Uusi omistaja ilmoittautuu, ja miksempä vaikka jatkaisikin tätä ketjua, mukavahan tämmöisiä on kirjoitella, ja saa samalla kysyttyä neuvoja, melkoisen aloittelija kun vielä olen.
Aiemmin olen omistanut vain samanikäisen aivan perusmallin satkun, jolla ajattelin hiukan opetella korjailua yms, mutta eihän siitä mikään ole hajonnut... No lohkolämppärin asensin ja takasivuikkuna piti vaihtaa kun rosvot murtautuivat sen kautta vierailulle (eivätkä edes osanneet irroittaa tuollaista Motonetin halvinta USB-soitinta...). Hiukan oli ehkä myös jopa liian hyvä minulle, todella lähellä siis museointikuntoa, ja kokoajan oli takaraivossa ajatus että täytyisi pitää se yhtä hyvänä, johon tuo tiettyä vaikeutta se että ihan käyttöautona toimi. Tässä turbossa on lisäksi korimalli sopivampi, ja vetokoukkukin laskettakoon plussaksi. Eikä turbokaan ainakaan negatiivisesti ostopäätökseen vaikuttanut...
Myöskään ei pari pikkunaarmua tai ruostetäplää lisää enää tuota päänvaivaa, ja riittääpä tekemistä kesäksi kun ei töitäkään liene toukokuuta pidemmälle olla tulossa
Isoimmat asiat lienee että kakosvaihde ei meinaa pysyä päällä mikäli nopeus heiluu edestakaisin. Kiihdyttäessä ja tasaisesti ajaessa kyllä pysyy.
Viimeistään ennen katsastusta pitää paikata pari ruostunutta kohtaa, tai oikeastaan olisi jo pitänyt, ne annan kaverin hoidettavaksi suosiolla. Tai jos joku Oulun lähistöllä asuva haluaa avustaa hyväntekeväisyys/saabisti -korvauksella niin saa ottaa yhteyttä.
Samoin oli korjauskehotusta toisen etuparkkivalon toimimattomuudesta, ja ilmeisesti asiaa oli jo aiemmin tutkittu että ihan polttimon vaihdolla ei selvinne?
Kuskin ikkunakaan ei napista aukene, ei edes yritä.
Ovien alareunoissa on myös pikkasen ruostetta, pitänee hiukan hioa ja maalata.
Sitten jotain pientä, turvavyön valo ei näkynyt palavan, valot ja radio jää päälle vaikka virrat olisi poissa ja kattoverhoilulle pitänee jossain välissä tehdä jotain pysyvämpää ratkaisua kuin nastat.
Autoa on madallettu jonkin verran, joka ei kuulu toimenpiteisiin joita itse haluaisin autolle tehdyn. Renkaat ei kuitenkaan jää kaarien sisäpuolille ja hidasteista pystyy normaalilla varovaisuudella ajamaan, mutta keula näyttää joistain kulmista kuitenkin hiukan tökerön matalalta omaan silmääni. Katsotaan innostunko sitä joskus himpun verran nostamaan takaisinpäin.
Nyt aloitan kuitenkin siitä, että laitan tuon karvalakkisatkun myyntikuntoon. Hattuhyllylle koetin jotain kaiutinviritelmiä joskus rakentaa, jotka epäonnistuivat ja jäivät kesken, puran ne pois ja laitan alkuperäisen hattuhyllyn takaisin. Sekä tietysti putsailua yms, ehkäpä kesärenkaatkin alle.
Turboon voisin tietty myös vastikään ostamani cross spoket laittaa alle, ja ehkäpä ottaa pari kuvaa tänne samalla kun tuon toisen kuvaan myyntiä varten.
Vikoihin perehdyn paremmin kunhan saan toisen satkun alta pois, mutta jos jotain ilmiselviä arvauksia vikojen laadusta keksii, saa ehdottaa. Myös, mikäli kokee tahtovansa todella hyväkuntoista perusmallin pystykeulasatkua ja on siitä valmis rahoja maksamaan, saa tarjota.