NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Pienempi riski kun ei tee mitää
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Nää Hirssin vanteet on hienot ja niissä on vähän samaa kuin 900R:n vanteissa. Ihan sama, onko tarroja vai ei. Vedä vaikka hopeatussia päälle, jos häiritsee.
Jommat kummat kun löytäis 17-tuumaisena.
Jommat kummat kun löytäis 17-tuumaisena.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Hirschin 17" on kyl nätimmät kuin 18". Lähinnä sen Hirsch-koverruksen takia
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Tavasit väärin "suomalainen". Toivottavasti tämä auttaa.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Se oli sitte tän harrastepelin parsimispäivä. Tai ilta. Ja vähä yötäki. Homma alko tietty auton käynnistyksellä ja sehän lähti kuin palmun alta. Muutaman vuoden vanhaa bensaa tankis eikä mitää höpöhöpötaikatahnoja apuna. Eli ei se kovin huonoks voi vanhentua, vaikka kuinka jotkut muuta väittää.
Otin alkulämmittelynä jo vuosia työlistalla olleita asioita. Eka oli tietty antenni. Eli ostin auton öööh heinäkuus 2012 varmaanki ja jo silloin antenni on ollut poikki ja pystyssä puolivälissä. Ei kuulu ja tolkuttoman ruma. Noh, mulla oli jo vuonna 2006 tonnariin ostettu Blaukkarin lasiantenni, jota olen asentanut tähän jo seitsemän vuotta, jotta voin sen piiskan sitte katkasta ja tulpata vaikka Sialla
Laiskuus voitti ja nappasin eilen Motonetistä uuden tarvikepiiskan hintaan 19,90 €.
Se romuhan kerääntyy rullan sisään joka pamahtaa aina silmille. Tosi kivaa puuhaa.
Avainideahan oli kasata rulla kasaan ja purkaa moottorin koppa pois, jotta sen antennin sai ajettua sisään porakoneella. Helppoa.
Homman tietty kruunas se, että antenni jopa toimii
Toinen laiskuuden kohde on takakaarien muovit. Eli joskus viis-kuus vuotta sitte kun asensin korisarjan, niin samalla nyppäsin ne muovi pois. Maalithan lähti mukana ja jäin sitte odottamaan asennusintoa eli ruosteen poistoa ja tippaa maalia päälle.
Sit ruosteille kyytiä.
Hammeriteä kylkeen.
Ja valmis. SIt vaan huomenna peitemuovit päälle. EI menny edes montaa vuotta. Kilometreis mitattuna toki ei isoa viivettä ollut
Esimerkiks noi ruosteet nyt viä odottaa tekijää. Ehkä sitte joku vuosi kun kerkee
Liimailin myös tarrat vanteisiin. On ne komeet, tarraa ja kaikkee
Tähän saakka avoprojekti etenikin tosi hienosti. Bongasin vanteista tarroja liimaillessa myös laadukkaan pulverimaalauksen, joka kestää kaikki iskut. Ei heti ekasta kolhusta irtoa jne. Onneks rengaskone ei sit vissiin kolhi vaan veistää, kun heti on saanu maalin irti. Eikä ollut ainut kohta Ja ei, en syytä rengasliikettä. Vannon nyt vain, että oli sitte viimeset vanteet jokka maalautan. Samat roskat, samat valumat, samat reiät, samat perseilyt ja saman lohkeamisen saa aikaan sillä Gun Metal -spraylläki. Täysin turhaa maksaa pulverista. Tai puhalluksesta.
