NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja f-19 »

btw, tämän hetken ilmanpaine on siinä 102,49 kPa luokkaa, ihan vapaassa ilmassa siis. Eli sen puolesta uus mapin näyttämä just eikä melkein, jos auto ei ollut käynnissä :-)
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5316
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Juu sammuksis oli :)
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5316
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Palkkapäivä ja heti Mätänettiin tuhlailemaan. Junttien Maailmakin tämän pari numeroa takaperin testasi, joten uskalsihan sen ostaa. Ei tartte Kiinasta sokkona tilata...

Kuva

Ideahan oli simppeli. Katon lukuvalo katkaisee virrat, eikä unohdettu valo vedä akkua tyhjäksi. Eli tämähän olisi kätevä laittaa sen lampun rinnalle, se kun on heti taustapeilin vieressä. Vähän johtovetoa, kätevä paikka, pomminvarma toiminta.

Kuva

Mukana tullut tupakinsytytinhässäkkä oli vähän iso katon sisään, joten otin semmosen Kiinasta sokkona tilatun, ja kolvasin johdot kiinni. Vähän lämpöhalvausta se kärsi.

Kuva

Ja pitävä kytkentäsuoja. Reseptinä vulkanoituva teippi.

Kuva

Sitten kun se oli jo kasattu teipillä, ajattelin testata sitä. Oli kiva huomata, että miinustassuista vain toinen oli toimiva ja toinen toimi jousena. 50/50 lottous meni just väärin.

Kuva

Onneksi on nopeasti lämpenevä Hakko, niin ei tartti varttia maatilakolvia lämmittää. Ja toki sen hätätilantees kaasullaki nopsaan vetäis...

Kuva

Noih

Kuva

Nyt alkoikin ankara mittailu katosta.

Kuva

Kuva

Räpsyttelin valoja ja ovia ja hälyä ja lukkoja, mutta mitään selkoa en ton liittimen logiikkaan saanut. Ainut varma oli se, että liitin irti ei valot toiminu. Taitaa olla sitä kuuluisaa väyläsähköä jopa sisävalossa... Selkeästi kuitenki rele naksahtaa jossain, kun hälyn jälkeen valot sammuu.

Mutta ei hätä ole sen näköinen. Otetaan sitten sähköt suoraan lukuvalosta. Jäähän siihen sitten yksi katkaisija välille, eli inhimillinen tekijä, joka sen sitten sammuttaa. Mutta aivan sama. Eli taas kolvin äärelle.

Kuva

Ja siellä se on, ja jopa toimii!

Kuva

Mutta kun valon pitäisi sammua, naksahtaa rele pari kertaa ja jää päälle. Eli usb-hässäkkä ei vastaakkaa lamppua kuormana. Tuli jo mieleen näistä väyläsähköistä. Minä kun näitä hommia teen itseoppineena sähkärinä Bilteman yleismittarilla, ei voinut olla miettimättä elokuvista tuttua lausahdusta "You're analog players in a digital world" :( Ehkä mustakin on tullut vanha ja kankea :cry:

Homma lähti sitten alusta. Eli tupakansytyttimeltä varmasti katkeaa sähkö (siinä on samanlainen palikka 24/7 kiinni) joten sitten johto pilareita pitkin kojelaudan sisään. Mitään unohdettavaa töpseliä en kojelaudalle halua.

Kuva

Kuva

Vanhois autois a-pilarinki verhouksen voi vaa nypätä, mut täs uudes teknohirviös se ei taida tulla kyseeseen :?

Kuva

Hyvin se sinne silti sopi, ku ruuvarilla tökki verhoilun ja ikkunan väliin...

Kuva

Ja taas kolvaamaan... Onneksi oli tupakansytyttimen naaraskappale miljoonalaatikos.

Kuva

Teippiä varmistamaan...

Kuva

Se olis niinku hänessä.

Kuva

Menee auton sytysvirtojen mukana, ei liittimiä, ei kytkimiä. Eli just semmonen kuin mulle pitääkin olla: voit unohtaa sen tohon tekemään töitänsä. Valot näkyy peilin sivus sen verran, että näkee sen toimivan.

