NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3208
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » Pe Heinä 08, 2016 20:14

Havahduin, että leimahan menee umpeen maanantaina. Eli pihassa on nyt sitte kolme leimausaikaikkunassa olevaa autoa. On noi autot hieno harrastus :lol:

Noh minähän pesin auton (kerran vuodessa seki pitää tehdä) ja lähdin ajelulle. Katoin myös rengaspaineet ekaa kertaa viime kesän jälkeen, ja tasaista 2,1 bar näytti joka nurkas.

Kuva

0,1 nostoa ovitarran mukaisiin arvoihin ja on the road 8) On se avosaabastelu parhaimpia hommia mitä mies voi tehdä housut jalas :P

Kuva

Tälle vuodelle kertyny jo vajaa 200 km eli takasi tutun koivun alle. Jos huomenna saisi sen perkuleen pressukötöksen kasaan.

Kuva

Tyhjäkäyntimoottoriki kettuili vähä, mut se rauhottu ku nyppi n. 20 kertaa liittimen pois ja paikalleen.

Täs on nyt väistämättä pohtinu sitäki, että onkohan tämä nyt sitte viimenen kesä tän auton kanssa. Ei haluaisi luopua omasta keskeneräisestä projektista, mutta aikaa on vähä ja ens kesänä on tällä näkymää perheen yhteisillä ajoreissuilla on ns. hedelmäkori mukana. Seuraavan kesäauton kriteerikki on jo valmiiks haaveiltuna vuosien takaa, kun en edes tiennyt Saabisti-lehdestä ja tilasin turvesuorahoilla V8-magazinea:

-V8
-Automaatti
-Sohvamalli eli 3+3 istumapaikat
-Hardtop, tai miksei jopa avo

Voi kyl vaan olla, että Saabin myyntirahat ei ihan piisaa sellaseen, jossei joltain tunkiolta noukittua 1000h projektia ota :mrgreen:
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5099
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja tetammi » La Heinä 09, 2016 07:42

Työmatka-avoilu on kans ihan jees, ainakin jos työmatkas lyhenee ens kesäks. Tai sit poistaa hantin airbagin ja pitää hedelmäkorin :lol: siinä.

No ymmärrän kyl jos kasin hyrinäki kiehtoo, hyvät on vaan ihan eri hintaluokassa ku nää avot.

Katosta ei kyl varmaan kauaa pura mut mä voin tarjota varoiks satasen ite purkaen. :mrgreen:

t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2160
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja t.t.j » La Heinä 09, 2016 08:15

Ajelitko eilen illalla Turussa jokilaivojen ohi? Olin just kysynyt muijalta, että suuttuisitko jos hommaisin avoauton, kun meni ainakin ihan samannäköinen cabbe ohi. :D

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3208
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » La Heinä 09, 2016 12:39

Hanttarilla ei oo tyynyä joten se on helposti ratkastu. Takapenkii vaa on sen verran tuulinen paikka, ettei siä ilman hupparia pirukaa ole paitti just rantabulevardiajelus... Ja kiitos tarjouksesta katoksen suhteen :lol: Kattellaa sitä sit joskus ku se on ajankohtasta :D

Joo ajoin rantakadulla eilen :D Ainaki pari Saabia tuli vastaan
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3208
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » La Heinä 09, 2016 23:25

Avoiluhan lähti ihan lapasesta. Lähdin illallistamaan Hankoon, ja kilometrejähän tuli ihan kohtalaisesti mittariin. Pari kaveria hyppäs määränpääs takapenkille, ja samalla tuli huomattua, että kuskin penkki ei liiku, mutta apukuskin liikkuu. Sit kuitenki myöhemmin illalla kuskinki toimi :roll: Liitoshan on tämmönen karvaperserane

Kuva

En mä kyllä tajua, että miksi se joskus toimii ja joskus ei. Yhtä moottoria kerrallaan kuitenki ajelen, jotta virta vähän edes rajottuis. Mut täytyy kai tutkia kytkentöjäki hiukan... Joku ilta sitte :roll: Toivottavasti katsastusmiehellä on sitte pitkät jalat :)

Ajoin nyt sitte varmaan ensimmäistä kertaa elämässäni tällä autolla pimeään aikaan. Tai taisin mä käydä kerran Samba-karnevaaleilla joskus vuonna nakki, mut mä olin sillon takapenkillä ja kaveri kuskina. Mut joo, ne Philipsin ylihinnotellut "pinkit polttimot" niin totta tosiaan, se valokeila on punertava. Lähinnä siis sen kirkkaan spotin vasen puoli :P En siis taannoin ihan turhasta maksanu.

