Pekkanen oli valinta. Eli romu kasaan. Raportoidaan nyt kuitenki ensin se pelkääjän puoli. Eli tässähän tuli toissapäivänä todella yllättävä mahdollisuus tehdä nää jarrut nyt. Se tietty oli vähän huono, että edelleen osa osista puuttui ja satulatkin on edelleen maalaamatta. Mutta jos nyt ei tee, niin sitte on helposti taas kesä 2020 ja sen jälkeen 2021 jne
Hommahan eteni varovaisuusperiaatteita noudattaen, jotta vehkeen saa viä nippuun jos siltä näyttää. Eli tarkotus ei ollut tehdä mahdollisimman nopeasti vanhoja osia paskomalla purkaen
Satula lähti ekana, siinä ei viä ollut ongelmia. Ja se femman kiinnikerauta näemmä on tosiaan bolt on.
Seuraavaksi lähtikin sitte levy, joka toki otti inan aikaa. Antautu kuitenki lopulta.
Sen jälkeen satulan raakasovitus paikallensa.
Ennen jarrukilven rikkomista piti tietenki kylmätyypittää koko pakettia, että onko se sinne päinkään. Ei vain mahtunu jarrulevy satulan sisään. Korroosio tainnu tehdä tehtäviään ja painaa tota vasemman ylänurkan rautaa vinoon.
Noih.
Pultit tietty mädäntyny aikojen saatos ja vanhat lukitepaskat seas. Eli kun noita täytyy todnäk edestakasi veivailla moneen kertaan, niin kerrasta puhtaaks ja homma mielekkäämmäks (oli hyvä veto, ainaki 10 kertaa otin pois).
Kylmätyypitys siitä, että onko paketti silmämääräisesti katottuna linjassaan vai ei. Ollaan kuitenki tuntemattomilla vesillä, kukaan ei auttanut tämän levyvalinnan kanssa.
Jarrukilvethän on taatusti korkkaavilla mätäruuveilla kiinni. Eka jo korkkas, joten rälläkällä vaan lovea ja rautakantella+pikkulekalla loput
Nyt homma loksahti taas palan eteenpäin, kun levy (päällisin puolin, höhhöh) näyttäis sopivan ja vielä pyöriikin.
Tiukkaa tekee. Ei pyöri enää kun laittaa satulan paikalleen.
Halpa fiksaus oli laittaa prikka kannakeraudan ja satulan väliin. Eli millin verran koko pakettia avarammaksi.
Hiersi vain siltikin. Ehkä kyseessä olikin vain likaa ym? Eli satulaa puhtaammaksi.
Näemmä se hiertääkin siis levyn kylkeä, ei pelkkää kehää. Eli viilalla pyyhkäsin sisäpuolelta muutaman kerran, niin lakkasi piirtämästä levyä.
SItten kun ulkokehä ja -puoli on saatu mahtumaan, niin sisäpuoli tietenki otti kiinni
Se oli nopeasti hoidettu. Mitähän inssi tykkää muutoskatsastuksesta?
Ja pitää vielä katsoa, että ottaako alapallo nyt sitte renkaat maassa kiinni kuitenki, kun tukivarren asento muuttuu
Sitte kun levy toimi ja satulakin oli paikallaan, niin satuloiden mukana tulleet palat eivät mahtuneet paikalleen ilman rälläkkää. Tässä kohtaa myös paljastui, mitä tarkoitin puuttuvilla osilla. Eli oli niin hätänen työmahdollisuus, että en ollut vieläkään ehtinyt tilaamaan Autodocilta niitä 30 € maksavia Roadhouse-paloja, vaan edellisen omistajan paloilla mennään
Häkki kiinni ja odottamaan uusia paloja.
Tuo mätäpesäke myös korkkas, mutta sain korjattua ottamalla käyttöön Knipexit. NG900:n teräspunosletku sopi paikalleen heittämällä ja siltä osin varmaan homman ainut sujunut osuus.
SItte viä ennen ja jälkeen kuvat.
Vaivan väärti? Ei.
Tekisinkö uudestaan? En.
Mikä vituttaa eniten? Se kuskin puoli pitäis viä tehdä heti aamupalan jälkeen.