OG 9-3 Nürburgring

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Osaci
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Kesä 30, 2017 02:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Osaci » Ti Heinä 16, 2019 16:16

tturku kirjoitti:
Ma Kesä 10, 2019 09:22
jos haluaa hifistellä niin loput ruosteet saat pois kun näytät vähän ruosteensyöjää tai happoa sille.
Dinitrol Annitrol on ihmeaine :mrgreen:
Ei poista kaikkea mutta osan ainakin pintaruosteesta ja vielä jonkin pinnoitteenkin muodostaa. (fosfaatti pinnoite tuotekuvauksesta päätellen).
https://m.motonet.fi/fi/tuote/602124/Di ... stoaine-1l

Nykyään mulla aina pensseli ja Annitrol kourassa kun näkee jossain ruostetta. :D
#7770
SAAB 9-3 SE 2.0T -99 E85 "Liikenteessä"
SAAB 99 GL 2.0 -75 "Ei liikenteessä"
SAAB 9000 CS 2.0T -96 "Ikuisuus projekti, ei liikenteessä"

Osaci
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Kesä 30, 2017 02:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Osaci » Ti Heinä 16, 2019 16:20

Eski kirjoitti:
Pe Touko 31, 2019 19:51


Hinkkasin eilen vahaa yms kemikaaleja rykin pintoihin, joten kävin ottamassa kuvan lopputuloksesta Laukaan satamassa. Vähän tuo viime syksyn ruosteenpoiston aiheuttama maalauksen/lakkauksen sävyero erottuu kyljestä, joten pitänee maalata myös ovet jossain vaiheessa...

Tänään vein konepellin maalarille, joten homma etenee pala kerrallaan :twisted:

Eski
Kyllä tuo väri hyvältä näyttää vahattuna ja hieno on auto muutenkin :)
#7770
SAAB 9-3 SE 2.0T -99 E85 "Liikenteessä"
SAAB 99 GL 2.0 -75 "Ei liikenteessä"
SAAB 9000 CS 2.0T -96 "Ikuisuus projekti, ei liikenteessä"

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2381
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Ti Heinä 16, 2019 16:33

Täältä myös ääni Annitrolille. Fosforihappoahan se käytännössä on. Muuntaa ruosteen kyllä hyvin ja muodostaa suojaavan kalvon.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621

Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 1931
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Termos » Ke Heinä 17, 2019 22:33

Tuossa vähän ärjympää tavaraa, saa toki laimennettua:

https://www.ikh.fi/fi/fosforihappo-85-- ... ava-uph001

Edit: Tuo on tosiaan aika ärjyä, nyt ihan itse kokeiltuna :D

Sudin tuota laimentamattomana pensselillä viiruAeron ruostepaikkoihin. Pieni roiskahdus happoa asentajankäsineen kangaspäällysteiselle selkämykselle, tsup, hanskassa reikä ja sormessa pirunmoinen kirvely.

En jäänyt asiaa sen koommin ihmettelemään, käsi hanskoineen uppeluksiin sadevesiastiaan, ja sehän toimi. Vesiliukoinen happo.
2006 9-5 Aero biopower. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5498
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski » Su Heinä 21, 2019 21:52

Jep, pitääkin kokeilla jotain tuollaista happoa johonkin ruostepaikkaan, kunhan tässä ehtii... Tänään sain konepellin maalarilta ja ihan siistihän siitä tuli ->

Kuva

Eski

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1746
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Cona » Ma Heinä 22, 2019 10:15

Siisti konepelti logoineen ja värisävykin näkyy osuneen hyvin kohdilleen. 8)
9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja NG 900 2.0t Cabriolet -95 ex: 9-5 Aero Wagon -04 ja 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5498
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski » Ma Heinä 22, 2019 11:50

Jep, tuosta tuli selvästi parempi sävyltään kuin aikaisemmin ruostekorjauksen takia maalatuista takakyljistä. Tietenkään tuossa konepellin vieressä ei ole samalla tavalla vertailukohtaa kuten kyljessä on ovi, mutta suunnitelmissa on maalata ainakin kyljet vielä kokonaan uusiksi, jos tuosta siistin haluaa...

Aeron spoikka odottaa vieläkin luukun reunan fiksausta, mutta toisena vaihtoehtona on harkinnassa ns. tuplasiipi, eli Aeron siipi orkkisspoikan selkään :twisted: Orkkis pitäisi vain ensin maalata korin väriseksi, tähän tyyliin->

Kuva

Eski

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5498
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski » Su Elo 04, 2019 08:16

Tuuninkia maskiin og-satkun turpomerkillä ->
Kuva

Eski

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5498
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski » Ke Elo 14, 2019 08:47

Nyt on takajousihomma edennyt siihen pisteeseen, että tilasin uuden H&R:n madallusjousisarjan PCS:ltä ja paketti tulikin jo perille. Takajousien vaihdon yhteydessä on tarkoitus vaihtaa koko taka-akseli ja todnäk myös jarruputkia joutuu entisöimään samalla… Rykin kuittipinosta löytyikin tieto, että nykyinen alustapäivitys on toteutettu 130K huollon yhteydessä, joten onhan nuo vieterit jo noin 15v vanhat... Bilstenin sport-iskarit vaikuttavat vielä ehjiltä, joten niitä ei ole mitään syytä vaihtaa vielä. Myös Powerflexin puslat saavat jäädä paikalleen.

Etutolppien kunto on vielä arvoitus, mutta selviää kun ne puretaan irti jousien vaihtoa varten. Näköjään spedeltä löytyisi uudet tolpat, mutta samalla voisi uusia myös yläpäät yms. hilut jotka olisi näissä mukana -> https://shop.speedparts.se/en/prod/saab ... -left.html

Enpä sitten tiedä onko noissa speden tarviketolpissa mitään merkittävää eroa näihin orkkiksiin ->
https://webshop-fi.saabparts.com/900-9- ... le-house-1

Noissa speden täydellisissä tolpissa on tietysti turhat jouset ja iskarit mukana, jotka joutaisivat myyntiin, mutta ainakin orkkikset yläpäät ja kääntölaakerit maksavat jo tuon hinnanerotuksen verran erikseen… Pitänee vielä tehdä tarkempi arvio noiden tolppien yläpäiden kunnosta ja päättää sitten mitä etupäähän laitetaan :twisted:

Eski

Vastaa Viestiin