NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Voihan projektien projekti. Ei ole jarruja vieläkään. Tosin kämppä vaihtui taas, ja aloin laskemaan, että noita ikuisuusprojektipenkkejä en enää neljänteen osoitteeseen vie kantamalla :lol: Olisko se ollut 2013 kevättalvi, kun nuo penkit hain Coltilta. Se oli sitä aikaa, kun hän vielä oli kimppatallissa vesa67:n kanssa.

No nyt iso osa kamasta on jo uudessa osoitteessa, joten harrastetilat on kondiksessa. Eli koko nahkasisusta keskelle olohuonetta.

Kuva

Pari palaa vaati pientä paikkailua sieltä täältä, toiset kaks palaa oli vasta tuputettuna superlonilla.

1h 45min, siis alle 2h myöhemmin näytti jo tältä.

Kuva

Jeeeee! Tosin lopetin unelmoinnin kaksivärisyydestä, ja nuo saavat nyt jäädä yksivärisiksi. Lisäksi jätin korjaamatta sen yhden kohdan kuskin penkistä (pelkäsin, että muuttuu pahemmaksi), joten nyt se alkaa näyttämään jo kamalalta.

Kuva

Tein itse ja säästin, vai miten se meni. Nojoo, koko auton on niin kulahtanu raato, että jos penkit olis blingbling, niin näyttäis seki kamalalta. Ja mä oon muutenki niin läski, että toi kohta jää jenkkakahvojen taa. Ihan sama, en mä sitä näe. Ja siitä iästä oon jo päässy yli, että istuisin terassilla ohrapirtelö kädessä ja tuijotan avoani ilta-auringossa. Mä ajan sillä, ja ajaessa tuo ei näy :lol:

Huomenna tai ylihuomenna viä sealant pintaan, sit päivää paria myöhemmin penkit kii (sähköt vedän väliaikasesti jostain) ja siirto uuteen osoitteeseen.

Siinä sitte päivän siirron takia saa naureskella laskuja:
Minimivero 10e
Liikennekäytöstä poisto 8e

Ennen Tapiolalla ei ollu minimilaskua vakuutukseen, mutta pessimistinä sieltä odota IF:n mukaista minilaskua 25e.

Halvempaa olis hakea traileri tätä 15km siirtoa varte. Toistaalta auto tykkää kun sillä ajetaan, eli jos kattelis hyvän päivän (koko kuukausi aikaa) ja ajais auton kunnolla lämpimäks.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja Risto »

JP_Vette kirjoitti:Siinä sitte päivän siirron takia saa naureskella laskuja:
Minimivero 10e
Liikennekäytöstä poisto 8e

Ennen Tapiolalla ei ollu minimilaskua vakuutukseen, mutta pessimistinä sieltä odota IF:n mukaista minilaskua 25e.

Halvempaa olis hakea traileri tätä 15km siirtoa varte. Toistaalta auto tykkää kun sillä ajetaan, eli jos kattelis hyvän päivän (koko kuukausi aikaa) ja ajais auton kunnolla lämpimäks.
Käytä auto katsastuksessa. :wink:
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Leimausaika alkaa vasta 10.3. ja kämpän luovutus on vuokralain puitteissa 1.3. klo 12 :(
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja Cona »

