900 Turbo Cabriolet -86

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

900 Turbo Cabriolet -86

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Pistetäänpä pienimuotonen topikki pystyyn että saa pikkusiin probleemeihin apuja...

Ostin siis täällä ison meren toisella puolella tuommosen projektin - 10 vuotta seissyt konerikon takia, kori hyvä, katto hyvä, sisusta kuin uus, automaattiloota just ennen kilahdusta rempattu, eikä hintakaan "huimannu".

http://i22.photobucket.com/albums/b304/ ... 3b2700.jpg

Siinäpä se trailerillaan...

Osia sitte matkaan tuosta ja toisesta SPG-mallisesta samanvuotisesta.
http://i22.photobucket.com/albums/b304/ ... d1c400.jpg

Kone piti laittaa tuhannen pil*u päreiksi että sai lootan päältä irti

http://i22.photobucket.com/albums/b304/ ... f44c02.jpg

Eli yks mäntä ihan kappaleiksi, toinenkin kaheksaan osaan ja kolmas halki - sen verran pahasti oli kiinni leikkaillu
http://i22.photobucket.com/albums/b304/ ... ee706e.jpg
Tuossa nyt vaan yks havainnollistava männänkappale

Ostin matkaan 40000 mailia ajetun lohkon mäntineen johon sitten vaihtelin kaikki laakerit (se entinen omistaja oli työkaluseppä entiseltä ammatiltaan niin oli mittaillut kaikki välykset ja suoruudet tehdastoleransseissa oleviksi, sain hienot mittauspöytäkirjatkin) ja nakkelin Elringin tiivisteillä kasaan. Vaihdelootan käytin vaan kierteitten puhdistuksessa ja pesussa lootapajalla (oli Ö-pohjan pultti kierteissä poikki ja yllättävän paljon "mäntää" siellä öljypohjassa - itellä pikkusen vaillinainen työkaluvalikoima täällä mukana kun tuo saatanan sähkö pitää olla erilaista)

Nyt ois tilanne se, että kone ois niitä saatanan alipaineletkuja vaille kasassaan ja odottaa parempia kelejä siirtyäkseen laatikkoineen takaisin kulkineen keulalle.

Kysymys:

Oisko jollakin heittää varmasti toimivaa kytkentäkaaviota noille alipaineletkuille tuolla konehuoneessa?

Tilannehan on se, että imusarjassa on kolme isoa reikää, kaasuläppäkotelossa kolme pientä (4mm letkulle)

Sen verran olen saanut selville, että APC solenoidilta menee letkut turbon paineputkeen (pelkkä L-mutka letkun päässä, ei haarotuksia), turbon turbiinikoteloon ja hukkaportin kellolle.

Kaasuläpältä yks rööri menee virranjakajalle
Kaasuläpältä iso letku tyhjäkäyntiventtiilille ja sen paluu toiseen noista isoista rööreistä imusarjassa

Huohottimelta tulee iso letku (lämmitetty) turbon paineputkeen ja takaiskulla varustettu letku yhteen karviin imusarjassa
saman karvin isompi haara taas mennee bensanpainesäätimelle ja se kolmas taas bypass-venttiilille

Imusarjasta menee isompi letku (sieltä lokasuojanpuolen karvista) jarrutehostajalle

Mutta sitten ois vielä kaks rööriä tyhjänä imusarjassa ja yks kaasuläpällä. Kytkemättä on hiilipönttö (vissiin iso ja pieni letku, mihin kytketään, ei oo enää isoa letkukarvia vapaana imusarjalla joten jotain on perseellään) ja ohjaamoon/raitisilmaläpälle menevät letkut

http://i22.photobucket.com/albums/b304/ ... 5d577c.jpg
Tuommonenki laatikosta löytyy (kakski kappaletta) - vois olla cruisen venttiili (toisaalta lokasuojassa on jo yks samanlainen jossa on sininen korkki ja joka on peilikuva tuosta punakorkkisesta, eli todennäköisesti on joku ahtopainehässäkän anturi ja noita on sitten vaan molemmista autoista)

Tavoitteena on nostella kone paikalleen parin päivän päästä (ois noussu tänään mutta sato vettä, ei jaksanu pukata koria talliin ko ois kastunu...) ja laitella kasaan mahdollisimman pian sen enempää "hiplailematta" ja ajella katto alhaalla ameriikan rannikoita alkukesä. Sitte lähettelen sen Suomeen kaverille sopivalla takaisinostosopimuksella "ryyditettynä".

Eipä tuommoisia ihan liikaa taida pystykeulaisina teitämme koristaa.

PS: Kuvia en voinu suoraan laitella vaan lnkkeinä kun ovat "liian hyviä" enkä viitti sen takia alkaa niitä pienenteleen...
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Tässäpä ois yleiskuva koneesta imusarjan puolelta "nykykunnossaan"

http://i22.photobucket.com/albums/b304/ ... 234ecb.jpg

En tosiaan alkanu mitään viimesen päälle puunaileen tai maalaileen, sen verran että ei nyt semmosta perinteistä saabin öljypaskakerrosta oo missään, tuommonen muille merkeille ominainen ohkanen paskahuntu vaan (antaa sen tehä ite uusilla öljyillä se kaikki ravot tukkiva musta eristekerros tuohon ni näkee ainaki alkuun mistä vuotaa)

Tuola photobucketissa on muutenki kuvia auton nykytilasta, ruostetta ei paljoa ole, kuskin penkin alla vähän ja toisessa vetaritunnelissa. Puskurin nurkan on joku peruuttanu aitaan - on maalijälkiki tallella ja sitä kautta se puskurin korva on sentin sisässä. Maalikaan ei ole rikki joten pullotunkilla vähän suoremmaksi ja uus puskimen kuori paikalleen ni ihan hyvä.

Katto vähä roikkuu kun on irronnu takimmaisen tukiraudan päältä niittauksistaan - aika perseestä kun ei 30 vuotta kestä...
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Emmää noista alipaineletkuista tiä, mutta pystäricabbe on aina yhtä 8) Eikä näytä edes pahalta projektilta :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Viesti Kirjoittaja haffu »

Imusarjalta pitäisi ainakin yksi alipaineletku mennä varaajalle. Muista ei ole sen paremmin tietoa.

Ja oman käsitykseni mukaan tuo punahattuinen osa olisi juurikin cruiseen liittyvä osa. Sopivaa suomenkielistä nimeä en tähän hätään saa päähäni, mutta lontooksi "cruise vacuum switch."

Ja tämän myötä huomasin, että itselläni tulee poikkeavasti PCV:n alipaineletku kaasuläpälle. Tosin eipä ole imusarjassa vapaita paikkojakaan.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

No jos tuo punainen on cruisen nupikka ni mikä on sitte se sininen just samannäkönen mutta peilikuva? kahesta autosta tosiaan osat ni jos kumpiaki on kaks ni luulis että semmonenki tuonne yks kuuluis...

Tänään nostettu patti keulalle. Ei oo enää semmonen mannemersumainen hapitus perse tontissa ja keula ylhäällä...

http://i22.photobucket.com/albums/b304/ ... 581296.jpg
http://i22.photobucket.com/albums/b304/ ... c9353d.jpg
http://i22.photobucket.com/albums/b304/ ... 635be2.jpg

...ja käyty päivällä kattoon harvinaisuuksia
http://i22.photobucket.com/albums/b304/ ... ac6171.jpg

Muutama johto paikalleen (tai no oikeastaan koko saatanan keula moottoria likuunottamatta) ja kilpien hakuun
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Joo-o, eipä sitä taas muistanu, ettei se näitten Syynen suunnittelemien romujen kans koskaan mee niinku normaalisti. Koko päivä tapeltu ojaustehostajan letkujen ja varsinkin niitten "maanmainioitten" Luukaksen jarrujen kans. Ja nyt kun kerta alettiin piruja maalaileen seinille ni varmastihan se on sitte käppäri jumissa kun ne aikanaan ilmaa ja sama paska otetaan sitte uusiksi... Saatana ko joka hommaan saa työkalutki tehä ite. Pitää käydä huomenna osteleen välikoon kiintoavaimia kasa ko ei viitti noita Craftsmanneja alkaa katkoon ja väänteleen että saa yhet saakelin putket kiinniteltyä raidetangolle (tai saahan ne kiinni muttei mahtu kiristään mistään päin ko on eessä rintapelti ja raidetanko ja vaiheloota ja vetoakseli ja kallistuksen vakaaja ja mitämuuta... Ei oo Saabin insonöörillä ihan paras päivä ollut kun on tuohon koneeseen noita vehkeitä vähän kerrassaan lisäillyt mielellä että joo, kyllä tää tänne mahtuu ja näin tästä tulee hyvä)
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Se tuli huomattua omassakin projektissa , että jotkut operaatiot satkussa on työläitä ja saa tehdä työkaluja . Yleensä joku pikkuinen homma vaatii yletöntä purkamista . Yhtenä esimerkkinä vaikka laturin kumipuslien vaihto näihin 16v koneisiin . Tuo pitkä pultti kun ei meinaa mahtua millään pois. Samaa sarjaa luukkujen johdotukset , joita ei helposti saa purettua .
900S(T5.5) M1991(KR)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Viesti Kirjoittaja jus »

Asiat pitää vaan tehdä oikeassa järjestyksessä, ei se mikään OG-satkun tai Saabin erikoisuus ole. Tehostimen letkut ja laturin pitkä pultti laitetaan kun tehostin ja laturi jalkoineen on pöydällä.
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Laittaahan nuo letkut sinne pumpun päähän vaikka unissaan kuka vaan kun se pumppu on sielä paikallaan, mutta laitapa ne raidetangon päähän tulevat, varsinkin se säiliölle menevä. Ei muuten mahdu satavarmasti minkäänlaista kiintoavainta sinne katkomatta. Loppujen lopuksi sitten semmoset 3/8 räikkään tulevat kiintoavainpäät oli työkalu paikallaan.

Helpottais tässä projektissa paljon jos tietäis aina miten mikäkin on joskus ollut, mutta nyt on vaan epämääräinen kasa osia tuolla tallin nurkassa ni väkisinki tulee purkamista... Jos ois tarkalleen tiennyt etukäteen mistä kautta nuokin letkut pitää mennä ni ne ois voinu laittaa paikalleen ko ei ollu vielä kone paikallaan mutta etipä tuoki järjestys jostain... Virallista huoltomanuaaliakaan ei ole tehty kuitenkaan auton kasaamista varten vaan kaikessa oletetaan että ensin puretaan niin tottakai sitten kaikki tietää ilman kuviakin miten se homma on ollut... Ja EPC:ssä on kaikki letkut sillain maagisesti "katkottu" ettei mistään voi vahingossakaan päätellä yhtään mitään.

Mukavia autojahan nuo toimiessaan on, mutta on tuossa pihassakin yks vekotin, missä pienempään konehuoneeseen on ahdettu 2,3 kertaa isompi motti eikä silti ole tuommoisia tilaongelmia vielä tullut vastaan (toki vetotapa vaikuttanee asiaan...)

