OG 9-3 Nürburgring

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9703
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kakkuun päälle 20kpl NGK:ta :lol:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9928
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mulla kun muutoskatsastin tuon Oldsmobilen isolohkolle, niin syynättiin valunumerot ja stanssaukset kansista, pakosarjoista, lohkosta, imusarjasta jne, mutta mitään ei merkattu otteeseen. Käsittääkseni jostain Trafin arkistoista ne tiedot löytyy, jos joku haluaa myöhemmin tarkistaa mikä kone millä osilla siellä pellin alla pitäisi olla. Nyt on otteessa vain merkintä iskutilavuudesta ja tehosta, eikä otteen perusteella kukaan pysty sanomaan oikein mitään, vaikka vaihtaisin koneen uusiksi.

Ahdettujen kanssa kun ollaan tarkempia, niin luulisi kyllä että ahtimen merkki ja malli olisi otteeseen laitettu, mutta ehkäpä ei sitten sitäkään.

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5664
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, otteessa lukee tehomuutoksen osalta näin:
Moottorin alkuperäinen teho 113kW (nyt suurin nettoteho 173kW). Moottorin suurin teho todettu mittaamalla.
Ahtopaine 0,8bar.

Lisäksi on alustapäivitys, Coolerin koko ja etanolimuutos, mutta ei mitään mainitaa ahtimen vaihdosta. Onpa tuo noinkin kelvannut ja kerran aikaisemmin niitä skannatuja muutoksiin liittyviä dokuja katseltiin koneelta konttorilla.

Tänään ryki sai uudet rasvat koneeseen ja kynttilät pitää vaihtaa seuraavaksi...

Eski

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2813
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Jaa’a. Eipä käynyt kyllä mielen vieressäkään tehdä muutoskatsastusta Femmaan, kun vaihdoin Garrettin Mitsuun. :lol:

Mitenhän muuten tuon Garrett -> Mitsu vaihtokampanjan kanssa? Mahdettiinko marmorilla ohjeistaa tekemään muutoskatsastus?
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5664
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Enpä minäkään muutoskatsastanut entistä 9-5:sta kun aikanaan tein saman GT17->TD04 -päivityksen. Sikäli siinähän ei mitään muutosta tehoissa tapahdu, ellei softaatkin rukata. Aika harvoin näitä ahteja vaihdetaan ilman softaamista, mutta sehän vaatisi aina muutoskatsastuksen. Meidän alunperin 150hv 2.0t aikanaan muutoskatsastettiin täyspaineiseksi Saabin omalla 185hv softalla, joten tuon ahtipäivityksen seurauksena asennettu lievä 250hv viinaviri jäi katsastamatta :twisted:

Eski

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5664
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tulipa tänään vähän puunattua rykiä, eli pesu ja vahaus yms kemikaaleja pintaan. Kyllä tuo ainakin noille kaverin pajan pihassa lojuville vehkeille näyttäisi vielä pärjäävän :twisted:

Kuva

Kävinpä myös tankkaamassa 0,899e hintaista viinaa tankin täyteen...

Eski

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5664
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ostin kaverilta moottorin. Se on ns. pre-aeron vakiopata, eli B204. Konepakettiin sisältyi myös täydellinen johtosarja ja osa apulaitteista yms. Ajatuksena on rempata kone kuntoon, että on ns. varakone valmiina...

Kuva

Päästiin jo vähän purkuhomman alkuun...

Kuva

Eski

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2016
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Cona »

Eli tilaukseen lähtee xxx€ uutta osaa, uudet venajouset jne? :D Ja samalla jos uudet suuttimet ja ahdin..
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

aero
-
Viestit: 6356
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja aero »

...ja sittehän se rakennettu kone on hyvä heittää sinne keulalle ja uutta softaa kehiin, saa sitten rauhassa rakennella taas seuraavan :D
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5664
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kivahan se olisi tehdä kone oikein viimeisen päälle, mutta ehkä putjetti tulee jossain vaiheessa vastaan :D Kävinpä jo hakemassa PCS:ltä uudet lakrut ja tiivisteet, kuten kansipahvi ja imu- ja pakosarja. Jakopään korjaussarjan tarvinnee myös yms. Tässä on vielä harkinnassa miten tuon koneen kanssa edetään, kun rykiin tehtiin kansiremppa ja siinä yhteydessä tuli hankittua mm. tehdasuusi kansi ja venat, joten kansiremonttiin ei nyt välttämättä huvittaisi tehdä uusiksi tuohon noin 350K ajettuun kanteen... Alakerta olisi kuitenkin kiva saada rempattua ja siistittyä öljyinen pata kuntoon ja lohkonkin voisi vetää punaiseksi jne. Pitänee seuraavaksi saada kansi irti ja viedä alakerta konesepälle :twisted:

Sisustan viimeistelyyn olisi tulossa uusi lattiamatto, kun sekin on rikki ja likainen monesta kohdasta, mutta vaatisi penkkien purkua, että tuon saa viritettyä paikalleen... https://webshop-fi.saabparts.com/900-9- ... 003/carpet

Eski

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2016
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Cona »

No eipä sitä paljoa parempaa lähtökohtaa ole kuin irtokone, jota saa rauhassa rakennella.

Itselläni on tallin nurkassa pukissa B234 ja tarkoitus oli laittaa se budjetilla, mutta olen nyt tullut siihen tulokseen, että tehdään nyt kunnolla kaikki kohteet eli uusitaan/käydään läpi kaikki tarpeelliset kohteet. Eurojahan siinä palaa, mutta jos tekee ajan kanssa vähitellen niin ei ehkä tunnu niin pahalta. :facepalm_man:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9703
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Eihän tuo alakerran vaihto mikään temppu ole. Vanhan koneet tuore hattu vaan päälle kun olet saanut kellarin kuntoon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

aero
-
Viestit: 6356
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja aero »

Eski kirjoitti:
Ma Touko 25, 2020 15:58
Sisustan viimeistelyyn olisi tulossa uusi lattiamatto, kun sekin on rikki ja likainen monesta kohdasta, mutta vaatisi penkkien purkua, että tuon saa viritettyä paikalleen... https://webshop-fi.saabparts.com/900-9- ... 003/carpet
Lattiaan roimilla pulteilla pultatut penkit lie hivenen helpompi hidaste kuin erilaiset kynnyskotelot ja konsolit, jotka pitää napsia siististi irti verhoilunastoja kiroten.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5577
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ehkä juu vaihtaa vaa kannen talviseisonnan aikana.

Oliks tää vielä pojan ajossa vai ihan omassa?

Kerranki tummat vanteet näyttää hyvältä :mrgreen:

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5664
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, nyt ryki on ihan omassa käytössä, kun ei enää raaskinut antaa sitä juniorille :twisted:

Nuo valssit tuli auton mukana ja mielessä on käynyt, että pitäisi joskus kokeilla miltä ng:n uudemmat vanteet näyttävät tuossa vehkeessä... ihan hyvin nuo kuitenkin tuohon sopivat ja misukan pilot sport 4:t on sairaan hyvät kumit...

Eski

Vastaa Viestiin