NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Kyl ne alatukivarret täytyy vaihtaa, kun se levy on syöny melkosen kolon pallonivelen kylkeen molemmin puolin Voi olla, että se nivel silti kestäis viä, mutta oman mielenrauhan takia ettei josain motarimarssis napsahda jousijalka alapäästään irti...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
No nyt kun kattelin kuvaa uusiks niin ohan se aika ohutseinämäinen siitä keskeltä.
Vieläkös neobrossilla oli niitä halpoja, enne ku brexit iskee...
Vieläkös neobrossilla oli niitä halpoja, enne ku brexit iskee...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Kyl ne näemmä on Motonetis saman hintasia mitä paremmat ulkomailla... Noh, samapa tuo.
Nätithän nuo vanteet ovat. Ei siitä mihkää pääse.
Mut tosiaan jokasella kunniallisella saabistilla on kasa osia valmiiks hyllys. Mulla oli ne aikoja sitten ostetut etujarrulevyt. Nyt tuli niillekki käyttöä
Alapalloista pelkääjän puoleinen ei ollu hangannu levyyn, kuskin oli tosi pahasti.
Yhtäkkiseltään tuli mieleen, että tukivarret saattaa sittenki olla erimerkkiset. Noh, en mä näitä nyt ala sovittamaan. Laitoin jo ne uudet levyt pikkujarruilla paikalleen. Vanhasta setupista jäi vain teräspunosletkut.
Taakse pitää viä vetää uudet jarruputket jahka jaksan. Ja sit ne tukivarret vaihtaa. Ja sit ajattelin pistää vanteet jarrut myyntiin. Niitten tuloilla sitte rahotan jotain, jota en vuosi sitte voinut edes ajatella Saatan silti muuttaa mieltä matkalla
Nätithän nuo vanteet ovat. Ei siitä mihkää pääse.
Mut tosiaan jokasella kunniallisella saabistilla on kasa osia valmiiks hyllys. Mulla oli ne aikoja sitten ostetut etujarrulevyt. Nyt tuli niillekki käyttöä
Alapalloista pelkääjän puoleinen ei ollu hangannu levyyn, kuskin oli tosi pahasti.
Yhtäkkiseltään tuli mieleen, että tukivarret saattaa sittenki olla erimerkkiset. Noh, en mä näitä nyt ala sovittamaan. Laitoin jo ne uudet levyt pikkujarruilla paikalleen. Vanhasta setupista jäi vain teräspunosletkut.
Taakse pitää viä vetää uudet jarruputket jahka jaksan. Ja sit ne tukivarret vaihtaa. Ja sit ajattelin pistää vanteet jarrut myyntiin. Niitten tuloilla sitte rahotan jotain, jota en vuosi sitte voinut edes ajatella Saatan silti muuttaa mieltä matkalla
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Annan vinkin vähän autoilun ulkopuolelta: raudassa on raha tallessa
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Vinkin mulle vai lukijoille? Jos lukijoille, niin pieleen meni
Jarrut meni paris tunnis kaupaks. Ja vieläpä tän fossiilifoorumin kautta, ei edes ollu junttibookis. Noh niinku sanotaan, niin hinta on oikea kun kauppa käy
Jarrut meni paris tunnis kaupaks. Ja vieläpä tän fossiilifoorumin kautta, ei edes ollu junttibookis. Noh niinku sanotaan, niin hinta on oikea kun kauppa käy
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
No hyvä et meni kaupaks, ehkä tämä sittenki liikkuu tänä kesänä
Aika pahasti tosiaan alapallot ottanut selkäänsä
Vanteet tuo nuo helmatki jotenki paremmin esiin.
Aika pahasti tosiaan alapallot ottanut selkäänsä
Vanteet tuo nuo helmatki jotenki paremmin esiin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
^Joo, ja ei se hintakaa katastrofi ollu. 50 € vähemmän sain mitä ite maksoin 2015. Toki päälle sit sai levyt, jotka ne makso jotain ja sit tietty noi tukivarret pitää vaihtaa. Eli jarrutestailulle jäi enemmän hintaa, mitä yhden kesän ajoille jos laskee katsastuksen, pari tankillista bensaa ja parin kuukauden verot ja vakuutukset Samapa tuo sinänsä, harrastustahan tää vain on. Jos tää on isoin ongelma elämäs, niin sittehän mulla menee hyvin.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Kyl kaikki pitäis tehdä itte
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23976
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
laadukkaalta työltä vaikuttaa..
firman nimi rohkeasti esille ettei muiden tarvitse kärsiä..
firman nimi rohkeasti esille ettei muiden tarvitse kärsiä..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Enköhän mä läpikäy tän ensin firman kans. Loppu mielenkiinto niin totaalisesti, et jos korvaavat maalauksen ja puhalluksen kulut niin olen tyytyväinen. Saa sit vaikka haulikon täyteisillä rei'ittää nää.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Tänään oli tollanen pino tos etuterassilla.
Kävin kaupas ja sillä välin ne katosi siitä. Niille oli jonoksi asti ottajia, kaikki hinnallansa jne.
Kerrataampas tän kesän eteneminen avoautoilussa:
Jarruista persnettoa 200 €
Jarrujen myötä persnettoa 250 € alatukivarsista
Vanteista persnettoa 150 €
Vanteiden hitsauksesta persnettoa 150 €
Vanteiden puhalluksesta persnettoa 150 €
Vanteet myin renkaineen kaverille ja sain sillä rahalla katettua renkaat, ylimääräiset liimailut ja periaatteessa roudauskuluja sinne tänne. Maalari hyvitti maalauksen, mutta puhalluksesta ei ollut kuittia niin ei suostunu. Olis toki korjannu työnsä, mut olis tullu rengaskonekuluja, aikaa kulunu varmaan vuosi, turhaa edestakasi ajelua jne, niin päätin sitte lopettaa vitutuksen näitten kans ja myin kaverille. Haukuin myytävän tuotteen niin hyvin kuin osasin, joten toivottavasti kaverille ei jäänyt kusetuksen maku kaupoista. Jäätteenmäkeä lainatakseni puhuin niin totta kuin osasin.
Eli kesän persnetto yhteensä 900 € ja autolla on hinkattu tallin ja hallin väliä. Ei huono suoritus sinänsä.
Äkkiseltään tää kuulostaa isommalta tatilta ottas mitä se oikeasti on. Iso osa kuluista on jakautunut jo vuosia taaksepäin eli ei se tän kesän kassasta ole kaikki. Toisaalta sehän on vain itselle kaunistelua, ei arkirealismia raha-asioissa. Toisaalta 900 € on jäätävä pinkka rahaa, mutta en mä sitte tiä olisinko sen onnellisempi jos olisin tolla rahalla ollu viikon palmujen alla. Palmujen alla saa kokemuksia, kuten Saabinkin kanssa päätä seinään hakatessakin. Ne ovat vain erilaisia kokemuksia. Minusta on selvästi kuoriutumassa ikuinen päivänpaiste, joka löytää kaikesta hyviä puolia.
Kävin kaupas ja sillä välin ne katosi siitä. Niille oli jonoksi asti ottajia, kaikki hinnallansa jne.
Kerrataampas tän kesän eteneminen avoautoilussa:
Jarruista persnettoa 200 €
Jarrujen myötä persnettoa 250 € alatukivarsista
Vanteista persnettoa 150 €
Vanteiden hitsauksesta persnettoa 150 €
Vanteiden puhalluksesta persnettoa 150 €
Vanteet myin renkaineen kaverille ja sain sillä rahalla katettua renkaat, ylimääräiset liimailut ja periaatteessa roudauskuluja sinne tänne. Maalari hyvitti maalauksen, mutta puhalluksesta ei ollut kuittia niin ei suostunu. Olis toki korjannu työnsä, mut olis tullu rengaskonekuluja, aikaa kulunu varmaan vuosi, turhaa edestakasi ajelua jne, niin päätin sitte lopettaa vitutuksen näitten kans ja myin kaverille. Haukuin myytävän tuotteen niin hyvin kuin osasin, joten toivottavasti kaverille ei jäänyt kusetuksen maku kaupoista. Jäätteenmäkeä lainatakseni puhuin niin totta kuin osasin.
Eli kesän persnetto yhteensä 900 € ja autolla on hinkattu tallin ja hallin väliä. Ei huono suoritus sinänsä.
Äkkiseltään tää kuulostaa isommalta tatilta ottas mitä se oikeasti on. Iso osa kuluista on jakautunut jo vuosia taaksepäin eli ei se tän kesän kassasta ole kaikki. Toisaalta sehän on vain itselle kaunistelua, ei arkirealismia raha-asioissa. Toisaalta 900 € on jäätävä pinkka rahaa, mutta en mä sitte tiä olisinko sen onnellisempi jos olisin tolla rahalla ollu viikon palmujen alla. Palmujen alla saa kokemuksia, kuten Saabinkin kanssa päätä seinään hakatessakin. Ne ovat vain erilaisia kokemuksia. Minusta on selvästi kuoriutumassa ikuinen päivänpaiste, joka löytää kaikesta hyviä puolia.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Minusta on selvästi kuoriutumassa ikuinen päivänpaiste, joka löytää kaikesta hyviä puolia.
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Pari viestiä taaksepäin lukee tän auton persnettoilut. Se jatkui nyt tänään, eli kun jos myyn K Astran vuodenvaihteessa, tartten jonkun kauppakassin tilalle jotta voin hakea kaupasta maitoa ja laiskoina aamuina viedä lapset tarhaan autolla kävelyn (alle kilometri suuntaansa) sijaan.
Persnettoilussa tulee ottaa huomioon se, että tän auton elvytys liikenteeseen maksaa saman mitä leimattu Saab maksaisi halvimmillaan:
-Tukivarret eteen 280 €
-Uusi akku (vanha vuodelta 2010 ehkä) 100 €
-Uudet renkaat, suoraan All Seasonit näille ajomäärille 400 €
-Katsastus+uusinta 100 €
-Öljyt, suodatin 30 €
Eli tonnihan taas menee.
Hommahan alkoi tukivarsien uusimisella, Meylen HD:t Motonetistä. Halvinta paskaa ei jaksais jumpata edestakasi.
Sitten auto tulille, kuin palmun alta. Lämpömittari näytti -11, mutta ei Saabbi valittanut ja vuosikausia tankissa seissyt bensakin maistui ihan ok
Auto halliin, jotain härväämistä, nuuskisnuuskis ja lopputulos on valkoinen pöllähdys.
Eli tallissa härvätessä alkoi haista palanut muovi. Konepelli auki ja savuhan sieltä nousi koneen takaa
Yleensä kaikki avaimet on hukas ja en löydä mitään ilman kirosanoja, mutta nyt löytyi 10 mm hylsy räikkineen ennätysvauhtia, jotta sain akusta kengän irti. Pikatsekkaus, oliko joku hiiri jyrsinyt startin johdon koneen kylkeen vai mitä tapahtunut, mutta jakopään takaa näkyi jo liekit. No sitten se valkoinen pöllähdys ja tallin tuulettelun jälkeen tutkimaan, että saako tästä vielä kalua...
Aika nopeasti syylliseksi löytyi laturi. Ja sen ympäristössä ei muuta muovista ole kuin plussajohto, mutta siinä ei ollut edes savuvahinkoja. Päivän ainoat positiiviset uutiset.
Sillain laturin irrottaminen on tehty helpoksi, että siinä pääsee hyödyntämään myös sähkötyökaluja.
Tuohon se sitten tökkäsi.
3" Dp:n irrottelukin oli niin perseestä, että taas miettii, että miksi tämäkin auto on pitänyt pilata viriosilla. Vakio irtoaisi niin paljon helpommin. Ja nyt alin pinnapultti hakkasi vastan ihan liikaa Aikaa kului, verensokeri laski, väsymys nousi, kaikki oli perseestä.
Ja siihen se sitten päätyi, avattuna ja tutkittuna.
Jos tämä oli nyt vain laturi, joka paloi, niin Biltemassa uusi maksaa 129 € eli ei sillain suuri menetys. Toki siihen vannepersneton 900 € summaan tulee nyt sitten yli tonni lisää, eli avoilu maksanut tälle kesälle pari tonnia enkä ole edes kilometriä ajanut, katon avaamisesta puhumattakaan.
Mitä arvon raati on mieltä, onko tuo laturin palaminen nyt syy vai seuraus? Jos syy, niin uusi tilalle ja leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä. Jos seuraus, niin mikä sen poltti? Joku oikosulku jossain? 10 vuotta vanha 100 kertaa syväpurettu Optiman punahattu?
Muutenhan oireet olivat, että ehkä n. 10 sekuntia starttauksesta laturin valo paloi ja pienen kyykkäyksen/räpsäksen/mitensenkuvailis seurauksena se sammui.
Yksi avautuminen on tuo jauhesammutin. Tilalle tulee kyllä hiilidioksidipönttö, maksoi mitä maksoi. Toki kynnys on pieni käyttää mitä tahansa, kun auto palaa, mutta toi jälkisiivoilu on ihan tuskaa. Tota pölyä on joka paikas. Hiilidioksidilla ei olisi jäänyt mitään jälkiä eikä siivottavaa
Persnettoilussa tulee ottaa huomioon se, että tän auton elvytys liikenteeseen maksaa saman mitä leimattu Saab maksaisi halvimmillaan:
-Tukivarret eteen 280 €
-Uusi akku (vanha vuodelta 2010 ehkä) 100 €
-Uudet renkaat, suoraan All Seasonit näille ajomäärille 400 €
-Katsastus+uusinta 100 €
-Öljyt, suodatin 30 €
Eli tonnihan taas menee.
Hommahan alkoi tukivarsien uusimisella, Meylen HD:t Motonetistä. Halvinta paskaa ei jaksais jumpata edestakasi.
Sitten auto tulille, kuin palmun alta. Lämpömittari näytti -11, mutta ei Saabbi valittanut ja vuosikausia tankissa seissyt bensakin maistui ihan ok
Auto halliin, jotain härväämistä, nuuskisnuuskis ja lopputulos on valkoinen pöllähdys.
Eli tallissa härvätessä alkoi haista palanut muovi. Konepelli auki ja savuhan sieltä nousi koneen takaa
Yleensä kaikki avaimet on hukas ja en löydä mitään ilman kirosanoja, mutta nyt löytyi 10 mm hylsy räikkineen ennätysvauhtia, jotta sain akusta kengän irti. Pikatsekkaus, oliko joku hiiri jyrsinyt startin johdon koneen kylkeen vai mitä tapahtunut, mutta jakopään takaa näkyi jo liekit. No sitten se valkoinen pöllähdys ja tallin tuulettelun jälkeen tutkimaan, että saako tästä vielä kalua...
Aika nopeasti syylliseksi löytyi laturi. Ja sen ympäristössä ei muuta muovista ole kuin plussajohto, mutta siinä ei ollut edes savuvahinkoja. Päivän ainoat positiiviset uutiset.
Sillain laturin irrottaminen on tehty helpoksi, että siinä pääsee hyödyntämään myös sähkötyökaluja.
Tuohon se sitten tökkäsi.
3" Dp:n irrottelukin oli niin perseestä, että taas miettii, että miksi tämäkin auto on pitänyt pilata viriosilla. Vakio irtoaisi niin paljon helpommin. Ja nyt alin pinnapultti hakkasi vastan ihan liikaa Aikaa kului, verensokeri laski, väsymys nousi, kaikki oli perseestä.
Ja siihen se sitten päätyi, avattuna ja tutkittuna.
Jos tämä oli nyt vain laturi, joka paloi, niin Biltemassa uusi maksaa 129 € eli ei sillain suuri menetys. Toki siihen vannepersneton 900 € summaan tulee nyt sitten yli tonni lisää, eli avoilu maksanut tälle kesälle pari tonnia enkä ole edes kilometriä ajanut, katon avaamisesta puhumattakaan.
Mitä arvon raati on mieltä, onko tuo laturin palaminen nyt syy vai seuraus? Jos syy, niin uusi tilalle ja leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä. Jos seuraus, niin mikä sen poltti? Joku oikosulku jossain? 10 vuotta vanha 100 kertaa syväpurettu Optiman punahattu?
Muutenhan oireet olivat, että ehkä n. 10 sekuntia starttauksesta laturin valo paloi ja pienen kyykkäyksen/räpsäksen/mitensenkuvailis seurauksena se sammui.
Yksi avautuminen on tuo jauhesammutin. Tilalle tulee kyllä hiilidioksidipönttö, maksoi mitä maksoi. Toki kynnys on pieni käyttää mitä tahansa, kun auto palaa, mutta toi jälkisiivoilu on ihan tuskaa. Tota pölyä on joka paikas. Hiilidioksidilla ei olisi jäänyt mitään jälkiä eikä siivottavaa
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Eiköhän se ollu syy, eihä kuormaa voi tulla noin paljoo jossei pluskaapeli oo suoraan oikkaris koriin.
Veikkaan et on ollu ollu loppusuoralla jo muutenki, hiilet ei ottanu enää kunnol kontaktii. Laakeriki ehkä jämähtänyt. Tota se seisottamine teettää.
Veikkaan et on ollu ollu loppusuoralla jo muutenki, hiilet ei ottanu enää kunnol kontaktii. Laakeriki ehkä jämähtänyt. Tota se seisottamine teettää.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Niin, auto tykkää kun sillä ajetaan. Onhan se jo vanha viisaus.
Bilteman laturi tuli haettua. Sitte viä uus akunkenkä (vanha plussa on halki) ja ehkä uus akku. Kaveri linkkas jutun, et diodit saa kuumenemaan huonolla kontaktilla ja vissiin tyhjällä akullaki. Optima nyt oli 2 kk putkeen laturis kii, mut kai seki saa jo eläköityä... Pelataan varman päällä kun alotettiin.
Bilteman laturi tuli haettua. Sitte viä uus akunkenkä (vanha plussa on halki) ja ehkä uus akku. Kaveri linkkas jutun, et diodit saa kuumenemaan huonolla kontaktilla ja vissiin tyhjällä akullaki. Optima nyt oli 2 kk putkeen laturis kii, mut kai seki saa jo eläköityä... Pelataan varman päällä kun alotettiin.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09