OG 9-3 Nürburgring

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Cona »

Komiaa tuloo. Kyllä tolla setupilla varmasti vedetään ton korin elinikä. 8)
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Do88n kuuleri tuli perille ja siinäpä se.

Kuva
Öljykuuleri ei taida mahtua tuon alle, joten pitänee virittää se tuohon yläpuolelle. Kuvassa pilipalin halapa vehje...

Kuva
Eipä noissa paljon ole kokoeroa, mutta tuo uusi mahtuu paikalleen ja vanha jää vinoon.

Kuva
Tukivarretkin alkaa olla asennusta vaille.

Eski
Avatar
Rassyy
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: To Tammi 23, 2020 10:59
Paikkakunta: Järvenpää

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Rassyy »

Eski kirjoitti:
Ma Helmi 22, 2021 20:35
Kuva
Do88n kuuleri tuli perille ja siinäpä se.
Istuuko tuo Do88:n jäähy nätisti paikalleen? Ite kanssa silmäilly tuota samaa omaan vekottimeen :lol:
#8486
-00 9-3 S 2.0t T5 Stage 3
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, kyllä se istuu. Mukana oli myös perusteellinen kuvilla varustettu asennusohje. Do88lta saa klubialennusta koodilla saabclub.fi :twisted:

Eski
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Cona »

Jos toi IC on joku mallikohtainen niin puskurin palkki ei varmaankaan ota kiinni? Itellä on siinä hilkulla... :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Chemical man
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Chemical man »

Komee moottori & loota. Täytyy lukasta läpi koko projekti..
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, tällainen do88-kuuleri tuossa on ja sen pitäisi olla paras ja sopivin kuuleri tähän malliin ->
https://www.do88.fi/fi/artiklar/saab-90 ... dytin.html

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Nyt saatiin pari letkua ja putkea kiinni ja kone käyntiin...

Kuva
Koneeseen laitettiin tällaista rasvaa.

Kuva
Myös tukivarret saatiin paikalleen ja vetarit purettiin ja niihin vaihdettiin uudet rasvat ennen asennusta...

Eski
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Miksi ihmeessä noin jäykkää öljyä? Suositushan on kuumaviskositeetti 30 tai 40.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, eiköhän tuolla rempatun koneen sisäpesun voi tehdä ja pientä sisäänajoa.
Rykihän on kesäauto, joten kyllä tuollainen rata-ajoon sopiva rasva sopii siihen paremmin kuin joku GM:n 5W-litku :D

Eski
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Cona »

Kieltämättä poikkeava viskositeettivalinta. Meinaatkos suorittaa jonkinlaista sisäänajoa?!

Muistatko ulkoa, millä työkalulla veivien pultit aukee?! :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, se taisi olla 13mm piippuhylsy, sellainen 12 kulmainen hylsy. Löytyy pilipalista.

Eiköhän tuohon eka öljynvaihto tehdä hyvin pian, ehkä noin 1000km voisi olla aika sopiva...

Kuva
Nyt saatiin kuulerit paikalleen. Öljykuuleri tuli tuohon, niin riittää tuollainen pienempi kenno :twisted:

Kuva
Tutkin hieman raikkarin/sisäilmanpuhaltimen koteloa, kun epäilen että tuolta tulee vettä hyttiin mattojen alle.

Kuva
Tämän raikkarin kehyksen tiiviste on ainakin ihan kova, joten voi hyvinkin vuotaa sieltä. Olisi helppoa vetää tuo sikamassalla kiinni, mutta sitten puhaltimen vaihto iskee varmasti heti ja tuo pitää saada irti.

Kuva
Pohjaankin tuli vedettyä massaa pintaan..

Eski
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Cona »

Unohdit mainita custom-malliset kennon kannakkeet. Mikäs hän on merkiltään ja paljonko kustansi?! :twisted:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, ne on mittatilaustyönä tehty ja saan niitä tarvittaessa lisää. Hinta lienee aika edullinen :twisted:
Tuohon kennolle tarvitaan 75cm ja 100cm letkut. Pilipalin kennossa on ANL10 lähdöt...

Toisena vaihtoehtona öljycooleriksi oli do88:n slimline, ehkä 420mm kenno olisi ollut sopivin ->
https://www.do88.fi/fi/artiklar/moottor ... index.html
Tuon olisi saanut todnäk vakiocoolerin paikalle alas, kun letkulähdöt on kennon päädyissä. Pilipalin kuuleri laitettiin tuohon ylös siksi, että letkujen kanssa voisi tulla ahdasta, mutta eipä tullut sen tarkemmin tutkittua... Hintakin vaikutti, koska nuo do88;t on noin 200e ja pilipali alle 50e.

Eski
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Minne tulee töötin torvet?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin