JeesJees! Tosiaan tuli sitten tänään haettua 900c vuosimallia 89 ja kilometrejä oli mittarissa Jyväskylään päin lähdettäessä semmoiset 189tkm ja n. 800 km päälle. Nytten kotipihassa ollessa aikaslailla parikymmentä km puuttuu siitä että 190tkm mittarissa (varmaan epäselvästi kirjoitettu ja monen kinttupolun kautta kierrelty )
Satku on kyllä kondiksessa ja siisti sisältä ja ulkoa! Tarkotus ois siistiä sisältä päin tässä kunhan saa ostettua kemikaaleja, eli penkkejä vähän puunailla, mattoja pestä yms. Pientä...
Tässä pikkuhiljaa Ja tosiaan kiitoksia Saba90 ja Kiupst, kun lähditte mukaan! Ja Saba ajo vieläpä satkun Jykylään.
Ikkunat puhtaat ja sai Klubitarran paikoilleen.
Viimeksi muokannut ravitonnari, La Elo 10, 2013 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noniin siistin näkönen peli! Pidä vain alkuperäisenä ja pientä fiksaamista sitä aina keksii, mut auto pitää tehdä vain omaa silmää varten että mielyttää omaa silmää muttei kannata hirveänä laittaa rahaakaan kiinni
Ja Tosiaan alkuvuonna liityin Klubiin ja nytten vasta ruvennu tänne foorumille kirjottelemaan... voi olla hakusessa välillä Mutta siitä se lähtee!
Onko Kokemuksia miten lähtee käyntiin Satkut esim. Tälläsillä keleillä ilman että on ollut lämmityksessä...ei oo piuhaa itellä huomenna kokelemaan ryypyllä!
Tännehän suorastaan tulvii nykyään kaasari-Saabeja. Olin vissiin etuajassa kun reilu pari vuotta sitten ostin omani, silloin tuntui että projektiosiosta löytyy vain kaikenmoisia turbotusprojekteja. Onnea uudelle autolle.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
szwuxi kirjoitti:Noniin siistin näkönen peli! Pidä vain alkuperäisenä ja pientä fiksaamista sitä aina keksii, mut auto pitää tehdä vain omaa silmää varten että mielyttää omaa silmää muttei kannata hirveänä laittaa rahaakaan kiinni
Juu tarkotus pitää pitkälti alkuperäsenä ja pikkuhiljaa jotain pientä : )
Jep, meitä alkaa olla monta. Kyllähän noita sen verran myytiin aikoinaan, että pitäähän niitä jossain edelleen olla. Oli kuitenkin esim. tuon mallivuoden -89 yksi hittiautoista.
Eikun rauhassa räpläilemään vaan ja toivotaan, että pelittää. Omallani en tänäänkään malttanut olla ajelematta, vaan piti nuorempi poitsu käyttää treeneissä Saabilla. No, pyörähtipä ensimmäinen uusi tuhatluku tauluun omassa ajossa.
Ja mitä käynnistyvyyteen tulee, niin sanotaan, että kyllä se käyntiin lähtee vielä kolmessakympissä ilman lämppäriä, mutta kivalta se ei kuulosta. Itsellä, kun tuo on enemmän fiilistelyauto, rajana on -10 ilman lämppäriä, kun ei ole pakko sillä lähteä. Siinä huomaa selvästi rajan, jossa käynnistys alkaa sattua käynnistäjään yhtä paljon kuin autoon. Alkaa vanhemmiten tulla hempeäksi, eikä viitsi rääkätä.
Joskus aikoiaan täräytin erään kaasarisatkuistani käyntiin ilman lämppäriä -26 asteesta, kun oli 5 päivää seissyt odottelemassa paluutani. Öljyinä oli Nesteen halvimmat 10w-30 mineraalit. Täytyy sanoa, että se käynnistys on jäänyt mieleen, sen verran kauan nimittäin kesti, äänestä päätellen, ennenkuin yläkerta sai voitelua. Olin kuulevinani, kuinka lastut vaan lentelivät... Mutta hyvin se pelitti senkin jälkeen vielä pitkän tovin ja edelleen seuraavalla omistajalla.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Samanlainen punainen c -juhlamalli on meillä ollut kohta neljännesvuosisadan eli 8000km ajetusta esittelyautosta tähän päivään. Eipä tuon kanssa ole remonttia tehty. Lämppärin hana ja kannentiiviste. Kulutusoisina tietty niveliä, jarrupaloja jne. Auto on ajettu nyt 211800km. Eihän se raketti ole, mutta oikein luotettava käyttöauto. Totta sekin, että kaasutinmallit ovat katoavaa kansanperinnettä.
kärkkäinen kirjoitti:Tuuhan näyttämään joskus potkuihin niin ihmetellään, itsekin asun jyväskylässä.
Villiveikkaus on että tämä satku tullaan näkemään nyt joka JKL potkuissa!
Sen verta puhkuu intoa nuoren herran Saabi ura. Että ei ihan pienestä syystä taida jäädä potkut väliin!
Eilen just tultiin sopivasti klo 18 auton hakureissulta Palokan ABC:lle, ja sielähän olikin JKL-Saabistia kahvittelemassa. Meillä kun on tapana kahvitella joka sunnuntai jonkinmoisella porukalla vaikka "isommat potkut" onkin aina kuun eka sunnuntai!
Ja tulavana sunnuntainahan onkin sit nämä "isommat" potkut...
EX Saab 9-5 Aero 2007
EX Saab 9-3 2.0T coupè -00, RE 85 Aerolook
Klubin jäsen #5252
kärkkäinen kirjoitti:Tuuhan näyttämään joskus potkuihin niin ihmetellään, itsekin asun jyväskylässä.
Villiveikkaus on että tämä satku tullaan näkemään nyt joka JKL potkuissa!
Sen verta puhkuu intoa nuoren herran Saabi ura. Että ei ihan pienestä syystä taida jäädä potkut väliin!
Eilen just tultiin sopivasti klo 18 auton hakureissulta Palokan ABC:lle, ja sielähän olikin JKL-Saabistia kahvittelemassa. Meillä kun on tapana kahvitella joka sunnuntai jonkinmoisella porukalla vaikka "isommat potkut" onkin aina kuun eka sunnuntai!
Ja tulavana sunnuntainahan onkin sit nämä "isommat" potkut...
Jep, kyllä sitä tällä tulee potkuja varmasti kierreltyä!
Eipä mitiä,hyvinhän sen sai sunnuntai päivän kulumaan näissäkin merkeissä Pääasia ettei tartte enää autoa etsiä ja on ainakin ruostevapaa. Kiitoksia vaan molemmille kun mukaan pyysitte
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Jep, sitä tulee kaasarisatkun kanssa tarvitsemaan.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i #5588