OG 9-3 Nürburgring

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Sitä ei ole vielä päätetty, mutta ehkä laitetaan vain yksi torvi tuohon öljyjäähyn viereen... Testattiin ja sehän on kuin tuomas-veturi yhdellä torvella :lol:

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Eipä ollut enää oriolla saatavilla tätä raikkarin kehystä, joten ostin pilipalista tuollaista kumitiivistettä ja vaihdoin sen vanhan kivikovan tilalle. Harkinnassa on vielä, että vedän tuohon etureunaan korin tiivisteainetta, niin eipähän ainakaan tuosta vuoda vesi sisään...

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Nyt on letkut paikallaan. Suodattimenjalkaan laitettiin kaksoisnippa R3/8"UK - M20x1.5. Nipoista piti vielä sorvata siivu pois, ettei ne pohjaa jalkaan...

Kuva
Letkuja pitikin vielä lyhentää, lyhyempi on nyt noin 70cm ja toinen 85cm.

Kuva
PCS ltä löytyi race-jarrunestettä. Uudet teräspunosletkut on tilattu Race.fi -kaupasta. Myös tehostin ja sylinteri on nyt fiksattu...

Eski
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kannattaa muuten sitoa ja kannakoida nuo letkut napakasti sinne. Mallia voi ottaa vaikka ilmastoinnista. Muuten voi huonolla tuurilla käydä klassisesti, että tuo hankaukselle arkana oleva teräspunos menee rikki ja säikeet lävistää letkun pehmeämmän sisäosan dramaattisin seurauksin. Tavanomaisissa hydrauliikkaletkuissa on kuminen ulkopinta juurikin suojaamassa tuota teräspunosta ulkopuoliselta hankaukselta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Cona »

Hienoa, että jaoit patentin, katsotaan mihin itse päädyn aiheen kanssa. :D

Ei kait noi letkut pitäis ihan kauheasti elää, mutta voishan noi jollain kumipidikkeillä niputtaa kiinni vaikka niinkuin tehostimen putket on alapalkissa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Oliko pohjan vanhassa massassa sanomista..?
Oliko kuoriutunut paljonkin, omassa kolkissa on/oli myös tätä vikaa.

Kuva
Mites tuon lämpöeristyksen kanssa..?
Saattaa ottaa konepelti itteensä pidemmissä vedoissa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, eipä ole pelti sulanut toistaiseksi, onneksi löytyy varapelti pahan päivän varalle :twisted:

Pohja oli vielä siisti ja tehdasmassa kiinni. Vähän jossain saumakohdissa oli aavistus pintaruostetta. Eiköhän tuon massan alle vedetty kotelosuoja ainakin vähän hidasta pahinta mätänemistä. Isompaan hiekkapuhalteluun ei nyt ollut saumoja.

Kuva
Nyt myös torvi on löytänyt paikkansa...

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jotain pientä on sentään saatu aikaiseksi...

Kuva
Uusi patteri on hankittu. Tämä tulee varapyöräkoteloon kyljelleen.

Kuva
Klubin myyntipalstalta löytyi sopivasti uusi innovaten seosmittari, kun vanha ei toiminut. Tuohon se olisi tulossa ja valokatkaisin siirretään kojelaudan alapuolelle.

Kuva
Pakoputkeen piti vaihtaa tuo joustopala, joten siinäpä se pilipalin palikka on nyt paikallaan.

Kuva
Nyt myös racen jarruletkuja on viritelty paikalleen.


Eski
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Valojen korkeussäätökatkaisimesta saisi siistin valokatkaisimen sumuvalokatkaisinten alapuolelle. Asentoja olisi toki yksi liikaa mutta sen kanssa voinee elää.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, yksi aika asiallinen ratkaisu on myös tämä mertmin viritys ->
http://netti.nic.fi/~mertmi/Saab_9-3/20 ... lmiina.jpg
Kuva ei näköjään näy upotettuna ja Mikon koko juttu ilman kuvia löytyy tuosta ->
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=178554

Eski
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13167
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja AZP »

tsaarela kirjoitti:
Ma Maalis 15, 2021 15:29
Asentoja olisi toki yksi liikaa mutta sen kanssa voinee elää.
Ei kun just sopivasti:
0 - nolla valoisalle ajalle
1 - parkit hämärälle ajalle
2 - ajovalot pimeälle ajalle
3 - night panel sysipimeään, eli kaikki kerrasta pimeäksi niin voi salaa kruisailla :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Jäikö vanhat jarruletkut talteen. Voisin ottaa malliksi ja teen itselleni uudet samanlaiset.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, etuletkut saatiin vaihdettua, mutta takana letkut on siellä akselin takana, eikä pyöräkotelossa, joten se homma jäi kesken. Olipahan melko vttumainen homma saada ne vanhat etuletkut irti, tuskin oli ikinä vaihdettu. Sikäli takana onkin aika tuoreet letkut, kun ne vaihdettiin PCS:llä, kun jarriputket uusittiin hiljattain ihan kokonaan. Pidän mielessä, kunhan saadaan nekin vaihdettua...

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Nyt saatiin kuulerin putket viriteltyä. Mikään valmis letku ei kelvannut, joten tehtiin motonetin mutkista ja pätkistä tsi-ratkaisu.

Myös jarrinesteet on laitettu ja saatiin myös ilmattua. Olipahan melkoinen pumppaaminen :twisted:

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Pitää kokeilla tuollaisia 25mm spessereitä. Ainakin vakioiden ET49-valsseilla ovat sopivat, mutta ET41 kanssa ehkä liian teinituuninkia :twisted:

Kuva
Innovate on nyt upotettu ja hiilikuitupaneli raiskattu piloille :twisted:

Eski
Vastaa Viestiin