Tuli tuossa kesällä laitettua tuommonen baas. Vikoja ei ainakaan vielä ole hurjemmin esiintyny muutaku takasivulasin mekanismi pettäny ja valojen ohjausrele temppuilee, eli pikkuvikoja. Nyt ite ajanu autolla noin 10tkm ja täytyy myöntää että lievähkö "sairaus" iskeny. Mutta itseasiaan olia tarkotus nyt ulkoisesti ehostaa autoa ja miksei myös pellin alle jotaki pientä. Tällä hetkellä ei muuta laitettua ku alumiini vannetta molemmille sarjoille ja nyt olis suunnitelmissä projektori sumaria keulalle. Pienen eli opiskelian budjetille sopivia ehotuksia otetaan mielellään vastaan. Kuvia tulee kunhan kerkeän.
Nyt olis katsastuski edessä eli tyypillisiä "vikoja" haluaisin myös tietää.
tällä hetkellä budjetti ei riitä auton vaihtamiseen mutta mietin että voiko näitä vapareita ohjelmoida mitenkään muutenkuin re85 sopiviksi? nimittäin 300km matkaa lähimmälle re85 asemalle
Katohan kerpele onhan pyssykylässä muitakin sairaita kuin minä. Olen jopa saattanut nähdäkkin tämän auton. Pitääkö tässä ruveta suunnitelemaan suomen pohjoisimpia potkiaisia
Kiurujarvi kirjoitti:tällä hetkellä budjetti ei riitä auton vaihtamiseen mutta mietin että voiko näitä vapareita ohjelmoida mitenkään muutenkuin re85 sopiviksi? nimittäin 300km matkaa lähimmälle re85 asemalle
Ei, ainakaan helposti jos vertaa Trionicin säätämiseen, autossasi kun on Motronic ohjausjärjestelmä. Jonkin sortin flexifuel ominaisuuden siihen voi saada asentamalla jonkun näistä ns. etanolimuunnosbokseista, foorumilla oli ketju jossa oli juttua vaparikolkin etanolimuunnoksesta.
j-k kirjoitti:Jos pellin alle rupeat laittamaan jotain niin ihan ensiksi käyt vaihtamassa sen ahdettuun malliin
Kyllähän vaparistakin voi tehdä rakennusprojektin. Laittelee auton nätiksi ja hyvät popit jne.
Puslasavottaa melkeinpä suosittelisin siihen tyyppivikojen hätistelylistalle ensialkuun. Lykkyä projektiin
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Sabanisti kirjoitti:Katohan kerpele onhan pyssykylässä muitakin sairaita kuin minä. Olen jopa saattanut nähdäkkin tämän auton. Pitääkö tässä ruveta suunnitelemaan suomen pohjoisimpia potkiaisia
No katohan pirua! ei ole kyllä tässä kylässä vielä montaa saban omistajaa tullu vastaan:D joo ja ei ihmekkään jos auton olet nähny ku kylällä on tullu pyörittyä melkein joka päivä.
Taitaa jäädä tuo pellin alle laitteleminen poies ku ei tuosta etanolista meikäläiselle ole yhen mitään hyötyä. ja poppivehkeitäkään en ala kyllä laittamaan ainakaan mitään amis subbari hommia, äänenlaatuun saatan jonkuverran panostaa, mutta tällä hetkellä vielä riittää tuo uusi soitin.
mutta katsellaan jos enskuussa sais tilattua sumarit ja laitettua jopa paikoilleen joskus.
Nyt on suappi käytetty katsastuksessa ja kehujen saattelemana päästivät takasin liikenteeseen. ruostetta ei löytyny mistään muualta ku jälkiasennus vetokoukusta. puslatki oli kunnossa vaikka se nitinä kylmänä on ihan hirveä. vähän huolimatonki saatto katsastusmies olla ku lisävalojen kilpiteline oli kiinni eikä siitä puhunu mitään eikä pelkääjän turvavyöstä joka ei vedä takaisin sisälle. mutta yllätyin vähän ruosteettomuudesta vaikka auto koko ikänsä onki lapissa ollu. Etuiskarit joiden vaihdosta ei ole tietoa oli muka paremmassa kunnossa kuin 2kk sitten taakse vaihdetut mätönetin iskarit. huoletta saa viiä taas ens katsastukseen!
olipa taas mukava yllätys kun tulin kaupasta. joku vähä älynen peruuttanu suabin keulaan ja vetokoukkuläpi puskurista ja lisävalot tuhannen mutkalla. ja tekijä ei jättäny lappua eikä mitään vaan paennu paikalta. saa nähä mikä/kuka tuon korvaa. kylläpä osaa ärsyttää!
Ajaja saatiin jo tietoon kun onneksi muistin minkä näkönen auto oli etupuolella, kerranki etua pienestä kylästä! Minkä verran kehtais periä kun puskurissa pari noin viiden sentin halkeamaa ja lisävalojen tukiraudat tuhannen mutkalla. vai onko viisainta ottaa toisen osapuolen vakuutuksista?
Tuollainen hieman riippuu vastapuolesta ja siitä sattuuko sopivaa puskuria olemaan helposti saatavilla, itse asioin mieluummin vakuutusyhtiön kanssa, etenkin jos vastapuoli on niin rehellinen että jo kerran pakeni paikalta.