Sivu 1/3

OG9-3 Revenge of the Fallen

Lähetetty: Ma Loka 15, 2012 08:21
Kirjoittaja pikkuteemu
Romuruletissa Ooppeli vaihtui Ferrarin näköiseen Sabaan.
kolme ja puoli tuhatta päästetty 2.2 TiD.
En olekkaan ennen päässyt Saabbia ajamaan vaikka kyydissä takapenkillä olen ollutkin.

Projektin päälinjoja ovat 900-look, pappa-look, untuning ja SAA-look.
Toivotaan etten taas ehdi myydä pirssiä ennenkuin saan jotain aikaiseksi.

Kuva

Kuva

http://www.youtube.com/watch?v=z5rRZdiu1UE

Re: OG9-3 saabotage downgrading

Lähetetty: Ma Loka 15, 2012 08:36
Kirjoittaja pikkuteemu
Poliisimaisen musta väri säväyttää ja olen yllättynyt Saabin kiinnyttävästä vaikutuksesta. Luin jostain ennen hankkimista että Saabistit on yhtä merkkiuskollisia kuin bmw ja mb kuskit ja osasin kyllä epäillä addiktoivaa vaikutusta.

Polttimoiden vaihtoa, alustan ihmettelyä ja katsastus marraskuussa viimeistään.
Polttimoiden kannoissa vahvasti hapettumaa josta jo avauduinkin tuolla 900-osiossa.

Autoa kun keinuttaa kuuluu sen ylöstullessa aasin hirnuntaa.
Ajettavuudessa Vectra voittaa Saban 6-0 kädet alhaalla, Saabin alusta vaatinee huomiota

Opelin X22DTH, tällä palstalla D223L vaikuttaisi saman luonteiselta kuin volkkarin 1.9SDI. Vai onkohan siinä turbo loppu tms - mutta ei se mikään turbo diesel ainakaan ole ,)

Re: OG9-3 saabotage downgrading

Lähetetty: Ma Loka 15, 2012 08:43
Kirjoittaja pikkuteemu
Ensimmäisenä sai lähteä nuo uratutkat, ja seuraavaksi porkkanavilkut (heti linjasta poiketen). Alkaa löytyä todellinen sabafiilis. Tulisiko ajettavuuden raja vastaan 16" koon vanteiden jälkeen?
Hirviömäinen punainen tuningverkko häiritsee älyttömästi ja kulahtaneet merkit. Autosta puuttuu myös ruotsin lippu.

Kuva

Kuva

Re: OG9-3 saabotage downgrading

Lähetetty: Ke Loka 17, 2012 10:06
Kirjoittaja Mikgo
Itsellä 17" 225/45 rengastuksella ja ajomukavuus on vielä yllättävän hyvä.

Re: OG9-3 saabotage downgrading

Lähetetty: Ke Loka 17, 2012 19:52
Kirjoittaja pikkuteemu
Mikgo kirjoitti: Itsellä 17" 225/45 rengastuksella ja ajomukavuus on vielä yllättävän hyvä.
Oisko tuo tuolla Aerolla eri alusta joka tulisi pikkusen vastaan?
No onhan nuo 15" aika helvetin kottikärrynpyörät mutta anarkiaa tässä ollaan hakemassakin ,)

Päivän teemana oli sisustan purku. Netistä löytyi hyvät ohjeet :
http://photo.platonoff.com/Auto/2005110 ... uster/?all

Valo loppui kesken sähköjohtojen selvittelyyn mutta mittarin sain napattua.
6 polttioa pimeänä - joutui esim. nopeuksia pimeällä arvailemaan..

Kuva

joutui kuvailemaan että osasi sovittaa oikeaan reikään..
http://www.pikkuteemu.net/myynti/opel/gauge002.jpg
http://www.pikkuteemu.net/myynti/opel/gauge004.jpg
http://www.pikkuteemu.net/myynti/opel/gauge005.jpg
http://www.pikkuteemu.net/myynti/opel/gauge003.jpg

Re: OG9-3 saabotage downgrade

Lähetetty: To Loka 18, 2012 22:17
Kirjoittaja pikkuteemu
jatkoihmettelyä..

Kuva

Re: OG9-3 saabotage downgrade

Lähetetty: La Loka 20, 2012 18:34
Kirjoittaja pikkuteemu
Nyt näyttää siltä että teinituningviritysten purku on edennyt sille tasolle että auto on vietävä sähkömiehelle.
Onko suosituksia Pirkanmaalta?

Re: Downgrading OG9-3

Lähetetty: To Loka 25, 2012 06:16
Kirjoittaja pikkuteemu
No tästähän tuli oikea projekti.
Todo:
  • Sid
    Check Engine valo
    (Jotakin muita vikailmoja oli muttei saanut pixeleistä tolkkua)
    Peruutusvalot
    Mittarinvalojen lisäihmettelyä
    Alustan narina ja kolina
    Käsijarru
    TiD voimattomuus
    Lohkolämppärin asennus
    Öljynvaihto
    Katsastus
Tämän pakkasaamun ajatus on että aika pommi jäi käsiin - ja v**tu väliä vielä annoin kunnossa olevaan Ooppeliin :oops:

Re: Downgrading OG9-3

Lähetetty: To Loka 25, 2012 22:26
Kirjoittaja Mike Hunt
pikkuteemu kirjoitti:No tästähän tuli oikea projekti.
Todo:
  • Sid
    Check Engine valo
    (Jotakin muita vikailmoja oli muttei saanut pixeleistä tolkkua)
    Peruutusvalot
    Mittarinvalojen lisäihmettelyä
    Alustan narina ja kolina
    Käsijarru
    TiD voimattomuus
    Lohkolämppärin asennus
    Öljynvaihto
    Katsastus
Tämän pakkasaamun ajatus on että aika pommi jäi käsiin - ja v**tu väliä vielä annoin kunnossa olevaan Ooppeliin :oops:
Älä heitä kivestä kaivoon. Lista ei vaikuta pahalta ja kaikkiin vaivoihin taitaa löytyä apuja näiltä sivuilta.
Sidin korjausohjeet löytyy etsi napilla.
Check engine valo saattaa tulla rikkinäisestä immusta. Varsinkin jos Saab tuntuu tehottomalta.
Egr:n poistaminen käytöstä ja vastuksen laittaminen immun johtoihin. Käytä etsi nappia.
Alustan narina pakkasella on ominaisuus. Radioo vaan isommalle ni ei häiritte narinat.
Kolinat tulee tod näk väljistä puslista. Omassa tidissä takapää kolisee puslien takia.
Kässärin joutuu säätämään aina katsastusta varten.
Kyllä se siitä ja nythän autonkorjauskelitkin alkaa olemaan kohdillaan :)

Re: Downgrading OG9-3

Lähetetty: Pe Loka 26, 2012 07:17
Kirjoittaja pikkuteemu
Mike Hunt kirjoitti:Check engine valo saattaa tulla rikkinäisestä immusta. Varsinkin jos Saab tuntuu tehottomalta.
Egr:n poistaminen käytöstä ja vastuksen laittaminen immun johtoihin. Käytä etsi nappia.
Kyllä se siitä ja nythän autonkorjauskelitkin alkaa olemaan kohdillaan :)
;D Joo mulla onkin esikuvana tuo naapurin Saba-setä joka vaihtaa vaihdelaatikon parkkiksella vaikka on kolmekymmentä raatia pakkasta ,)
Check engine syttyy pintakasulla kun kuorma kasvaa, kun vedättää vaikka pieneen mäkeen ja sammuu sitten jossain kohtaa taas kun kierroksia on ollut tarpeeksi ja kuorma on kevyt (tasaisella tai ei-kiihdytyksessä). Mulle tuli mieleen öljykierto, ja etsi-napilla löytyi tapaus sihtitukossa. Turbon ajattelin olevan loppu tuon tehottomuuden takia koska vaikka tämä on isuzun 2.2L turbo niin ei tämän laiskempi pitäisi olla kuin 1.9 SDI Seatti. Mutta mielekästähän se olisi jos olisi immu. Kiitos Mike.
Nämä on näitä kaupanteon jälkeisiä tunnetiloja kun alkaa lompakosta rahat lähtemään - tulee perseeseen nussittu ja tyhmäolo ,)