Mistä sitten tämä vitutuksen purkaus - no tänään makasin auton alla 4 tuntia saaden kiinni automaattilaatikon vaijerin (15min), irroittaen raidetangon (ei oo muuten ihan herkässä lähteen oltuaan paikoillaan 27 vuotta) ja fiilaten hytrauliletkukarojen kierteitä ja asentaen sitten samat osat takaisin käänteisessä järjestyksessä (en huomannut pientä kuljetusvauriota yhdessä saatanan kierteessä niin tokihan se sitte osu paska tuulettimeen)
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Nonih. Sielois nyt pakoputkisto paikallaan, suurin osa koneen johtosarjasta, öljynlauhduttimet sekä koneelle että lootalle ja kaikki muut letkut paitti vesiletkut syylärille ja säiliölle. Koneessa ja lootassa on satsit öljyä (letkuthan ja coolerit sielä on vielä tyhjät) ja startilla pyöritetty paineet ylös.

Eli siis kunhan kerkiää ni lukkopelti paikalleen ja syylärit ja muut sinne ja bensaa koneeseen ni pääsee kokeileen että mille aletaan. Otetaanko siis koko show uusiksi vaiko lyödään alusta nippuun ja konttorille.

Hidastahan tuo on kun ei oo ite purkanu ja se APC-boksin puolelta koneelle tuleva johtosarjan osuus oli ihan haperoa ni joutu korvaileen toisesta koneesta otetuilla aika paljon (ja vielä joutuu kunhan vaan aina näkee mikä tulee minnekki)

Paljonhan siinä sitten vielä jääki kun on kaikki kumiosat alustassa melko lakritsia yms. lähes 30 vuotta vanhassa esiintyvää "ominaisuutta"
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Eipä tuo vielä käyntiin lähteny vaikka kertaalleen konehuone valmiiksi tulikin. Vettä tuli nimittäin pihalle samaa matkaa ko säiliöön kaateli. Huohottimen lämmitys pahiten vuoti ja piti sitte ratkoa ilmastoinnin kompura huis kuikkaan että pääs käsiksi (taitaapa jäädä toistaseksi laittamatta takasin) ja sitte alavesiletkun syylärinpään liitos. Seki tuossa intercoolerillisessa ilmastoidussa muuten by the way ihan kiva purkaa... Noh, merkit kuiten kohillaan että ehkä tämän kanadanreissun jälkeen sitte...
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Pirulainen lähti laakista käymään ilman minkäänlaista valitusta tai valojen vilkuttelua. Keulaki ois kasassa ja valot pelaa (paitti että pari polttimoa pitää uusia). Kaikki nestemäinen kiertää ja näyttäis pysyvän sisässäki (paha tieten vielä sanoa jos vaikka polttaiski jotain ku aika lahjakkaasti käryää kaikki asennusrasva...). Katton laitoin pelaamaan ja ikkunatki noin suunnilleen (kuskin oven ikkunassa säätämistä).

Kuvia tässä ehkä ens viikolla kun alkaa olemaan ajokunto lähellä - siihen ois vielä vaihelootan vaijereitten säätelyä, sisustan kasaus, konepelti ja kuskinpuolen etujarru ja vetoakseli (jostain syystä tulee tuota viivyteltyä tuossa etukäsijarrullisessa mallissa - toisen laittelin jo sinnillä kiroilun saattelemana)

Mutta edelleen mielipide on, että onneksi tuon vehkeen jälkeen Syyneki sitte jo vaihto mallia enemmän eikä vaan lisäilly uutta roinaa vanhan päälle - on oikiasti meleko perseestä tuohon vaihella letkuja (pari vuoti) ynnä muuta ku saa aina purkaa puoli konetta eestä... (samoin tuo keula on semmonen ihana kasattava ku laitoit missä vaan järjestyksessä ni aina on joku pultti sielä perseessä poikittain)

Mutta kylläpä siitä tuleeki nätti tuosta pystäristä avona...
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Mites se olikaan: Jos se näyttää OK:lta ni elä koske...

Eli pohjasta päin katsoen lattia oli hyvä, piti kuitenkin alkaa raapimaan sieltä maton alta niitä bitumeita ni:

http://i22.photobucket.com/albums/b304/ ... 8e2aad.jpg
...ja penkin alla lisää...

ei muutako paikalliseen kioskiin ja 110$:lla ainoa mahdollinen valovirtaMIG kainaloon (ottakaa huomioon, että parempia ei kotitalouskäytössä ilman aggregaattia näillä sähköillä saa)

ja
http://i22.photobucket.com/albums/b304/ ... df360a.jpg
http://i22.photobucket.com/albums/b304/ ... 7c9cf5.jpg
http://i22.photobucket.com/albums/b304/ ... 99ce5c.jpg

Huomenna vielä vetaritunnelin pohja vänkärin puolelle ja sitte katsastusmiehen pakeille (nojoo, penkit ja konepelti puuttuu vieläki)

Se niistä ruosteettomista ameriikan autoista - ei ruostu suolapaskan takia niinku suomessa mutta vänkärin vetaritunneli menee pissapojan vuotamisen takia ja katalysaattorin lämpösuoja kun on paskana ni se sitte palaa tuollalailla ja sitä kautta sitte tulee vesi asustelemaan tuonne kuskinpenkin taakse.

Mikään mestarihitsaajahan minä en ole muutenkaan mutta on se vaan vielä astetta enempi perseestä koittaa räkiä tuommosella ydinjätelankakoneella. Ohuinki lanka pakkaa olla liika paksua että sais järkevästi sulamaan polttamatta puhki. Joutuu sitte tuollain räkimällä tekemään saumaa.

Kyllä se kuiten nyt sen kestää mitä avomallin kesäautossa tartteeki ja sen vetaritunnelin vetelen sitte 1,5mm pellistä ni ei tartte niin sitä puhkipalamista pelätä (nojoo onhan se vanha siinä vieressä ohuempaa mutta luotan siihen, että saan ainaki ison osan saumoista vedettyä vanhoihin kanttauksiin yms. ni ois sitte paksummasti tavaraa - koko pohja uusiksi siis ois tarkotus vedellä...)
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Aina se vaan siirtyy katsurille meno. Ensin itsestäänselvänä pitämäni jarrunesteitten laitto taakse (sylinterit jo kattelin kuntoon) kosahti - ei vaan tuu nestettä takapäähän, imi alipaineella tai polki pedaalia ko hullu. Poljin on ihan jäykkä mutta tosiaan taka ei nestettä heru (jostain siis putki tukossa - ei tuu nestettä vaikka ois putki sylinteristä irti)

Sitte vetaritunnelia hitsatessa tietenki vielä loppu se rakastamani ydinjätelanka kesken (no joo, toimii se paremmin tuon 1,5mm pellin kans mistä teen tuon osuuden)

Kattelee nyt sitte, kelit aika kuumat tehä mitään (+30 ja huomenna kuulemma enemmän) eli jos ottais vaikka aikalisän...
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Huomenna pitäis tulla etujarrusatula postisa.

Se paikalleen ja katsastukseen. Pikkusen meinas harmaita hiuksia aiheuttaa kadonnut bensapumpun sähköistys joka sitte aiheutti laajamittaisempaa kojelaudan purkua. Vika löyty sitte sieltä ylipainekytkimestä joka päästeli virtaa satunnaisesti läpi tai ei (välillä tuli pumpun releelle 12V, välillä 6 ja välillä ei mitään). Ei muutaku hyppylankaa väliin ja toivotaan ettei ahdot piikkaa (no ei, pitää käydä lasti osia hakeen naapuriosavaltiosta kun muutaman metrin on ensin saanu ajeltua - ei viitti jokaista erikseen lähtä...)

Hitsailuahan tuosa oli lopulta aika perkeleesti - ei oo helpoimpia paikkoja tehä hyvin se vetaritunneli ja eipä sinne lattiaankaan semmosta pintakukkasta peltiä paljoa kehdannu jättää.

Katsastuksen jälkeen alkaa sitte mietintä että jaksaako laitella vakionopeussäätimen ja ilmastoinnin paikalleen vaiko jättää konttiin odottamaan sitte suomen helteitä...
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Vastaa Viestiin