T8 5d -88 käyttökunnostusta ja parantelua

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9761
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: T8 5d -88 käyttökunnostusta ja parantelua

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kokeile tajuaako APC mitään: joku rautatanko tai vaikkapa räikän jatkovarsi työkaluksi, kone käynnissä ollessa kopauta tangolla nakutusanturin kiinnityspulttia. Jos APC kuulee nakutuksen, niin mankuvenan pitäis sanoa "kä kä kä kä". Mankuvenan napsutus kuuluu selvästi.

Jos tuo toimii, sillon tiedät ainakin seuraavat faktat:
-APC purkki saa virtaa ja on toimintakuntoinen
-APC kuulee moottorin nakutuksen, jos sitä sattuu tulemaan
-magnettiventtiili toimii ja sähköjohdotus on ehjä
-samalla saat testattua avustajan kanssa sen nakutusledin, jos sellainen on asennettu kojelautaan, ledin pitäisi vilkkua kun APC kuulee nakutuksen

Sensijaan vielä et tiedä onko ne potikat kunnossa, eli missä säätö seilaa? Et tiedä onko jossain ilmavuoto esim. letkuissa? Kuitenkin on jo aika monta vikaa eliminoitu tällä helpolla testillä. Tsemppiä. :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Jusbe
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2012 16:47
Paikkakunta: JKL

Re: T8 5d -88 käyttökunnostusta ja parantelua

Viesti Kirjoittaja Jusbe »

Kiitos vinkeistä :) pitää tutkia kun kerkeää :D
#5749
Saab 9000CSE -97 Terapiaprojekti
Transporter T5 käyttöauto
Cortina mk1 -63 harraste

Jusbe
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2012 16:47
Paikkakunta: JKL

Re: T8 5d -88 käyttökunnostusta ja parantelua

Viesti Kirjoittaja Jusbe »

Nyt tuli senverran selviteltyä että potikan johdoiksi epäillyt johdot ei mene mihinkään. Seuraavaksi sitten nakuanturin tarkastelua..
#5749
Saab 9000CSE -97 Terapiaprojekti
Transporter T5 käyttöauto
Cortina mk1 -63 harraste

Jusbe
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2012 16:47
Paikkakunta: JKL

Re: T8 5d -88 käyttökunnostusta ja parantelua

Viesti Kirjoittaja Jusbe »

Tuli tuossa hutastua vähän maalia päälle.. kiirettä pitää kun pitäisi Himoksen kesäpäiville keretä jo torstai iltana järjestelemään ja tämä ainut auto joka käytössä :D

http://aijaa.com/a/xEap51 tuolta löytyy muutama kuva.
#5749
Saab 9000CSE -97 Terapiaprojekti
Transporter T5 käyttöauto
Cortina mk1 -63 harraste

Jusbe
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2012 16:47
Paikkakunta: JKL

Re: T8 5d -88 käyttökunnostusta ja parantelua

Viesti Kirjoittaja Jusbe »

Jepsjeps. N. 600km nyt ajeltu ja hyvin on pelannut. Paineet ovat vielä kadoksissa, mutta korvataan apc säätö perus Bleedillä ja laitetaan laajakaista seoksien tarkkailuun.

Hifivehkeitä aloin virittelemään. Laitetaan nyt vakiopaikoille 4" erillissarja eteen ja 4" koaksiaalit taakse ja etuoviin erillisiin koteloihin 6.5" erkkasarjat erillisellä vahvistimella, sekä konttiin 12" DLE subbari MDS torque vahvistimella. Soittimeksi pioneerin 2din kosketusnäytöllinen.
#5749
Saab 9000CSE -97 Terapiaprojekti
Transporter T5 käyttöauto
Cortina mk1 -63 harraste

Jusbe
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2012 16:47
Paikkakunta: JKL

Re: T8 5d -88 käyttökunnostusta ja parantelua

Viesti Kirjoittaja Jusbe »

Satku siirtynyt seuraavalle harrastajalle :) hyvä kun harrastus saa jatkumoa. Tämäkin ostaja alle 15v poika.
#5749
Saab 9000CSE -97 Terapiaprojekti
Transporter T5 käyttöauto
Cortina mk1 -63 harraste

Tonnari88
"Aero"
Viestit: 410
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Tampere

Re: T8 5d -88 käyttökunnostusta ja parantelua

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Ja uusi/uudet omistajat ilmottautuu jälleen. Eilen illalla haettiin auto pihaan. Suunnitelmat auki, mutta intoa piisaa kyllä. Edelliset omistajat, jos jaksatte, niin historia, kuvat ja kaikki työvaiheet kiinnostaa. Saa nakata Yv.
9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"

Tonnari88
"Aero"
Viestit: 410
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Tampere

Re: T8 5d -88 käyttökunnostusta ja parantelua

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Homma "alotettu". Ensitöiksi auto nosturille ja tutkimaan. Erittäin hyvässö kunnossa ajettuihin 477tkm nähden. Paikattu on toki, mutta ei edessä hitsaamista leimalle. Kilometrejä kertynyt se vajaa 400 ja hienosti on pelannut. Kylmäkäynnistys temppuilee ja se menee työn alle huomenna.

Ensimmäinen osa hankintalistalta ruksattu yli ja Valaan evä on tulossa kohti Suomea. Sen värimaailma vielä harkinnassa. Vanteet, portaat ja vakaajat edelleen hakusessa.
9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"

Jusbe
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2012 16:47
Paikkakunta: JKL

Re: T8 5d -88 käyttökunnostusta ja parantelua

Viesti Kirjoittaja Jusbe »

Kylmäkäynnistys joo aika pitkä. Muistaa vaan olla koskematta kaasuun niin ei tartte tulppia olla kuivattelemassa kokoaikaa.

Yllättävän hyvä se pohja oli joo. Muutaman paikan joutu sillon leimalle tekemään.

Hyvä jos jaksat jatkaa kirjoittelua. Onneks tuli viimetalvena näihin aikoihin vastaan kadun varressa seisomassa, koska olis kohta lähtenyt kaupungin toimesta hylkyvarikolle seisomaan.
#5749
Saab 9000CSE -97 Terapiaprojekti
Transporter T5 käyttöauto
Cortina mk1 -63 harraste

Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9761
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: T8 5d -88 käyttökunnostusta ja parantelua

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos kylmäkäynnistysessä on ongelmia, kannattaa ihan perusjutuista lähteä. Ilmavuoto voi tehdä mitä vaan ja kaasuläpän perussäätö oli omissa k-jet vehkeissä yksi juttu mikä vaikutti kylmän koneen ominaisuuksiin yllättävän paljon. Jos kone ei heti starttaa, älä vaan päästä starttia pois päältä. Mieluummin pitkä startti, jolloin ryyppysuuttimen aikakatkaisu menee päälle ja sytytystulpat ei kastu. Monta lyhyttä starttia uittaa koneen täyteen bensaa, kun ryyppysuutin antaa aina lisää bensaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Tonnari88
"Aero"
Viestit: 410
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Tampere

Re: T8 5d -88 käyttökunnostusta ja parantelua

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Kevät aurinko alkaa paistamaan ja Satkua saatettu taas leimakuntoon. Käsittämätöntä, että näillä kilsoilla joutuu tekemään remonttia leimalle. Vitsi vitsi, hammastanko ainoa katsastusvaruste, joka leimalle vaihdettu. Kevään aikana duunattu siis:
-Vuotamaton hammastanko
-Kattoverhoilu mustalla tikatulla nahalla
-DIY pakosarja
-15T mitsu kolkista, uudet vesi- ja öljylinjat
-Taakse Bilsteinin iskarit
-3" Dp ja muutenkin räpellysputkea korjattu
-K-Jettiin uudet polttoainelinjat

Parin viikon sisään lähtee maalarille myöskin kunnostuksessa olevat Aero-vanteet. Super Aerot jää nyt ylitse. Noille Aeroille lyödään 195/45/16 kumit, niin saadaan vähän fiksumman näköiseksi kuin noilla pullakumeilla. Päivitellään kuvia, kun saadaan siirrettyä koneelle.
9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"

Tonnari88
"Aero"
Viestit: 410
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Tampere

Re: T8 5d -88 käyttökunnostusta ja parantelua

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Auto vaihtoi 16.8. omistajaa. Pirkanmaalle meni Voortti-harrastajalle. En usko, että ilmottautuu foorumille.
9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"

Vastaa Viestiin