Pikasella testailulla ei rekkareista saa selvää varsinkaa pimeässä, mutta näkee siitä "punainen Fiat tuli stopin takaa eteen" mikä lienee ton tarkotuski. Toivottavasti ei ole koskaan käyttöä todistamisessa...
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5316
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Aamupäivän lisähavaintoja:

-Liiketunnistin ei kyl taida toimia... En tiä sen funktioo muutenkaa, mutta ei lähe tallentaan vaikka auto lähtisi liikkeelle. Tosin kun sen kytkee pois, niin tallennus alkaa automaattisesti kun laturi saa virrat.

-Kaikkialla toitotetaan kameran tarkkuudeksi 1280x720. Siitä huolimatta tässä pikselikeskeisessä ja vääristyneessä maailmassa pitää olla skaalaus 1920x1080 tarkkuuteen :D Hohhoijaa... Ja se on viä oletuksena päällä.

Kuva

Testasin sitäki sitte ku hain Onnensanat Satashelliltä...

Kuva

Taksi 1080 skaalattuna:
Kuva

Taksi 720 natiivina:
Kuva

Video on toistettu ihan Mediaplayerillä (työkone työajalla) ja kaappaus tehty ihan W7:n omalla leikkaustyökalulla. Näytön resoluutio 1920x1080 eli tuota 1080-kuvaa on ihan inasen skaalattu pienemmäks (leikkaustyökalu ei toiminu full screenillä, Windows FTW!) mutta 720-kuva pitäisi olla ihan 1:1 otettuna.

720-kuva kun lähdin parkista, ja kaarroin taksia lähempää.
Kuva

Ymmärrän kyllä, että skaalauksesta ei ole hyötyä, koska ei sitä informaatiota sinne tyhjästä taiota. Kunhan hämmästellessäni vain otin kuvat siitä, että mitä se nyt sitten vaikuttaa. Toki nyt voidaan taas pikselimaailmassa myydä lisää pikseleitä :D
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5639
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja tturku »

Noista PA-paluuletkujen vaihtokuvista tuli mieleen että toivottavasti ei ole samaa kamaa noi punotut letkut kuin motonetin vastaava. Mulla oli diisselissä 2 vuotta kiinni ja hapertui siten että otti ilmat läpi. Vähän aikaa meni ennenkuin huomattiin että ko. "tuoreet" vaihdetut letkut oli syypää ettei auto lähtenyt käytiin kun dieselit karkas takaisin tankkiin...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja haffu »

Tässä C3:ssa tuntuu olevan hieman parempi tekniikka sisällä, kun kuvaa jopa FullHD:ta. Muutoinkin hieman paremman näköistä kuvaa, vaikka pimeässä ei mitään oikein näykään: https://www.youtube.com/watch?v=5fAwGRhH42E Tässä tietty on sitten lightworksin pakkaus ja youtuben omat prosessoinnit heikentänyt kuvaa. :mrgreen:
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5316
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

tturku kirjoitti:...
Vuotiko ne ilmaa heti vai joskus parin vuoden päästä? Mä täs jo seisotin autoa keula pystys pari neljä päivää putkeen, niin sai sahata… Tosin en vaihtanu sitä pumpulta ekalle haaralle tulevaa ollenkaa, ku oli semisti v*ttumaises paikas. Pitää siis tehdä remppa uusiks ja paremmalla letkulla. Ja metallisilla t-haaroilla :twisted:

Tosin ongelma on sinänsä mitätön, että tasaisella paikalla seistessä ei haittaa yli viikonkaan oleskelu. Ja toisaalta keula pystyssä vuorokausi ei haittaa, mutta muutama tuottaa jo ongelmia.

haffu kirjoitti:...
Selvästi parempaa kuvaa tuo C3 kyllä tarjoaa. Hintakin on sitten tuplat, joten ehkä saakin tehdä sen :wink:
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5316
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Oli vähä kylmempi aamu (olisko ollu 7 astetta) niin päätin sit käyttää vähä Eberiä. Sitäki pitäs käyttää kerran kuus tms, jotta pysyy kunnos :oops: No eihän se kerrasta lähteny, olisko kolmannella. Ja sen kyllä huomas :lol:

Kuva

Kuva

Kuva

Eipä siinä. Aika pian sen ton tupruttelun lopetti. Pistin lämmityksen täysille ja ilmastoinnin päälle, jotta varmasti kaikki lämpi menis harakoille ja Eberi sais puhista rauhas. Puoli tuntia se täyttä polttoa sit pitiki.