Re: Downgrading OG9-3

Lähetetty: Pe Loka 26, 2012 09:49
Kirjoittaja Wagonisti
Varmasti hieman harmittaa, mutta ei voi olla nauramatta tuolle vertaukselle kaupan jälkeisistä tunnelmista :lol:

Re: Downgrading OG9-3

Lähetetty: La Loka 27, 2012 23:04
Kirjoittaja pikkuteemu
Todo:
  • (Sid)
    Check Engine valo
    (Jotakin muita vikailmoja oli muttei saanut pixeleistä tolkkua)
    (Peruutusvalot)
    (Mittarinvalojen lisäihmettelyä)
    (Alustan narina ja kolina)
    (Käsijarru)
    (TiD voimattomuus)
    (Lohkolämppärin asennus)
    Öljynvaihto
    Katsastus
Nopeastihan tämä selkiintyy, kiitoksia autotohtoreille..

Re: Downgrading OG9-3

Lähetetty: Su Loka 28, 2012 02:46
Kirjoittaja Loyal
pikkuteemu kirjoitti:
Mike Hunt kirjoitti:Check engine valo saattaa tulla rikkinäisestä immusta. Varsinkin jos Saab tuntuu tehottomalta.
Egr:n poistaminen käytöstä ja vastuksen laittaminen immun johtoihin. Käytä etsi nappia.
Kyllä se siitä ja nythän autonkorjauskelitkin alkaa olemaan kohdillaan :)
;D Joo mulla onkin esikuvana tuo naapurin Saba-setä joka vaihtaa vaihdelaatikon parkkiksella vaikka on kolmekymmentä raatia pakkasta ,)
Check engine syttyy pintakasulla kun kuorma kasvaa, kun vedättää vaikka pieneen mäkeen ja sammuu sitten jossain kohtaa taas kun kierroksia on ollut tarpeeksi ja kuorma on kevyt (tasaisella tai ei-kiihdytyksessä). Mulle tuli mieleen öljykierto, ja etsi-napilla löytyi tapaus sihtitukossa. Turbon ajattelin olevan loppu tuon tehottomuuden takia koska vaikka tämä on isuzun 2.2L turbo niin ei tämän laiskempi pitäisi olla kuin 1.9 SDI Seatti. Mutta mielekästähän se olisi jos olisi immu. Kiitos Mike.
Nämä on näitä kaupanteon jälkeisiä tunnetiloja kun alkaa lompakosta rahat lähtemään - tulee perseeseen nussittu ja tyhmäolo ,)
Mulla oli lambda 1:nen rikki, niin tehot tippui ja auto tuntui ihan siltä kun ajais jotain
70hp corsaa... En tiedä onko tossa sun autossa kyl edes lambdoja :)
Mulla ilmoitti tuollaisia koodeja : vikakoodi P0134 Lambda 1
vikakoodi P1137 Lambda 2

Sellanen projekti tulee olemaan tuo sun autos, että suosittelen hankkimaan obd2 bluetooth sovittimen (29€) ja google play kaupasta torque tai dashcommand softa,
niin saat ite aina selville vikakoodin ja nollattua sen... Ei tarvii maksaa siitä autokorjaamoon sitä 70€-100€ joka vikoodin nollauksesta.

Re: Downgrading OG9-3

Lähetetty: Su Loka 28, 2012 07:47
Kirjoittaja pikkuteemu
Mahtava idis tuo androidin naittaminen.. Mutta tää on diesel niinkuinka obd2 yhteensopiva tämä mahtaa olla?

Re: Downgrading OG9-3

Lähetetty: Su Loka 28, 2012 09:35
Kirjoittaja Loyal
Luulis nyt tossa olevan obd2..
Tosta linkistä lataat dashcommandin, niin ei tarvii maksaa 50€ :D
http://www.torrentroom.com/torrent/3837 ... M-apk.html