OG 9-3 Nürburgring
Re: OG 9-3 Nürburgring
Komiaa tuloo. Kyllä tolla setupilla varmasti vedetään ton korin elinikä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: OG 9-3 Nürburgring
Do88n kuuleri tuli perille ja siinäpä se.
Öljykuuleri ei taida mahtua tuon alle, joten pitänee virittää se tuohon yläpuolelle. Kuvassa pilipalin halapa vehje...
Eipä noissa paljon ole kokoeroa, mutta tuo uusi mahtuu paikalleen ja vanha jää vinoon.
Tukivarretkin alkaa olla asennusta vaille.
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Istuuko tuo Do88:n jäähy nätisti paikalleen? Ite kanssa silmäilly tuota samaa omaan vekottimeen
#8486
-00 9-3 S 2.0t T5 Stage 3
-00 9-3 S 2.0t T5 Stage 3
Re: OG 9-3 Nürburgring
Jep, kyllä se istuu. Mukana oli myös perusteellinen kuvilla varustettu asennusohje. Do88lta saa klubialennusta koodilla saabclub.fi
Eski
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Jos toi IC on joku mallikohtainen niin puskurin palkki ei varmaankaan ota kiinni? Itellä on siinä hilkulla...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: OG 9-3 Nürburgring
Komee moottori & loota. Täytyy lukasta läpi koko projekti..
Re: OG 9-3 Nürburgring
Jep, tällainen do88-kuuleri tuossa on ja sen pitäisi olla paras ja sopivin kuuleri tähän malliin ->
https://www.do88.fi/fi/artiklar/saab-90 ... dytin.html
Eski
https://www.do88.fi/fi/artiklar/saab-90 ... dytin.html
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Nyt saatiin pari letkua ja putkea kiinni ja kone käyntiin...
Koneeseen laitettiin tällaista rasvaa.
Myös tukivarret saatiin paikalleen ja vetarit purettiin ja niihin vaihdettiin uudet rasvat ennen asennusta...
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Miksi ihmeessä noin jäykkää öljyä? Suositushan on kuumaviskositeetti 30 tai 40.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: OG 9-3 Nürburgring
Jep, eiköhän tuolla rempatun koneen sisäpesun voi tehdä ja pientä sisäänajoa.
Rykihän on kesäauto, joten kyllä tuollainen rata-ajoon sopiva rasva sopii siihen paremmin kuin joku GM:n 5W-litku
Eski
Rykihän on kesäauto, joten kyllä tuollainen rata-ajoon sopiva rasva sopii siihen paremmin kuin joku GM:n 5W-litku
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Kieltämättä poikkeava viskositeettivalinta. Meinaatkos suorittaa jonkinlaista sisäänajoa?!
Muistatko ulkoa, millä työkalulla veivien pultit aukee?!
Muistatko ulkoa, millä työkalulla veivien pultit aukee?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: OG 9-3 Nürburgring
Jep, se taisi olla 13mm piippuhylsy, sellainen 12 kulmainen hylsy. Löytyy pilipalista.
Eiköhän tuohon eka öljynvaihto tehdä hyvin pian, ehkä noin 1000km voisi olla aika sopiva...
Nyt saatiin kuulerit paikalleen. Öljykuuleri tuli tuohon, niin riittää tuollainen pienempi kenno
Tutkin hieman raikkarin/sisäilmanpuhaltimen koteloa, kun epäilen että tuolta tulee vettä hyttiin mattojen alle.
Tämän raikkarin kehyksen tiiviste on ainakin ihan kova, joten voi hyvinkin vuotaa sieltä. Olisi helppoa vetää tuo sikamassalla kiinni, mutta sitten puhaltimen vaihto iskee varmasti heti ja tuo pitää saada irti.
Pohjaankin tuli vedettyä massaa pintaan..
Eski
Eiköhän tuohon eka öljynvaihto tehdä hyvin pian, ehkä noin 1000km voisi olla aika sopiva...
Nyt saatiin kuulerit paikalleen. Öljykuuleri tuli tuohon, niin riittää tuollainen pienempi kenno
Tutkin hieman raikkarin/sisäilmanpuhaltimen koteloa, kun epäilen että tuolta tulee vettä hyttiin mattojen alle.
Tämän raikkarin kehyksen tiiviste on ainakin ihan kova, joten voi hyvinkin vuotaa sieltä. Olisi helppoa vetää tuo sikamassalla kiinni, mutta sitten puhaltimen vaihto iskee varmasti heti ja tuo pitää saada irti.
Pohjaankin tuli vedettyä massaa pintaan..
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Unohdit mainita custom-malliset kennon kannakkeet. Mikäs hän on merkiltään ja paljonko kustansi?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: OG 9-3 Nürburgring
Jep, ne on mittatilaustyönä tehty ja saan niitä tarvittaessa lisää. Hinta lienee aika edullinen
Tuohon kennolle tarvitaan 75cm ja 100cm letkut. Pilipalin kennossa on ANL10 lähdöt...
Toisena vaihtoehtona öljycooleriksi oli do88:n slimline, ehkä 420mm kenno olisi ollut sopivin ->
https://www.do88.fi/fi/artiklar/moottor ... index.html
Tuon olisi saanut todnäk vakiocoolerin paikalle alas, kun letkulähdöt on kennon päädyissä. Pilipalin kuuleri laitettiin tuohon ylös siksi, että letkujen kanssa voisi tulla ahdasta, mutta eipä tullut sen tarkemmin tutkittua... Hintakin vaikutti, koska nuo do88;t on noin 200e ja pilipali alle 50e.
Eski
Tuohon kennolle tarvitaan 75cm ja 100cm letkut. Pilipalin kennossa on ANL10 lähdöt...
Toisena vaihtoehtona öljycooleriksi oli do88:n slimline, ehkä 420mm kenno olisi ollut sopivin ->
https://www.do88.fi/fi/artiklar/moottor ... index.html
Tuon olisi saanut todnäk vakiocoolerin paikalle alas, kun letkulähdöt on kennon päädyissä. Pilipalin kuuleri laitettiin tuohon ylös siksi, että letkujen kanssa voisi tulla ahdasta, mutta eipä tullut sen tarkemmin tutkittua... Hintakin vaikutti, koska nuo do88;t on noin 200e ja pilipali alle 50e.
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Minne tulee töötin torvet?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01