Sunnuntain kunniaksi olin vähän 50/50 et jarrupalat vai jotain muuta. No tietenki jotain muuta, ja tottakai tosi oleellista. Eli ne popit, jokka nyt on ollu puoliks asennettuna ties kuinka kauan... Elementit on paikoillaa mut johdotus puuttuu. Eli ei muuta kuin konepellin avausvaijerin vierestä johto läpi.

Kuva

Kuva

Ja sieltä se 8 mm2 "hitsauskaapeli" tuli kuin itsestään.

Kuva

Pitkään mietein reiän ruostesuojausta, mut löysin omasta roskiksesta käytetyn pumpulipuikon (uutta ei malttanu käyttää) jolla tökein aika paljo maalia. Ehkä auttaa, ehkä ei. Mut ei siitä haittaa ole!

Kuva

Uusista pumpulipuikoista pitää säästää, mutta maalissa ei. Ruostesuojaus on kaiken a ja o ennaltaehkäisevässä hommassa. Samalla se maali varmaa tiivistää läpivientikumia entisestään.

Kuva

Noih.

Kuva

Eli mullahan on sen paljon haluttu vahvistin kuskin penkin alla, josta ryöstän signaalin vahvistimelle ja sit vahvistelen sitä signaalia subille ja ovikaiuttimille...

Kuva

Kauniit liitokset takakonttiin ja sieltä takaisin orkkisjohtoihin... Meni taas rullallinen tinaa.

Kuva

Vahvistin on Rainbow Beat4. Laatupeli Saksasta. Kiinnitystassut on muoviset (ei edes ruuveja mukana) jotka on aika lelua tekoa, ku muistelee wanhan liiton SPL Dynamicsin lankkuja... Lisäksi suotimien peitekannen ruuvi oli valmiiks niin sohlo, että jouduin taittaan koko roskan pois. Nätisti se ruuvi sieltä jenkoineen nousi...

Kuva

Hi-input liittimessä oli myös johtona "chassis ground" tjsp. Laitoin sen luonnollisesti sit maajohdon kanssa samaan reikään, mutta se oliki sit niin lyhyt, et nyt se liitin ei ylety enää paikalleen :mrgreen: Sivuleikkureilla poikki vaa... Pitää joskus määrätyn ajan kuluessa jaksaa korjata. Muutenhan vahvistin istui itseruuvautuvilla pelliruuveilla takapenkin selkänojaan. Saa nähä kauanko muovitassut kestää, ku vahvistin roikkuu hiukan "ylösalaisin" nyt.

Kuva

Sulake paikoilleen

Kuva

Untsuntsunts.. :|

Kuva

Säädin pikasesti korvakuulolla jokku asetukset, mut pitäs joskus (eli ei koskaan?) jaksaa raahata RadioShackin mittari autoon ja Room Eq Wizardilla kattella käppyröitä, et saa suotimet oikein. Turha se on päällekkäisiä taajuuksia toistaa ja samalla joko vahvistaa tai vaimentaa musiikkia...

Eipä normimusiikilla subista kamalasti iloa ole, mut silti jo päin p:tä säädettynä tuo toi pienen hymyn mukaan laiskaan dieselisaabbailuun, että kyl tää taas palkitti :D Tulee ihan nuoruusajat mieleen 8) Sama subi oli viimeksi joskus vuonna 2009 silloisessa tonnarissa. Sen jälkeen ei mitää kunnollista olekkaan ollut takakontissa :)

Ja joo. Onhan toi vahvistin aika pieni tolle subille, mut sillä ei olekkaa tarkotus soittaa muille. Eli kyl se on riittävä.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja karg »

JP_Vette kirjoitti: Vanhois autois a-pilarinki verhouksen voi vaa nypätä, mut täs uudes teknohirviös se ei taida tulla kyseeseen :?
Verhoilupalassa olevan AIRBAG-lätkän alla on pultti. Sen kun availee ensin, niin verhoilupala irtoaa sen jälkeen vetämällä :)
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5316
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

karg kirjoitti:...
Kyl mä sen pultin avasin ja kokeilinki, mut ku ei kovin suosiolla irronnut, niin en sitte uskaltanut nyppiä. Oon vähä vieraalla tontilla noitten bägien kanssa, mutta toisaalta eikai ne riku, vaikka johto irtoiski. Techiä ne sit vain kaipaa :)

Mut joo. Kiinakama on kiinakamaa. Tai siis kaikki ne samas tehtaas tehään, mutta silti… Se Mätänetin halpiskamera jakso n. viikon, jonka jälkeen sammu. Ei muuta kuin resettiä paineleen. Mut ei mitää tapahdu. Täs kohtaa oli jo niin iso v*tutus päällä, että en jaksanu miettiä takuuta tai palautusta - romu oli saatava auki. Avaus suoritettu aidolla Leathermannilla, ei kiinakamalla.

Kuva

Eli kiinakaman resettinappula ilman resettinappulaa. Voi ristus. Just tän takia mulla on aito Portasolin toho kutistesukkien kutistamiseen, aito Hakkon juotoasema kaiutinkaapeleitten juottamiseen, aito Applen puhelin soittamiseen ja aito(?) Saabbi ajamiseen. Neljännesvuoden asuminen Shanghain kopiorihkamaparatiisissa opetti elämästä jotain.

Ei siinä mitää. GoProta ei ole mun kuullen tai nähden kukaan haukkunut, joten ei siinä kahta kertaa tarvinnu miettiä mihin rahansa tunkee tällä kertaa.

Kuva

Tos oli vaa semmonen brändäyshomma, että pelkästää toi helkkarin teline makso 70e, jolla siis sais melkein kaks halpiskameraa Mätänetistä. Tosin hoksasin sen vasta kassalla :roll: Vakiokotelo kun on sukelluskäyttöön, eikä sen kylkeen viittisi tehdä laturille reikää…

2-puolinen teippiki tuli kaupantekijäisenä

Kuva

Noih

Kuva

Kuva

Ja wlanillahan tää puhelimen kautta pelaa… 20min looppi päälle (sais pidemmänki) ja record :wink: Kuvassa puhelimen näytöltä ruutukaappaus, ei videosta...

Kuva

Se on sit viä vähä arvotus, että mitenkä toi päällemenot yms saa. Nyt tällä kertaa ajoin vaa varttin, ja sammutin kameran… Täytyy kattoo, jos sen laturikytkennän vaikka muuttais jatkuvalle virralle - tuskin toi akkua tyhjää.

Nyt sitte jää viä vähä jännitystä, että onko toi sininen vilkkuva wlanin valo virkavallan anastusta :mrgreen:

Kuva

Oli miten oli, toivottavasti on parempi kamera kuin sen halpis. Ja toisaalta onhan tolle varmaa sit muutaki käyttöä, ku laatu lienee ihan ok...
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5639
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja tturku »

JP_Vette kirjoitti: Vuotiko ne ilmaa heti vai joskus parin vuoden päästä? Mä täs jo seisotin autoa keula pystys pari neljä päivää putkeen, niin sai sahata… Tosin en vaihtanu sitä pumpulta ekalle haaralle tulevaa ollenkaa, ku oli semisti v*ttumaises paikas. Pitää siis tehdä remppa uusiks ja paremmalla letkulla. Ja metallisilla t-haaroilla :twisted:

Tosin ongelma on sinänsä mitätön, että tasaisella paikalla seistessä ei haittaa yli viikonkaan oleskelu. Ja toisaalta keula pystyssä vuorokausi ei haittaa, mutta muutama tuottaa jo ongelmia.
Kyllä ne 2 vuotta toimi ilman ongelmia, oli vaan itselle yllätys että eivät kestäneet kahta vuotta pidempään, orkkikset kesti kuitenkin noin 10 vuotta luultavimmin ja vaihdoin silloinkin varmuuden vuoksi kun imusarjan avasin ja putsasin niin ne vaihtuivat kätevästi. Enpä niitä silloin itseasiassa osannut edes veikata kun käynnistysongelmat alkoivat auton parin viikon seisomisen aikana kesälomalla. No huollossa sitten löysivät syyn. Noista punotuista on paha mennä sanomaan itse letkun kuntoa kun sitä ei päällepäin erota.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5316
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Juujuu, no eipä sitten tartte niitä letkuja sitten ihan tähän hätään vaihtaa uusiks. Jos sitten joskus syssymmällä...

GoProta olen aina pitänyt laatumerkkinä, mutta valheellista mainontaa hekin harrastavat. Eli loop-kuvaus ei olekaan loop kuin siihen asti, että muistikortti on täynnä.

Kuva

Nooooh, onneksi ostin Gigantista hieman halvinta markkinahintaa kalliimmalla. Ei sitten niin paljoa vituta. Ei edes puuttuva 2-puoliteippi jalustasta haitannut, kun kuulemma eihän sitä voi kokeilla asentamatta :D Plussat siitä!

Kuva

Avokin lähti nyt sitten talviteloille kosteassa ja viileässä aamu-usvassa. Kompensoi kivasti huonoa välijäähdytintä, mut toisaalta sumukin sitten hellitti kaasujalkaa hiukan. Unohtamatta niitä hetki sitten saatuja ylinopeussakkoja...

Kuva

Ajelin sitten taloudellisesti 80 km/h cruisessa, ja kyllä se mieli sitten lepäsikin keskikulutusta ihmetellessä.

Kuva

Hirveästi tuota +-0 -nopeutta en harrasta, joten tuli vähän yllätyksenä se, että siinäkin nopeudessa taisin enemmän ohittaa kuin tulla ohitetuksi :roll: Mut hei, ajellaan niitten omien itseluottamusrajojen mukaan. 65 km/h 80 alueella on ihan ok... Niinku Kimi Räikkönenkin, niin ajetaan sitä omaa ajoa vaa vai miten se sanokaa :mrgreen:

Mut pakollinen työlista motivaatioksi ensi talvea varten:
-Pohjan, akselin, tukivarsien ym maalaus. Aeron innoittamana. Jos vaikka tekis perusteellisesti, nyt kun sitten kohta on 2-pilarinosturi auttamassa :) Tarvehan on vain pintaruosteen rapsuttelulle vesireikien ympäriltä, mutta samakai se on tehdä semmonen, ettei katsastukses inssin lippis likaannu :wink:
-Pakoputken ulostulon korjaus fiksummaksi :roll:
-Jarrujen läpikäynti
-Popit kuntoon :roll:

Sitten vähän semmonen toivelista omalle motivaatiolle ja rahapussille:
-Takaluukun vaihto
-Uudet puslat alustaan kun kerta tukivarrekki on irti
-Alustasarja, jotta keula ei leiju heittojen jälkeen
-Viggenin korisarjakin menisi samalla maalausvaivalla kuin takaluukku :oops:

Saa nähä paljoko etenee. Mut onhan ens kesään viä aikaa :D Rahallisesti helpointa olisi kattella ruottista purkuauto, josta nyppisi kori- ja alustasarjan. Hyvä alusta ku on tonnin ja korisarjastakin saa köyhtyä 600e, niin... Sinänsä työlista on maltillinen talvea varten, ku alkukesästä tuli ulkoistettua "kaikki isot remontit" Coltille, eikä semmosia akuutteja rahareikiä nyt pitäisi olla. Siis mitään ajoa estäviä :roll:
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja haffu »

JP_Vette kirjoitti:GoProta olen aina pitänyt laatumerkkinä, mutta valheellista mainontaa hekin harrastavat. Eli loop-kuvaus ei olekaan loop kuin siihen asti, että muistikortti on täynnä.
Jaa, että kuvaaminen loppuu siinä vaiheessa kun kortti tulee täyteen vai ymmärsinkö jotakin nyt väärin?
JP_Vette kirjoitti:Hirveästi tuota +-0 -nopeutta en harrasta, joten tuli vähän yllätyksenä se, että siinäkin nopeudessa taisin enemmän ohittaa kuin tulla ohitetuksi :roll: Mut hei, ajellaan niitten omien itseluottamusrajojen mukaan. 65 km/h 80 alueella on ihan ok... Niinku Kimi Räikkönenkin, niin ajetaan sitä omaa ajoa vaa vai miten se sanokaa :mrgreen:
Kaikenlaista liikkujaa mahtuu näille teille. Sentään näistä selvästi hitaammista pääsee helpohkosti ohitse jopa vaparilla. :lol: Kummasti tosin vaikuttaa tieosuuskin siihen mitä nopeutta päästellään. Ainakin tällä 150km pätkällä, mitä VT8:lla tulee toisinaan vietettyä.
JP_Vette kirjoitti:Saa nähä paljoko etenee. Mut onhan ens kesään viä aikaa :D Rahallisesti helpointa olisi kattella ruottista purkuauto, josta nyppisi kori- ja alustasarjan. Hyvä alusta ku on tonnin ja korisarjastakin saa köyhtyä 600e, niin... Sinänsä työlista on maltillinen talvea varten, ku alkukesästä tuli ulkoistettua "kaikki isot remontit" Coltille, eikä semmosia akuutteja rahareikiä nyt pitäisi olla. Siis mitään ajoa estäviä :roll:
Karu totuus iskee toukokuun puolivälissä kun tajuaa, että autolle ei ole tapahtunut talven aikana yhtään mitään. :wink: Ja minkäsmoista korisarjaa sitä on suunniteltu? Aero/Viggen puskimia ja helmoja?
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5316
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

