OG 9-3 Nürburgring

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
2.3Turbo
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Huhti 29, 2020 08:15
Paikkakunta: Oulu

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja 2.3Turbo »

hyvin passaa lisämittari tuohon paneeliin :)
Otto Palosaari #8617

-Saab 9-3 2.0T Aero XWD
-Saab 9-3 2.0T T5 Aero
-Saab 9000 2.3T Aero

Kysy purkuosia Saabeihin whatsapp O4O6750414!
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Aprillipäivän tilanne.

Kuva
Tuollainen siitä tuli tuostakin mutkasta. Mahtuu paremmin kun ei ole patteria konehuoneessa...
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Laitoit sitten scanian merkin tuohon.
Onko tuo pata T5.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, tuo juniori on scanian miehiä, niin sehän sen laittoi. Kyllä se on T5, kun eihän seiskalla tee mitään :twisted:

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Pääsiäisen aikaansaannoksia. Patteri pultattiin kontinpohjaan ja piuhat kytkettiin kiinni.

Kuva
Myös konehuoneeseen saatiin kytkennät tehtyä ja nesteet koneeseen. Kone lähti tämän jälkeen myös käyntiin...

Sellainen haaste tuli nyt vastaan, että kun kuskin penkki piti irroittaa tuon akkukaapelin takakonttiin vetämisen takia, niin sen myötä penkin sähköt alkoivat temppuilla. Penkin sähköt kun kytkee kiinni, niin kaikki toimii hienosti, mutta kun penkkiä alkaa pulttaamaan kiinni, niin sähköt lakkaavat toimimasta. Sähköt on testattu, että virrat tulee penkille ja kaikki alkaa taas toimia, kun penkin sähköt irroittaa ja kytkee takaisin... PRKL :evil:

Eski
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ottaako positiivinen johdin runkoon, esim johdin kuoriutunut tai jää johonkin väliin tms...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Onko vararenkaan pultti pohjassa kiinni vai vaan tuossa peltilipareessa? Sehän ei ole kuin pienil hitseillä kiinni niin mahtaako maadoitus riittää...
Laitoitteko pluskaapelin jossain suojaputkessa kulkemaan konttiin?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Pässiäsenä oli aikaa harrastaa, joten ryki saatiin ajoon. Kuskin penkki saatiin lopulta toimimaan, kun käänsi virrat päälle. Sinänsä vähän hämäsi, kun aluksi se penkin säätö toimi ilman virtoja, mutta sitten lakkasi toimimasta ja taas virrat päälllä toimii. Ilmeisesti jälkiasenteisten penkkien kytkennöissä on jotain metkaa, kun se noin toimii... Saatiin pyörät alle ja pukit poistettiin. Olihan siinä monta pikku hommaa vielä ja lopuksi piti ottaa auto liikennekäyttöön, jotta päästiin kojeajolle. Eipä ole tullut uudella koneella ja laatikolla varustettua og-kolkkia vähän aikaan ajettua :twisted:

Jotain pientä viilattavaa jäi vielä, ilmastointiin pitää saada mehua ja koeajolla huomasin, että sisäpuhallin ei toimi. Eipä muuta kuin pyyhkijät ja raikkari irti ja puhallin esille. Jotain kosketushäikkää siellä oli, koska sen piuhoja heiluttamalla puhallin lähti taas pyörimään. Sitähän tuli rassattua ja piuha irroitettua, kun sitä raikkarin kehyksen tiivisteitä piti korjailla... Onneksi ehdin jo pestä rykin, koskaa sitten alkoikin hlvetinmoinen raekuuro, joten piti siirtyä sisätiloihin...

^tuossa akun kuvassa näkyy plussakaapelin suojaputki ja ainakin nyt vaikuttaisi, että tuon varapyörän pultti riittää maadoitukseen, onhan siinä peltilipareessa kuitenkin 4x8mm hitsikohtaa...

Eski
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja aero »

Ettei se penkki nyt vaan toimis kuitenkin just niinkuin pitääkin? Ainakin sellainen mielikuva mulla on, että kuskin penkin kuuluisi näissä toimia ilman virtoja ovi auki ainakin hetken, jotta lyhymmän kuskin jälkeen voi siirtää penkkiä taaksepäin ennenkö istuu autoon, muttei kuitenkaan geneettisesti ihan koska vaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, sekin on mahdollista, mutta apukuskin penkki toimii kuitenkin aina ilman virtojen kääntämistä.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Eipä alkanutkaan kesäauton ajokausi ihan vielä :evil:
Onneksi ttidissä on kitkat alla.

Eski
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Eski kirjoitti:
Ma Huhti 05, 2021 17:13

^tuossa akun kuvassa näkyy plussakaapelin suojaputki ja ainakin nyt vaikuttaisi, että tuon varapyörän pultti riittää maadoitukseen, onhan siinä peltilipareessa kuitenkin 4x8mm hitsikohtaa...

Eski
No hyvä jos nyt toimii. Jostain raadosta lähti tuo lipare irti kun mutteri vähän jumitti ja siinä ainaki oli kovin hepposasti pisteet kiinni.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Iltapäivällä olikin hieman selkeämpi keli ja aamun lumet sulaneet, joten pääsin taas ajelulle. Kävin PCS:llä techittämässä airbagin vikavalon, joka syttyi, kun tuli käännettyä virrat päälle kuskin penkin sähköt irrallaan. Sivubagin koodi siellä techin mukaan oli muistissa. Sellainen pieni haaste ilmeni heti, että startti pitää aika outoa ääntä, joka ei vaikuta kovin terveeltä, mutta tähän asti kone on kuitenkin pyörähtänyt käyntiin. Kävin tankkaamassa rykin, kun viinaa oli tarjolla 1,159e hintaan ja tankkauksen jälkeen startti löi tyhjää, eli eipä lähtenyt käyntiin. Onneksi toisella yrityksellä vaivoin käynnistyi ja sain ajettua rykin kotio. Startti jäi tuohon vaihtokoneesta ja on ilmeisesti tekeytynyt koneen seisokin aikana. Pitänee rassata rykin oman koneen startti paikalleen seuraavaksi...

Eski
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Harmittavaa tuollane.
Ihan varoiks vois tietty kokeilla vetää akun miinus vaikka apukäynnistyskaapelilla johonki toiseenki kohtaan. Eiks tavaransidontalenkeissä ole pultin päät näkyvissä?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tsekkaa ennen startin vaihtoa vielä sähköt. Kun on akun paikkaa siirretty ja kone ollut irti niin ei olisi ihme jos jossain olisikin huono liitos joka aiheuttaa sen että startti ei saa riittävästi virtaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin