Sivu 1/2

900 turbo 1985

Lähetetty: To Joulu 13, 2012 15:38
Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16
Olisi tarkoitus laittaa kuntoon helmi. Autossa on mm sähköset peilit ja ikkunat, ilmastointi,vakionopeudensäädin, kattoikkuna sähköllä tietenkin yms. Ensimmäiseksi olisi tarkoitus kunnostaa sisusta (kattoverhoilu) vaihtaa ovet ja vaihtaa kattoikkuna, korjata kytkin iskarit ja jarrut ja tietty ruosteet. Voit laittaa vinkkiä esimerkiksi miten oven vaihto on helpoin tehdä ja miten sähkö johdot vedetään esim esim. Laita vaikka yksityisviestillä.

Re: 900 turbo 1985

Lähetetty: To Joulu 13, 2012 18:58
Kirjoittaja kärkkäinen
Kuvaa kehiin moisesta helmestä! 8)

Re: 900 turbo 1985

Lähetetty: To Joulu 13, 2012 19:00
Kirjoittaja nalleolut
helmi to do lista aika pitkä :mrgreen:

ovethan irtoo pultit irti ja ovi on lattialla.

Re: 900 turbo 1985

Lähetetty: To Joulu 13, 2012 19:33
Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16
nalleolut kirjoitti:helmi to do lista aika pitkä :mrgreen:

ovethan irtoo pultit irti ja ovi on lattialla.


joo kyl kyl mut mites ne johdot menee??

Re: 900 turbo 1985

Lähetetty: To Joulu 13, 2012 19:34
Kirjoittaja nalleolut
eikös siel oo liittimet lokasuojien sisällä.

Re: 900 turbo 1985

Lähetetty: To Joulu 13, 2012 19:36
Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16
kärkkäinen kirjoitti:Kuvaa kehiin moisesta helmestä! 8)

Täytyypä laittaa on nyt talven seisonnassa ja varmasti menis katastuksesta läpi noinkin, mutta kun haluan auton hyväksi. :saab:

Re: 900 turbo 1985

Lähetetty: To Joulu 13, 2012 19:38
Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16
nalleolut kirjoitti:eikös siel oo liittimet lokasuojien sisällä.


en oo ehtiny kattella, otan ovet SAAB lux mallista

Re: 900 turbo 1985

Lähetetty: To Joulu 13, 2012 20:11
Kirjoittaja Sukellusvene
No ovien vaihto jos ei tarvii maalata ja vaihtaa sähkösiä ikkunanostimia ja sähköpeilejä , sekä keskuslukkoa on suht ok. Tosin johtosarjan liittimet on purettava pinneihin saranapuolelta, että tulevat läpiviennistä kun irroitat oven . Neliskanttiset liittimet ei reijästä tule kokonaisena :oops: . Kannattaa merkitä paperille pinni järjestys liittimissä , ettei tarvii kokeilemalla laittaa. Johtosarjojen vaihto oviin taas on melko työläs , pitää purkaa pinnit liittimistä tai katkoa johdot ja tinata paikoillaan. Liittimet kun ei mahdu paikoilleen lasikiskon välistä . Ovien säätö on sitten hieman aikaa vievää ja kaveri oltava . Ovet kun on suht painavat ja tuota säätöä helpottavaa kynnystä ei ole.
Toivottavasti ei ole hirveä savotta peltien osalla . Työlista kun ainakin näyttää pitkälle , vaatii vaan päättäväistä asennetta ja tiloja toteutukseen . Mutta myös aikaa menee , mikäli aikoo tehdä kestävän toteutuksen.

Re: 900 turbo 1985

Lähetetty: To Joulu 13, 2012 20:18
Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16
Sukellusvene kirjoitti:No ovien vaihto jos ei tarvii maalata ja vaihtaa sähkösiä ikkunanostimia ja sähköpeilejä , sekä keskuslukkoa on suht ok. Tosin johtosarjan liittimet on purettava pinneihin saranapuolelta, että tulevat läpiviennistä kun irroitat oven . Neliskanttiset liittimet ei reijästä tule kokonaisena :oops: . Kannattaa merkitä paperille pinni järjestys liittimissä , ettei tarvii kokeilemalla laittaa. Johtosarjojen vaihto oviin taas on melko työläs , pitää purkaa pinnit liittimistä tai katkoa johdot ja tinata paikoillaan. Liittimet kun ei mahdu paikoilleen lasikiskon välistä . Ovien säätö on sitten hieman aikaa vievää ja kaveri oltava . Ovet kun on suht painavat ja tuota säätöä helpottavaa kynnystä ei ole.
Toivottavasti ei ole hirveä savotta peltien osalla . Työlista kun ainakin näyttää pitkälle , vaatii vaan päättäväistä asennetta ja tiloja toteutukseen . Mutta myös aikaa menee , mikäli aikoo tehdä kestävän toteutuksen.
ainoa mikä puuttuu ovista on peilit. Juu menis katsastuksesta noinkin ilman, että tekisin mitään laitan sitä pikkuhiljaa. Käy laittaa facebuukiin hauks Arttu Väisänen niin näät projektin huom osa pelleistä on jo uusittu!

Re: 900 turbo 1985

Lähetetty: Pe Joulu 14, 2012 08:41
Kirjoittaja Lahti411
Ovien irrottaminen ei sinänsä ole mahdoton homma -kyse on kuitenkin vaan osien ruuvamisesta irti ja takaisin paikoilleen. Mutta itselleni tuotti -ja tuottaa edelleen- tuskaa saada ovet istumaan hyvin. Mun autossa kun konepeltikään ei oikein istu, niin referenssipisteet jää vähiin. Ensin pitäisi siis saada konepelti istumaan täydellisesti, sitten etuovet ja lopuksi takaovet. Saranat ovat mielestäni vähän vaikeat näissä ja säätö ei mielestäni ole yhtä loogista, kuin monissa muissa autoissa.

Re: 900 turbo 1985

Lähetetty: La Joulu 15, 2012 00:27
Kirjoittaja Sukellusvene
Niin ekana kannattaa johdot irroittaa jos irroitat ovia, ettei johdot katkea tai vaurioidu.
Eipä noita pystykeula turboja liikaa ole , joten kannattaa korjata .
Ja jos purat, laita kaikki hyvin talteen ja merkkaa mistä on osat. Säästyy aikaa kasatessa ja ei hukkaannu osat.
Itse mokasin kun en tajunnut laittaa osia hyvään talteen ja kuka niitä siirsi ei sitten hoksannut että mikä oli tarpeellista ja minkä saa heittää romuihin.
Seurauksena kovasti osien etsintää oli .

Re: 900 turbo 1985

Lähetetty: Su Joulu 16, 2012 15:59
Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16
Osasta ovista on rikkoutunut lasinnostimen moottori, senhän vaihtaminen on helppoa eikö se ole jollain pikaliittimellä kiinni (johdot)? Ei pitäisi olla tuskantakana sen vaihto. Ovatko kaikki lasinnostimen moottorit käypiä etu- sekä takaoviin?

Re: 900 turbo 1985

Lähetetty: Su Joulu 16, 2012 16:08
Kirjoittaja nalleolut
kuvat ois kivoja.

Re: 900 turbo 1985

Lähetetty: Su Joulu 16, 2012 16:53
Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16
nalleolut kirjoitti:kuvat ois kivoja.


Laita facebookiin hauks Arttu Väisänen ni näät, osa pelleistä on jo vaihdettu!

Re: 900 turbo 1985

Lähetetty: Su Joulu 16, 2012 16:58
Kirjoittaja nalleolut
aika monta samalla nimellä löytyi ja kaikilla ei ole naamakirjaa..