OG 9-3 Nürburgring
Re: OG 9-3 Nürburgring
Akkuteline on poistettu. Juniori oli sitä mieltä, että patteri laitetaan konttiin, jotta saadaan lisätilaa konehuoneeseen.
Samalla tuosta telineen vierestä, kuvassa oikealla puolella, löytyi myös ruostereikä etulokarissa. Kemppiliimausta tiedossa...
Juniori oli myös repinyt rintapellin eristeet mäkeen. Siistimpi yleisilme etenkin tyhjässä konehuoneessa.
Saas nähdä mitä tuo vaikuttaa moottoriäänien sisälle kantautumiseen...
Itse päädyin tähän ratkaisuun, eli vedin etupalkin massalla mustaksi.
Se ei ollut umpiruosteessa, mutta aika epäsiisti, poistin ruosteet etureunasta ja maalasin ennen massausta.
Ei nyt oikein enempää jaksanut tuollaisia palkkeja ruveta entisöimään...
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Onko ne eristeet vain ääntä vai myös lämpöä varten? Tuleeko ilman varpaille kuuma kesäisessä kaupunkiajossa?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: OG 9-3 Nürburgring
Se jää nähtäväksi. Itse en usko, että rintapelti ihan punaisena hehkuu ilman eristettä.
Takaisin sitä alkuperäistä eristettä ei ihan helposti saa, joten täytyy keksiä joku muu ratkaisu, jos tuo osoittautuu aivan sietämättömäksi...
Nyt on akkutelineen pohja ja lokarin ruostereikäkin korjattu.
Eski
Takaisin sitä alkuperäistä eristettä ei ihan helposti saa, joten täytyy keksiä joku muu ratkaisu, jos tuo osoittautuu aivan sietämättömäksi...
Nyt on akkutelineen pohja ja lokarin ruostereikäkin korjattu.
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Ei se varmasti punaisena hehku, mutta jos sillä orggiseristeellä on lämpöeristeen virkaa tai jos meteli lisääntyy ikävästi, niin se korvaava ratkaisu olisi helpointa ja siisteintä keksiä nyt, kun siellä on tilaa tarjolla. Sitten kun konehuone on täytetty, on tulipeltiä vähän pensee eristää.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: OG 9-3 Nürburgring
Jep, niin olisi, mutta on siinä oma hommansa, jos siitä siistin haluaa. Rintapellissä on vieläkin aika monta palikkaa kiinni, vaikka kuvissa näyttää tyhjältä ja tuo uusi hammastankokin tuli jo pultattua kiinni... Konepeltikään ei ole sulanut, vaikka siitäkin on se eriste poistettu. Tuo peltisatsi nosti ahtimen niin ylös, että se matto saattaisi syttyä palamaan.
Saapa nähdä mihin aika ja into piisaa vielä tänä talvena
Eski
Saapa nähdä mihin aika ja into piisaa vielä tänä talvena
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Vko6 aikaansaannoksia->
Läppäkoteloon muutama letku kiinni.
Koneeseen hihnapyörä kiinni 175Nm ja remmi paikalleen.
Juniori fiksasi jarrutehostimen tähän malliin...
Tulipa myös hankittua etuakselille lisää powerflexin puslia ja tllattua do88:lta uusi kuuleri.
Eski
Läppäkoteloon muutama letku kiinni.
Koneeseen hihnapyörä kiinni 175Nm ja remmi paikalleen.
Juniori fiksasi jarrutehostimen tähän malliin...
Tulipa myös hankittua etuakselille lisää powerflexin puslia ja tllattua do88:lta uusi kuuleri.
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Kärsiikö noin siistiä mosaa nostaa keulille likaantumaan?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: OG 9-3 Nürburgring
Jep, kyllä sen sinne kehtaa laittaa ja ajella vain puotasäällä pikitiellä, mutta siksi pitää nyt ikuistaa ja jakaa täällä näitä kuvia, koska eihän sitä enää näe siellä paikallaan
Eski
Eski
-
- "Ruisku"
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ma Helmi 13, 2017 21:09
- Paikkakunta: Paimio
Re: OG 9-3 Nürburgring
Hienoa seurata näin viimeisteltyä ja siistiä rakentelua! Toivottavasti joskus omassa projektissa näyttäisi konehuoneessa samalta. Akkutelineen porasin minäkin irti vähän aikaa sitten siirrettyäni akun takakonttiin, luulin että olen ainoa hörhö joka näin tekee...
Ja nuo vanteet ovat erittäin hienot, sopii turbosaappiin enemmän kuin hyvin, muistuttavat nimittäin jonkin verran turbon siipiä.
Ja nuo vanteet ovat erittäin hienot, sopii turbosaappiin enemmän kuin hyvin, muistuttavat nimittäin jonkin verran turbon siipiä.
Saab 900 '95 2,3
BMW 325D M-sport E91 '07
BMW 320d E46 '04
Alfa Romeo 75 1,6 '89
Ford Thunderbird 3,8 '91
Mitsubishi Colt 1,2 '86
BMW 325D M-sport E91 '07
BMW 320d E46 '04
Alfa Romeo 75 1,6 '89
Ford Thunderbird 3,8 '91
Mitsubishi Colt 1,2 '86
Re: OG 9-3 Nürburgring
Siistiä on.
Koneen takapuolellahan ei ole juuri kuumia kohteita et kai ne eristeet on enempi ollu resonansseja poistamassa.
Koneen takapuolellahan ei ole juuri kuumia kohteita et kai ne eristeet on enempi ollu resonansseja poistamassa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: OG 9-3 Nürburgring
Jep, kiitosta vaan! Eipä tuo akun siirto näissä taida niin yleistä olla, kun en itsekään muista sellaista nähneeni aikaisemmin. Vielä on hieman harkinnassa, että pitäisikö patteri laittaa kyljelleen varapyöräkoteloon vai virittäisikö sen kontin vasempaan takanurkkaan pystyyn jolloin siihen kävisi ihan tavallinen akku. OG900:iin tuli aikanaan laitettua Optima kyljelleen tavaratilan pohjalevyn alle ja tavaratilasta ei menetetty mitään, eikä edes varapyörästä tarvinnut luopua...
Eski
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Tämä on perusongelma, kun alustaa tai konehuonetta viimeistelee. Joku komnentoi aikanaan nähtyään mun kuvia Oldsin koneen ja konehuoneen kunnostuksesta, että mulla on etupellin alla siistimpää kuin heillä keittiössä.
Muutama kuva aiheesta löytyy tuon allekirjoituksen linkin takaa.
13 vuotta ajeluja kesäisin vain poutasäillä ja pikiteillä sekä pieniä huoltohommia konehuoneessa, niin totisesti toivon että kaverin keittiö on nykyisin siistimpi kuin Oldsin konetila
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: OG 9-3 Nürburgring
Tämän päivän saldoa ->
Mastonin hopeisen kilikali-maalin sävy osui aika hyvin kohdalleen, joten sitä tuli vedettyä konehuoneeseen.
Koneeseen pultattiin vauhtipyörä ja Viggen-kykä kiinni.
Sittenpä siihen saatiin tuliterä vaihdeloota paikalleen.
Seuraavaksi pitäisi saada kytkin ilmattua ja sitten kone muljautettua paikalleen yläkautta sujauttamalla...
Eski
Mastonin hopeisen kilikali-maalin sävy osui aika hyvin kohdalleen, joten sitä tuli vedettyä konehuoneeseen.
Koneeseen pultattiin vauhtipyörä ja Viggen-kykä kiinni.
Sittenpä siihen saatiin tuliterä vaihdeloota paikalleen.
Seuraavaksi pitäisi saada kytkin ilmattua ja sitten kone muljautettua paikalleen yläkautta sujauttamalla...
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Sellainen haaste on myös edessä, että pitäisi keksiä millaisen öljynjäähdyttimen tuohon laittaisi. Vanha jäähy on aika rapeassa kunnossa ja sen letkutkin olisivat uusimisen tarpeessa. Sikäli vanhat letkut eivät edes käy nykyiseen pakettiin, koska koneeseen on pultattu uusi öljynsuodattimen jalka (20e oriolta), joka olikin GM900:n osa ja siinä onkin erilaiset lähdöt kuin alkuperäisessä adapterissa...
Helppo ratkaisu olisi tietenkin laittaa uusi orkkisjäähy, mutta siinä on pari ongelmaa: GM900:n jäähyn hinta on 413,83e ja OG9-3:n 446,10e. Lisäksi molemmat ovat out of stock Oriolla, eli niitä ei ole saatavilla. Myös uudet letkut maksavat liki satasen kipale, joten nyt on aika hyvät perusteet siirtyä tarvikeosastolle.
Äkkiseltään löytämäni edullisimmat vaihtoehdot ovat tässä ->
https://shop.speedparts.se/en/prod/univ ... -rows.html
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/tun ... 2000040447
Myös do88:lla on useita eri kokoisia ja hintaisia vaihtoehtoja -> https://www.do88.fi/fi/artiklar/moottor ... index.html
Noihin voisi teettää letkut paikallisessa hydrauliikkapajassa, mutta mikähän olisi paras ja järkevin ratkaisu..?
Eski
Helppo ratkaisu olisi tietenkin laittaa uusi orkkisjäähy, mutta siinä on pari ongelmaa: GM900:n jäähyn hinta on 413,83e ja OG9-3:n 446,10e. Lisäksi molemmat ovat out of stock Oriolla, eli niitä ei ole saatavilla. Myös uudet letkut maksavat liki satasen kipale, joten nyt on aika hyvät perusteet siirtyä tarvikeosastolle.
Äkkiseltään löytämäni edullisimmat vaihtoehdot ovat tässä ->
https://shop.speedparts.se/en/prod/univ ... -rows.html
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/tun ... 2000040447
Myös do88:lla on useita eri kokoisia ja hintaisia vaihtoehtoja -> https://www.do88.fi/fi/artiklar/moottor ... index.html
Noihin voisi teettää letkut paikallisessa hydrauliikkapajassa, mutta mikähän olisi paras ja järkevin ratkaisu..?
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Ei muutakuin vaan letkut teettämään/itse tekemään AN-kamasta, ainakin NG900 suodatinjalassa on ihan M20x1.5 kierteet niin ei tarvitse kuin mittaila miten pitkät letkut haluaa. Oriolla uusi suodatinjalka taitaa olla vieläkin sen about 20e.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.