Kuva

Muutenhan fiilis on hyvä. Aeron jakkarat on aivan loistavat pitkään ajoon eikä tule ikävä vanhoja.

Tänään myös pohdein sitä itsekseni, että miksi näitä NG900:ia morkataan niin huonoiksi ajaa? Mikä niissä on vialla? Tää mun yksilö kulkee suoraan, sisämeteli on tosi pieni jos tiivisteiden suhinat unohdetaan (avon ominaisuus?), jarrut on riittävän tehokkaat jne. Yhtäkkiä en keksi yhtäkään matka-ajoon liittyvää seikkaa, joka olisi femmassa paremmin :roll: Ja vertailufemmoja on ollu kolme. Ohjaus on aika raskas, mutta ei se huono ole. Keskittää normaalisti ja ratissa ei ole yhtään "väljää" vaan heti kun ohjausta kääntää, niin myös auto kääntyy. Ja raskaus on lähinnä mielipidekysymys. Mun mielestä maantiellä se on hyvä ja "urheilullinen". Ainut "korjaustoimenpide NG:n paskuuteen" on clamppi ohjausvaihteessa. Puslat on kumia ja alustasarjana vakiopaskat taikamattokamat ilman ulosjouston vaimennusta.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

jatsi74
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: To Marras 20, 2014 13:56
Paikkakunta: Akaa

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja jatsi74 » Ke Heinä 20, 2016 15:43

oli puhe siitä peilinsäätö katkaisijasta niin siinähän on tullut joku päivitys joka vaatii adapteri johdon eli tarviikin katsoa onko mulla tossa 93 og: ssä sittenkin sama katkaisija :roll:

alla skandix info

Switch 1 44 66 405 —

LHD, EM, NLS-USE 5241211, 5248141
52 41 211
52 48 141

1041633
5241211 Switch Outside mirror Adjustment
Saab 9-3 (-2003), 9-5 (-2010), 900 (1994-)

Driver position: for left-hand drive vehicles

Saab Genuine

he switch has been replaced by 1041633. At these models an additional adapter (item no. 1041645) must be used:

Saab 9-3 until yearsmodel 2000, until chassis-no.:
FC2 -008239
FC7 -001744

Saab 9-5 until yearsmodel 2000, until chassis-no.:
FC3 -009314

Saab 900 from 1994

vai oliko muistikuvani oikein että sähköjakkara ng900 malleissa on ihan omansa...hitto ku ois virallinen :saab: ohjelma töissä niin ois mukavempaa :mrgreen:

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3208
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » Ke Heinä 20, 2016 16:44

Jos se adapterilla toimii niin kyl se sit toimii ihan ranetuksellaki eli uus liitin ja johtoja ristiin :D

Avohan on manuaalipenkeillä ja samaten og9-3 oli.

Kiitos vinkistä kuitenki! Jos jaksais vaikka lomalla ihmetellä. Autohan on taas seisonnas ja leimaki ummes. Eikä vapaa-ajan autoilukaa oikeen maistu. Tällä viikolla jo 1800km Aüdin puikois ja 1200 olis viä jäljellä. Ja ens viikolla sama rykäsy plus illat (ja yöt) erään lehden kasaamista :)
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

jatsi74
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: To Marras 20, 2014 13:56
Paikkakunta: Akaa

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja jatsi74 » Ke Heinä 20, 2016 20:05

juu just koitin niin ristiin sopii ng900 97 sähköjakkaralla ja og9-3 99 normijakkaroilla :arrow: eli uudempi katkaisija versio tarvii adapterin kuten skandix sanoo ja vain 9-5 uudemmat mallit on toi eri katkasija sähköjakkaroilla eli ihan huttua heitin eka :oops: no jos toiset 20v tätä alaa opettas huolelliseksi :roll:

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3208
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » Pe Heinä 22, 2016 16:41

No eipä tuo pieni lipsahdus kovin suurta vahinkoa tehnyt :D Sain tosta kuitenki pointin, että tuo katkasija pitäs olla helposti ranetettavissa myös tohon mun autoon :)

Tallista puuttuu edelleen seinien alasivuraudat, jotka siis myös pitää pressua paikallaan. Ja tietenki tukevoittaa koko hökkeliä. Mä oon nyt jo pari viikkoa asentanu niitä sekä tietenki levittäny sitä pressua pohjaksi, joten tänään tein uroteon ja luovutin.

Kuva

Tosta hahmottuu tallin kiva koko. Perällä on viä metri tyhjää :P

Mut siis ei stna. Jos mul on 400e talli pystys, niin minähän ajan auton taivasalta sinne. Maakosteuden estoa ja sivutukia ku alan asentaan niin voin sitte tuupata auton ulos tuolta. Jos vaikka lomalla :roll:

Tais tallin pohja olla sittenki maastureille tehty. Laiska lapiomies selvästi. Ei ihan ottanu muovit maahan kii.

Kuva

Kuva

Semmosia noi teinipuskurit on. Tohon via 150e coilit Saksasta ja koko romu tonttiin, niin haaveeks jäis landella asuminen. Ilma-alustahan toki olis paras. Harmi vain, ettei kukaan vieläkään ole suostunut missään yhteydessä kertomaan, että onko ne ominaisuuksiltaan ajettavia muuallaki ku torilla. Paljon puhutaan, että Mersuissaki on ilmapussit, mutta niitä on sentään joku suunnitellu. Show-alustat lienee vain asennetut ilman sen kummempaa ymmärrystä auton alustasta.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3208
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » La Loka 01, 2016 15:25

Olin jo unohtanut koko raadon tonne pusikos olevaan pressuhalliin, kunnes Bergerin Hannu eilen soitteli, että syyskokouksessa on esitelmän aiheena NG900 Cabrioletin syntyhistoria! Sopiva esitelmä, NG900:n synnyinseutu, syyskokous. Pakkohan kokoukseen on sitte lähteä avolla!

Ongelmahan on tuo ensirekisteröintipäivä, joka on heinäkuussa. Eli leimahan ollut jo hyvän aikaa ummessa. Tuskin tähän leimaa saisikaan (jarrulevyjen paksuus, käsijarru, alkava välys alatukivarren puslassa, sumarien johdot edelleen kytkemättä...) ja turha on maksaa vajaa 100e yhden päivän reissusta, joten ei muuta kuin nokka kohti Kehä III:n Plus katsastusta, ja touhutarrat käteen.

Kuva

Sopivasti HN, eli Hornet :) Tosin Hornetti on McDonnell Douglasin tekemä, et se nyt on sitte vähän kuin haukkuis Saabia Volvoks :roll: Katsastuskonttorin tyttö ei tuntunu ymmärtävän mun tosi hyvää heittoa aiheesta. Muuten kyllä plussa hänen toiminnalle, ku tiesi mitä tarkotan touhutarroilla. Nuorgamissahan joku saunas lupas ostaa mun avon syyskokoukses, joten vein sen nyt sinne näytille. Tais vaa kännis unohtaa ostoaikeensa, kun ei kuitenkaa nypänny hihasta. Tai sit mä olin persaukisena vaa nähny unta, et joku haluis ostaa tän :roll: Eli laillinen siirto, eikä oo valehdeltu siirron syytä, eli ei kannata pahoittaa mieltään :lol:

Mä oon nyt pitkään pohtinu tota säilytyspaikkaa. Monen kans siitä oon puhunukki. Toiset sanoo et pakko olla pressu auton alla, toiset sanoo et ihan sama, kolmas sitä mieltä, et mätänee se kuitenki pihalla, neljäs ehdottaa lämmintä hallia, viidennellä makaa auto homeises kellaris jossa silmät kirvelee jo ovella jne. Miks auton säilytys on henkisesti näin vaikeaa? Jos toi olis tonnin avo-Kadetti, niin ihan sama, mut tos on vähä liikaa rahaa ja tunteita kii :?

Eli tommonen kuivahkos mäes makaava pressutalli. Koko viikon satanu vettä ja kuivahkolta pohja näyttää.

