NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96

Viesti Kirjoittaja aero »

Vapinakäden juottimeksi on valittuna Portasolin SuperPro? Ei ihan yleisin vaihtoehto kuitenkaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

No tolla Portasolilla juotan vain tehoa tarttevia juttuja kuten akunkenkiä ja traktorin syylärinki korjasin. Sekä tietysti kutistesukat. Kivempi kuin sellanen hiustenkuivaaja, mahtuu autos pieneenki rakoon... Ja vilahti nois aikasemmis kuvis se Hakkon juotosasemaki :roll: , mut sen ominaisuuksien hyödyntäminen on ollu aika vähäistä. Tai siis oikeastaan ostin sen tota Webastoa varte, ku ei sitä uskalla ilman kunnon lämpötilasäätöä törkkiä plus Hakkos on sellanen kunnon kynämallinen se itse juotin. Mut kyl sillä tullee vuosien varrella muutaki tehtyä.

Onhan mulla kova halu oppia noita korjaan, ku siinä on onnistumisen fiilis läsnä sekä säästää selvää rahaa, mutta toi Webaston kortti on jotain ylitsepääsemätöntä. Ei mun sormilla tai edes silmillä.

Ja sen olen oppinut täs vuosien varrella, että ilman kunnollisia työkaluja se vähäki harrastaminen lopahtaa nopeesti. Jos halvin kuumailmapuhallin maksaa sen 20e ja Portasoli sen 80e, niin 60e:hen ei paljoa vitutusta viitti sisällyttää. Plus liekki ei räi, on tasanen sekä siihen koko vekottimeen saa varaosia. Ja kaikista kallein vaihtoehto on ostaa se halvin romu, kirota sitä satunnaisellaki käytöllä vuosi kaks ja sit kuitenki ostaa se parempi. Ja töis joudun (ei liity alaan, mut kerran mainittin, et miks noita korjauttaa ulkopuolella ku mäki osaan, hintasäästö sadoissa euroissa per työ) kolvaileen kaikkea pientä vapinakädelle sopivaa hommaa, ja siä on kunnon työkalut ostettuna, niin hoksas sen, et kolvejakin on erilaisia... Ja tinojakin on, mut ku mulla on jo ostettuna se isoin rulla Biltemasta :lol:

Mut nyt kun noi inssiopinnot loppunee ihan justiinsa ja alkaa taas olemaan aikaa opetella uusia juttuja, niin ties vaikka mä olisin parin vuoden päästä se Saabistien propellihattu, jolle lähetetään kaikki leditakavalot ja Webaston kortit. Voinhan mäki kehittää itseäni, tai sitten en.
Viimeksi muokannut JP_Vette, La Joulu 14, 2013 17:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96

Viesti Kirjoittaja aero »

Juu, ei mulla pahaa sanaa Portasolista ole itelläkään, toka menossa (ensin Professionalilla pitkälti toistakymmentä vuotta ja viime talvena ostin SuperPron itekin). En vaan oo juuri muilla törmännyt kuin itelläni, niin hieman hämmästytti bongata moinen tyypiltä, joka kutsuu itseään vapinakädeksi :D.

Kuva
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kui nopeesti noi pilaa käyttämällä markettien sytkäkaasua? Mä olen jo muutaman vuoden (tosin vain muutama tankillinen per vuosi, vähän käyttöä...) sellasella päästelly menee, ja ihan pientä vapinaa liekis välillä. Nykyää käytän jo kunnon kaasuja, ku myyjä siitä kerran mulle mainitti. Toki mun hommas se pieni vapina ei haittaa, lähinnä ottaa päähän ku kalliis lelu ei aina toimi kunnolla. Varsinkaa pystysuoraan poltin alaspäin käytettynä.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7342
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96

Viesti Kirjoittaja tetammi »

ens kerralla kun mittaat tuolla ir-mittarilla lämpöjä niin pistä folion päälle vaikka pala sähkömiehen teippii. Tollasen folion emissiivisyys on niin alhainen että todennäköisesti mittaat kaikenmaailman heijastuksii kuin todellista lämpöö.

Sama juttu jos autost mittaat jotain niin kiiltävän metallin pintaan pitää laittaa jotain minkä emissiivisyys on tiedossa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96

Viesti Kirjoittaja aero »

JP_Vette kirjoitti:Kui nopeesti noi pilaa käyttämällä markettien sytkäkaasua?
Ei mitään hajua, oon aina ajanu butaanilla. Tai niin on ainakin purkeissa lukenu :D.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96

Viesti Kirjoittaja karg »

Vähän OT:ta, mutta mistä tommonen Portasol kantsis ostaa? eBayssa näyttää olevan vähän alle $100, mut myykö noita Suomessa joku putka suht samaan hintaan tai jopa halvemmalla?
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

tetammi kirjoitti:
Mittari siis valehtelee ton emissiivisyysjutun takia kylmät lämpimämmäks mutta myös lämpöset kylmemmäks? Ihan hyvä tietää kuitenki, lasipintojen mittauksesta olinki jo tietonen. Eli mulla langan lämpötila lienee ihan mitä sattuu :mrgreen: Tosin onneks sil ei oo väliä, ku sulka tai kutistesukka ei sulanu, niin se on ok mulle :roll:
aero kirjoitti: Ei mitään hajua, oon aina ajanu butaanilla. Tai niin on ainakin purkeissa lukenu :D.
Juujuu. Triopakin myyjä mulle vain mainitti, et sytkäkaasut on liian likasia ja tekee jotain tukkeumia tms. Sit möi jonku euron purkki kalliimman juotinkaasun, joka on siis samaa butaania, mut tarkotettu noille hienomekaanisille vehkeille. Totuus lienee jotain, mutta en mä kusetuksen makua ilmas nähny ku kuitenkaan ei kauheesti kalliimpaa se elektroniikkaliikkeen butaani ollu verrattuna Prismasta ostettuun :roll:
karg kirjoitti:mutta mistä tommonen Portasol kantsis ostaa?
http://www.kouluelektroniikka.fi/ on yks. Sit http://triopak.fi/index.php?main_page=index

Hinnois hienoinen ero, mut toimituskulujen erosta en tiä. Kouluelektroniikka ainaki aina ollu mulle luottomyyjä jo siitä asti, ku jotain jouluvälkkyvalosettejä muksuna askarteli.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Mä täs jo ehdein manaileen itteni maan rakoon letkulämmittimen myynnistä 80e tappiolla. Tänää kuitenki tutustuin itäblokin toverin säätöihin.

Ebayhän on kiva paikka ostaa. Iso pulju, palautesysteemi ja kaiken kruunaa PayPalin maksuturva, jonka avulla tähän saakka on aina rahansa saanu takasi. Ostin Puolasta uuden kortin Webastoon, mutta lähetys tulikin Latviasta.

Kuva

Ei toi pahasti nostanu niskakarvoja kuitenkaa. Ku ite elelin mamuna muutaman kuukauden, kasvoi mun sisäinen rasisti ulos ja toisaalta Pietaris kohtelu oli hienoa, eikä kukaan ainakaan mun tietäen mua reissulla kusettanut. Eli hyvillä mielillä pää kohti uusia pettymyksiä.

Kuva
Heteroa paketointia.

Kuva
Palanen elektroniikkaromua runkkupaperiin käärittynä. Antistaattiset pussit kunniaan hei...

Aina oon kehunu Saabin Webaston asennusta, mut nyt liittimen irrotusta häirittemään on joku valopää laittanu sinistä thyyninkiä eteen. Viä en siis heittäny sillä vesilintua, mut ehkä seuraavalla kerralla sit...

Kuva

Vanha ja uus kortti oli ainakin päällisin puolin jokseenkin toisiaan muistuttavat. Latviasta tullees mallis oli kuitenki joku jo nakertanu muovia kulmasta ja ainaki virtaliittimen kolvaukset oli osittain murtuneet jo ihan ilman suurennuslasiakin tarkastellessa. Mut enhän mä jaksa tätä säätää, kyl mä luotan Google Translateen, jonka mukaan tää myytiin toimivana :mrgreen:

Kuva

Ja hohoi! Täs olis sit varma ennuste siitä, et Turus ei pakkasta tänä talvena ole päivääkää!

Kuva
Huomaa, että vain Webasto ja ACC on päällä 8)

Webasto toimi heittämällä, välillä kärysi, välillä idlasi. Ja 30 minuutin timeri toimi kans. Mun mielestä sisätilan puhallus ei toimi, mut käytin tota hallin sisällä ja en tiä, et millä funktiolla sen pitäskää toimia. Haukun lisää sitte, ku oon ensin koekäyttäny ton pakkasella kylmiltään ja tarkistanu liitokset/releet/sulakkeet. Tuskin toi kauaa toimii juotoksillaan, mut nyt ainaki tietää sit mistä hakea vikaa.
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ke Tammi 15, 2014 17:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96

Viesti Kirjoittaja karg »

Pakkasia ootellessa siis :) Hyvä kun lähti toimimaan!
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Rakas bloggaajasiskoni teki mulle melko hyvän joululahjan, joten senhän piti sitte päästä se kuvaamaan ns. oikeaan ympäristöön. Rekvisiitaks tartti Saabin aarnikotkan, mutta kun yhdessäkään autossa sitä lätkää ei ole kunnossa, niin sanoin sitte, et ottaa tontilta ainoan turbo-lätkän. Tosin siä blogis idea voinee mennä vähän ohi, mut kaippa hän sitten asian rautalangasta vääntää...

Avo lähti kuin palmun alta käyntiin ja abs-vikakin oli poissa. Toivottavasti olisi poissa myös sitten katsastuksessa, kun sen aika koittaa. Oon myös pelänny kostean syksyn (ja alkutalven) takia vähä homettaki, mut ei ongelmia.

Kuva
Ei niin jouluinen sää joululahjakuvassa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Menee ne viikot nopeesti. Jo pari kuukautta sitte piti väsätä hifejä, ja en oo edes kokeillu viä neljän ämyrin systeemiä. Vesa67 kyseli jo YV:llä kesärengaskimpan perään, ku ketjus oon aukonu päätäni, mut en oo tilannu. Joko se muka olis aika :mrgreen: Hemmetti ku vanteekki viä ostamatta, mut kimppahinta on kyl sitä luokkaa, et vois ostaa sitten ensin kumit ja kattella sitten niihin sopivat vanteet...

Joskus syksyllä Riku möi mun avopuolisolle hiusväriä. Harrastin siis sotkuista parisuhdetta.

Kuva
Rénövö

Hommahan on simppeli. Pese katto, anna kuivua, maalaa, anna kuivua, pistä pintakäsittely.

Voin kuitenkin paljastaa, että reippahalla kädellä annostellessa maalia on muutamia kohtia, joista tulee rännit. Näitä on kolme per puoli: a-, b- ja c-pilarit. Tuppoja vaa, kyl tää tästä.

Kuva

Kuva

Ja ku tätä kaikkea aikansa pällisteli ja otti nättejä kuvia Saabistin juttua varten, tartti lopuks viä tämmöstäki, jota ei Renovon valikoimasta löydy :D

Kuva

Hommahan levähti totaalisesti käsiin maalaamisen jälkeen, kun tuli aika suojaukseen. Katto on imenyt ittensä täyteen maalia, joten eihän siihen mikää "vesinoro" enää sen jälkeen imeydy. Eli nyt sitä tököttiä tuli sitten kylkiin jokasesta kohdasta kattoa. Elikkä jos joku valopää keksii maalata kattonsa, niin alottaa homman käärimällä auton rakennusmuovilla ja teipillä siihen malliin, että mitään ei mene katosta laseille ja pelleille. Rakennusmuovi on kivempi poistaa kuin taistella jatkuvien mällinorojen kanssa :idea: Aikaahan siihen menee ja jos kiire on aloittaa, mutta joskus jokku asiat vain kannattaa tehdä eri tavalla kuin minä...

Mutta nyt katto on kuin uusi. Harmi vain, että muu auto ei pysy perässä. Jos sitä sitten opettelisi myllyttämisen jalot taidot, niin olis auto sellases kunnos, ettei sillä malta edes ajaa :wink:

Heruutuskuvat sään salliessa huomenna. Nyt auto on pimees ja pienes tallis.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Oma järkkäri jäi Turkuun ja sisko vei omansa mukanaan jo toissapäivänä, joten nyt vähä kännykuvia taas :twisted:

Kuva
Käsitelty katto. "Raidat" ei oo värisävyä, vaan taitoskohtia, joissa pieniä lankoja on pystys katkenneina.

Kuva

Kuva

Kuva
On se 2d pystäri vaan kaunis 8)

Periaattees vois lyödä kesävannehankinnatkin lukkoon avon osalta, ja maalata noi nykyset. Siis kunnolla, ei sillain kuin ne edelliset tuunaukset :wink: Se vikahan nois vain on, että et:n puolesta on jäätävät urahaukat... Ainaki ku vertas niihin orkkis long spokeihin.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96

Viesti Kirjoittaja haffu »

JP_Vette kirjoitti:On se 2d pystäri vaan kaunis 8)
Mulle kans samanlainen! Liimaisin "heti" tuolta kellarista af-sarjan paikoilleen ym. kivaa!
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Jos hitsausintoa riittää, niin saat tosta aihion :wink: Toivottoman mätä (parilla sataa saanee paremman), kone loppu ja sisusta ihan paska. Rästiverot maksettu. Ja herrasmiessopimuksella ei purkuun ja myyntiin (on kuitenki ne i8 specialin osat eli pronssilasit, avattavat takasivut yms herkut)

Itelläki oli kovat visiot tuosta. Ostin tehtaan paketis olleet huoraportaakki jo... Mut mätä mikä mätä ja ku todellisuus iski vastaan, ettei noita muitakaa kerkee korjaan. Tallipaikka hakuses kaveriporukalla koko ajan, mut ku alle 700e:llä ei mitää saa. Nythän olis arki-iltasin aikaa, mutta ku tallille matkaa 250km... Jos ny sais edes jumpattua uuden kytkimen avoon, niin se olis jo paljo ennen kesää :(
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin