OG 9-3 Nürburgring
Re: OG 9-3 Nürburgring
Jep, se GM900:n jalka on jo paikallaan ja letkut saa helposti teetettyä, mutta tuo jäähyn valinta on vähän epäselvä. Ehkä tuota pilipalin halapaa tekelettä uskaltaisi kokeilla
Tässä olisi vielä halvempi ns. orkkis ->
https://webshop-fi.saabparts.com/9000/e ... r-aut-gear
Eski
Tässä olisi vielä halvempi ns. orkkis ->
https://webshop-fi.saabparts.com/9000/e ... r-aut-gear
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
"Ihanaa", että jollain samoja ongelmia.
Mulla vuotaa NG900 kenno siitä jäähyn letkulähdöstä ja pakko tehdä asialle jotain. Ongelma on, että kenno on alumiinia ja letkuliitin ilmeisesti mustaa ja käytännössä mahdoton saada liitoksia irti.
Mulla olis tonnarin öljyjäähy, mutta se pitäis tietty laittaa coolerin päälle ja koodaa kiinnitys lattaraudalla tms. Samalla vaivalla menis se tarvikekennokin...
Saakohan sieltä öljynsuodattimen jalasta millään järjellisellä keinolla liitoksia auki tiputtamatta apurunkoa?!
Mulla vuotaa NG900 kenno siitä jäähyn letkulähdöstä ja pakko tehdä asialle jotain. Ongelma on, että kenno on alumiinia ja letkuliitin ilmeisesti mustaa ja käytännössä mahdoton saada liitoksia irti.
Mulla olis tonnarin öljyjäähy, mutta se pitäis tietty laittaa coolerin päälle ja koodaa kiinnitys lattaraudalla tms. Samalla vaivalla menis se tarvikekennokin...
Saakohan sieltä öljynsuodattimen jalasta millään järjellisellä keinolla liitoksia auki tiputtamatta apurunkoa?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: OG 9-3 Nürburgring
Jep, olinkin jo aikaisemmin vastannut sinun öljykuuleri-viestiketjuun. Ainakin rykin kenno on siinä kunnossa, että se olisi parempi vaihtaa uuteen, joten en ole edes tutkinut sen letkuliitosten irroittamista. Itse ainakin luulen, että ne letkut saa irti suodattimen jalasta apurunko paikallaan, mutta rykissä tietysti oli purkuvaiheessa hieman erilainen OG9-3:n jalka kuin GM900:ssa...
Eski
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Kolkin lähtö on helppo irrottaa, siinähän on vaan se "Clamppi", joka pitää letkuja yhdellä hennolla pultilla. Samassa tilassa pitäis pystyä lenkin tms. kanssa availemaan NG900 letkulähdöt ja äkkiseltään tuntuu mahdottomalta rastilta. Koitin googlailla, että onko joku moista operaatiota tehnyt, mutta en löytänyt kuva/videomateriaalia.
Se on ihan totta, että ei viitsi laittaa vähänkään arveluttavia letkuja tai kennoja laittaa, kun ei tarvitse olla iso vuotokohta, kun pukkaa paineilla koko alustan öljyiseksi. Varsinkaan, kun sen tarvikekennon laittaminen ei ole edes kustannuskysymys.
Se on ihan totta, että ei viitsi laittaa vähänkään arveluttavia letkuja tai kennoja laittaa, kun ei tarvitse olla iso vuotokohta, kun pukkaa paineilla koko alustan öljyiseksi. Varsinkaan, kun sen tarvikekennon laittaminen ei ole edes kustannuskysymys.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: OG 9-3 Nürburgring
Jep, siinä GM900:n suodatinjalassa voi olla hieman haastetta. Entä jos sen koko suodatinjalan ruuvaisi irti lohkosta, noihin pultteihin luulisi olevan helpompi päästä käsiksi. Samalla vaihtaa tuon 20e jalan uuteen ->
Re: OG 9-3 Nürburgring
Se on totta, että noin vois olla helpompi, öljyt pitäis muutenkin vaihtaa ja uus DP:kin odottais asennusta. Eli pohjamuovit veks ja keula pukeille niin vois saada kohtuudella vaihdettua.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: OG 9-3 Nürburgring
Ei kai se alustan ruostesuojaaminen ajossa niin haittaa, mutta kesken vedätyksen koneesta kadonneista öljyistä olisin huolissani
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: OG 9-3 Nürburgring
Ei se sinänsä haittaa, mutta vaikka on "tuttu" katsastusmies niin se ei osaa arvostaa noita öljyvuotoja ihan kauheasti.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: OG 9-3 Nürburgring
Eikös ne voi vanhat letkut pistää poikki ja sopivalla hylsyllä availla pyöränkaaren kautta?Cona kirjoitti: ↑Ti Helmi 16, 2021 09:49Kolkin lähtö on helppo irrottaa, siinähän on vaan se "Clamppi", joka pitää letkuja yhdellä hennolla pultilla. Samassa tilassa pitäis pystyä lenkin tms. kanssa availemaan NG900 letkulähdöt ja äkkiseltään tuntuu mahdottomalta rastilta. Koitin googlailla, että onko joku moista operaatiota tehnyt, mutta en löytänyt kuva/videomateriaalia.
Se on ihan totta, että ei viitsi laittaa vähänkään arveluttavia letkuja tai kennoja laittaa, kun ei tarvitse olla iso vuotokohta, kun pukkaa paineilla koko alustan öljyiseksi. Varsinkaan, kun sen tarvikekennon laittaminen ei ole edes kustannuskysymys.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: OG 9-3 Nürburgring
Tuo myös ihan hyvä vinkki. Hylsyllä saa ihan eri lailla voimaa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: OG 9-3 Nürburgring
Nyt saatiin kone pudotettua paikalleen. Kone mahtui yläkautta sisään loota irrallaan ja se pudotettiin niin alas, että lootan sai pultattua paikalleen...
Sitten uudet koneentuet kiinni molemmille puolille ja paketti kiinni auton runkoon.
Siinäpä se on. Seuraavaksi olisi pari piuhaa ja letkua saatava kiinni...
Eski
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23976
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: OG 9-3 Nürburgring
kaikki muu tehty viimeisen päälle ja sit tuo venakoppa on tuossa kunnossa
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: OG 9-3 Nürburgring
Tuo on vain suojakoppa koneen asennuksessa. Tuossa näkyy toinen koppa joka on jo fiksattu valmiiksi ->
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23976
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: OG 9-3 Nürburgring
hienoa ..tai siis mint ..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: OG 9-3 Nürburgring
Tuassiinsa suatiin jottain aekaseks ->
Juniori fiksasi apurungon siistiksi.
Kallistuksenvakaajaan vaihdettiin uudet powerflexit.
Sitten se näksäytettiin paikalleen. Aika siisti 21 vuotias 380K ajettu saapinraaato
Myös uusi paisari on nyt paikallaan.
Eski
Juniori fiksasi apurungon siistiksi.
Kallistuksenvakaajaan vaihdettiin uudet powerflexit.
Sitten se näksäytettiin paikalleen. Aika siisti 21 vuotias 380K ajettu saapinraaato
Myös uusi paisari on nyt paikallaan.
Eski
Viimeksi muokannut Eski, Ti Helmi 23, 2021 08:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.