900 turbo 1985

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
SAAB 900 TURBO 16
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
Paikkakunta: Kuusniemi

900 turbo 1985

Viesti Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16 »

Olisi tarkoitus laittaa kuntoon helmi. Autossa on mm sähköset peilit ja ikkunat, ilmastointi,vakionopeudensäädin, kattoikkuna sähköllä tietenkin yms. Ensimmäiseksi olisi tarkoitus kunnostaa sisusta (kattoverhoilu) vaihtaa ovet ja vaihtaa kattoikkuna, korjata kytkin iskarit ja jarrut ja tietty ruosteet. Voit laittaa vinkkiä esimerkiksi miten oven vaihto on helpoin tehdä ja miten sähkö johdot vedetään esim esim. Laita vaikka yksityisviestillä.
Viimeksi muokannut SAAB 900 TURBO 16, Su Joulu 16, 2012 16:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: 900 turbo 1985

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Kuvaa kehiin moisesta helmestä! 8)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 900 turbo 1985

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

helmi to do lista aika pitkä :mrgreen:

ovethan irtoo pultit irti ja ovi on lattialla.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
SAAB 900 TURBO 16
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
Paikkakunta: Kuusniemi

Re: 900 turbo 1985

Viesti Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16 »

nalleolut kirjoitti:helmi to do lista aika pitkä :mrgreen:

ovethan irtoo pultit irti ja ovi on lattialla.


joo kyl kyl mut mites ne johdot menee??
Liikaaa romua
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 900 turbo 1985

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eikös siel oo liittimet lokasuojien sisällä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
SAAB 900 TURBO 16
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
Paikkakunta: Kuusniemi

Re: 900 turbo 1985

Viesti Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16 »

kärkkäinen kirjoitti:Kuvaa kehiin moisesta helmestä! 8)

Täytyypä laittaa on nyt talven seisonnassa ja varmasti menis katastuksesta läpi noinkin, mutta kun haluan auton hyväksi. :saab:
Liikaaa romua
SAAB 900 TURBO 16
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
Paikkakunta: Kuusniemi

Re: 900 turbo 1985

Viesti Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16 »

nalleolut kirjoitti:eikös siel oo liittimet lokasuojien sisällä.


en oo ehtiny kattella, otan ovet SAAB lux mallista
Liikaaa romua
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900 turbo 1985

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

No ovien vaihto jos ei tarvii maalata ja vaihtaa sähkösiä ikkunanostimia ja sähköpeilejä , sekä keskuslukkoa on suht ok. Tosin johtosarjan liittimet on purettava pinneihin saranapuolelta, että tulevat läpiviennistä kun irroitat oven . Neliskanttiset liittimet ei reijästä tule kokonaisena :oops: . Kannattaa merkitä paperille pinni järjestys liittimissä , ettei tarvii kokeilemalla laittaa. Johtosarjojen vaihto oviin taas on melko työläs , pitää purkaa pinnit liittimistä tai katkoa johdot ja tinata paikoillaan. Liittimet kun ei mahdu paikoilleen lasikiskon välistä . Ovien säätö on sitten hieman aikaa vievää ja kaveri oltava . Ovet kun on suht painavat ja tuota säätöä helpottavaa kynnystä ei ole.
Toivottavasti ei ole hirveä savotta peltien osalla . Työlista kun ainakin näyttää pitkälle , vaatii vaan päättäväistä asennetta ja tiloja toteutukseen . Mutta myös aikaa menee , mikäli aikoo tehdä kestävän toteutuksen.
900S(T5.5) M1991(KR)
SAAB 900 TURBO 16
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
Paikkakunta: Kuusniemi

Re: 900 turbo 1985

Viesti Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16 »

Sukellusvene kirjoitti:No ovien vaihto jos ei tarvii maalata ja vaihtaa sähkösiä ikkunanostimia ja sähköpeilejä , sekä keskuslukkoa on suht ok. Tosin johtosarjan liittimet on purettava pinneihin saranapuolelta, että tulevat läpiviennistä kun irroitat oven . Neliskanttiset liittimet ei reijästä tule kokonaisena :oops: . Kannattaa merkitä paperille pinni järjestys liittimissä , ettei tarvii kokeilemalla laittaa. Johtosarjojen vaihto oviin taas on melko työläs , pitää purkaa pinnit liittimistä tai katkoa johdot ja tinata paikoillaan. Liittimet kun ei mahdu paikoilleen lasikiskon välistä . Ovien säätö on sitten hieman aikaa vievää ja kaveri oltava . Ovet kun on suht painavat ja tuota säätöä helpottavaa kynnystä ei ole.
Toivottavasti ei ole hirveä savotta peltien osalla . Työlista kun ainakin näyttää pitkälle , vaatii vaan päättäväistä asennetta ja tiloja toteutukseen . Mutta myös aikaa menee , mikäli aikoo tehdä kestävän toteutuksen.
ainoa mikä puuttuu ovista on peilit. Juu menis katsastuksesta noinkin ilman, että tekisin mitään laitan sitä pikkuhiljaa. Käy laittaa facebuukiin hauks Arttu Väisänen niin näät projektin huom osa pelleistä on jo uusittu!
Liikaaa romua
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: 900 turbo 1985

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Ovien irrottaminen ei sinänsä ole mahdoton homma -kyse on kuitenkin vaan osien ruuvamisesta irti ja takaisin paikoilleen. Mutta itselleni tuotti -ja tuottaa edelleen- tuskaa saada ovet istumaan hyvin. Mun autossa kun konepeltikään ei oikein istu, niin referenssipisteet jää vähiin. Ensin pitäisi siis saada konepelti istumaan täydellisesti, sitten etuovet ja lopuksi takaovet. Saranat ovat mielestäni vähän vaikeat näissä ja säätö ei mielestäni ole yhtä loogista, kuin monissa muissa autoissa.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900 turbo 1985

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Niin ekana kannattaa johdot irroittaa jos irroitat ovia, ettei johdot katkea tai vaurioidu.
Eipä noita pystykeula turboja liikaa ole , joten kannattaa korjata .
Ja jos purat, laita kaikki hyvin talteen ja merkkaa mistä on osat. Säästyy aikaa kasatessa ja ei hukkaannu osat.
Itse mokasin kun en tajunnut laittaa osia hyvään talteen ja kuka niitä siirsi ei sitten hoksannut että mikä oli tarpeellista ja minkä saa heittää romuihin.
Seurauksena kovasti osien etsintää oli .
900S(T5.5) M1991(KR)
SAAB 900 TURBO 16
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
Paikkakunta: Kuusniemi

Re: 900 turbo 1985

Viesti Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16 »

Osasta ovista on rikkoutunut lasinnostimen moottori, senhän vaihtaminen on helppoa eikö se ole jollain pikaliittimellä kiinni (johdot)? Ei pitäisi olla tuskantakana sen vaihto. Ovatko kaikki lasinnostimen moottorit käypiä etu- sekä takaoviin?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 900 turbo 1985

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kuvat ois kivoja.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
SAAB 900 TURBO 16
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
Paikkakunta: Kuusniemi

Re: 900 turbo 1985

Viesti Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16 »

nalleolut kirjoitti:kuvat ois kivoja.


Laita facebookiin hauks Arttu Väisänen ni näät, osa pelleistä on jo vaihdettu!
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 900 turbo 1985

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

aika monta samalla nimellä löytyi ja kaikilla ei ole naamakirjaa..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin