NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3207
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » To Huhti 04, 2019 21:44

Kyl ne alatukivarret täytyy vaihtaa, kun se levy on syöny melkosen kolon pallonivelen kylkeen molemmin puolin :roll: Voi olla, että se nivel silti kestäis viä, mutta oman mielenrauhan takia ettei josain motarimarssis napsahda jousijalka alapäästään irti...
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5098
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja tetammi » Pe Huhti 05, 2019 08:29

No nyt kun kattelin kuvaa uusiks niin ohan se aika ohutseinämäinen siitä keskeltä.
Vieläkös neobrossilla oli niitä halpoja, enne ku brexit iskee...

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3207
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » Ti Huhti 09, 2019 15:50

Kyl ne näemmä on Motonetis saman hintasia mitä paremmat ulkomailla... Noh, samapa tuo.

Nätithän nuo vanteet ovat. Ei siitä mihkää pääse.

Kuva

Mut tosiaan jokasella kunniallisella saabistilla on kasa osia valmiiks hyllys. Mulla oli ne aikoja sitten ostetut etujarrulevyt. Nyt tuli niillekki käyttöä :D

Alapalloista pelkääjän puoleinen ei ollu hangannu levyyn, kuskin oli tosi pahasti.

Kuva

Kuva

Yhtäkkiseltään tuli mieleen, että tukivarret saattaa sittenki olla erimerkkiset. Noh, en mä näitä nyt ala sovittamaan. Laitoin jo ne uudet levyt pikkujarruilla paikalleen. Vanhasta setupista jäi vain teräspunosletkut.

Taakse pitää viä vetää uudet jarruputket jahka jaksan. Ja sit ne tukivarret vaihtaa. Ja sit ajattelin pistää vanteet jarrut myyntiin. Niitten tuloilla sitte rahotan jotain, jota en vuosi sitte voinut edes ajatella :twisted: Saatan silti muuttaa mieltä matkalla :roll:
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Klunssi
"Aero"
Viestit: 367
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2017 21:45
Paikkakunta: Vaasa

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja Klunssi » Ti Huhti 09, 2019 17:45

Annan vinkin vähän autoilun ulkopuolelta: raudassa on raha tallessa :wink:
9-3 1.8t SC 2007 BP by JC "Juntusen maksa" [Käyttis]
Lada 2107 1700i 1996 [Naftaliinissa]
#7333

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3207
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » Ti Huhti 09, 2019 19:27

Vinkin mulle vai lukijoille? Jos lukijoille, niin pieleen meni :mrgreen:

Jarrut meni paris tunnis kaupaks. Ja vieläpä tän fossiilifoorumin kautta, ei edes ollu junttibookis. Noh niinku sanotaan, niin hinta on oikea kun kauppa käy :roll:
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5098
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja tetammi » Ke Huhti 10, 2019 06:08

No hyvä et meni kaupaks, ehkä tämä sittenki liikkuu tänä kesänä :mrgreen:

Aika pahasti tosiaan alapallot ottanut selkäänsä 8O

Vanteet tuo nuo helmatki jotenki paremmin esiin.

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3207
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » Ke Huhti 10, 2019 06:42

^Joo, ja ei se hintakaa katastrofi ollu. 50 € vähemmän sain mitä ite maksoin 2015. Toki päälle sit sai levyt, jotka ne makso jotain ja sit tietty noi tukivarret pitää vaihtaa. Eli jarrutestailulle jäi enemmän hintaa, mitä yhden kesän ajoille jos laskee katsastuksen, pari tankillista bensaa ja parin kuukauden verot ja vakuutukset :roll: Samapa tuo sinänsä, harrastustahan tää vain on. Jos tää on isoin ongelma elämäs, niin sittehän mulla menee hyvin.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3207
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » To Touko 02, 2019 14:45

Kyl kaikki pitäis tehdä itte :roll:

Kuva

Kuva
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 18925
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja nalleolut » To Touko 02, 2019 15:01

laadukkaalta työltä vaikuttaa..

firman nimi rohkeasti esille ettei muiden tarvitse kärsiä..
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3207
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » To Touko 02, 2019 17:52

Enköhän mä läpikäy tän ensin firman kans. Loppu mielenkiinto niin totaalisesti, et jos korvaavat maalauksen ja puhalluksen kulut niin olen tyytyväinen. Saa sit vaikka haulikon täyteisillä rei'ittää nää.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3207
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » Ke Touko 08, 2019 17:04

Tänään oli tollanen pino tos etuterassilla.

Kuva

Kävin kaupas ja sillä välin ne katosi siitä. Niille oli jonoksi asti ottajia, kaikki hinnallansa jne.

Kerrataampas tän kesän eteneminen avoautoilussa:

Jarruista persnettoa 200 €
Jarrujen myötä persnettoa 250 € alatukivarsista
Vanteista persnettoa 150 €
Vanteiden hitsauksesta persnettoa 150 €
Vanteiden puhalluksesta persnettoa 150 €

Vanteet myin renkaineen kaverille ja sain sillä rahalla katettua renkaat, ylimääräiset liimailut ja periaatteessa roudauskuluja sinne tänne. Maalari hyvitti maalauksen, mutta puhalluksesta ei ollut kuittia niin ei suostunu. Olis toki korjannu työnsä, mut olis tullu rengaskonekuluja, aikaa kulunu varmaan vuosi, turhaa edestakasi ajelua jne, niin päätin sitte lopettaa vitutuksen näitten kans ja myin kaverille. Haukuin myytävän tuotteen niin hyvin kuin osasin, joten toivottavasti kaverille ei jäänyt kusetuksen maku kaupoista. Jäätteenmäkeä lainatakseni puhuin niin totta kuin osasin.

Eli kesän persnetto yhteensä 900 € ja autolla on hinkattu tallin ja hallin väliä. Ei huono suoritus sinänsä.

Äkkiseltään tää kuulostaa isommalta tatilta ottas mitä se oikeasti on. Iso osa kuluista on jakautunut jo vuosia taaksepäin eli ei se tän kesän kassasta ole kaikki. Toisaalta sehän on vain itselle kaunistelua, ei arkirealismia raha-asioissa. Toisaalta 900 € on jäätävä pinkka rahaa, mutta en mä sitte tiä olisinko sen onnellisempi jos olisin tolla rahalla ollu viikon palmujen alla. Palmujen alla saa kokemuksia, kuten Saabinkin kanssa päätä seinään hakatessakin. Ne ovat vain erilaisia kokemuksia. Minusta on selvästi kuoriutumassa ikuinen päivänpaiste, joka löytää kaikesta hyviä puolia.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Klunssi
"Aero"
Viestit: 367
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2017 21:45
Paikkakunta: Vaasa

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja Klunssi » Pe Touko 24, 2019 13:21

Minusta on selvästi kuoriutumassa ikuinen päivänpaiste, joka löytää kaikesta hyviä puolia.
:D
9-3 1.8t SC 2007 BP by JC "Juntusen maksa" [Käyttis]
Lada 2107 1700i 1996 [Naftaliinissa]
#7333

Vastaa Viestiin