Kuva

Helmat on tarkotuksella auki, että ilma vaihtuis paremmin.

Kuva

Pohjas on edelleen samat lahovikojen alut, mitä oon nyt kattellu sivusilmällä siitä asti ku tän ostin ööö vuonna ööö 2012? Ekat talvet tää on viettäny kylmäs betonilattialla olevas pellitallis, viime talven puoliks asfalttipohjases autokatokses ja lopputalvesta siirty rehdisti taivasalle. Siinä se taivasalla samalla paikallaan makas melkein koko viime kesän, ja loppukesästä siirty tonne pressutalliin.

Kuva

Täytyy ny joku ilta levitellä pressu tonne auton alle estämään maakosteuden nousua. Tosin jos se sitte kääntyyki itteensä vastaan eli siihen kuitenki pääsee lumi joka sulaa vedeks jne. Vaikea asia :roll: Täytyy varmaa trukkilavoja viä haalia et auton sais ylemmäs...

Noh, sinne se vanhoihin rengasmonttuihin sujahti, ja olkoot taas siä. Lasit raolleen, kosteuskeräimet sisään ja odottamaan toimenpiteitä.

Kuva

Kuva
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3208
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » Su Marras 06, 2016 18:30

Kolme vuotta sittenhän mulla oli hopia tonnari. Jotkut muistaa, jotkut ei.

Kuva

Se vähän niinkuin siirtyi sivuun kaikkine homeineen, ja olihan siinä muitaki syitä. Ihan soiva peli se oli, mut no siitähän se alamäki Saabien kanssa alkoi :mrgreen: (9-3SS ja sen jälkeen tuo FarkkuFemma)

Auto on edelleen olemassa, vaikkakaan sillä ei ajeta. Paikkasi se tietty konevikaista femmaa taannoin jne tärkeää toimitusta. Mut siinä oli aaaatsihihihiii-filtteri, jonka purkuautosta nappasin talteen.

Kuva

Noi tais olla muotia joskus, kun Speedpartsillahan tuota valmista kittiä myytiin. Muistaakseni joku kyl kirjotti, että filsu on sama kuin Honda Monkeyn virisuodatin Moposportin valikoimassa tms. No komea tulppa kuitenki tulee sit turbon imuletkuun. Ei ihan turha kapistus.

Nappasin tuon filsun nyt sitte kotonakotona käydessäni tonnarin pellin alta talteen.

Kuva

Mitään maata mullistavia ja päitä kääntäviä suhinoitahan tuo ei päästäny, mut siihen varmaan vaikutti myös miedot 0,4 bar ahdot. Avossa lienee jotain muuta, eikö se 0,8 bar ole tehtaalta lähtiessä :roll: Lisäksi kaverilla oli tollanen taannoin virivehkeessä ja kuvaili ääniä "laiskaksi lässähdykseksi" kun verrokkina on kireä teinikimaisu SSQV:stä (tjsp).

Mä en tiä onko nuo menneen talven lumia kaikessa epämuodissaan vai onko henkisesti teinit autoilijat sulattanu jo liian monta konetta päästämällä laskettuja ilmoja ulos kierrosta, niin nuo ovat jo siirtyneet unholaan. Tai ainakaan kadulla ei paljo kiekasuja kuule, vaikka turbot viheltääki vaparifilsun säestämänä. Onneksi meitä T5-fanaatikkoja nuo kalliit ja vikaherkät MAF-anturit oheistoimintoineen ei haittaa, niin voi sitte olla ikuisesti The Fast and the Furious -faneja, vaikka Vin Dieselin double clutch ei tulekkaan automaattisesti selkäytimestä. Toki taannoin sitäki tuli lyhytaikaisesti opeteltua Fullerin operaattorina :mrgreen:

Kuva

Pistin asennuksen lomassa taas laturinki kiinni, ja kattelin et joku tota akkua vaivaa :?

Kuva

En mä tiä kannattaako tostakaa enempää murehtia. AFA:n akkuhan toi on vuodelta miekka ja kirves. Ikivanha lousku, ja kahden kuukauden seisomisenki jälkeen lähtee käyntiin. Vaikka vähä happoa tulee jo läpi, niin saattaa silti olla pitkäikäisempi kuin uudempi tusinapaska. Yksi Optiman punahattu on boosterina pahojen päivien varalle, et ehkä se sit kun tuo zippaa.

