Pystykeulasatkun rakentelua

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
LeKe96
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Tammi 31, 2013 16:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja LeKe96 »

Jep ja jokainen tehköön autostaan millaisen haluaa.
Omaan makuun melkeinpä liikaa noita lisävarusteita. 8O Oma auto jos olisi niin lisäpitkät ja pesurit lähtisivät. Saattaisin jopa syyllistyä sellaiseen pyhäinhäväistykseen että repisin noi teippaukset pois kliinimmän ilmeen nimissä.

Pirun siisti vekotin noinkin ei siinä. :saab:
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja haffu »

Juurikin nuo yksityiskohdat tekevät tästä autosta kokonaisuuden. En muista nähneeni vastaavia teippwjä ennen, mutta juurikin tähän yksilöön ovat erittäin sopivat. Ilman näitä kyseinen auto hukkuisi samanlaisten massaan.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Mvs
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 19:53
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja Mvs »

aero kirjoitti:Eikä mitä, Boschin neliskanttiset lisäpitkät sopii pystärisatkun keulalle kuin nenä päähän - aidointa 80-lukua ja muotoilukin täsmää satkun omien valojen kanssa melko passelisti. Makuja on monia :D.
Vielä kasarimpaa olisi laittaa lisäpitkien tilale michelinukot oranssilla parkkipolttimolla varustettuna :lol:
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Mvs kirjoitti: Vielä kasarimpaa olisi laittaa lisäpitkien tilale michelinukot oranssilla parkkipolttimolla varustettuna :lol:
Joo huikee idis :lol:
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Hetki vierähtänyt taas edellisestä päivityksestä. Eli auto on purettu osiin ja tarkoitus hitsata nyt kunnolla nuo vetaritunnelit, kun viimeksi ruli rätkittyä paikkaa paikan päälle. Peräpäästä ajattelin käyttää koukun poissa ja ottaa siellä olevat ruosteen alut kiinni. Takavalojen ympärykset ja ovien alahelmat olisi myös tarkoitus ottaa kiinni. Ja eikä sitä vielä tiedä mitä kaikkee sitä keksii tälle tehä :) Pari kuvaa tuosta puretusta satkusta.

Kuva
Kuva
Kuva

Takasivulasit nappasin myös pois paikaltaan ja tarkoitus olisi laittaa avattavat takasivulasit tilalle :) Hieman löytyi samalla ruostetta.

Kuva
Kuva

Ja tulihan tuota tehtyä "tuning" maskikin tähän, kun ei ollut muuta tekemistä illalla :lol:

Kuva
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

No josko sitä taas pikkuhiljaa pääsisi taas tämänkin kimppuun. Pari päivää taas menny, ettei ole saanu mitään aikaiseksi tälle, kun pitäny autella kavereita ja katella tuota autotallin patteria, kun laskenu vedet lattialle. Uuden patterin joutuu hommaamaan. Vaan siitä ei nyt sen enempää.

Tuli tuossa illasta laiteltua nuita takavaloja sen verran, että nyt näkyy valoa myös sivuille. Aluksi meinasin, että teen vaan reijän uudelle polttimolle vaan sitten keksin, että entäs, jos kokeilis kolvilla leikata sen väliseinän auki. No kaasukolviin vaan sellainen kärki jota en ollut aikaisemmin käyttänyt ja päätä taivuttamaan hieman koukun tyyliseksi. Sit polttimonreijästä kolvi sisään ja sulattamaan seinään "ovea". Taltalla sitten se pala pois ja nyt näkyy valo läpi :) Ehkä olisi kirkkaammin palanu, jos olis oman polttimon pistäny tuolle, mutta hyvältä näyttää mielestäni näinkin.

Kuva
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Nyt on hieman aloitettu apparinpuolen nurkan puukotusta. Heti näkee, että oli ehkä syytäkin rueta tekemään nämä paremmin. Hieman hidasta ollut nyt tämän parissa tämä tekeminen, mutta josko se siitä alkais taas luonnistua. Siinäpä yksi kuva tuosta vaiheessa olevasta nurkasta.

Kuva
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Taas jotain pientä lisäystä tänne. Eilen tuli leikeltyä "hieman" lisää tuota apparinpuolen vetaritunnelia. Tarkotus siis tehdä kunnon paloista nuo alueet uusiksi, niin kestää toivonmukaan hieman paremmin. Oli sitä tuo alaosa näköjään joskus jonkun toimesta korjattu ja hyvin oli kylä korjattukkin. Riitti, että ajoi rälläkällä sivut auki ja pamautti parikertaa vasaralla sitä vetaritunnelin pohjapeltiä, niin tippu nätisti se pala lattialle :lol: Vaan siinäpä pari kuvatusta.

Kuva
Kuva

Lisäksi tuli maalattua nuo etuvilkkujen umpiot uudelleen kromimaalilla. Vänkärinpuolella oli entinen pinta melko tummunu. Samalla tuli sitten kuskin puolikin maalattua, niin eipähän näytä erisävyisiltä sitten paikallaan ollessaa, niin kuin ennen näytti :)
Tänään olisi tarkoitus maalata mustaksi nuo reunat nuista kun toisessa vilkussa se oli harmaa ja toisessa vielä harmaampi.

Kuva
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23999
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

onneksi korjauspalaa vielä saatavilla ni ei tarvii ratsupaikkoja askarrella.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

No se on kieltämättä hyvä, vaan tämmösenä köyhänä sällinä pitää varmaan tehdä "metritavarasta" tähänkin nuo paikat, kuten piti tuohon supersämpyläänkin tehä. Aikaahan sitä säästäis kivasti, jos olis tuota rahaa enempi.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
mooritz
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 15:49
Paikkakunta: Varkaus

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja mooritz »

Ei taida enää joka kioskilla olla korjauspalojakaan?
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

No eipä kyllä taida olla. Hieman ollu taas jäässä tämä projekti, kun kaikkee muuta askaretta tullee koko ajan eteen. Ja unohtu muuten käyvä mooritzin luona näyttämässä tätä, vaikka oli tarkotus kesän aikana siellä päin kävästä :oops:
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
mooritz
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 15:49
Paikkakunta: Varkaus

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja mooritz »

Niinpä ei oo miestä näkynyt vaikka Saabit vaan lisääntyy.
Mistä noita vetarintunnelin korjauspaloja muka saa?
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5260
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Motonetissa näkyy vielä jotain korjauspaloja olevan. Ja autotarvikeliikkeistäkin kannattaa käydä kyselemässä, esim. Iisalmen Autoala on hyvin jaksanut etsiä harvinaisempiakin peltiosia eri tukkureilta.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23999
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Klokkerholm vai miten se kirjoitetaan. ainakin apt lupas toimitttaa.
Vastaa Viestiin