Nyt on fiilistä! Pitkästä aikaa sain oikeasti jotain hyödyllistä aikaiseksi! Ja en nyt tarkota romujen siirtoa jemmasta toiseen
Hommahan lähti reteesti liikenteeseen. Olen ostanut jo ainaki kuukausi takaperin öljyt ja suodattimen. Asennusintoa ei ole ollut, mutta tänään kaivoin avon kolostaan. Pakki päälle ja kräts.
Joo tosiaan surullisen kuuluisa nosto-operaatio trukkilavojen avulla. Syksyllä meni lauta muovihelmasta läpi ja nyt sitte meni puskuriki halki
Käytäntö ei kuitenkaan ole niin paha. Pohjasta vähä meni halki ja inan pullottaa, mutta aikusten oikeasti ei ole vaurioita. Noh puskuri oli puoliksi irti, niin sain samalla asennusinspiksen uudelle ic:lle, joka on nyt pyöriny nurkis herra ties kuinka kauan. Bolt-on, suoraan Coltin varaosavarastosta.
Pitää viä joku asennusrauta tohon taikoa. Joku tuli myös mukana, mutta en oikeen keksi mihin se tulee kiinni. Yksi vaihtoehto voi kyllä olla ihan vain puskuriraudan päälle. Täytyy koittaa.
Bilteman klemmarikki on sitte näemmä kertakäyttösiä. Avates hajos.
Muuten pistin setin mukana tulleita jämerämpiä klemmareita, mutta ahtimen lähtö on edelleen mallia Biltema. Muistan sen tuskaisen väkertämisen kyseisen letkun kanssa, joten en sitä ihan huvikseen jaksa asentaa uudestaan...
Vetäsin viä kennon Hammeriten mustalla spraylla. Voi kyllä olla, että ei kauaa pysy. Pohjatyöt on mallia rätillä sutasu ja maalia päälle
MCM kuitenki senki testas, että mustaks maalaus laskee lämpöjä
Siinä kun auto oli ilman puskuria, oli se helppo ajaa rampeille öljynvaihtoa varte. Tällä kertaa kaadoin Diamondia. Tuskin mun ajomäärillä silti parempaa on kuin Gold. Mut no laitoin kuitenki.
Huoltokirjaanki tuli taas uus rivi. Kaks vuotta ja 2 tkm tuli vanhoilla öljyillä. Kolmatta ei tohtinu ajaa. Ja ennen jeeususteluja, niin toi kone tikittää ihan viimesiään. Uusiks se kuitenki pitää tehdä, mutta voi kestää pitkäänki näillä mun ajomäärillä.
Siinä maalin kuivumista odotelles oon myös tuskastellu akun kans, joka tekee jotain sinistä mähmää napoihin ja tietysti se akkuhappoki vetää koko keulan ruosteeseen. Paskoja keksintöjä. Avasin paikat löytääkseni tuskaa itselleni.
Apurunkoki oli akun alta ruostees
Eli ruostepaikkoja on tulevaisuuden insipistä odottamas ainaki seuraavasti:
-Takapuskurin edestä
-Vesireiät
-Bensantäyttöputken ympärys lokarin puolelta
-Akun ympäristö
Kai sitä muutaki löytää kun alkaa ettimään. Jos sitte ensi vuonna? Tätä tietty oon hokenu jo viis vuotta
Parempi se on silti tiedostaa kuin väittää ruosteettomaks. Ruosteeton auto on maailman kulutetuin vitsi.
Noh omalta osaltani lopetin akkuhappojen levittelyn ja kaivoin naftaliinista vanhan starttiboosterini eli n. 10 vuotta vanhan Optiman punahatun. Jos se edes hidastais ruostumista?
Hammeritet on nyt kuivumas, niin huomenna vois kasata keulan. Sit pesu ja jos oikeen jaksais, niin sitä pelkääjän ikkunaa vois koittaa säätää. Popit on edelleen asentamatta, mutta jos viittis edes katsastaa auton? Toisaalta jossei sillä tänäkään kesänä aja, niin mitä turhia