haffu kirjoitti:Jaa, että kuvaaminen loppuu siinä vaiheessa kun kortti tulee täyteen vai ymmärsinkö jotakin nyt väärin?
Luetunymmärtämisessäsi ei ole vikaa.

Kuva

Yllä olevassa kuvassa nuoliympyrä tarkottaa loop-modea, alanurkassa vasemmalla tallennettu aika ja sen oikealla puolella muistikortille mahtuva aika. Tuo sanoo vain piippiippiippiip ku painaa record :roll:

Ekan kerran törmäsin ongelmaan, kun jäljellä olevaa aikaa oli 13 minuuttia ja loopit on 15 minuuttia kipale… Ei suostunu tallentaan, mutta poistin viimeisen tiedoston. Siitä sit pistin tallentaan, niin hetken päästä tuli tuo yllä oleva tilanne.

Voi olla, että on bugi tai jotain muuta, joka korjaantuisi päivittämällä, mutta jos paketin päällä lukee looppitallennus ja se ei toimi, niin minä kiikutan romun takasi kauppaan. Lisäksi kuvanlaatu oli sen verran pettymys hintaan nähden muutenki, ettei tuota tarvinnu kauaa miettiä :) Ajatus kun oli, että olla voisi muutakin kuvailla kuin tyhjää tietä...

Ehkä tilaan sitte Kiinasta sen G1W-kameran, mutta sit taas saa jännäkakka housuis odottaa koska auto palaa tms. Ei ihan mitä tahansa lelua viittisi jättää autoon, jos lämpötilavaihtelu on -35 - +70 ja suhteellinen kosteus 1 - 99 % :roll:
haffu kirjoitti: Karu totuus iskee toukokuun puolivälissä kun tajuaa, että autolle ei ole tapahtunut talven aikana yhtään mitään. :wink: Ja minkäsmoista korisarjaa sitä on suunniteltu? Aero/Viggen puskimia ja helmoja?
Joo kyl toi tunne on tuttu :lol: Mutta eihän näitä naama norsunvitulla kuulu tehä, vaan sillee sopivasti et on kivaa. Ymmärrän kyllä jo nykyään sen jaetun viisauden, että autoa ei saa räjäyttää atomeiksi, vaan sillä pitää ajellakki välillä :D

Oon kyllä jo pitkään vannonu, että Viggenin korisarjaa en laita, mutta mielipiteitä saa onneksi muuttaa. Totuushan on se, että kohta vakiopuskimilla olevia ng-satkuja ei kellää ole, mutta niin sekin totta, että katto auki tuo näyttää isolta ammeelta. Vain kumiankat puuttuu. Ollakseni rehellinen, on tuon muotoilu katto kiinni todella nätti etuviistosta (pl. ämpärimuovihelmat ja tosi "ohut" takapuskuri rumentaa), mutta katto auki toi on vähä hassu...

Tässä olis tietty jotain referenssitasoa, mutta mun kärsivällisyydellä ei taitais onnistua :)

Kuva
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Ehkä tilaan sitte Kiinasta sen G1W-kameran, mutta sit taas saa jännäkakka housuis odottaa koska auto palaa tms. Ei ihan mitä tahansa lelua viittisi jättää autoon, jos lämpötilavaihtelu on -35 - +70 ja suhteellinen kosteus 1 - 99 %
Ei ole vielä täällä palanut :mrgreen: Tammikuusta asti toiminut moitteetta. Kytkettynä +15 virtoihin, niin ei tarvitse miettiä lähtiessä. Äänenlaatu paska, mutta kuva yllättävän hyvä.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Vastaa Viestiin