OG 9-3 Nürburgring

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja torque »

Emmehän tiedä paljonko nuo Contit rullaaneet, vaan onhan tuo ihan tärkeä toimenpide, ei kumit ilmaisia ole.
Jumppaa autoa tunkilla sorapedillä, hieman tarkkaa puuhaa,
itse laitoin kyllä jotain tukevampaa alustaa tunkille silloin kun vielä oli sorapihatie. Nykyään hieman kiinteämpää alustaa tunkkia rullata.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Nyt rykille tehtiin pieni facelift :twisted:

Kuva
Olihan ryki mukana myös saapistin kannessa...

Eski
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5356
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja VKe »

    Mites Rygissä on otettu haltuun etupään vetely kiihdytyksissä? Meinaan kun varmasti kiihtyy niin varmaan meinaisi vedelläkin :P

    On varmaan laitettu asianmukaiset puslat - oikeasta materiaalista. Onko ehkä myös "klämppi" laitettu avuksi?

    Pitääkö tuollainen ruuvailla kunnon puslien avuksi:
    https://www.abbottsaab.com/product/rack ... b-new-900/ ??
    Sininen Saab 9-3, '99
    Avatar
    Eski
    "Saabisti"
    Viestit: 6437
    Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
    Paikkakunta: Keski-Suomi

    Re: OG 9-3 Nürburgring

    Viesti Kirjoittaja Eski »

    Jep, kyllähän rykissä oli klämppi ja powerflexit jo entisen omistajan jäljiltä. Tuo klämppi on ihan välttämätön varuste kolkkiin, jossa on yli 150hv tehua :twisted:

    Eski
    VKe
    "Hölösuu"
    Viestit: 5356
    Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
    Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

    Re: OG 9-3 Nürburgring

    Viesti Kirjoittaja VKe »

    Kiitokset!

    Noilla lääkkeillä siten mennään täälläkin.
    Sininen Saab 9-3, '99
    Avatar
    Eski
    "Saabisti"
    Viestit: 6437
    Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
    Paikkakunta: Keski-Suomi

    Re: OG 9-3 Nürburgring

    Viesti Kirjoittaja Eski »

    Kuva
    Ryki on talviteloilla loota irrallaan, kun pitäisi saada öljyvuoto korjattua. Kampuran stefan vaihto siis menossa...

    Kuva
    Kuusamosta löytyi rykimiehelle bokserit :twisted:

    Eski
    Avatar
    Eski
    "Saabisti"
    Viestit: 6437
    Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
    Paikkakunta: Keski-Suomi

    Re: OG 9-3 Nürburgring

    Viesti Kirjoittaja Eski »

    Kuva
    Olihan tuo loota jo pari kesää ollut paikallaan, joten hyvähän se oli jo putsata. Nysse on taas paikallaan konehuoneessa...

    Kuva
    Nyt tuli myös tökättyä Strongflexin moottorin tuen uretaanipalikka paikalleen. Tässä sitä sovitettin ensin vanhaan kumitukeen, ennen kuin raiskattiin uusi... Tämähän on siis virallisesti opel-osa, joten saa nähdä miten se käyttäytyy saapissa -> https://www.strongflex.eu/en/polyuretha ... 09564.html
    Avatar
    Eski
    "Saabisti"
    Viestit: 6437
    Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
    Paikkakunta: Keski-Suomi

    Re: OG 9-3 Nürburgring

    Viesti Kirjoittaja Eski »

    Kuva
    Taas on ryki palannut liikennekäyttöön. Tällä kertaa talviseisokki kesti vähän pidempään, koska lootan takasinlaittoa piti vähän harjoitella kytkimen ilmauksen takia ja lopuksi pakoputki vaati hieman fiksausta, ettei liitos vuotaisi. Yksi suora pala piti vaihtaa uuteen ja myös downpipe vaati hieman muokkausta. Oli jäljistä päätellen ottanut hieman öljypohjaan kiinni. Nyt kelikin alkoi paremmin suosia kesäautoilua, kuin viime viikon lumisateet..

    Kuva
    Koneen alaosa näyttää taas aika siistiltä ja todnäk öljyvuoto johtui siitä, että vauhtipyörän pultteihin ei tullut laitettua lukitetta. Seuraavaksi pitäisi tehdä mitata päästöt ja käydä katsastuksessa. Sen takia tuossa kuvassa on vakiovalot paikallaan...

    Pientä huoltoakin tuli taas tehtyä, kuten öljynvaihto, joka tehtiin perusteellisesti öljypohja irroittamalla ja lootaan tuli myös uudet rasvat. Jäähynesteet menivät myös remontissa uusiksi ja tulpat olen aina vaihtanut öljynvaihdon yhteydessä...

    Eski
    Viimeksi muokannut Eski, Su Touko 07, 2023 19:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
    Avatar
    AZP
    "TosiSaabisti"
    Viestit: 13190
    Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
    Paikkakunta: Åboland

    Re: OG 9-3 Nürburgring

    Viesti Kirjoittaja AZP »

    ^komee venho taustalla, onko se menossa kesäksi veteen? :D
    Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
    Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
    Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
    Avatar
    Eski
    "Saabisti"
    Viestit: 6437
    Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
    Paikkakunta: Keski-Suomi

    Re: OG 9-3 Nürburgring

    Viesti Kirjoittaja Eski »

    Eipä ole meidän paatti, mutta tuskin sitä tänä kesänä vielä lasketaan vesille -> https://fi.m.wikipedia.org/wiki/S/S_Lahtis
    Projektista tarkemmin: http://lahtis.fi/entisointi/

    Kuva
    Tässä vielä toinen kuva, jossa paattia näkyy enemmän...

    Eski
    Avatar
    AZP
    "TosiSaabisti"
    Viestit: 13190
    Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
    Paikkakunta: Åboland

    Re: OG 9-3 Nürburgring

    Viesti Kirjoittaja AZP »

    Runko oli jotenkin tutun näköinen, mutta hän onkin täältä päin kotoisin alkujaan :mrgreen:

    Sitkeä purkki, kun on uponnut ja nostettu ainakin kolme kertaa. Tuohon on Sally Albatrossillakin vielä matkaa :mrgreen:

    Toivottavasti porukka saa SS Lahtiksen kuntoon ja taas liikenteeseen. Ja hyvä ajokelejä myös Saabille :D
    Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
    Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
    Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
    Avatar
    Eski
    "Saabisti"
    Viestit: 6437
    Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
    Paikkakunta: Keski-Suomi

    Re: OG 9-3 Nürburgring

    Viesti Kirjoittaja Eski »

    Jep, muistan nähneeni tuon Lahtiksen joskus noin 30 vuotta sitten Jyväskylän satamassa kuiville nostettuna, joten kovin hätäisesti tuo rojekti ei ole edennyt...

    Ryki-projekti eteni taas yhden pykälän, kun kävin PCS:llä päästötestissä. Tällä kertaa häkä vaati kierroksilla hieman katin lämmitystä, mutta lambdan kanssa piti hieroa vähän pitempään, kunnes se lopulta kelpasi. Viime vuonna oli sama juttu ja lambda-anturikin tuli jo uusittua, mutta kuten aiemmin on todettu, niin pienikin vuoto pakoputkessa sotkee päästöt sopivasti...

    Eski
    Avatar
    Eski
    "Saabisti"
    Viestit: 6437
    Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
    Paikkakunta: Keski-Suomi

    Re: OG 9-3 Nürburgring

    Viesti Kirjoittaja Eski »

    Ja nyt on myös leima vuodeksi kunnossa. Pieni huomautus tuli siitä, että pakkivalot ei palaneet, mutta kuten arvata saattaa, niin piuha oli jäänyt lootasta irti.

    Kuva
    Onnistuneen leimauksen kunniaksi käsittelin/pesin rykin aero-penkit Le chat -kissasaippualla tähän tapaan ->
    https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?t ... 1061334087
    Kisusaippua on aivan huippuainetta nahkapenkkien hoitoon...

    Eski
    Avatar
    Eski
    "Saabisti"
    Viestit: 6437
    Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
    Paikkakunta: Keski-Suomi

    Re: OG 9-3 Nürburgring

    Viesti Kirjoittaja Eski »

    Kuva
    Ryki kävi Kemorassa katsomassa Micra cuppia ja eräs paparazzi oli ottanut siitä kuvan :D Tulipa vaihteeksi ajettua vähän pitempi pätkä maantietä ja kulutus oli taas 11 litraa viinaa satasella.

    Kuva
    Ryki on menossa seuraavaksi maalarille, jossa fiksataaan hieman pieniä ruosteenalkuja yms. Takapuskuri ja helmat tuli jo irroitettua valmiiksi...

    Eski
    Cona
    "Hölösuu"
    Viestit: 2844
    Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
    Paikkakunta: Vantaa

    Re: OG 9-3 Nürburgring

    Viesti Kirjoittaja Cona »

    Mitkä noi etuvilkut on, jenkkivilkut?!
    NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
    Vastaa Viestiin