OG 9-3 Nürburgring

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Allekirjoittanut myös kuivatteli tuota superlonia. Puupalikalla kiilasin ylös ja annoin kuivua ajan kanssa. Syy oli ruostunut kumitulpan ympärys, luulisin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Tuo superlonimatto on muistaakseni yhtä palaa kuskin jalkatilasta apukuskin puolelle, että saa purkaa jonkin verran tavaraa pois, jos haluaa sen ehjänä irti...
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Itekin sitä ihmettelin aikani, kunnes totesin puupalikkakiilauksen ainoaksi järkeväksi tavaksi saada se ilmavasti auki.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuivattelin eristemattoa ja vaikuttaisi, että ainakaan kovin runsaasti sinne ei vettä valu. Ehkä vesi on tullut joskus aikaisemmin, jos/kun raitisilmansuodattimen kotelo on jäänyt putsaamatta jolloin vesi tulvinyt ilmanvaihtopöntöstä sisään... Irroitin ja putsasin myös sen raitisilmansuodattimen kehyksen, joka vaikutti olevan kunnossa, mutta melkein tekisi mieli vetää jotain tiivistemassaa alareunaan varmuuden vuoksi.

Tulipa myös huomattua, että kesäautossa kuluvat renkaat epätasaisesti, kun niitä ei tule kausivaihtojen yhteydessä vaihdettua edestä taakse, vaan kiekot pysyvät samoilla paikoilla. Niinpä vaihdoin renkaat edestä taakse ja samalla kokeilin huvikseni miltä ALU88 näyttäisi OG:ssa. En kuitenkaan viitsinyt noita kitkakumeja enempää sovitella, mutta pienemmän ET:n ansiosta nuo uudemmat vanteet näyttää heti paremmalta. Speissereillä tietysti saisi tuon korjattua, mutta nehän on laittomat :twisted:
Kuva

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Haljennut puskuri saatiin korjattua. Ensin halkeamiin ruutattiin reilusti wurthin 2K-liimaa ja vedettiin ruuveilla nippuun ->
Kuva

Sitten tehtiin pinta uusiksi ->
Kuva

Eski
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Millä aineella teitte tuon pinnan uusiksi? Hyvältä näyttää :)
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Pinta tehtiin samalla tavalla kuin alun perinkin, eli mastonin ryppymaalilla -> https://www.tokmanni.fi/ryppymaali-spra ... 2490028916

Maalari tuota maalia tuohon suositteli, kun halusin että tuokin pinta maalataan...

Eski
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5356
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja VKe »

Nonni, priima puskuri. Tuohan on komiampi kuin uutena :D
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, kyllä tuo nyt kelpaa, jos vain pysyy kasassa. Jäi tuohon valon kohdalle tuollainen patti, joten eihän se ihan täydellinen ole. Kyllä tuo kuitenkin ihan asiallinen 20 vuotias liki 400K ajettu ajopeli on :twisted:

Kuva

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Rykin konerojekti on edennyt sen verran, että lohko kävi koneistamolla ja siihen tehtiin tason oikaisu ja porattiin sylinterit uusien +05 mäntien kokoon. Lisäksi kampura kiillotettiin ja tasapainotettiin kytkinasetelman ja vauhtipyörän kera.

Myös jakopään hilut tulivat, kun olivat välillä out of stock oriolla. Hyllystä löytyy myös uudet laakerit ja tiivisteet yms.

Vedin lohkoon punaista pilipalin jarrusatulamaalia, joten seuraavaksi voisi aloittaa kasaamisen...

Kuva
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Jätätkö tasapainoakselit rojuineen paikoilleen? Komeen värinen lohko kyllä!
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, kyllä meinasin jättää. Ihan siistit jakopään osat oli tuossa puretussa 350K ajetussa motissa, joten luulisin että uudet osat kestää rykin loppuajan :twisted:

Eski
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ok, en ole seurannut tätä topiciasi (enkä paljon muitakaan), aattelin vaan kun kirjoitit että jakopään rojut tulivat, niin mietin että tilasitko koko setin jossa tasapainoakselien roinat myös.
Jos ne akselit jättää veke niin voi olla syytä punnituttaa veivit ja männät, ja ehkä kampiakselikin?
Mutta nippuun vaan, tuollaista mosaa on kiva alkaa kokoamaan kun on kaikki puhdasta :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Cona »

Komian näköistä. Miten käsittelit ton lohkon? Mulla projektikone aika rujossa kunnossa ulkoa ja mietin, että miten sitä hieroisi ennen pintakäsittelyä.

Punainen lohko olisi p*rno, mutta itse taidan heittää mustaksi. Jos sitten sytkäkassu olisi se väriläikkä? Tai jos venakopan kanssa heittäytyisi ihan villiksi?! :mrgreen:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja AZP »

Jos kone on palasina niin vie se koneistamoon, jossa on kunnon pesukone. Sitten pintaan vaikka Miranolia, se on mulla ainakin kestänyt Oldsin lohkossa ja kansissa jo 12 vuotta ilman ongelmia. Tikkurilan värikartasta sitten valitsee minkäväristä pornoa pintaan haluaa :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin