoisten termostaatti saapui Motonettiin ennätysvauhdilla, vaikka saatavuuden piti olla "ehkä joskus, ehkä ei koskaan".

Ylempi kotelolla (kallis), alempi pelkkä termari (halpa)
Kuva

Mukana pellitiiviste
Kuva

Mukana nippu kumilirpakkeita (sakset+tiivistepaperi ftw)
Kuva

Kallis on Wahler 92 astetta
Kuva

Halpa on Motorad eikä asteita ilmotettu (katalogis 92 astetta)
Kuva

Kallis vasemmalla
Kuva

Kallis taas vasemmalla
Kuva

Ja taas
Kuva

Tällä kertaa ei
Kuva

Halpa sovitettuna koteloon
Kuva

Halpa
Kuva

Kallis
Kuva

Eiköhän tää ollut tällä selvä. Tiivistepaperia saksimalla säästää 50e. En viäkään palauta tota kotelollista, vaan katon onko orkkis kuinka syöpyny tms. Jos on ok, niin pelkän termarin vaihdan, en koko hässäkkää.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11486
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja jus »

JP_Vette kirjoitti:Halpa on Motorad eikä asteita ilmotettu (katalogis 92 astetta)
Kuva
Tonnariin ja femmaankin sopivassa orkkis-Motoradissa on asteet merkitty niittaukseen keskelle pikkulautasta. Onkohan sinunkin termostaatissasi?

Kuva
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Jus kyl kirjottaa vähän, mutta täyttä asiaa. Siähän se 92C luuras piilos, ku lampun kans katto. Kiitos, taas oppi uutta (eli tiedostan olevani puusilmä) :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kesällä tuli heitettyä yksi obd-lukija roskiin, ku ei toiminut. Nyt päätin ebay-shoppailla n. 20e maksavan version, ja sehän toimiki sit heittämällä.

Kuva

Kuva

Toimi sekä kolkissa että tontussa. Avon testailen viä viikonloppuna. Vähä hiinä ja hiinä se o, ku on just my95 eikä esim 96 (joka vissii on maaginen raja nois)... Ei mua oikeen muu kiinnosta, mut ahtoilman lämmöt lähinnä ja kolkin tapaukses jäähdytysnesteet, ku mittari kerta on mikä on.

Kaivoin myös ylimääräisen avaimen kolkkiin, ja eihän se ihme ole, jossei toimi.

Kuva

Patteri paikalleen ja

Kuva

Kuva

Avaimen mekaaninen osuus on kyllä kaiverrettu ja ulkokuoriltaan tuo on ihan uus. Ei oo yhtään kulumaa missään, napit kellastunu tms eli olisko joku tilannut avaimen ebaystä, teettäny siihen koverrukset avainosaan mutta jätetty ohjelmoimatta. Pitää näyttää tota Tech-velholle joskus ku jaksaa.

BioPowerinkaan alla olevat liimajämät ei pistä yhtään silmään. Näkee ne kun tarkkaan kattoo, mutta käytännössä ewk. Eli hieno tarraturbotus

Kuva

Ja viä töyssypose pesemättömällä autolla. Ihan ite ton töyssyn tohon ruuvasin, et mulle saa avatua, jos aamukiireessä töihin mennessä on kolissu :D

Kuva
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Avon hifit on edistyny sen verran, että hankein kaverilta vanhan päätteen koko roskalle eli SPL Dynamicsin S-4006. Kuus kanavaa, jyrkät suotimet... Kyl se siitä. Pääsiäinen kuitenki tarkotus jumpata kytkintä, joten saa nähdä miten kerkeää ennen kesää.

Ja dieselin kimppuun:

Työssäni tartten paljo navigaattoria, joten sellaisen puute on vähä ongelma autossa. Juntteja imukuppeja en lasiini kuolan avulla liimaa, kännykkä on vähä kännykkä ja ICM3 maksais jotain tajutonta... Mitä jää jäljelle? Tablet törröttävine johtoineen? Ei stna... Tai sit kaikkien nörttien unelma: Raspberry Pi :wink: Eli sellanen tupakka-askin kokoinen tietokone, joka maksaa joku 35 dollaria uutena.

Kuva

Kaverilla sellanen ylimääräsenä. Ja parastahan on se, että kaveri on sen verran nörtti, että osaa myös auttaa mua sen kanssa. Ja viä parempaa on se, että lupasi täyden asennustuen, jos pääsee askarteleen sen käyttökuntoon (osahan on projektissa halvin yksittäinen, mutta asennusapu korvaamaton). Ite kyl asennan laitteet, mutta kun kuvioihin astuu Tux, niin mulla menee bitti poikittain.

Virranhallintahan on helppoa, koska lisälaitteet (gps ja näyttö) kytketään virtalukon taakse ja Sleepy Pi hoitaa itse keskusyksikön valmiustilaan http://spellfoundry.com/

Sit tohon viä n. 25e maksava gps ja siinähän kaikki oliki. Jos oikeen hifistelee, niin peruutuskamera kanssa, mutta se taas kytketään näyttöön, eikä siihen kannata sekoittaa Raspberryä. Ja tuskin mitää peruutuskameraa alan laittamaan.

OBD on ekstraa, enkä ole siihen vielä perehtynyt. Tuohan tulee mulla vain naviksi ja musiikkisoittimeksi.

Heti jo keuli ja tilasin Kiinasta 100e näytön tohon. 7" ja 1280x800 pikseliä. Paneelina susipaskan TN sijasta IPS, jolloin ehkä sivultakin saattaan nähdä jotain.

Kuva

Jahka toi joskus saapuu Kiinasta saakka, niin ensitöikseen tolle pitää askarrella joku kotelo. Siihen vaan suoraan vakiomankan eteen. Sen napeilla ja näytöllä ei ole mitään arvoa, koska radio hoituu SIDin kautta ja rattinapit hoitaa kaiken muun tarvittavan. Ja tuon raakapaneelin kanssa säästää rahaa, plus kun roinat on erillään johtojen päässä, saa ehkä tehtyä kohtalaisen siistin asennuksen ohkasine kuorineen, ja vetää sähköt sit johki muualle (hanskalokeroon?)

Mut tää oli tällänen teaseri tulevasta. Palaan asiaan, kun rahtilaiva on saanu paketin tullin ohi tänne lintukotoon :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
szwuxi
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: La Loka 06, 2012 12:38
Paikkakunta: Ylivieska

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja szwuxi »

JP_Vette kirjoitti:Avon hifit on edistyny sen verran, että hankein kaverilta vanhan päätteen koko roskalle eli SPL Dynamicsin S-4006. Kuus kanavaa, jyrkät suotimet... Kyl se siitä. Pääsiäinen kuitenki tarkotus jumpata kytkintä, joten saa nähdä miten kerkeää ennen kesää.

Ja dieselin kimppuun:

Työssäni tartten paljo navigaattoria, joten sellaisen puute on vähä ongelma autossa. Juntteja imukuppeja en lasiini kuolan avulla liimaa, kännykkä on vähä kännykkä ja ICM3 maksais jotain tajutonta... Mitä jää jäljelle? Tablet törröttävine johtoineen? Ei stna... Tai sit kaikkien nörttien unelma: Raspberry Pi :wink: Eli sellanen tupakka-askin kokoinen tietokone, joka maksaa joku 35 dollaria uutena.

Kuva

Kaverilla sellanen ylimääräsenä. Ja parastahan on se, että kaveri on sen verran nörtti, että osaa myös auttaa mua sen kanssa. Ja viä parempaa on se, että lupasi täyden asennustuen, jos pääsee askarteleen sen käyttökuntoon (osahan on projektissa halvin yksittäinen, mutta asennusapu korvaamaton). Ite kyl asennan laitteet, mutta kun kuvioihin astuu Tux, niin mulla menee bitti poikittain.

Virranhallintahan on helppoa, koska lisälaitteet (gps ja näyttö) kytketään virtalukon taakse ja Sleepy Pi hoitaa itse keskusyksikön valmiustilaan http://spellfoundry.com/

Sit tohon viä n. 25e maksava gps ja siinähän kaikki oliki. Jos oikeen hifistelee, niin peruutuskamera kanssa, mutta se taas kytketään näyttöön, eikä siihen kannata sekoittaa Raspberryä. Ja tuskin mitää peruutuskameraa alan laittamaan.

OBD on ekstraa, enkä ole siihen vielä perehtynyt. Tuohan tulee mulla vain naviksi ja musiikkisoittimeksi.

Heti jo keuli ja tilasin Kiinasta 100e näytön tohon. 7" ja 1280x800 pikseliä. Paneelina susipaskan TN sijasta IPS, jolloin ehkä sivultakin saattaan nähdä jotain.

Kuva

Jahka toi joskus saapuu Kiinasta saakka, niin ensitöikseen tolle pitää askarrella joku kotelo. Siihen vaan suoraan vakiomankan eteen. Sen napeilla ja näytöllä ei ole mitään arvoa, koska radio hoituu SIDin kautta ja rattinapit hoitaa kaiken muun tarvittavan. Ja tuon raakapaneelin kanssa säästää rahaa, plus kun roinat on erillään johtojen päässä, saa ehkä tehtyä kohtalaisen siistin asennuksen ohkasine kuorineen, ja vetää sähköt sit johki muualle (hanskalokeroon?)

Mut tää oli tällänen teaseri tulevasta. Palaan asiaan, kun rahtilaiva on saanu paketin tullin ohi tänne lintukotoon :D

Juuri samaa olen itse miettinyt! Tosin mulla se kaatu siihen että miten kestää pakkasta.. Tästähän tulee mielenkiintoista! 8)
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nii en tiä mitä pakkasesta tykkää. Rahaa kuitenki on menny seuraavanlaisesti:

Näyttö 123,41e
Gps 27,49e
Kaukosäädin 3,76e
Usb-hubi 1,57e
Virtalähteet (3 x 2A) 14,31e

Näytöstä olis tippunu about puolet pois hinnasta, jossei olis ottanu kosketuspaneelilla. Noitten päälle tulee viä kasa johtoja miljoonalaatikosta ja itse Raspberry, joka tosin ei mulle maksa mitään. Eli kesti pakkasta tai ei, niin oikeastaan ihan sama :mrgreen: Ehkä näyttö toimii vähä hitaasti, mut kai se muuten pelaa.

Virtaongelmiin pitää ostaa se Sleepy Pi, joka maksaa n. 50e. Tosin se pitää sit myös koodata käyttöön (kaveri ftw). Netin mukaan itse Pi imasee virtaa max n. 500 mA lisälaitteet sammutettuna, eli tartteeko se sit edes semmosta. Yks vaihtoehto olis laittaa 20e aurinkopaneeli hattuhyllylle, joka latais akkua aina ku auto sammutettu. Ei se Eberiä päällä pidä, mut varmaa ton 500 mA antais. Ja jos edes 250 mA, niin silläki sais auto seistä viikkokausia ilman ongelmia. Tosin aurinkopaneeli vois antaa aika hipin mielikuvan kuljettajasta :roll: Mut jos se vetois sit myös hippityttöihin :P

Mut nii. Pakkasta enemmän pelkään sitä, et räjähtääkö koko auto ku noita euron Kiinaosia laittaa jatkuvaan virtaan. Oon mielessäni mallaillu, että jos tukkis keskimmäisen ilmakanavan ja sen sisään kaikki osat, mut toisaalta se Varustelekan panoslaatikko takakontissa ei välttämättä olisi huono asia :roll: Johtoja vaa tarttis sit vetää varmaa 100m.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Raidetangon irrotus ohjausvaihteesta oli lopulta niin ison tuskan takana, että päätin luovuttaa ja kiikutan koko romun erääseen nyrkkipajaan. Opel-klubilaiset kehuu, että olis hitsannu raidetangon niveleen kiinni, niin on helppo aukasta. Siin on vaan se mutta, että jos menee ns. v*tuiks, niin sitte auto jää siihen :roll: Ehkä pitää hyväksyä se tosiasia, että ihan kaikkea ei ite saa tehtyä :cry:

Ohjaustehostimen nesteiden vaihdos ei mitään raportoitavaa ole, mitä nyt hauikset vähä hapoilla. Narukäsi olis nostanu keulan ilmaan, mä veivasin ihan renkaat maas. Piti kuitenki jokusen kerran laidasta laitaa vetää ratilla, että tyhjeni koko järjestelmä...

Termostaatin vaihto oli päälle päin naurettavan helppoa verrattuna tonnariin. Edessä vain yksi ahtoputki.

Kuva

Hommaa kuitenki hidasti nämä iki-ihanat klemmarit, joita kutsun hv-klemmareiksi. Ja en nyt tarkoita hevosvoimia tuovaa vaikutusta. Ehkä noihinki sais jonku työkalun kaupasta, mutta kun...

Kuva

Josain kohtaa se pimpahti viä ton pultinki eteen :twisted: ...kele

Kuva

Mut lopulta termostaatti koteloineen oli kädes. Kotelos ei mitään vikaa eli 70e kotelohässäkkä takasi Motonettiin ja pelkän 15e termarin asennus

Kuva

Sunnuntai-illan askartelutuokio

Kuva

Hv-klemmari roskiin, tilalle hc-klemmari

Kuva

Vähä se pilkistää, ku nopeesti leikkeli. Huomaa myös vaihtunut pultti (misä lie orkkis, jossain konehuoneen syövereissä). Onneks kuitenki näis 2000-luvun romuis on kulissisuojamuovit koneen päälle, jotta ranet ei näy Tiksin munkilla konehuonetta esitelles :mrgreen:

Kuva

Nyt lämmöt nousee 83 sijasta sinne 91-92 välille seilaamaan, kuten kuuluuki

Kuva

Ajoin perjantaina Turusta 250 km pajalle vitosen yli rajotusten ja kulutus oli 6,5 l satasella. Tänää takasi sama (ehkä muutama ohitus vähemmän) ja kulutus 5,9 litraa. Maksaa tuo termarin vaihto ittensä nopsaa takasi. Jos kesärenkailla lähtis viä toinen 6 dl, niin alkaa olemaan ihan ok :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7341
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Juu. Se termarin vaihto ei olis montaa minuuttii vieny jos ois muistanu hakee nämä
http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyoka ... it-191457/

Muute kai noi ittekiristyvät on iha hyvii klemmareita.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kiitoksia linkistä. Pitää käydä hakemas. Voi sit olla kiroilematta koko 9e edestä jatkos :D
tetammi kirjoitti:Muute kai noi ittekiristyvät on iha hyvii klemmareita.
Eikai niis muuta hyvää ole kuin hinta. Jos autos on 100 klemmaria ja autoja tehdään 100 000 kpl vuodessa ja ruuvattavaan menisi 3 sekuntia enemmän aikaa per klemmari kokoonpanossa, olisi se 30 miljonaa sekuntia eli 8333 tuntia. Tietämättä Ruotsin sosiaalikuluja ja palkkaa, olisi Ukin tehtaalla tuo 30 e tuntikuluilla 250 000 e vuodessa. Toki päälle viä ne 10 miljoonaa klemmaria, joissa jo 1 snt hintaero alkaa tuntumaan. Kyl noillaki rahoilla parit pikkujoulut pitää, vaikka nuuka tsi-saabisti repiiki aina pelihousunsa :mrgreen:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 954
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja duuduu »

^On niissä se hyvää, että ne on aina kireällä. Niihin ei esim. lämpölaajeneminen vaikuta
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Eikö muka vaikuta? Luulin että yhtälailla ympyrän kehä kasvaa kuitenkin kun klemmari lämpenee, vai mihin tuo väittämä perustui?
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 954
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja duuduu »

^Siihen, että ne on jousiterästä ja kiristävät itse itsensä vaikka kehä laajenisikin. Siksipä niitä jousiklemmareiksi kutsutaankin
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Sen lisäksi, että peukalo on juuri siellä (käytä mielikuvitusta) ei raidetankojen kanssa ollut muuta ongelmaa, kuin että oli huonot putkitonget ja huonosta kulmasta vääntö. Coltti kun meni auton alle seisoskelemaan ja väänsi Bachoilla, niin eihän sillä edes posket punottanu :) Ehkä mäki säästän karkkirahani vielä nosturiin...

Raidetankojen sisäpäitä ei sit kannata hakea Mätänetistä, koska niis on väärä kierre. Sit ku Biltemaan tilaa päät tiskille, niin myyjät ei ainakaan Tampereella erota sisäpäätä ulkopäästä. Mut muutenhan homma meni mallikkaasti ja nyt on molemmilla puolilla uudet sisemmät ja ulommat. Plussana leimasedällekki kelpas, vaikkaki piti suorittaa koko katsastus...

Salon Automaster piti sanansa ja sain tänään suunnattua pyörät heidän laskuun. Pisteet siitä!

Kuntecin varikon vieres oli avattu uus rengasliike ja pihas pitkä rivi Bemareita ja Audeja sekä pr-tyttöjä. Onneks hallis oli mun Saabin lisäks toinenki, mut ei kuitenkaan esittelyständillä :roll:

Kuva

Siipituning
Kuva

#47 mono ei mahtunu helman alle
Kuva

Pojilla oli komeet ja uudet vehkeet
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

40e makso ja jokasta pulttia johonki säädettiin, myös takana... Tais olla avajaishinnat. Tosin onni meni nyt jobbarille mun sijasta...

Ja komeet oli vehkeet ja homma pelas, mutta:

Kuva

Oon nyt ihan kolmen vaiheilla, että

a) ewk
b) korjaan ite (nyt ku on referenssi on mittanauhalla saatavis)
c) reklamoin reklamoinnin ilosta

A olis nopein, b helpoin ja c:ssä pitäs jaksaa mennä halliin ja esittää asia.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin