OG 9-3 -00 Käyttöauton ehostelua

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Kiurujarvi
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: La Marras 10, 2012 12:53
Paikkakunta: Sodankylä

OG 9-3 -00 Käyttöauton ehostelua

Viesti Kirjoittaja Kiurujarvi »

Tuli tuossa kesällä laitettua tuommonen baas. Vikoja ei ainakaan vielä ole hurjemmin esiintyny muutaku takasivulasin mekanismi pettäny ja valojen ohjausrele temppuilee, eli pikkuvikoja. Nyt ite ajanu autolla noin 10tkm ja täytyy myöntää että lievähkö "sairaus" iskeny. Mutta itseasiaan olia tarkotus nyt ulkoisesti ehostaa autoa ja miksei myös pellin alle jotaki pientä. Tällä hetkellä ei muuta laitettua ku alumiini vannetta molemmille sarjoille ja nyt olis suunnitelmissä projektori sumaria keulalle. Pienen eli opiskelian budjetille sopivia ehotuksia otetaan mielellään vastaan. Kuvia tulee kunhan kerkeän.

Nyt olis katsastuski edessä eli tyypillisiä "vikoja" haluaisin myös tietää. :saab:
Saab OG 9-3 vm.2000 2.0i (turboton)
är.jii
"Viggen"
Viestit: 607
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 17:48
Paikkakunta: Parkano

Re: OG 9-3 -00 Käyttöauton ehostelua

Viesti Kirjoittaja är.jii »

Minkä verran ajettu? Käsijarrun tarkastus ja säätö tarvittaessa, on ollut riittävä toimenpide ainakin meillä :wink:
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
Kiurujarvi
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: La Marras 10, 2012 12:53
Paikkakunta: Sodankylä

Re: OG 9-3 -00 Käyttöauton ehostelua

Viesti Kirjoittaja Kiurujarvi »

Muistaakseni 280tkm mittarissa. ja käsijarru on pari päivää sitten kiristetty. noh saapa nähä mitä katsastusmies sitten sanoo. :D
Saab OG 9-3 vm.2000 2.0i (turboton)
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: OG 9-3 -00 Käyttöauton ehostelua

Viesti Kirjoittaja j-k »

Jos pellin alle rupeat laittamaan jotain niin ihan ensiksi käyt vaihtamassa sen ahdettuun malliin
9-3 2.0t AT -01 stg1
Kiurujarvi
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: La Marras 10, 2012 12:53
Paikkakunta: Sodankylä

Re: OG 9-3 -00 Käyttöauton ehostelua

Viesti Kirjoittaja Kiurujarvi »

tällä hetkellä budjetti ei riitä auton vaihtamiseen mutta mietin että voiko näitä vapareita ohjelmoida mitenkään muutenkuin re85 sopiviksi? nimittäin 300km matkaa lähimmälle re85 asemalle :D
Saab OG 9-3 vm.2000 2.0i (turboton)
Kiurujarvi
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: La Marras 10, 2012 12:53
Paikkakunta: Sodankylä

Re: OG 9-3 -00 Käyttöauton ehostelua

Viesti Kirjoittaja Kiurujarvi »

Kuva
Kuva
Kuva
tuossa nyt olis pari kuvaa näin aluksi.
Saab OG 9-3 vm.2000 2.0i (turboton)
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: OG 9-3 -00 Käyttöauton ehostelua

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Katohan kerpele onhan pyssykylässä muitakin sairaita kuin minä. Olen jopa saattanut nähdäkkin tämän auton. Pitääkö tässä ruveta suunnitelemaan suomen pohjoisimpia potkiaisia
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: OG 9-3 -00 Käyttöauton ehostelua

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Kiurujarvi kirjoitti:tällä hetkellä budjetti ei riitä auton vaihtamiseen mutta mietin että voiko näitä vapareita ohjelmoida mitenkään muutenkuin re85 sopiviksi? nimittäin 300km matkaa lähimmälle re85 asemalle :D
Ei, ainakaan helposti jos vertaa Trionicin säätämiseen, autossasi kun on Motronic ohjausjärjestelmä. Jonkin sortin flexifuel ominaisuuden siihen voi saada asentamalla jonkun näistä ns. etanolimuunnosbokseista, foorumilla oli ketju jossa oli juttua vaparikolkin etanolimuunnoksesta.

EDIT: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=126881

Siinähän se oli muutama rivi alaspäin
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: OG 9-3 -00 Käyttöauton ehostelua

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

j-k kirjoitti:Jos pellin alle rupeat laittamaan jotain niin ihan ensiksi käyt vaihtamassa sen ahdettuun malliin
Kyllähän vaparistakin voi tehdä rakennusprojektin. Laittelee auton nätiksi ja hyvät popit jne.

Puslasavottaa melkeinpä suosittelisin siihen tyyppivikojen hätistelylistalle ensialkuun. Lykkyä projektiin ;-)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kiurujarvi
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: La Marras 10, 2012 12:53
Paikkakunta: Sodankylä

Re: OG 9-3 -00 Käyttöauton ehostelua

Viesti Kirjoittaja Kiurujarvi »

Sabanisti kirjoitti:Katohan kerpele onhan pyssykylässä muitakin sairaita kuin minä. Olen jopa saattanut nähdäkkin tämän auton. Pitääkö tässä ruveta suunnitelemaan suomen pohjoisimpia potkiaisia
No katohan pirua! ei ole kyllä tässä kylässä vielä montaa saban omistajaa tullu vastaan:D joo ja ei ihmekkään jos auton olet nähny ku kylällä on tullu pyörittyä melkein joka päivä.

Taitaa jäädä tuo pellin alle laitteleminen poies ku ei tuosta etanolista meikäläiselle ole yhen mitään hyötyä. ja poppivehkeitäkään en ala kyllä laittamaan ainakaan mitään amis subbari hommia, äänenlaatuun saatan jonkuverran panostaa, mutta tällä hetkellä vielä riittää tuo uusi soitin.

mutta katsellaan jos enskuussa sais tilattua sumarit ja laitettua jopa paikoilleen joskus.
Saab OG 9-3 vm.2000 2.0i (turboton)
Kiurujarvi
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: La Marras 10, 2012 12:53
Paikkakunta: Sodankylä

Re: OG 9-3 -00 Käyttöauton ehostelua

Viesti Kirjoittaja Kiurujarvi »

Nyt on suappi käytetty katsastuksessa ja kehujen saattelemana päästivät takasin liikenteeseen. ruostetta ei löytyny mistään muualta ku jälkiasennus vetokoukusta. puslatki oli kunnossa vaikka se nitinä kylmänä on ihan hirveä. vähän huolimatonki saatto katsastusmies olla ku lisävalojen kilpiteline oli kiinni eikä siitä puhunu mitään eikä pelkääjän turvavyöstä joka ei vedä takaisin sisälle. mutta yllätyin vähän ruosteettomuudesta vaikka auto koko ikänsä onki lapissa ollu. Etuiskarit joiden vaihdosta ei ole tietoa oli muka paremmassa kunnossa kuin 2kk sitten taakse vaihdetut mätönetin iskarit. huoletta saa viiä taas ens katsastukseen! :D
Saab OG 9-3 vm.2000 2.0i (turboton)
Kiurujarvi
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: La Marras 10, 2012 12:53
Paikkakunta: Sodankylä

Re: OG 9-3 -00 Käyttöauton ehostelua

Viesti Kirjoittaja Kiurujarvi »

olipa taas mukava yllätys kun tulin kaupasta. joku vähä älynen peruuttanu suabin keulaan ja vetokoukkuläpi puskurista ja lisävalot tuhannen mutkalla. ja tekijä ei jättäny lappua eikä mitään vaan paennu paikalta. saa nähä mikä/kuka tuon korvaa. kylläpä osaa ärsyttää! :evil:
Saab OG 9-3 vm.2000 2.0i (turboton)
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: OG 9-3 -00 Käyttöauton ehostelua

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Oiskohan kaupan pihalla jonkin näköistä kameravalvontaa? Jos sattuis tapahtuma näkymään siinä.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Kiurujarvi
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: La Marras 10, 2012 12:53
Paikkakunta: Sodankylä

Re: OG 9-3 -00 Käyttöauton ehostelua

Viesti Kirjoittaja Kiurujarvi »

Ajaja saatiin jo tietoon kun onneksi muistin minkä näkönen auto oli etupuolella, kerranki etua pienestä kylästä! Minkä verran kehtais periä kun puskurissa pari noin viiden sentin halkeamaa ja lisävalojen tukiraudat tuhannen mutkalla. vai onko viisainta ottaa toisen osapuolen vakuutuksista?
Saab OG 9-3 vm.2000 2.0i (turboton)
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1522
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: OG 9-3 -00 Käyttöauton ehostelua

Viesti Kirjoittaja ippe »

Tuollainen hieman riippuu vastapuolesta ja siitä sattuuko sopivaa puskuria olemaan helposti saatavilla, itse asioin mieluummin vakuutusyhtiön kanssa, etenkin jos vastapuoli on niin rehellinen että jo kerran pakeni paikalta.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Vastaa Viestiin