JP_Vette kirjoitti:Tein itse ja säästin, vai miten se meni. Nojoo, koko auton on niin kulahtanu raato, että jos penkit olis blingbling, niin näyttäis seki kamalalta. Ja mä oon muutenki niin läski, että toi kohta jää jenkkakahvojen taa. Ihan sama, en mä sitä näe. Ja siitä iästä oon jo päässy yli, että istuisin terassilla ohrapirtelö kädessä ja tuijotan avoani ilta-auringossa. Mä ajan sillä, ja ajaessa tuo ei näy :lol:
Äläs nyt. Vaikka nää on halpoja ja muutenkin hyljeksittyjä pulkkia niin ainakin oma cabbe on nykyään siistimpi ja viimeistellympi, kuin ostaessa. Kyljet on oiottu ja maalattu, mätä takaluukku uusittu ja keväällä vaihdan vielä kattokaaren, jonka itsemies on myyntifixannut aikanaan. Oikeastaan etupuskuri vielä maalataan niin sitä oma cabbe on oikeasti siisti peli! Mutta tosiaan so-not, mitä muut tykkäävät, kunhan itse tykkää! 8)
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nojoo onhan tääki parempi kuin ostaes. Sitä on vain vuosien varrella tullut kyyniseks ja kriittiseks omaa tuotosta kohtaan. Aika usein sitä haaveilee tänki auton kohdalla yhtä sun toista unelmaa, mut tässä sitä ollaan ja popit on edelleen kesken, jarrujakaa ei oo alkuinnon jälkeen jaksanu miettiä ja luukkujen ruosteet on edelleen korjaamatta.

Toki jos jättää omat realismilasit pois, asentaa noi penkit ja pesun jälkeen ajaa katto auki auringonlaskuun, niin onhan toi kaikenkaikkiaan aika helkkarin hieno peli, eikä todellakaan mikään tunkiolta nyppästy ruoska.

Okei, korisarjan maalaus ehkä tökkii, mutta kun tossa jokunen viikko sitte nostelin entisiä puskureita säilöstä x jemmaan y, niin ei mun maalaus ehkä ookkaa huonompi kuin edellisen sepän. Ja se seppä on rahalla ostettu tekemään, ei varmana edelliset poropeukalot oo ite ruiskinu. Eli turha siitäkää morkkista on pitää, vaikka pääsääntösesti avautuminen ja valittaminen on kivaa oikeiden ongelmien loistaessa poissaolollaan mun täydellisessä elämässä :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Menin tänään suorittamaan viimeistä silausta penkeille. Mietein kuitenki hiljaa itsekseni, että jos mulla on ne oranssit maalit ostettuna, niin en mä kyl tasapaksuilla Rose Creamilla ala ajamaan. Oikasin jo laiskuuksillani ilmastointien kanssa, joten johonki se raja on vedettävä.

No eikai siinä sitte auttanu ku kynnenaluset verillä alkaa teippailemaan penkkejä. Kolmisen tuntia meni, siis pelkkiin teippauksiin ja muiden osien peittelyihin.

Teippailus oli se sitten p*rseestä, että samalla näki pinnan liian läheltä ja Led Lenserin valotehon kanssa. Meinas itku päästä, että olen pilannut penkkini. Ja mistä saan vanhan väriset tylsät harmahtava beiget tilalle? Isoin murhe oli saumojen pohjat, jokka vähän paisto tummana silmiin. Ei se värjäily samaa vastaa, kuin tasalaatuisesta lehmän kyljestä verhoilija taiteilee penkit. Rahalla saa, jne.

No teippiä meni se pari rullaa.

Kuva

Täs kohtaa viä mietein, että on aikaa perääntyä. Pilatakko valmiiks pilattu vielä enemmän pilalle? Tän avon kans on ollut muutenki niin rumia ajatuksia toisinaan, kun mikään ei mene niinku pitäis, koskaan ei ole aikaa ja itsekritiikki on noussut kaiken ilon yli.

Kuva

Siitä sitte vähä väriä pintaan.

Kuva

Se Rose Cream oli "perussävyä", aika paksua sellasta. Tää oranssi sävyte taas oli vähä notkeempaa. Palohälytinki alko huutaan :lol:

Kuva

Mut eipä siinä. Jännänä otin muovit ja teipit pois, ja heti muutama asia pisti silmään.
-Vähä muutaki väriä, niin ne saumojen pohjat ei pistä niin silmään
-Vähä muutaki väriä, niin se kevyt pilveily ei pistä niin silmään

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Se korjaamatta jäänyt kuskin penkin reunuski jäi nyt sopivasti sauman kohdalle. Sillain siihenkää ei enää kohdistu katse ensimmäisenä.

Kuva

Huolellisesti peittelin, mut joutuu vähä kynäruiskulla paikkaan Rose Creamia viä. Mut ei saakeli, on fiilis hiukan katos. Pitkästä aikaa kunnon boosti tähän avon harrastamiseen. Kyl muaki v*tuttais olla pussihousu, joka kieltää itseltään kaiken hienon!

OT: Onhan tää vähän pussihousu. NG9-3 leikittelee noilla bumerangin muotoisilla sävytteillä ja taas vastaavasti NG9-3 Independence Editionis on kermaa oransseilla tehosteilla. Pussihousu mikä pussihousu :wink:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Oon noita vain taskulampun valos kattellu, joten käväsin työmatkalla vilkasemas lopputuloksen. Toki illalla meen fiksaan ne oranssit läntit, mut en malttanu olla kattomatta :lol:

Kuva

Kuva

On ne vaa aika :P
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Ihan hieno lopputulos :)

Jos vielä haluut, että ulkokuori vastaa konservatiivisuudeltaan sisustaa, tarviit tälläsen korisarjan:
Kuva
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Komee on, mut saattais katsastusinssi antaa hylsyn kun auton pituus on kasvanu liikaa :lol:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Oranssit "tahrat" lähti nätisti, kun piti kosteaa riepua päällä muutaman sekunnin ja hetken päästä varovasti pyyhkäsi. Vesiliukosta kamaa kun on...

Noh kahdesta kohtaa lähti sit pohjamaaliki samalla. En alkanu ruiskua kaivamaan sen takia, vaan tupolla levittelin maalia uudestaan. Kai tossa näkee tupon jäljet, jos osaa just oikeasta neliösentistä ettiä. Ei valittamista siltä osin.

Kuva

Kuva

Vetäsin "lakan" päälle ja huomenna sään puolesta pitäisi olla tsäänssit sovittaa penkit paikoilleen. Kattoo ny, kuinka sujuu. En kyl keksi, että miksei sujuisi. Paljon se riippuu niistä Coltin mukaan antamista sovitteista :D Tosin ymmärsin taannoin, että niillä penkit on ollu kiinni toises autos, eli kai ne toimivat on :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Coltin soviteraudat oli kuin oem-tuotteet - Plug&Play. No okei, kaks M8-mutteria per puoli meni. Samas näkyy myös sen soviteraudan idea heille, jotka eivät ole sellaista nähneet. Eli noi levittää kiinnityspaikkoja, näin yleistettynä.

Kuva

Sähköt vedin vain akusta suoraan johtoihin, ja ajoin kuskin penkin taakse. Eli penkki oli vain edestä edestä kii ajaes. Hyi mua.

Pelkääjän penkki nitkahti, mutta ei enää puhu mitää. Samoihin johtoihin sähköä syötin kuin kuskillaki, et tuskin mikää kärähti. Taitaa vain vaatia enemmän virtaa mitä noi työnantajan 12v modeemit vaatii. Pieni karva, ja liittimeen tungin johtoa sisään. Kuskin penkki pelas sillä, pelkääjän ei. Mut eiköhän se pelaa kunnon johdoilla. Ja jos ei, niin sitte on ne ilmastoidut viä varalla, josta saa sähköt :o

Noi uudet penkit on aika ahtaat ng-satkun sisälle. En tiä onko kolkin ovipahveis tai muualla sit eroa :roll:

Kuva

Kuva

Pelkääjän penkki ei sit siirto-ongelmien takia ollut millään kiinni ja takapenkinki vain nakkasin taakse. Eli sellanen muuttokuorma :)

Musta vähä tuntuu, että pitää maalata noi lopukki sisustan osat jollain vinyylimaalilla tms. Jenkkimiehet niitä harrastaa, pitää niitten sivuilta kattoa. Yks merkki vain oli, joka toimi kunnolla. Google kertoo.

Kuva

Ja joo. Joku apina oli jättäny niskanojat maalaamatta. Sattuuhan noita :lol:

Edellisen jäljiltä kuskin penkkiki oli kai niin ylhäällä kuin säädöt antaa myöte. Ja kun ei tullu mieleen niitä tarkistaa, niin oli aika ahdasta ajella, kun pituutta on siunaantunut 193 cm. Noh perillä ollaan turvallisesti ja muuttohommat on naksahtanu sen verran eteenpäin, että viikonloppuna saa keskittyä taas hyvällä mielellä yhdistyksemme suureen talkoorupeamaan.

Edit: En ollukkaa niin laiska, tyhmä ja saamaton kuin oletin. Hain penkit Coltilta 24.1.2014 eli asennusprojekti ei ottanutkaan kuin vain 754 päivää. Ja eihän ne viäkää ole kiinni, mutta nyt ne on jo niin kalkkiviivoilla, että annan sen itselleni anteeksi :lol:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Re: NG900 2.0t Cabriolet my95 ja OG900 i8 2D kattoluukulla m

Viesti Kirjoittaja tami »

JP_Vette kirjoitti: Kuva
Tuli kahlattua tämä projektiketju kokonaan lävitse. Erittäin mielenkiintoinen, kaikkinen hyvine kuvineen. :)
Huomasin tuossa omaa avoa pestessä, että takalasin alareunasta on kattokangas irronut myös liimauksistaan ja vesi pääsee holahtamaan siitä välistä. Suunnitelmissa siis tämä sama liimausoperaatio Sikaflexillä. Heti muistui mieleeni, että ihan Saabistissakin on ollut juttua aiheesta ja korjausvinkkejä.
Kysymys vaan heräsi, että mihin tuosta lasin välistä pesu- ja sadevedet menee ? Kattokoteloonko ? Onko kattokotelossa "tyhjennysputkea", josta vedet pääsevät pussista pois ?
Ilmeisesti JP-Vettellä pysynyt lasin liimaukset hyvin vielä paikallaan ?
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7341
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Avaa kattoa sen verran että vain takareuna nousee niin sieltä näet pussin mihin kerääntyy. Jos siellä on liikaa niin konttiinhan ne valahtaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja Cona »

Mun pitäis vaihtaa viimeinen kattokaari. Pitäis irrottaa ja liimata kangas katon takareunasta. Onko suosituksia, millä liimalla kannattaisi liimata?

Sikaflexi on sellaista kamaa, etten sillä sotkisi autoa. Ainakin omassa autossa sillä on tuhrattu tosi monta kohtaa ja kun liima ei ikinä kovetu pinnastaan niin joka paikka on massassa, jos joutuu paikkoja aukomaan.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Saabisti-lehden juttu on mun kirjottama. Ja edelleen on lasi kiinni ja katto kireellä :)

Useimmat Sian tuottee lujittuu lämmöstä ja kosteudesta. Jos leveetä rantua vedät, niin taitaa virallinenki ohje olla sumuttaa vettä kontaktipinnoille.

Yleisesti en haukkuis Sikaflexiä. Kyseessä on vain valmistaja, jolla on tuotteita varmaa 200 erilaista ja jokaisella on oma tarkoituksensa. Oletko varmasti käyttänyt aikaisemmin oikeaa kamaa oikeassa paikassa? Tuo mun käyttämä lasiliimaki on raskaan kaluston lasiliimaa, ja ne lasit on koria jäykistäviä rakenteita... Eli ihan ammattikamaa. Saabistin jutus pohdittu soveltuvuus/soveltumattomuus tarkemmin, lähinnä kumin osalta. Mut hyvin on pysyny jo vuosia.

Jos virallisia liimavaihtoehtoja kaipaa, niin tästä dokkarista löytynee https://www.dropbox.com/s/4gwyf68btho6e ... -.pdf?dl=0
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin