Nyt on nurburinki muutoskatsastettu etanolille. RE85:ta tankissa konttorilla mittasivat pakokaasut näin:
- tyhjäkäynnillä CO%: 0,13, CO2. 13,60, HC ppm: 99 ja 02: 1,45.
- kierroksilla CO% 0,28, CO2: 13,90, HC ppm 70 ja O2. 0,77.
- lambda 1,030
Rek.otteessa lukee nyt näin:
Ajoneuvoon on asennettu alustasarja.
Etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan: edessä 340mm takana 340 mm.
Moottorin alkuperäinen teho 113kW (nyt suurin nettoteho 173kW).
Moottorin suurin teho todettu mittaamalla.
Ahtopaine 0,8bar.
Välijäähdyttimen koko 550x230x65 cm.
Muutettu käyttämään pääosin etanolista koostuvaa polttoainetta.
Vaihdettujen osien määrä yhteensä 4,0%.
Samalla tehdyssä vuosikatsastuksessa tuli huomautus ainostaan sumuvalojen suuntauksesta (liian ylös).
Vakava juttu, mutta onneksi sain silti hyväksytyn tuloksen
Katsastaja kehui, että ihan asiallinen peli 362524 km ajetuksi 18 vuotiaaksi autoksi.
Edellisen omistajan jäljiltä kolkissa on tällaiset mausteet:
B204E, E85
Modified Speedparts sport exhaust manifold
MHI TD04HL-19T#7
550x230x65 intercooler
Bosch EV14 670cc
3bar MAP
Henko 275lph
Ferrita stainless steel 3" downpipe with racecat, 2,5" catback
Innovate LC-1
Viggen clutch
H&R springs
Bilstein shocks
Powerflex bushes
Thicker anti-roll-bar on rear axle
Steering rack clamp
308mm front brakes. EBC GD Series discs, EBC Redstuff pads
Eski