OG 9-3 Nürburgring
Re: OG 9-3 Nürburgring
Kakkuun päälle 20kpl NGK:ta
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: OG 9-3 Nürburgring
Mulla kun muutoskatsastin tuon Oldsmobilen isolohkolle, niin syynättiin valunumerot ja stanssaukset kansista, pakosarjoista, lohkosta, imusarjasta jne, mutta mitään ei merkattu otteeseen. Käsittääkseni jostain Trafin arkistoista ne tiedot löytyy, jos joku haluaa myöhemmin tarkistaa mikä kone millä osilla siellä pellin alla pitäisi olla. Nyt on otteessa vain merkintä iskutilavuudesta ja tehosta, eikä otteen perusteella kukaan pysty sanomaan oikein mitään, vaikka vaihtaisin koneen uusiksi.
Ahdettujen kanssa kun ollaan tarkempia, niin luulisi kyllä että ahtimen merkki ja malli olisi otteeseen laitettu, mutta ehkäpä ei sitten sitäkään.
Ahdettujen kanssa kun ollaan tarkempia, niin luulisi kyllä että ahtimen merkki ja malli olisi otteeseen laitettu, mutta ehkäpä ei sitten sitäkään.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: OG 9-3 Nürburgring
Jep, otteessa lukee tehomuutoksen osalta näin:
Moottorin alkuperäinen teho 113kW (nyt suurin nettoteho 173kW). Moottorin suurin teho todettu mittaamalla.
Ahtopaine 0,8bar.
Lisäksi on alustapäivitys, Coolerin koko ja etanolimuutos, mutta ei mitään mainitaa ahtimen vaihdosta. Onpa tuo noinkin kelvannut ja kerran aikaisemmin niitä skannatuja muutoksiin liittyviä dokuja katseltiin koneelta konttorilla.
Tänään ryki sai uudet rasvat koneeseen ja kynttilät pitää vaihtaa seuraavaksi...
Eski
Moottorin alkuperäinen teho 113kW (nyt suurin nettoteho 173kW). Moottorin suurin teho todettu mittaamalla.
Ahtopaine 0,8bar.
Lisäksi on alustapäivitys, Coolerin koko ja etanolimuutos, mutta ei mitään mainitaa ahtimen vaihdosta. Onpa tuo noinkin kelvannut ja kerran aikaisemmin niitä skannatuja muutoksiin liittyviä dokuja katseltiin koneelta konttorilla.
Tänään ryki sai uudet rasvat koneeseen ja kynttilät pitää vaihtaa seuraavaksi...
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Jaa’a. Eipä käynyt kyllä mielen vieressäkään tehdä muutoskatsastusta Femmaan, kun vaihdoin Garrettin Mitsuun.
Mitenhän muuten tuon Garrett -> Mitsu vaihtokampanjan kanssa? Mahdettiinko marmorilla ohjeistaa tekemään muutoskatsastus?
Mitenhän muuten tuon Garrett -> Mitsu vaihtokampanjan kanssa? Mahdettiinko marmorilla ohjeistaa tekemään muutoskatsastus?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: OG 9-3 Nürburgring
Enpä minäkään muutoskatsastanut entistä 9-5:sta kun aikanaan tein saman GT17->TD04 -päivityksen. Sikäli siinähän ei mitään muutosta tehoissa tapahdu, ellei softaatkin rukata. Aika harvoin näitä ahteja vaihdetaan ilman softaamista, mutta sehän vaatisi aina muutoskatsastuksen. Meidän alunperin 150hv 2.0t aikanaan muutoskatsastettiin täyspaineiseksi Saabin omalla 185hv softalla, joten tuon ahtipäivityksen seurauksena asennettu lievä 250hv viinaviri jäi katsastamatta
Eski
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Tulipa tänään vähän puunattua rykiä, eli pesu ja vahaus yms kemikaaleja pintaan. Kyllä tuo ainakin noille kaverin pajan pihassa lojuville vehkeille näyttäisi vielä pärjäävän
Kävinpä myös tankkaamassa 0,899e hintaista viinaa tankin täyteen...
Eski
Kävinpä myös tankkaamassa 0,899e hintaista viinaa tankin täyteen...
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Ostin kaverilta moottorin. Se on ns. pre-aeron vakiopata, eli B204. Konepakettiin sisältyi myös täydellinen johtosarja ja osa apulaitteista yms. Ajatuksena on rempata kone kuntoon, että on ns. varakone valmiina...
Päästiin jo vähän purkuhomman alkuun...
Eski
Päästiin jo vähän purkuhomman alkuun...
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Eli tilaukseen lähtee xxx€ uutta osaa, uudet venajouset jne? Ja samalla jos uudet suuttimet ja ahdin..
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: OG 9-3 Nürburgring
...ja sittehän se rakennettu kone on hyvä heittää sinne keulalle ja uutta softaa kehiin, saa sitten rauhassa rakennella taas seuraavan
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: OG 9-3 Nürburgring
Kivahan se olisi tehdä kone oikein viimeisen päälle, mutta ehkä putjetti tulee jossain vaiheessa vastaan Kävinpä jo hakemassa PCS:ltä uudet lakrut ja tiivisteet, kuten kansipahvi ja imu- ja pakosarja. Jakopään korjaussarjan tarvinnee myös yms. Tässä on vielä harkinnassa miten tuon koneen kanssa edetään, kun rykiin tehtiin kansiremppa ja siinä yhteydessä tuli hankittua mm. tehdasuusi kansi ja venat, joten kansiremonttiin ei nyt välttämättä huvittaisi tehdä uusiksi tuohon noin 350K ajettuun kanteen... Alakerta olisi kuitenkin kiva saada rempattua ja siistittyä öljyinen pata kuntoon ja lohkonkin voisi vetää punaiseksi jne. Pitänee seuraavaksi saada kansi irti ja viedä alakerta konesepälle
Sisustan viimeistelyyn olisi tulossa uusi lattiamatto, kun sekin on rikki ja likainen monesta kohdasta, mutta vaatisi penkkien purkua, että tuon saa viritettyä paikalleen... https://webshop-fi.saabparts.com/900-9- ... 003/carpet
Eski
Sisustan viimeistelyyn olisi tulossa uusi lattiamatto, kun sekin on rikki ja likainen monesta kohdasta, mutta vaatisi penkkien purkua, että tuon saa viritettyä paikalleen... https://webshop-fi.saabparts.com/900-9- ... 003/carpet
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
No eipä sitä paljoa parempaa lähtökohtaa ole kuin irtokone, jota saa rauhassa rakennella.
Itselläni on tallin nurkassa pukissa B234 ja tarkoitus oli laittaa se budjetilla, mutta olen nyt tullut siihen tulokseen, että tehdään nyt kunnolla kaikki kohteet eli uusitaan/käydään läpi kaikki tarpeelliset kohteet. Eurojahan siinä palaa, mutta jos tekee ajan kanssa vähitellen niin ei ehkä tunnu niin pahalta.
Itselläni on tallin nurkassa pukissa B234 ja tarkoitus oli laittaa se budjetilla, mutta olen nyt tullut siihen tulokseen, että tehdään nyt kunnolla kaikki kohteet eli uusitaan/käydään läpi kaikki tarpeelliset kohteet. Eurojahan siinä palaa, mutta jos tekee ajan kanssa vähitellen niin ei ehkä tunnu niin pahalta.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: OG 9-3 Nürburgring
Eihän tuo alakerran vaihto mikään temppu ole. Vanhan koneet tuore hattu vaan päälle kun olet saanut kellarin kuntoon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: OG 9-3 Nürburgring
Lattiaan roimilla pulteilla pultatut penkit lie hivenen helpompi hidaste kuin erilaiset kynnyskotelot ja konsolit, jotka pitää napsia siististi irti verhoilunastoja kiroten.Eski kirjoitti: ↑Ma Touko 25, 2020 15:58Sisustan viimeistelyyn olisi tulossa uusi lattiamatto, kun sekin on rikki ja likainen monesta kohdasta, mutta vaatisi penkkien purkua, että tuon saa viritettyä paikalleen... https://webshop-fi.saabparts.com/900-9- ... 003/carpet
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: OG 9-3 Nürburgring
Ehkä juu vaihtaa vaa kannen talviseisonnan aikana.
Oliks tää vielä pojan ajossa vai ihan omassa?
Kerranki tummat vanteet näyttää hyvältä
Oliks tää vielä pojan ajossa vai ihan omassa?
Kerranki tummat vanteet näyttää hyvältä
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: OG 9-3 Nürburgring
Jep, nyt ryki on ihan omassa käytössä, kun ei enää raaskinut antaa sitä juniorille
Nuo valssit tuli auton mukana ja mielessä on käynyt, että pitäisi joskus kokeilla miltä ng:n uudemmat vanteet näyttävät tuossa vehkeessä... ihan hyvin nuo kuitenkin tuohon sopivat ja misukan pilot sport 4:t on sairaan hyvät kumit...
Eski
Nuo valssit tuli auton mukana ja mielessä on käynyt, että pitäisi joskus kokeilla miltä ng:n uudemmat vanteet näyttävät tuossa vehkeessä... ihan hyvin nuo kuitenkin tuohon sopivat ja misukan pilot sport 4:t on sairaan hyvät kumit...
Eski