OG 9-3 Nürburgring

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, se GM900:n jalka on jo paikallaan ja letkut saa helposti teetettyä, mutta tuo jäähyn valinta on vähän epäselvä. Ehkä tuota pilipalin halapaa tekelettä uskaltaisi kokeilla :twisted:

Tässä olisi vielä halvempi ns. orkkis ->
https://webshop-fi.saabparts.com/9000/e ... r-aut-gear

Eski
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Cona »

"Ihanaa", että jollain samoja ongelmia. :mrgreen:

Mulla vuotaa NG900 kenno siitä jäähyn letkulähdöstä ja pakko tehdä asialle jotain. Ongelma on, että kenno on alumiinia ja letkuliitin ilmeisesti mustaa ja käytännössä mahdoton saada liitoksia irti.

Mulla olis tonnarin öljyjäähy, mutta se pitäis tietty laittaa coolerin päälle ja koodaa kiinnitys lattaraudalla tms. Samalla vaivalla menis se tarvikekennokin...

Saakohan sieltä öljynsuodattimen jalasta millään järjellisellä keinolla liitoksia auki tiputtamatta apurunkoa?! :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, olinkin jo aikaisemmin vastannut sinun öljykuuleri-viestiketjuun. Ainakin rykin kenno on siinä kunnossa, että se olisi parempi vaihtaa uuteen, joten en ole edes tutkinut sen letkuliitosten irroittamista. Itse ainakin luulen, että ne letkut saa irti suodattimen jalasta apurunko paikallaan, mutta rykissä tietysti oli purkuvaiheessa hieman erilainen OG9-3:n jalka kuin GM900:ssa...

Eski
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Cona »

Kolkin lähtö on helppo irrottaa, siinähän on vaan se "Clamppi", joka pitää letkuja yhdellä hennolla pultilla. Samassa tilassa pitäis pystyä lenkin tms. kanssa availemaan NG900 letkulähdöt ja äkkiseltään tuntuu mahdottomalta rastilta. Koitin googlailla, että onko joku moista operaatiota tehnyt, mutta en löytänyt kuva/videomateriaalia.

Se on ihan totta, että ei viitsi laittaa vähänkään arveluttavia letkuja tai kennoja laittaa, kun ei tarvitse olla iso vuotokohta, kun pukkaa paineilla koko alustan öljyiseksi. Varsinkaan, kun sen tarvikekennon laittaminen ei ole edes kustannuskysymys.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, siinä GM900:n suodatinjalassa voi olla hieman haastetta. Entä jos sen koko suodatinjalan ruuvaisi irti lohkosta, noihin pultteihin luulisi olevan helpompi päästä käsiksi. Samalla vaihtaa tuon 20e jalan uuteen :D ->
Kuva
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Cona »

Se on totta, että noin vois olla helpompi, öljyt pitäis muutenkin vaihtaa ja uus DP:kin odottais asennusta. Eli pohjamuovit veks ja keula pukeille niin vois saada kohtuudella vaihdettua.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja AZP »

Cona kirjoitti:
Ti Helmi 16, 2021 09:49
Se on ihan totta, että ei viitsi laittaa vähänkään arveluttavia letkuja tai kennoja laittaa, kun ei tarvitse olla iso vuotokohta, kun pukkaa paineilla koko alustan öljyiseksi.
Ei kai se alustan ruostesuojaaminen ajossa niin haittaa, mutta kesken vedätyksen koneesta kadonneista öljyistä olisin huolissani :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Cona »

AZP kirjoitti:
Ti Helmi 16, 2021 12:38
Cona kirjoitti:
Ti Helmi 16, 2021 09:49
Se on ihan totta, että ei viitsi laittaa vähänkään arveluttavia letkuja tai kennoja laittaa, kun ei tarvitse olla iso vuotokohta, kun pukkaa paineilla koko alustan öljyiseksi.
Ei kai se alustan ruostesuojaaminen ajossa niin haittaa, mutta kesken vedätyksen koneesta kadonneista öljyistä olisin huolissani :D
Ei se sinänsä haittaa, mutta vaikka on "tuttu" katsastusmies niin se ei osaa arvostaa noita öljyvuotoja ihan kauheasti.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja TTH »

Cona kirjoitti:
Ti Helmi 16, 2021 09:49
Kolkin lähtö on helppo irrottaa, siinähän on vaan se "Clamppi", joka pitää letkuja yhdellä hennolla pultilla. Samassa tilassa pitäis pystyä lenkin tms. kanssa availemaan NG900 letkulähdöt ja äkkiseltään tuntuu mahdottomalta rastilta. Koitin googlailla, että onko joku moista operaatiota tehnyt, mutta en löytänyt kuva/videomateriaalia.

Se on ihan totta, että ei viitsi laittaa vähänkään arveluttavia letkuja tai kennoja laittaa, kun ei tarvitse olla iso vuotokohta, kun pukkaa paineilla koko alustan öljyiseksi. Varsinkaan, kun sen tarvikekennon laittaminen ei ole edes kustannuskysymys.
Eikös ne voi vanhat letkut pistää poikki ja sopivalla hylsyllä availla pyöränkaaren kautta?
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Cona »

Tuo myös ihan hyvä vinkki. Hylsyllä saa ihan eri lailla voimaa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Nyt saatiin kone pudotettua paikalleen. Kone mahtui yläkautta sisään loota irrallaan ja se pudotettiin niin alas, että lootan sai pultattua paikalleen...

Kuva
Sitten uudet koneentuet kiinni molemmille puolille ja paketti kiinni auton runkoon.

Kuva
Siinäpä se on. Seuraavaksi olisi pari piuhaa ja letkua saatava kiinni...

Eski
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23976
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kaikki muu tehty viimeisen päälle ja sit tuo venakoppa on tuossa kunnossa :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tuo on vain suojakoppa koneen asennuksessa. Tuossa näkyy toinen koppa joka on jo fiksattu valmiiksi ->
Kuva
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23976
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hienoa ..tai siis mint .. :saab: :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tuassiinsa suatiin jottain aekaseks ->

Kuva
Juniori fiksasi apurungon siistiksi.

Kuva
Kallistuksenvakaajaan vaihdettiin uudet powerflexit.

Kuva
Sitten se näksäytettiin paikalleen. Aika siisti 21 vuotias 380K ajettu saapinraaato :twisted:

Kuva
Myös uusi paisari on nyt paikallaan.

Eski
Viimeksi muokannut Eski, Ti Helmi 23, 2021 08:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin