Pystykeulasatkun rakentelua

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja haffu » Pe Kesä 07, 2013 12:43

Ja itse kyllä kehoitan laittamaan ne valonpesimet sinne. Vähäkin sellainen keli, että kura lentää niin nuo pystärin umpiot ovat aika nopeasti ummessa.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
9000 CSE 2.3T -98 Käyttöpirssi.
900"C" T16 2d -88
BMW E36 328i Touring -97 + Honda CBR600F -05

Avatar
pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » Pe Kesä 07, 2013 14:44

Joo onhan ne valonpesimet tulossakin takasin kuten aikaisemmin taisin jo mainita, että antaa olla tuollein kunnes saa laitettua sen toisenkin pesimen kuntoon ja pistää sitten paikoilleen. Eihän niiden purkamisessa ja mekanismien herkistelyssä olisi muuten mitään järkeä ollut. Pitäis vaan eka käydä purkamassa sitä toista Saabia.
ristos kirjoitti:Ihan oikeasti, eihän tuollainen ratti 900 Saabiin kuulu. Katteleppas oman Saabisi aikakauden esitettä ja siinä olevia alkuperäisiä lisätarvikkeita. Siellä on esillä Saabiin oikea ratti! :D
Niin oishan se alkuperäinen aina alkuperäinen, mutta eipä tuota raski toista rattia tuohon enää ostaa ja kyllä tuo ainakin minun mielestäni käy tuohon autoon. Kiitos kuitenkin mielipiteestäsi :)
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

Avatar
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 707
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen » Pe Kesä 07, 2013 17:25

Törkeen nättiä.... omasta mielestä ratti passaa justiinsa. :)
"Mies voi jättää saabin mutta saab ei miestä."
Noppa vuosimallia 85

duuduu
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja duuduu » Pe Kesä 07, 2013 21:32

kärkkäinen kirjoitti:Törkeen nättiä.... omasta mielestä ratti passaa justiinsa. :)
Tärkeintähän on, että ratti näyttää kuuluvan samaan ikäluokkaan ja tyyliin kuin autokin, eikö?. Ja tämä ratti juuri on sitä
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05

mooritz
"Aero"
Viestit: 423
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 15:49
Paikkakunta: Varkaus

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja mooritz » La Kesä 08, 2013 06:46

Tuo ratti on likipitäen kuin aito nardin Saab varaosanumerolla oleva.
aito nardinratti saab-varaosanumerolla

Avatar
pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » La Kesä 08, 2013 11:39

Kiitos kehuista!
duuduu kirjoitti: Tärkeintähän on, että ratti näyttää kuuluvan samaan ikäluokkaan ja tyyliin kuin autokin, eikö?. Ja tämä ratti juuri on sitä
Samaa mieltä. Ei tuohon oikein mitkään nykyajan tarvikeratit välttämättä istuisi noin hyvin. Taitaa vaan olla tämä ratti hommakin mielipide kysymys niin kuin esim nuo vanteet. Toiset ostaa mielestään hyvännäköset tarvikevanteet ja toisille kelpaa vain alkuperäisvanteet. Mutta itsellehän näitä pääsääntöisesti rakennellaan eikä kaikkien mielipiteitä voi miellyttää. Toki se on kiva kuulla toisten eriävätkin mielipiteet :D

Vaan asiasta seuraavaan. Tuli eilen käytettyä huvikseen noita korisarjan osia paikoillaan 8) Tosin sähköteipillä kiinni, mutta saapahan jotain osviittaa tulevasta kuosista. Pitäis vaan saada ensin ne lasikuitu kopiot noista kaarista ja etu- ja takapuskurista tehtyä. Noita alkuperäisiä kaaria kun ei kehtaa lähteä leikkelemään, jos sattuu menemään pilalle ja etupuskurikin on muutamasta kohti jo halki kunnolla. Ja kyllähän se on hyvä, että jää vielä sitten tuosta etupuskurista muotti, jos sattuu itse tökkäämään sen johonkin. Takapuskuria en käyttänyt vielä paikallaan kun siinä ei ole koukun reikää enkä jaksanut rueta sitä tekemäänkään. Tekee sen sitten lasikuitukopioon niin jää reijittämätön alkuperäinen puskuri sitten tallin perälle talteen. Tiedä vaikka joskus tarvii?

Vaan sitten niitä kuveja
Kuva
Kuva
Kuva
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2416
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja ristos » La Kesä 08, 2013 12:20

Ihan oikeassa olet, itselleen jokainen näitä autoja rakentelee! :D Jatka vaan iloisin ja reippain mielin hyvän harrastuksen parissa.

Oma ajatukseni näissä autojen entistämisessä on tällainen ikämiehen ajatus. Se perustuu omiin kokemuksiin näistä vanhoista autoista, sellaisista mitkä omassa tallissa aikoinaan on ollut. Silloin kun tuo autosi on ollut uusi, niin tarvike tarjonta oli pienempää, mitä Se nyt on. Ja silloin käytettiin usein juuri auton valmistajan lisätarvikeosia, mitkä noista vanhoista esitteistä myös nykyisin on katseltavissa. Tämä nyt oli tälläinnen pikkuinen historiakertaus, ei kannata välittää! Rakentelu ja sen suunnittelu on kiehtovaa hommaa.

Terveisin Risto
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen

Avatar
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 707
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen » La Kesä 08, 2013 12:50

Tää projekti se vaan yllättää kokoajan. Ai että... 8O
"Mies voi jättää saabin mutta saab ei miestä."
Noppa vuosimallia 85

Avatar
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3980
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen » La Kesä 08, 2013 12:51

# 419 Vesa Pohjalainen

mooritz
"Aero"
Viestit: 423
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 15:49
Paikkakunta: Varkaus

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja mooritz » La Kesä 08, 2013 13:05

Siinäs jäbät näette eikun paranee vaan......
Tässä on sitä tekemisen riemua ihan niinkuin Ristos sanoi tällai vanhana ukkona oikee kaiholla muistelee kun oli itsellä tuo meininki,ei haitannut rapakot ja syksymyrskyt jos oli tarve mennä Saabin alle,tässä on sitä. Nykyisellään ottaa vaan vilttiä jaloille ja laittaa puita uunin ja ihmettelee toisten projektien edistymistä.

Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2416
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja ristos » La Kesä 08, 2013 13:16

Kyllä Se oli upea projekti tuo Paavon auto! Noista kuvista on apua monelle!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen

Avatar
pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » La Kesä 08, 2013 13:41

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Tutun oloista meininkiä. :)

https://picasaweb.google.com/paavo.pohj ... 00Projekti
Arvata saattaa mistä tuli tuo takavalojen sävytys idea :lol: Tuli aikoinaan itsekkin seurattua tuota projektia innolla. Jostain kun löytäis samanlaisen Bridge takaspoilerin kuin tuossa niin alkais näyttää hyvältä. Pitää varmaan jossain vaiheessa käydä ostamassa uretaanivaahtoa ja rueta askartelemaan vastaavaa itse.

Mutta kiitokset kehuista ja muistakin kommenteista! :wink:
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

Avatar
pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » Ti Kesä 18, 2013 16:53

Nonii Saabbikin sai kilvet ja vuoden leiman :D
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

-bandit-
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: La Syys 18, 2004 05:55
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja -bandit- » Ti Kesä 18, 2013 20:51

Nätti pystäri tulossa... Itsellä oli ammoin ekana Saabina -83 900gls jossa samanlainen teippaus. Nostalgiaa. Onko tuossa vielä vanha pultijako? Tuohon tyyliin sopisi myös Inca-vanteet kuin nappi silmään.
9-3 -08 sc 1,9tids at
9-3 -98 2,0 T

Avatar
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 707
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen » Ti Kesä 18, 2013 21:00

Onse kyllä komea...
"Mies voi jättää saabin mutta saab ei miestä."
Noppa vuosimallia 85

Vastaa Viestiin