Mulla alkaa tuota ostettujen ja asentamattomien romujen kasaa olemaan jo liiaksi. Vuosi sitte ostin ne Hirschin etujarrut, jokka on edelleen asentamatta. Ostin jo kuitenki levyt ja soviteaihiot niitä varte. Sit tos jokunen viikko takaperin ostin 9-5 Aeron 300 mm takajarrujen satulat ja carrierit. Levyjä en saanu tingittyä samaan kauppaan. Jos jollain on ylimääräsenä hyvät ja halvat, niin vinkkaa :mrgreen: Pelkät levykki käy, palat on halpoja.

Kuva

Sit kävin toissapäivänä Coltin aarreaitaski tekemäs inventaariota ja mukaan tarttui parempi IC. En sentään orkkiksella aja, vaan paikallaan on nyt markkinamiesten märkä uni eli "Viggenin IC" :lol: Ihan susi. Toki kyllä senki huomas persdynolla helposti, niin mitenkähän tuon sitte huomaa. Tuskin huonompi on.

Kuva

Kuvan mukaan tuo näyttäisi olevan Motonetin malli. Mukaan tuli myös letkut ja toi yksinkertainen kiinnikerauta, niin tuo on nyt sitte bolt-on. Ei tartte mittailla, mettästää mutkia ja suppareita ja klemmareita, kiroilla sovitusta, tehdä levityksiä metalliputkiin ja muuta yleistä asennuspaskaa kun voi vaa napata puskurin pois, vanhan pois ja ruuvata tuon tilalle. Toki mä nyt pähkäilin, että jos olis oikeen noheva, niin tuon kennon tois siihen puskurin ala-aukolle hollille. Nythän koko Viggenin lumikola on ihan naurettava, kun ala-aukon takana ammottaa tyhjyys. Täytyy kattoa jos jaksaa joskus sovittaa. Tuskin jaksan :lol:

Tetammille viä kiitos lahjoituksesta talvisäilön avuksi. Nyt on askartelutarvikkeita, joilla saa auton irti maasta :)

Kuva
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2786
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja Coltti » Su Marras 06, 2016 20:30

Kuva

Ihan kivasti se sieltä pilkistää :)
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 225€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.

Avatar
pamppu
"Viggen"
Viestit: 553
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja pamppu » Ma Marras 07, 2016 08:04

JP_Vette kirjoitti:Sit tos jokunen viikko takaperin ostin 9-5 Aeron 300 mm takajarrujen satulat ja carrierit. Levyjä en saanu tingittyä samaan kauppaan. Jos jollain on ylimääräsenä hyvät ja halvat, niin vinkkaa :mrgreen: Pelkät levykki käy, palat on halpoja.
Speedpartsin alessa 300mm uritettuja takalevyjä ~70e/pari: http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... 756-b.html
9-3 Sport 2.3T -00
9-3 Aero Coupe 2.3T -01
Pakosarjoja ja rst-putkistoja: www.instagram.com/prfabrication

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3208
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » Ma Marras 07, 2016 08:47

Coltti kirjoitti:...
Aaa katos vaa. Kun mä niitä putkia mallasin mielessäni, niin oletin heti että ic istuu alkuperäselle paikalleen jolloin aukosta näkyy ruostunut ohjaustehostimen putki ja vanhoja pohjamuoveja. Täähän oli kertakaikkiaan positiivinen yllätys :) Yks ranetettava homma vähemmän :lol:
pamppu kirjoitti:...
Kiitos vinkistä. Halvat olis, mut mä ajattelin lähinnä 20e/pari käytettynä :lol: Enemmänki jos sais ne uutena 20e maksavat palat mukaan :mrgreen: Pieniä puroja, pieniä puroja...
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2786
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja Coltti » Ma Marras 07, 2016 10:51

Juho, laitat nyt vaan ne uudet 70e/pari maksavat.

Vanhat jarrulevyt on aina paskat ja pahimmillaan turvallisuusriski, ei se 50eurosta ole kiinni :)
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 225€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.

Vastaa Viestiin