Tuon jälkeen sitte aloin sovittamaan niitä isoja jarruja. Pelkääjän puoli on paikallaan ja ilmattuna, kuskin puolta en edes alottanut. Nyt täs pohdin, että meenkö töihin 4 h yöunilla vai otanko pekkasen ja koitan saada sen romun pyörilleen ja takasi talliin odottamaan jatkointoa harrastamiselle. Vaikka sellaset seitsemän vuotta, mitä sen antennin kanssa kesti
Otin alkulämmittelynä jo vuosia työlistalla olleita asioita. Eka oli tietty antenni. Eli ostin auton öööh heinäkuus 2012 varmaanki ja jo silloin antenni on ollut poikki ja pystyssä puolivälissä. Ei kuulu ja tolkuttoman ruma. Noh, mulla oli jo vuonna 2006 tonnariin ostettu Blaukkarin lasiantenni, jota olen asentanut tähän jo seitsemän vuotta, jotta voin sen piiskan sitte katkasta ja tulpata vaikka Sialla
Laiskuus voitti ja nappasin eilen Motonetistä uuden tarvikepiiskan hintaan 19,90 €.
Se romuhan kerääntyy rullan sisään joka pamahtaa aina silmille. Tosi kivaa puuhaa.
Avainideahan oli kasata rulla kasaan ja purkaa moottorin koppa pois, jotta sen antennin sai ajettua sisään porakoneella. Helppoa.
Homman tietty kruunas se, että antenni jopa toimii
Toinen laiskuuden kohde on takakaarien muovit. Eli joskus viis-kuus vuotta sitte kun asensin korisarjan, niin samalla nyppäsin ne muovi pois. Maalithan lähti mukana ja jäin sitte odottamaan asennusintoa eli ruosteen poistoa ja tippaa maalia päälle.
Sit ruosteille kyytiä.
Hammeriteä kylkeen.
Ja valmis. SIt vaan huomenna peitemuovit päälle. EI menny edes montaa vuotta. Kilometreis mitattuna toki ei isoa viivettä ollut
Esimerkiks noi ruosteet nyt viä odottaa tekijää. Ehkä sitte joku vuosi kun kerkee
Liimailin myös tarrat vanteisiin. On ne komeet, tarraa ja kaikkee
Tähän saakka avoprojekti etenikin tosi hienosti. Bongasin vanteista tarroja liimaillessa myös laadukkaan pulverimaalauksen, joka kestää kaikki iskut. Ei heti ekasta kolhusta irtoa jne. Onneks rengaskone ei sit vissiin kolhi vaan veistää, kun heti on saanu maalin irti. Eikä ollut ainut kohta Ja ei, en syytä rengasliikettä. Vannon nyt vain, että oli sitte viimeset vanteet jokka maalautan. Samat roskat, samat valumat, samat reiät, samat perseilyt ja saman lohkeamisen saa aikaan sillä Gun Metal -spraylläki. Täysin turhaa maksaa pulverista. Tai puhalluksesta.
Tuon jälkeen sitte aloin sovittamaan niitä isoja jarruja. Pelkääjän puoli on paikallaan ja ilmattuna, kuskin puolta en edes alottanut. Nyt täs pohdin, että meenkö töihin 4 h yöunilla vai otanko pekkasen ja koitan saada sen romun pyörilleen ja takasi talliin odottamaan jatkointoa harrastamiselle. Vaikka sellaset seitsemän vuotta, mitä sen antennin kanssa kesti
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Pekkanen oli valinta. Eli romu kasaan. Raportoidaan nyt kuitenki ensin se pelkääjän puoli. Eli tässähän tuli toissapäivänä todella yllättävä mahdollisuus tehdä nää jarrut nyt. Se tietty oli vähän huono, että edelleen osa osista puuttui ja satulatkin on edelleen maalaamatta. Mutta jos nyt ei tee, niin sitte on helposti taas kesä 2020 ja sen jälkeen 2021 jne
Hommahan eteni varovaisuusperiaatteita noudattaen, jotta vehkeen saa viä nippuun jos siltä näyttää. Eli tarkotus ei ollut tehdä mahdollisimman nopeasti vanhoja osia paskomalla purkaen Satula lähti ekana, siinä ei viä ollut ongelmia. Ja se femman kiinnikerauta näemmä on tosiaan bolt on.
Seuraavaksi lähtikin sitte levy, joka toki otti inan aikaa. Antautu kuitenki lopulta.
Sen jälkeen satulan raakasovitus paikallensa.
Ennen jarrukilven rikkomista piti tietenki kylmätyypittää koko pakettia, että onko se sinne päinkään. Ei vain mahtunu jarrulevy satulan sisään. Korroosio tainnu tehdä tehtäviään ja painaa tota vasemman ylänurkan rautaa vinoon.
Noih.
Pultit tietty mädäntyny aikojen saatos ja vanhat lukitepaskat seas. Eli kun noita täytyy todnäk edestakasi veivailla moneen kertaan, niin kerrasta puhtaaks ja homma mielekkäämmäks (oli hyvä veto, ainaki 10 kertaa otin pois).
Kylmätyypitys siitä, että onko paketti silmämääräisesti katottuna linjassaan vai ei. Ollaan kuitenki tuntemattomilla vesillä, kukaan ei auttanut tämän levyvalinnan kanssa.
Jarrukilvethän on taatusti korkkaavilla mätäruuveilla kiinni. Eka jo korkkas, joten rälläkällä vaan lovea ja rautakantella+pikkulekalla loput
Nyt homma loksahti taas palan eteenpäin, kun levy (päällisin puolin, höhhöh) näyttäis sopivan ja vielä pyöriikin.
Tiukkaa tekee. Ei pyöri enää kun laittaa satulan paikalleen.
Halpa fiksaus oli laittaa prikka kannakeraudan ja satulan väliin. Eli millin verran koko pakettia avarammaksi.
Hiersi vain siltikin. Ehkä kyseessä olikin vain likaa ym? Eli satulaa puhtaammaksi.
Näemmä se hiertääkin siis levyn kylkeä, ei pelkkää kehää. Eli viilalla pyyhkäsin sisäpuolelta muutaman kerran, niin lakkasi piirtämästä levyä.
SItten kun ulkokehä ja -puoli on saatu mahtumaan, niin sisäpuoli tietenki otti kiinni
Se oli nopeasti hoidettu. Mitähän inssi tykkää muutoskatsastuksesta? Ja pitää vielä katsoa, että ottaako alapallo nyt sitte renkaat maassa kiinni kuitenki, kun tukivarren asento muuttuu
Sitte kun levy toimi ja satulakin oli paikallaan, niin satuloiden mukana tulleet palat eivät mahtuneet paikalleen ilman rälläkkää. Tässä kohtaa myös paljastui, mitä tarkoitin puuttuvilla osilla. Eli oli niin hätänen työmahdollisuus, että en ollut vieläkään ehtinyt tilaamaan Autodocilta niitä 30 € maksavia Roadhouse-paloja, vaan edellisen omistajan paloilla mennään
Häkki kiinni ja odottamaan uusia paloja.
Tuo mätäpesäke myös korkkas, mutta sain korjattua ottamalla käyttöön Knipexit. NG900:n teräspunosletku sopi paikalleen heittämällä ja siltä osin varmaan homman ainut sujunut osuus.
SItte viä ennen ja jälkeen kuvat.
Vaivan väärti? Ei.
Tekisinkö uudestaan? En.
Mikä vituttaa eniten? Se kuskin puoli pitäis viä tehdä heti aamupalan jälkeen.
Hommahan eteni varovaisuusperiaatteita noudattaen, jotta vehkeen saa viä nippuun jos siltä näyttää. Eli tarkotus ei ollut tehdä mahdollisimman nopeasti vanhoja osia paskomalla purkaen Satula lähti ekana, siinä ei viä ollut ongelmia. Ja se femman kiinnikerauta näemmä on tosiaan bolt on.
Seuraavaksi lähtikin sitte levy, joka toki otti inan aikaa. Antautu kuitenki lopulta.
Sen jälkeen satulan raakasovitus paikallensa.
Ennen jarrukilven rikkomista piti tietenki kylmätyypittää koko pakettia, että onko se sinne päinkään. Ei vain mahtunu jarrulevy satulan sisään. Korroosio tainnu tehdä tehtäviään ja painaa tota vasemman ylänurkan rautaa vinoon.
Noih.
