Pystykeulasatkun rakentelua

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Joo taitaa tuota jonkin verran tulla ajeltua tuolla kun työkaverikin sanoi, että lähes aina kun hän käy keskustassa ajelemassa niin tulee Saab vastaan :lol:
Vaan tuli ostettua tuolta motonetista se kasettiadapterikin josta lähtee semonen aux johto. Nyt saa kuunneltua puhelimenkin kautta musiikkia :D Melko käytännöllinen kasettisoitin kun saa lähes kaikki nuo nykypäivän soittimien ominaisuudet :) Ulkomailta sais näköjään tilattua myös semmosen bluetooth kasetinkin :lol: Ainakin tuossa aux kasetissa on parempi äänenlaatu kuin niissä fm-lähettimissä :wink:
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Noniin pientä edistystä noiden sähköikkunoidenkin kanssa :) Lauantaina tuli purettua puolet auton sisustasta kun ajattelin vetää sitten samalla cd-vaihtajan johdon auton verhoilun alle. Samalla tuli vaihdettua rca-johtokin uuteen kun entisestä oli katkennut se tappi vahvistimen sisään :( Nyt olisi sähköikkunoiden johdot vedetty valmiiksi ja autokin jo sunnuntaina kasattu. Pitää kattoo joku päivä millon jaksais vaihella ne hissimekanismit niihin sähköversioihin :) Helpottaa ainakin niiden mekanismien laittoo kun on nuo johdot ja napitkin valmiina. Nappuloihin pitää ostaa vaan uudet polttimot kun näky kummassakin olevan ne pimeenä. Vaan kohta saa sanoa hyvästit veivaamiselle :wink:
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
jara
"Viggen"
Viestit: 652
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja jara »

Komiaa katsottavaa tämä projekti! :D Tarkemmin kun autoa nyt ensi kertaa katsoin, näyttää aikas tutulta raitoineen ja luukkuineen, lieköhän ollut naapurilla joitakin vuosia sitten vaimon käyttiksenä? Jos on Leppävirralla ollut niin varmaan sama auto! Ja on sitten muuten hyvin ainakin tuolloin pidetty!
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

jara kirjoitti:Jos on Leppävirralla ollut niin varmaan sama auto! Ja on sitten muuten hyvin ainakin tuolloin pidetty!
Joo leppävirraltahan tämä on haettu :D Päälisinpäin oli kyllä siistissä kunnossa vaan kyllähän tuossa sitten kun alkoi purkamaan tätä niin koritöitä oli melko paljon edessä :( Puolitoista kuukautta menikin hitsuuhommissa, mutta mielestäni kanaatti :D Katunu en ole kyllä päivääkään, että ostin tämän :D

Toki juttusillekkin saa tulla, jos näkyy joskus liikenteessä ja on mahdollista tulla rupattelemaan niin ei muutakuin tervetuloa! :wink:
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
jara
"Viggen"
Viestit: 652
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja jara »

Näin se muisti pelaa! Oispa muisti koulussa toiminut aikoinaan yhtä hyvin... :mrgreen:
Jos joskus ajelet ja näen sinut saapin kanssa, niin varmasti tulen hihasta nykimään ja kuolaamaan autosi konepellille! :wink: Putsaan toki kuolat pois herrasmiehenä :lol:
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Joo todellakin saa tulla nykimään hihasta ja kannattaakin jos on vaan mahdollista :wink:
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Nonii nyt ois sähköikkunatkin sitten asennettu paikalleen 8) Hyvin tuntuvat toimivan. Kuskin ikkunassa tuntuu se spiraalin mallinen jousi hieman ääntävän välillä, mutta sekin on jo hieman hiljentynyt. Eipä se nariseva ääni tunnu toimintaan vaikuttavan mitenkään. Ainoa miinus on kuitenkin ne veivien jättämät reijät, mutta onneksi löyty jotkut peitelätkät niiden päälle :roll: Pitää katella josko niihin ovipahvien "syvennyksiin" tekis jotkut levyt ja verhoilis ne sitten sisustaan sopivalla sävyllä.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Joo eilen tuli tutkittua noita penkinlämmittimiä ja selvis vikakin miks ei ole toiminu. Apukuskinpuolella oli ainoastaan termostaatin toisesta liittimestä johto poikki. Tuli samalla mitattua lämmitys elementit, että toimivat. Termostaattikin tuntui toimivan :) Kuskinpuolella oli myös termostaatista toinen johto poikki, mutta niin tuntuu olevan se lämmitys elementtikin istuimesta jostain kohtaa poikki :? Selkänojassa se tuntui olevan ehjä. En jaksanu rueta sen tarkemmin ettimään kuskin penkistä sitä katkennutta kohtaa vaan löin sen penkin kasaan ja autoon kiinni. Pittää joskus katella tarkemmin mistä se on poikki tai kattoo laittaako siihen toisen penkin ja vaihtaa vaan istuinpäällisen siihen. Eipä nuo lämmittimet välttämättömiä ole vaan oishan se kiva kun kerta sellaset on niin voishan ne toimiakkin... :roll:

Siinä kuva apukuskinpenkin termostaatista
Kuva
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Pitäis tuossa rueta vaihtamaan tuota vasemman puolen etupyöränlaakeria. Tuntuu vähän ääntävän. Vaan muuten on kyllä pelannu mainiosti 8) Ensi viikolla voisi sitten rueta kattelemaan ja muutenki keskittymään siihen korisarjan kaarilevikkeisiin ja takapuskurin palikoihin. Vielä kun on näitä hyviä kelejäkin :) On ollu tuossa muuta tekemistä niin ovat vielä vähän vaiheessa :lol: Mutta siitä se pikkuhiljaa aina etenee :)

Vaan laitetaan siitä semmonen yksinäinen fiilistelykuva alkusyksyn kunniaksi 8)
Kuva
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Näyttääpä 2d:nkin peräpää komealta mustilla takavaloilla korisarjaan yhdistettynä. :D Mitenkään tietenkään ko. korimallia muuten moittimatta... :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Kiitosta vaan! :)

Näyttäis menevän sitten astetta vaikeemmaks tuo laakerin vaihto :? Ei meinaa lähtee jarrusatulasta se alempi pultti millään irti. Joutuu varmaan ottamaan koko paketin autosta irti ja hitsaamaan jonkin mutterin siihen muljoutuneeseen pulttiin :( No kattoo sitä sitte jollakin aikaa mitä sen kanssa sitte tekkee :) Kylläpä se varmaan kestää sen huomisen vehmersalmen reissun kun kerta kesäkuusta asti jo hieman ääntänyt :)
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Nyt on sitten tätäkin tullu kokkeiltua ajaa re85:lla :) Tuli toissapäivänä tankattua eka kertaa tuota kun huomasin, että tänne iisalmeenkin on tullut tämmönen tankkauspiste :) Eka sekotus oli, että 1/4 polttoaineesta oli tuota 85 ja loput 3/4 sitten sitä 98. En huomannut mitään eroa joten tankkasin sitten eilen hieman lisää ja sitten hieman yli puolet polttoaineesta oli 85. Sitten alkoi jo tuntua hieman tahmivalta tuo meno alle 2000 kierroksilla, vaan täysryypyllä kyllä veti kuin unelma :D Vetää varmaan seokset hieman laihalle, joten tankkasin suunnilleen saman verran 98 kuin mitä olin lisänny sitä 85:sta. Nyt toimii taas ihan normaalisti :) Kylmäkäynnistyksessä en huomannu mitään eroa johtunee varmaan siitä kun on kaasarikonneella niin lähtee ryypyllä hyvin käyntiin. Pitäis varmaan laittaa isommat suuttimet niin toimis paremmin tuolla 85:lla, vaan toisaaltaan sama tankata kumpaakin suunnilleen samanverran niin näkyy toimivan ihan normaalisti ja silti säästää rahaa :lol:
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Päivitelläänpäs tätäkin projektia välillä :) Mitään ihmeellistä ei ole saatu aikaan nyt tämän parissa mitä nyt takalasi toissa viikonloppuna sai uuden takalasitarran ja kalvon ikkunaan. Loput korisarjan osatkin on jo pohjamaalissa ja odottelevat pintamaalia. Pakoputkee täytyisi joku päivä tuossa rueta muokkaamaan, että saa sen takapuskurin jatkeen istumaan :)
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Missä alkoi etanolin myynti Iisalmessa? Itsekin sitä toiseen satkuun tulee tankkailtua. Suhteena pitänyt maksimissaan 50/50. Sen jälkeen alkaa mutu-tuntumalta tehot hiipumaan ja kulutus kasvamaan liikaa ollakseen enää kannattavaa.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Siitä prisman uudesta tankkauspisteestähän sitä saa :) Itellä sama homma tuon lantrauksen kanssa. Jos alkaa olla yli puolet etanolia niin alkaa meno tahmia hieman vaan täysryypyllä kyllä liikkuu hyvin. Kulutus vaan hyppää sen verran, että kannattavuus ajella heikkenee. Ite on tullu ajeltua sellasella n.1/3 seoksella jossa se 1/3 on sitä etanolia ja 2/3 e98:sia :) Sillä lantringilla liikkuu vielä ihan hyvin ja kulutuskaan ei nyt hirveesti vielä nouse, että on vielä kannattavaa ajellakkin :)
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Vastaa Viestiin