Pultit tietty mädäntyny aikojen saatos ja vanhat lukitepaskat seas. Eli kun noita täytyy todnäk edestakasi veivailla moneen kertaan, niin kerrasta puhtaaks ja homma mielekkäämmäks (oli hyvä veto, ainaki 10 kertaa otin pois).
Kylmätyypitys siitä, että onko paketti silmämääräisesti katottuna linjassaan vai ei. Ollaan kuitenki tuntemattomilla vesillä, kukaan ei auttanut tämän levyvalinnan kanssa.
Jarrukilvethän on taatusti korkkaavilla mätäruuveilla kiinni. Eka jo korkkas, joten rälläkällä vaan lovea ja rautakantella+pikkulekalla loput
Nyt homma loksahti taas palan eteenpäin, kun levy (päällisin puolin, höhhöh) näyttäis sopivan ja vielä pyöriikin.
Tiukkaa tekee. Ei pyöri enää kun laittaa satulan paikalleen.
Halpa fiksaus oli laittaa prikka kannakeraudan ja satulan väliin. Eli millin verran koko pakettia avarammaksi.
Hiersi vain siltikin. Ehkä kyseessä olikin vain likaa ym? Eli satulaa puhtaammaksi.
Näemmä se hiertääkin siis levyn kylkeä, ei pelkkää kehää. Eli viilalla pyyhkäsin sisäpuolelta muutaman kerran, niin lakkasi piirtämästä levyä.
SItten kun ulkokehä ja -puoli on saatu mahtumaan, niin sisäpuoli tietenki otti kiinni
Se oli nopeasti hoidettu. Mitähän inssi tykkää muutoskatsastuksesta? Ja pitää vielä katsoa, että ottaako alapallo nyt sitte renkaat maassa kiinni kuitenki, kun tukivarren asento muuttuu
Sitte kun levy toimi ja satulakin oli paikallaan, niin satuloiden mukana tulleet palat eivät mahtuneet paikalleen ilman rälläkkää. Tässä kohtaa myös paljastui, mitä tarkoitin puuttuvilla osilla. Eli oli niin hätänen työmahdollisuus, että en ollut vieläkään ehtinyt tilaamaan Autodocilta niitä 30 € maksavia Roadhouse-paloja, vaan edellisen omistajan paloilla mennään
Häkki kiinni ja odottamaan uusia paloja.
Tuo mätäpesäke myös korkkas, mutta sain korjattua ottamalla käyttöön Knipexit. NG900:n teräspunosletku sopi paikalleen heittämällä ja siltä osin varmaan homman ainut sujunut osuus.
SItte viä ennen ja jälkeen kuvat.
Vaivan väärti? Ei.
Tekisinkö uudestaan? En.
Mikä vituttaa eniten? Se kuskin puoli pitäis viä tehdä heti aamupalan jälkeen.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
On se nyt ainakin RACE! Ja tuohon sun loppupäätelmään voi helposti tulla jo kuvien perusteella.
Miettinyt itekin tuota antennihommaa, kun omassakin se ruoto on taas poikki. Kerran oon moisen vaihtanut eikä ollut mikään vaikea homma. Mutta onhan se helkutin ruma, varsinkin katto auki.
Onko tuommoinen lasiantenni oikeasti asiansa ajava? Siis, että kuuluu muitakin asemia kuin YLE Puhe ja Vega?
Miettinyt itekin tuota antennihommaa, kun omassakin se ruoto on taas poikki. Kerran oon moisen vaihtanut eikä ollut mikään vaikea homma. Mutta onhan se helkutin ruma, varsinkin katto auki.
Onko tuommoinen lasiantenni oikeasti asiansa ajava? Siis, että kuuluu muitakin asemia kuin YLE Puhe ja Vega?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Ei ihan bolt on mut tosiaan race ja niillä hirssin vanteil pääsee oikeuksiinsa.
Edit. Ja alle viiden vuoden projekti..
Äkkii se aika menee, tajusin just ku haettiin ässä säilöst kotipihaan et sekin levänny melkein kymmenen vuotta kun lämppärin puhallin hyytys, ny joutuu antaa vähä enempi huomioo..
Ja ei puhuta ees siitä et se on ollu vuokratallis...
Joskus ollu tollane lasiantenni ja se oli tosi suuntaava, toki avossa voi toimii paremmin kun peltii vähempi edessä.
Edit. Ja alle viiden vuoden projekti..
Äkkii se aika menee, tajusin just ku haettiin ässä säilöst kotipihaan et sekin levänny melkein kymmenen vuotta kun lämppärin puhallin hyytys, ny joutuu antaa vähä enempi huomioo..
Ja ei puhuta ees siitä et se on ollu vuokratallis...
Joskus ollu tollane lasiantenni ja se oli tosi suuntaava, toki avossa voi toimii paremmin kun peltii vähempi edessä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
^^Ei ole race. Piti olla, mutta ei ole.
^Ei ole race. Mulla oli joskus sellanen kympin leluantenni, jossa oli 15 cm viikset ja muovikotelo. Sillä ei tehny kyl mitää. Mut tää, jonka ostin muinoin, on Blaukkarin ja sama mitä siihen aikaan käytettiin uusis Valtrois ja ainaki niis kuulu ihan hyvin. Toki niis oli muovikatto.
Alottelin päivän liimailemalla ne kaarimuovit paikalleen. Sikaa vähä kiinnitysholkkeihin, jotta varmasti pysyy.
Auton altaki löyty katkennut klemmari ja sen vaihdoin nyt samalla.
Kuskin puolella jarruhomma eteni nopeasti, kun sai vain purkaa ja kasata. Lisäksi jarrulevyssä ei ollut pulttia. Eli heti yksi askel helpotuksia valmiina
Jarrulevy vähän ahdisti, mutta sipaus rälläkällä hoiti homman kotiin.
Pyöriä asentaes tuli eteen sellanen, että tosiaan maalikerros on paksu ja ei mahdu ei. Noh, vähä piikillä antaa, niin se siitä sit antautuu...
Ei menny normisetillä, piti ottaa vingun terä niin johan maali sai kyytiä. Ehkä täs keskellä on sit parempaa maalia mitä kehillä.
Sit keskireikiin ei tietenkään mahdu Saabin lätkät. Olishan se kamalaa, et kaikis vanteis olis saman kokonen reikä.
Pyörät paikalleen ja on the road Suoraan leimalle vois viedä.
Ajoin n. 200 m kamalan metallisen kirskunnan saattelemana. Noh, kai siä joku vähä ahdistaa. Tekee kai tilaa... Auto oli ollu jo tunnin parkis kun hokasin sen pallonivelen... Et jos se kääntyy levyä vaste kun jouset lässähtää kasaan ja alatukivarren asento muuttuu.
Jooh. Ei lähetä Ahvenistolle 2019. Seuraava etappi olkoot IntSaab 2021. Päivän oppitunti: femman jarrut eivät ole bolt on ng-satkuun.
Jatkoselvittelyt eivät nyt hirveästi kiinnosta. Ehkä kolkin alatukivarsi voisi olla erilainen, et jos koko tolppahässäkän vaihtais. Tai sit ei. Ehkä vain myyn jarrukilkkeet jollekki femmakuskille. Kallista hupia tää oli, kun jarruista on joutu ihan rahaaki maksaan. Ja nyt vahingot päälle. Noh, harrastamista tää vain on.
Toistamiseen:
Vaivan väärti? Ei.
Tekisinkö uudestaan? En.
^Ei ole race. Mulla oli joskus sellanen kympin leluantenni, jossa oli 15 cm viikset ja muovikotelo. Sillä ei tehny kyl mitää. Mut tää, jonka ostin muinoin, on Blaukkarin ja sama mitä siihen aikaan käytettiin uusis Valtrois ja ainaki niis kuulu ihan hyvin. Toki niis oli muovikatto.
Alottelin päivän liimailemalla ne kaarimuovit paikalleen. Sikaa vähä kiinnitysholkkeihin, jotta varmasti pysyy.
Auton altaki löyty katkennut klemmari ja sen vaihdoin nyt samalla.
Kuskin puolella jarruhomma eteni nopeasti, kun sai vain purkaa ja kasata. Lisäksi jarrulevyssä ei ollut pulttia. Eli heti yksi askel helpotuksia valmiina
Jarrulevy vähän ahdisti, mutta sipaus rälläkällä hoiti homman kotiin.
Pyöriä asentaes tuli eteen sellanen, että tosiaan maalikerros on paksu ja ei mahdu ei. Noh, vähä piikillä antaa, niin se siitä sit antautuu...
Ei menny normisetillä, piti ottaa vingun terä niin johan maali sai kyytiä. Ehkä täs keskellä on sit parempaa maalia mitä kehillä.
Sit keskireikiin ei tietenkään mahdu Saabin lätkät. Olishan se kamalaa, et kaikis vanteis olis saman kokonen reikä.
Pyörät paikalleen ja on the road Suoraan leimalle vois viedä.
Ajoin n. 200 m kamalan metallisen kirskunnan saattelemana. Noh, kai siä joku vähä ahdistaa. Tekee kai tilaa... Auto oli ollu jo tunnin parkis kun hokasin sen pallonivelen... Et jos se kääntyy levyä vaste kun jouset lässähtää kasaan ja alatukivarren asento muuttuu.
Jooh. Ei lähetä Ahvenistolle 2019. Seuraava etappi olkoot IntSaab 2021. Päivän oppitunti: femman jarrut eivät ole bolt on ng-satkuun.
Jatkoselvittelyt eivät nyt hirveästi kiinnosta. Ehkä kolkin alatukivarsi voisi olla erilainen, et jos koko tolppahässäkän vaihtais. Tai sit ei. Ehkä vain myyn jarrukilkkeet jollekki femmakuskille. Kallista hupia tää oli, kun jarruista on joutu ihan rahaaki maksaan. Ja nyt vahingot päälle. Noh, harrastamista tää vain on.
Toistamiseen:
Vaivan väärti? Ei.
Tekisinkö uudestaan? En.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23995
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
enpä oo törmänny mini sika tuubiin missä myydään?
mut siis öö femman etujarrut? sopiiks nuo mun vm99?? bolt on ...heh vaik ranetettu...
mut siis öö femman etujarrut? sopiiks nuo mun vm99?? bolt on ...heh vaik ranetettu...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Sika on Motonetistä jotain veneliimaa. Maksaa enemmän mitä halvin iso tuubi...
Noi on 9-5 Trollin jarrut. Levyjen damagesta en tiä, mut jos hyvät haluaa niin sorvis ottaa pari milliä halkasijasta ja toiset pari milliä vahvuudesta.
Jarrupalat maksaa tosiaan n. 30 € halvimmat.
Orkkislevyjä ei enää saa. On siis eri mitä myöhemmis Hirscheis oli, joihin saa levyjä isolla rahalla. Näis oli kaksosaset levyt ja mulla on ne kyl tallella, jos haluaa olla tosi race ja teettää keskiöt jossain et saa ruuvata sit itse levyä paikalleen.
Edit: noi levyt on Viton. MTEC Brakes teki ne Saabin pulttijaolla ja keskireiällä.
Noi on 9-5 Trollin jarrut. Levyjen damagesta en tiä, mut jos hyvät haluaa niin sorvis ottaa pari milliä halkasijasta ja toiset pari milliä vahvuudesta.
Jarrupalat maksaa tosiaan n. 30 € halvimmat.
Orkkislevyjä ei enää saa. On siis eri mitä myöhemmis Hirscheis oli, joihin saa levyjä isolla rahalla. Näis oli kaksosaset levyt ja mulla on ne kyl tallella, jos haluaa olla tosi race ja teettää keskiöt jossain et saa ruuvata sit itse levyä paikalleen.
Edit: noi levyt on Viton. MTEC Brakes teki ne Saabin pulttijaolla ja keskireiällä.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23995
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
ai ne on sellaset hitech jarrut.
no jos joku muu innostuis .
no jos joku muu innostuis .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
No höh.
Nyt tarttis jonku aerofemmakuskin tehä tarjous ni saisit kesäks ajoon.
Nyt tarttis jonku aerofemmakuskin tehä tarjous ni saisit kesäks ajoon.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Sovita sinä siihen sun avoon
Coltilta konsultoin niin kun mulla on jo kallistuksen vakaajat etummaisis varsis kii, niin nää on jo samat mitä kolkis. Eli alapallon sijainti tai kulma ei muutu edes niillä romuilla. Tarkottaa sitä, että lyön minijarrut takasi ja ostan pari ihanan kallista alatukivartta.
Jos jotain positiivista väkisin haluaa keksiä, niin mulla on minijarruihin uudet levyt ollu hyllys jo seittemän vuotta eli inssin mittailu ei tuota tuskanhikeä leimalla Vuosia on myös ollu uretaanit ostettuna niihin tukivarsien isoihin pusliin, eli seki hoituu samalla. Saa varastoa tyhjättyä pikku hiljaa kaikesta hamstratusta kamasta
Mä alan jo olla korvia myöte täynnä jarrupaskaa, niin mulla on vuosia ollu hyllys näihin minijarruihin uudet tiivisteet joka nurkkaan, eli samalla sit vois neki asentaa ja maalata satulat Hammeritella suoraan ruosteen päälle, niin on seki asia sit vuosiks hoidossa.
Rahanmeno tietty aina harmittaa, mut kun myyn noi Trollin rojut ja ne taakse jemmatut 300 mm satulat+kiinnikkeet, niin saa siitä muutaman satasen. Persnettoa kaikki, mutta edes jotain mielihyvää.
Kai mä noi Hirschit jätän rumista minijarruista huolimatta ittelle. Olishan ne 16" mukavemmat ja madaltamattomas myös paremman näköset, mut ihan kaikkea ei tohdi heti kärkeen myydä puolella siitä mitä itse makso
Coltilta konsultoin niin kun mulla on jo kallistuksen vakaajat etummaisis varsis kii, niin nää on jo samat mitä kolkis. Eli alapallon sijainti tai kulma ei muutu edes niillä romuilla. Tarkottaa sitä, että lyön minijarrut takasi ja ostan pari ihanan kallista alatukivartta.
Jos jotain positiivista väkisin haluaa keksiä, niin mulla on minijarruihin uudet levyt ollu hyllys jo seittemän vuotta eli inssin mittailu ei tuota tuskanhikeä leimalla Vuosia on myös ollu uretaanit ostettuna niihin tukivarsien isoihin pusliin, eli seki hoituu samalla. Saa varastoa tyhjättyä pikku hiljaa kaikesta hamstratusta kamasta
Mä alan jo olla korvia myöte täynnä jarrupaskaa, niin mulla on vuosia ollu hyllys näihin minijarruihin uudet tiivisteet joka nurkkaan, eli samalla sit vois neki asentaa ja maalata satulat Hammeritella suoraan ruosteen päälle, niin on seki asia sit vuosiks hoidossa.
Rahanmeno tietty aina harmittaa, mut kun myyn noi Trollin rojut ja ne taakse jemmatut 300 mm satulat+kiinnikkeet, niin saa siitä muutaman satasen. Persnettoa kaikki, mutta edes jotain mielihyvää.
Kai mä noi Hirschit jätän rumista minijarruista huolimatta ittelle. Olishan ne 16" mukavemmat ja madaltamattomas myös paremman näköset, mut ihan kaikkea ei tohdi heti kärkeen myydä puolella siitä mitä itse makso
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Mun vakio riiseli kyl pysähtyy noil 304 millisillä aivan riittävän hätäseen ja just ostin siihen orkkislevyt eteen ja saab selectit taakse.
Ei kai noita alatukivarsii oo pakko vaihtaa jossei väljää oo.
Ohan Hirssit tyylikkäät vanteet joka tapauksessa.
Ei kai noita alatukivarsii oo pakko vaihtaa jossei väljää oo.
Ohan Hirssit tyylikkäät vanteet joka tapauksessa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992